IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : "Geen donor, dan ook geen orgaan" Vorige pagina | Volgende pagina
DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 25-04-2002 18:32 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 18:11 schreef SheRa het volgende:
Ik hoef geen organen van anderen en weiger ook mee te werken aan kunstmatig in leven houden van mensen, waar er toch veel en veel te veel van zijn. Het is soms best een dubbel gevoel als het bijvoorbeeld gaat om jonge kinderen, maar principe is principe. Overbevolking suckt.


Helemaal mee eens. Met die overtuiging heb ik laatst ook dat hokje aangekruisd bij keuze 2.



DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 25-04-2002 18:33 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 18:25 schreef Dwaallicht het volgende:
Cool man, en die mensen ook laten intreden in de maatschappij, dat ze telefonist of zo worden, of mondhygienist ehhh sorry ik ga weer verder koken .


Doet dat maar ja.

Zonder hoofd kan je niet leven, dit zijn dus ook geen mensen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-04-2002 18:34 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

En dan m'n longen afstaan aan een kettingroker en m'n lever aan een alcoholverslaafde! Hell yeah! Nee hoor, als het zo moet dan laat ook mij maar compleet m'n kistje ingaan, ik hoef niet zo nodig langer te leven dan m'n organen. Op is op. Klaar.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-04-2002 18:35 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Enne SheRa:


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 25-04-2002 18:41 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht



Dead things grow from deep inside...


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 25-04-2002 20:54 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Mijzelf interesseert het geen reet wat er met mijn organen gebeurt na het uittreden van mijn ziel. Mijn naasten mogen dat bepalen. Als zij met mijn onderdelen iemand willen helpen: prima. Als ze dat niet willen: ook prima. Ik heb er toch niks meer aan.


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 25-04-2002 21:08 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

.....

[Dit bericht is gewijzigd door Ixl op 25-04-2002 21:20]


God hates us all ! God hates us all !


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 25-04-2002 21:09 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Door geen donor te worden, stop je de overbevolking niet. Lijkt mij overduidelijk.

In plaats van orgaantransplantie zou ik graag wat vooruitgang zien op het vlak van technologische implantatie. Plastieke zelfreinigende longen heb ik nodig!
Zo'n extra RAM chips in je brein en nog een handje hier en daar.. Zou het leven een stuk aangenamer maken..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 25-04-2002 21:11 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 21:09 schreef mislyd het volgende:
Door geen donor te worden, stop je de overbevolking niet. Lijkt mij overduidelijk.



Dat is absoluut waar. Maar in ieder geval draag ik er dan niet aan bij.


Dead things grow from deep inside...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-04-2002 21:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik vind dat overbevolking niet op deze manier word bestreeden. Als mensen nu eens minder het fokschaap gingen uithangen. Maar ik vind het sneu om zieke mensen die een orgaan nodig hebben te straffen op het overbevolkings feit. Ten 2e ben je jij al dood dus al 1 inwoner minder.

shit ik begin op valorian te lijken.. Ik ben dus cadaveria

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 25-04-2002 21:17]


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 25-04-2002 21:20 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 21:11 schreef SheRa het volgende:
Dat is absoluut waar. Maar in ieder geval draag ik er dan niet aan bij.

Maar ga jij ook zover zovan 'Geen kids'.. of maar eentje? om 'overbevolking' te voorkomen?


God hates us all ! God hates us all !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-04-2002 21:22 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Jij kent SheRa nog niet echt helemaal, he?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 25-04-2002 21:24 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 21:20 schreef Ixl het volgende:
Maar ga jij ook zover zovan 'Geen kids'.. of maar eentje? om 'overbevolking' te voorkomen?


Waarschijnlijk geen kinderen. Ik heb wel heel veel nagedacht over wat ik zou doen mochten er in de toekomst "moedergevoelens" bij me boven komen drijven ofzow. Ook heel vaak gedacht aan adoptie. Maar als ik heel eerlijk ben weet ik het echt (nog) niet.

Maar in principe, ja.


Dead things grow from deep inside...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 25-04-2002 21:36 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 18:11 schreef SheRa het volgende:
Ik hoef geen organen van anderen en weiger ook mee te werken aan kunstmatig in leven houden van mensen, waar er toch veel en veel te veel van zijn. Het is soms best een dubbel gevoel als het bijvoorbeeld gaat om jonge kinderen, maar principe is principe. Overbevolking suckt.


SheRa heeft mijn denkwijze perfect verwoord!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 25-04-2002 21:40 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Oke, how'bout als we onze organen alleen aan andere metalheads mogen afstaan?


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 25-04-2002 21:42 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 25 april 2002 21:36 schreef MBMarduk het volgende:
SheRa heeft mijn denkwijze perfect verwoord!


Jamaar eh. Wat doe je als je broer (ik zeg maar wat) een beenmergtransplantatie nodig heeft van jou? Ik wil er graag bij zijn als jij zegt "fuck you.. natural causes..blah..overbevolkingprincipe.."



Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 25-04-2002 21:44 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 25 april 2002 21:24 schreef SheRa het volgende:
Waarschijnlijk geen kinderen. Ik heb wel heel veel nagedacht over wat ik zou doen mochten er in de toekomst "moedergevoelens" bij me boven komen drijven ofzow. Ook heel vaak gedacht aan adoptie. Maar als ik heel eerlijk ben weet ik het echt (nog) niet.

Maar in principe, ja.

Tja, daar ben ik dan weer wel principieel in, omdat je zo wel een kleine bijdrage levert. Mijn 'moedergevoelens' kunnen de boom in voor mijn principes.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-04-2002 21:47 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 21:44 schreef mislyd het volgende:
Tja, daar ben ik dan weer wel principieel in, omdat je zo wel een kleine bijdrage levert. Mijn 'moedergevoelens' kunnen de boom in voor mijn principes.
Ratio boven gevoelens, zeer gezond.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 26-04-2002 13:39 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

nadat ik ooit zelf in het ziekenhuis lag en op de gang bij de ok een poster hing met de tekst don,t take you,r organes to heaven.heaven know,s we need them here.draag ik een donor codicil nu al 23 jaar ik vind dat rokers alcohol drinkers niet in aan merking mogen komen voor donorschap wat trouwens in nederland ook een wet is.ik zou ook bij leven aan een van mijn kinderen of familie beenmerg of een nier afstaan.ik vind niet dat het zo moet zijn dat als iemand zelf geen donorcodicil heeft hij geen donor orgaan mag krijgen.want ik denk dat veel mensen het een eng idee vinden om na de dood iets af te staan.en dat moet je ook respecteren


welcome to hell,fuckin, hell yeah


Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 26-04-2002 13:50 by Diabolis Wijzig reactieProfiel van DiabolisQuote dit berichthttp://www27.brinkster.com/diabolis

quote:
Op 26 april 2002 13:39 schreef blacksoul666 het volgende:
nadat ik ooit zelf in het ziekenhuis lag en op de gang bij de ok een poster hing met de tekst don,t take you,r organes to heaven.heaven know,s we need them here.draag ik een donor codicil nu al 23 jaar ik vind dat rokers alcohol drinkers niet in aan merking mogen komen voor donorschap wat trouwens in nederland ook een wet is.ik zou ook bij leven aan een van mijn kinderen of familie beenmerg of een nier afstaan.ik vind niet dat het zo moet zijn dat als iemand zelf geen donorcodicil heeft hij geen donor orgaan mag krijgen.want ik denk dat veel mensen het een eng idee vinden om na de dood iets af te staan.en dat moet je ook respecteren

Prima argument! Ben het ook zeer met je eens dat rokers en drinkers niet in aanmerking mogen komen voor nieuwe longen of een lever..andere dingen mogen ze vind ik best hebben


Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 26-04-2002 14:41 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

eh..ik denk dat ik m'n lichaam beschikbaar stel voor de bizarre sex, dan sta ik ook in mijn recht als ik af en toe een lijk neuk


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-04-2002 15:39 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 26 april 2002 13:39 schreef blacksoul666 het volgende:
ik vind niet dat het zo moet zijn dat als iemand zelf geen donorcodicil heeft hij geen donor orgaan mag krijgen.want ik denk dat veel mensen het een eng idee vinden om na de dood iets af te staan.en dat moet je ook respecteren
En dat is nou een van de dingen die ik bedoel met hypocriet. Op wat voor een manier is het nou enger om na je dood iets af te staan dan tijdens je leven een nieuw orgaan te krijgen? Let wel... je eigen, niet werkende, orgaan wordt er dan ook nog eens uitgehaald.

Oh, ik lees van mensen dat ze absoluut tegen donatie zijn. Maar wat nou als je eigen kind of je levenspartner ineens een orgaan nodig heeft.. iets wat je toch over hebt? Denk je dat je die dan de rug toe kunt keren met de woorden "Je rookt" of "Overbevolking"?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-04-2002 15:44 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ik vind het een nobele daad om iemand anders het leven te schenken met je eigen dood.

quote:
Op 26 april 2002 15:39 schreef helmet het volgende:
Denk je dat je die dan de rug toe kunt keren met de woorden "Je rookt" of "Overbevolking"?
idd, maar als het om familie/ geliefden gaat, dan kan het ineens wel. Ik zelf zie het verschil niet zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 26-04-2002 15:45]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-04-2002 15:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hm ik vind niet dat je met termen als hypocriet moet gaan gooien, want jij hebt niks met de keuzes van anderen te maken. Als men ervoor kiest om alleen maar die-en-die een orgaan te geven en de rest kan stikken, nou ja zijn keuze. Wel jammer, en als je de discussie aangaat kan je zo iemand daar ook zeker op wijzen. Maar het is niet zo van 'als je dat en dat zegt ben je hypocriet'.

Of het hypocriet wordt gaat pas meespelen als je niet meer *doet* wat je zegt. 'Wat nou als je kind rookt en toch jouw orgaan nodig heeft', tja, wat dan, dat zien we dan wel weer. En dan nog is dat de persoonlijke keuze van iemand en heeft helemaal *niemand* om jouw oordeel van 'hypocriet' gevraagd.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-04-2002 16:02 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 26 april 2002 15:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Hm ik vind niet dat je met termen als hypocriet moet gaan gooien, want jij hebt niks met de keuzes van anderen te maken. Als men ervoor kiest om alleen maar die-en-die een orgaan te geven en de rest kan stikken, nou ja zijn keuze.
Dat klopt helemaal, dat zou honderd procent de keuze van die persoon zijn en dat is, hoewel ik er niets van zou moeten weten, op zichzelf niet hypocriet. Wat ik hypocriet noemde was om bepaalde bezwaren te noemen tegen het afstaan van organen, maar deze bezwaren maar achterwege te laten op het moment dat je zelf iets nodig hebt. Van die mensen die zeggen dat ze 'heel' heen willen gaan, maar even snel vergeten dat ze in die zin ook niet meer heel zijn als ze een donornier gehad hebben.

Ik doelde meer op het feit dat het allemaal niet zo zwart op wit is. Tuurlijk mag je er voor kiezen om niet zo maar donor te zijn, maar als een familielid het nodig heeft wel ineens iets af te staan. Maar als je, bijvoorbeeld, eerst heel hard roept dat je tegen donering bent vanwege overbevolking, en dan ineens besluit om een ander wel te helpen, dan is het wel hypocriet... als je het mij vraagt.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen