IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : "Geen donor, dan ook geen orgaan" Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 25-04-2002 15:39 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Naar aanleiding van een nieuwspost op Fok dacht ik dat het wellicht een idee was om de van de mensen hier meningen over dit onderwerp te vergelijken... dus wat denken jullie?

Ik zelf roep het bovenstaande al jaren namelijk. Ik vind het erg hypocriet van mensen dat ze verwachten dat de medische diensten klaar staan met een donororgaan terwijl ze zelf te beroerd zijn om een codicil in te vullen, of ronduit weigeren om donor te worden. Gelden de principes die je aanwendt om zelf geen donor te worden soms niet voor het ontvangen van donororganen?

Ow en voordat iemand anders er mee komt.. natuurlijk denk ik wel dat er een uitzondering gemaakt kan worden als er toevallig iemand tussen zit die zo ziek is dat hij of zij absoluut helemaal niets kan doneren na zijn of haar dood.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 25-04-2002 15:43 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik ben
voorstander van stimuleren van Biomedisch onderzoek om organen te laten onstaan mbv genetisch materiaal .
ik zag op national geaographic dat dit (bijna )mogelijk is ( overigens zonder een hele kloon te maken . )



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2002 15:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ben een tegenstander van de mensheid, dus PRIMA !


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-04-2002 15:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik vind de medische praktijk nog te ambigu om een beslissing te nemen. Om je organen bruikbaar te laten zijn moet je nl. nog voordat je helemaal 'dood' verklaard wordt al aan de apparatuur... dan wordt de bloedsomloop en ademhaling kunstmatig in gang gehouden en dergelijke. Feit is dat als dat in gang gezet is je wel sterft, maar dat het in gang gezet moet worden voordat je echt 'sterft'.

Het komt dus wel eens voor dat de artsen willen forceren dat de patient aan de apparatuur gaat (omdat er al te weinig organen zijn) terwijl de familie er niet klaar voor is; botsende belangen etc.
Ik wil niet aan de apparatuur voordat ik echt dood ben; als dat mogelijk wordt zal ik graag m'n organen afstaan. Ik zou wel willen specificeren dat ze dan alleen voor jonge mensen zijn.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-04-2002 15:58 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 25 april 2002 15:54 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik vind de medische praktijk nog te ambigu om een beslissing te nemen. Om je organen bruikbaar te laten zijn moet je nl. nog voordat je helemaal 'dood' verklaard wordt al aan de apparatuur... dan wordt de bloedsomloop en ademhaling kunstmatig in gang gehouden en dergelijke. Feit is dat als dat in gang gezet is je wel sterft, maar dat het in gang gezet moet worden voordat je echt 'sterft'.

Het komt dus wel eens voor dat de artsen willen forceren dat de patient aan de apparatuur gaat (omdat er al te weinig organen zijn) terwijl de familie er niet klaar voor is; botsende belangen etc.
Ik wil niet aan de apparatuur voordat ik echt dood ben; als dat mogelijk wordt zal ik graag m'n organen afstaan. Ik zou wel willen specificeren dat ze dan alleen voor jonge mensen zijn.


Ze leggen je alleen aan die machines om je organen vers te houden. Als ze dat niet doen ben je binnen de tweeseconden "dood dood" en zijn je organen niet meer bruikbaar. Op het moment dat je aan die apparatuur wordt gelegd ben je toch al hersendood, al klopt je hart nog effe door op automatische piloot.
Een vriend van me die overreden is heeft op die manier een vijftal mensen kunnen helpen. Dat ging van zijn lever tot zijn oog. Het was trouwens een hele troost voor zijn ouders dat zijn dood niet nutteloos was..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 25-04-2002 16:02 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

Ik heb de keuze geheel aan mijn nabestaanden overgelaten. Als ik hersendood ben, moeten zij maar zeggen of ze de ellende ervoor over hebben of niet.
Ik kan mij eerlijk gezegd best ergeren aan de politiek die zeurt over te weinig donoren. Als je eens hebt meegemaakt hoe ze er in ziekenhuizen mee om gaan, snap je niet dat ze überhaupt nog donoren kunnen vinden. Pff... een familie ruim 55 uren na de hersendoodverklaring (na een fatale hersenbloeding) laten wachten en dan nog geen operatieteam ter beschikking hebben en het dan nog gek vinden dat de familie zegt dat ze er nu de stekker maar uit moeten trekken


No regrets and no remorse...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-04-2002 16:04 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Sja, ik denk dat ik mijn donorregistratie maar in laat trekken. Als ik weet hoe en waar dat kan.



Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 25-04-2002 16:09 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 16:04 schreef Vargen666 het volgende:
Sja, ik denk dat ik mijn donorregistratie maar in laat trekken. Als ik weet hoe en waar dat kan.
Briefje schrijven naar de betreffende instantie. Ik heb het adres nog wel ergens liggen.


No regrets and no remorse...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 25-04-2002 16:11 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 15:45 schreef Jenje het volgende:
Ik ben een tegenstander van de mensheid, dus PRIMA !


Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Ik ben tegen alle orgaan transplantaties.
De medicijn van de gekken is de dat.
When it's time to go it's for a reason.
Lijkt me afschuwlijk om wakker te worden met 2de hands spullen in je lijf...en dan vervolgens een waslijst aan nieuwe leefregels voorgeschreven krijgen van je dokter.
Eigen schuld? Had men eerder gezonder moeten leven.
Aangeboren defect? Jammer dan, nature's fault.
Ik neem mijn organen mee de grond in. Ajuu!

Zoveel zieken, zoveel meer die dus hiermee vervolgens half-half doorleven...en dan vervolgens de samenleving die de handen omhoog gooien van onmacht door de toenemende vergrijzing en ziektekosten die men moet betalen.
Straks 1 werkende wiens belasting 100 duizend miljoen zieken moet ondersteunen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-04-2002 16:12 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 16:11 schreef MBMarduk het volgende:
Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Ik ben tegen alle orgaan transplantaties.
De medicijn van de gekken is de dat.
When it's time to go it's for a reason.


Ja man! Vertel dat maar een gozer van 20 die van z'n sokken is gereden door een dronken chauffeur.

Het is niet zo makkelijk, weet je.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 25-04-2002 16:16 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

In België moet je uitdrukkelijk verwittigen dat je géén donor wil zijn, of anders mogen ze doen wat ze willen.
Ik vind dit een prima systeem.



Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 25-04-2002 16:18 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Quote eens mijn hele tekst.
Ik had het over (1) eigen schuld (2) aangeboren afwijkingen.
Wat jij noemt is m.i. (3) pech hebben.

Maar goed; wat ik doe met mijn ORGANEN is mijn keuze!!
En geen persoon die mij wijs maakt dat dat "asociaal" is!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-04-2002 16:18 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 25 april 2002 16:12 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja man! Vertel dat maar een gozer van 20 die van z'n sokken is gereden door een dronken chauffeur.

Het is niet zo makkelijk, weet je.
't Is gods wil weet je...



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-04-2002 16:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 16:18 schreef MBMarduk het volgende:
Quote eens mijn hele tekst.

NEE!!
quote:
Maar goed; wat ik doe met mijn ORGANEN is mijn keuze!!
En geen persoon die mij wijs maakt dat dat "asociaal" is!

Aso!

Nee OK, tuurlijk niet, niemand zegt dat je asociaal bent als je geen donor bent. Maar ik vond je ff ietwat simplificeren.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 25-04-2002 16:23 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 16:18 schreef Vargen666 het volgende:
't Is gods wil weet je...


LOL, kijk da's dan 1 ding waar ik blij om ben dat die bijbel/thorah/kur'an-freaks dat zeggen; dat ze het erbij laten zitten en geen zin hebben om artficiele pompjes/filters e.d. ontwikkeld willen zien.
Ze paren toch al genoeg.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-04-2002 16:24 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 25 april 2002 16:11 schreef MBMarduk het volgende:
Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Ik ben tegen alle orgaan transplantaties.
De medicijn van de gekken is de dat.
When it's time to go it's for a reason.
Lijkt me afschuwlijk om wakker te worden met 2de hands spullen in je lijf...en dan vervolgens een waslijst aan nieuwe leefregels voorgeschreven krijgen van je dokter.
Eigen schuld? Had men eerder gezonder moeten leven.
Aangeboren defect? Jammer dan, nature's fault.
Ik neem mijn organen mee de grond in. Ajuu!

Zoveel zieken, zoveel meer die dus hiermee vervolgens half-half doorleven...en dan vervolgens de samenleving die de handen omhoog gooien van onmacht door de toenemende vergrijzing en ziektekosten die men moet betalen.
Straks 1 werkende wiens belasting 100 duizend miljoen zieken moet ondersteunen.



Stoer hoor.. 'k Wil je wel eens horen als het zover is..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-04-2002 16:24 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Heeft er wel eens iemand donorkebab op?



SQT
Usericon van SQT
Posted 25-04-2002 16:32 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Zodra ik ergens een donorcodicilblaadje heb gevonden vul ik het in, maar ik heb er nog steeds geen bij de huisarts gehaald. Je helpt er je medemens mee die verder wil leven, terwijl jij toch al dood bent. En jij kunt dan wel tegen de mensheid zijn, anderen kijken misschien vrolijk tegen het leven aan en voor hun kun je er op deze manier voor zorgen dat ze dat kunnen blijven doen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-04-2002 16:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 16:32 schreef SQT het volgende:
Zodra ik ergens een donorcodicilblaadje heb gevonden vul ik het in, maar ik heb er nog steeds geen bij de huisarts gehaald. Je helpt er je medemens mee die verder wil leven, terwijl jij toch al dood bent. En jij kunt dan wel tegen de mensheid zijn, anderen kijken misschien vrolijk tegen het leven aan en voor hun kun je er op deze manier voor zorgen dat ze dat kunnen blijven doen.

Ja, maar daar ben je dan dus tegen .


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 25-04-2002 16:33 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Zowieso vind ik dat mensen die moedwillig hun lichaam ziekmaken (rokers bijvoorbeeld) al geen recht hebben op nieuwe organen.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 25-04-2002 16:35 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog



If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-04-2002 16:35 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 25 april 2002 16:33 schreef Sarjenka het volgende:
Zowieso vind ik dat mensen die moedwillig hun lichaam ziekmaken (rokers bijvoorbeeld) al geen recht hebben op nieuwe organen.


Hmm, en levers btw?



Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-04-2002 16:36 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 25 april 2002 16:33 schreef Sarjenka het volgende:
Zowieso vind ik dat mensen die moedwillig hun lichaam ziekmaken (rokers bijvoorbeeld) al geen recht hebben op nieuwe organen.


Mijn eerste gedacht is: "Helemaal gelijk" Maar ja, als zelfs moordenaars moeten behandeld worden, welke argumenten heb je dan om rokers niet te laten behandelen.. 't Is allemaal een beetje dubbel,d ergelijke discussies...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-04-2002 16:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 16:35 schreef Vargen666 het volgende:


Hmm, en levers btw?

En schoudergewrichten ivm RSI? En ogen ivm het vele Zet Emmen? En smaakpapillen als je teveel maggi eet? En uh...


SQT
Usericon van SQT
Posted 25-04-2002 16:37 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 25 april 2002 16:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, maar daar ben je dan dus tegen .


Als je door jouw 'idealen' opzij te zetten een mensenleven kunt redden, vind ik dat je dat moet doen (moeten is een groot woord). O en even voor de duidelijkheid: ìk ben niet tegen de mensheid, dat was Jenje. Je moet niet gaan generaliseren.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 25-04-2002 16:37 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 16:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, maar daar ben je dan dus tegen .


nee, als je minderjarig bent moet je nog zo'n pasje zegmaar invullen dat je WEL donor bent. Als je 18 wordt krijg je pas zo'n landelijk registratie-ding thuis en dan heb je dat pasje niet meer nodig.

Ik ben het trouwens wel eens met de topictitel....voor wat hoort wat vind ik eigenlijk...en ja, de uitzonderingen daargelaten.


I spy with my little and verrry evil eye.....


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen