IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : "Geen donor, dan ook geen orgaan" Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-12-2010 17:17 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 15:51 schreef bastianus het volgende:
Ik vertrouw mijn vrouw meer dan anderen in het nemen van die beslissing. Bovendien heb ik met haar heel duidelijke afspraken: Al mijn organen mogen gebruikt worden om iemand het leven te redden, maar niet voor onderzoek.


Nou, prima toch? Dat was het hele punt. Je hebt dus aan je meest directe nabestaanden laten weten wat je wilt en ze daardoor een basis gegeven om een goed overwogen beslissing te maken. Of je zo'n codicil nou wel of niet invult is wat mij betreft om het even, die dingen lijken inderdaad toch met het jaar te veranderen. Het ging er vooral om dat je, al is het maar heel even, met je directe familie overlegt hebt hoe jij erover denkt. Maar Ziona heeft die moeite dus niet genomen en dat vind ik persoonlijk erg vreemd. Tenzij ze uit een zwaar protestants milieu komt of zo waar dit soort dingen niet bespreekbaar zijn? Kost je hooguit 5 minuten, lijkt me.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 17:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 17:17 schreef Mark het volgende:
Of je zo'n codicil nou wel of niet invult is wat mij betreft om het even, die dingen lijken inderdaad toch met het jaar te veranderen.

Mwah, is niet (meer) zo. De huidige vorm van donorregistratie bestaat best lang en is juist opgezet om eenduidigheid te bieden. Het donorcodicil in zijn oude vorm kon juist per persoon verschillen.

En als jij daar laat vastleggen wat jij wil kunnen ze dat volgens mij niet meer veranderen totdat jij daar toestemming voor geeft (/het zelf verandert). Dus ook als een bepaalde optie verdwijnt.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 17:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 17:03 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dus ook geen medicijnen? Of gips?

Daar kun je een ontheffing voor aanvragen als je 'ja' zegt.

Ik snap alleen niet wat je er verkeerd aan vindt. Je organen worden alleen voor "wetenschappelijk onderzoek gericht op de verbetering van transplantatieresultaten" gebruikt. En daarnaast wordt het alleen gebruikt als "een orgaan of weefsel, ondanks zorgvuldig onderzoek vooraf, na de donatie tóch niet geschikt blijkt voor transplantatie".

Dus het is al uit je lijf getrokken omdat ze dachten dat het geschikt was voor transplantatie, maar blijkt toch niet geschikt te zijn. Dan wordt het dus gewoon weggeflikkerd, in plaats van dat ze er onderzoek mee doen dat juist voorkomt dat er dit soort 'fouten' gemaakt worden! Ik zie het probleem niet.

Ergens? Notaris? Zeker weten rechtsgeldig en weet ik veel wat? En waarom eigenlijk vastgelegd? Als je je niet aanmeldt bij het donorregister moeten de nabestaanden sowieso beslissen, en de eerste die de keus krijgt is je vrouw.

Ik heb namelijk geen idee of je dit soort dingen particulier kán of mág regelen, maar dat kan wel een uitkomst zijn voor mensen die niet willen dat hun 'ja', 'nee','de familie beslist' of 'een specifiek persoon beslist' bij 'de overheid' bekend is

Je staat al in 10 miljoen bestanden!

Waar ben je bang voor dan dat je ze -op dit gebied- niet vertrouwt? Dat ze de organen prematuur al komen halen of wat?

En je had eerder een donor-codicil toch, is daar niks van blijven hangen bij 'de overheid'?
Het is allemaal meer een gevoels- dan een verstandskwestie. Mijn vrouw is wel geregistreerd als donor, en heeft toen ook vastgelegd dat ze voor mij beslist. Ik ben niet zo'n voorstander van de huidige medische wetenschap, die m.i. veel te ver doorgeschoten is in het langdurig rekken van levens. Ik weet dat ik me niet populair maak als ik het zeg, maar als ik bij de afdeling premature baby's in het ziekenhuis rondloop of sommige gehandicapten, psychisch zwaar gestoorden of veel te oude mensen zonder noemenswaardige kwaliteit van leven zie, heb ik daar moeite mee. Heel menselijk om alles in leven te willen houden, als het om mijn kind ging zou ik hetzelfde doen, maar volgens mij niet altijd goed. Het leven, en vooral het in stand houden ervan, wordt m.i. wat overgewaardeerd, en daar wil ik niet altijd aan bijdragen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 17:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 17:28 schreef bastianus het volgende:
Het is allemaal meer een gevoels- dan een verstandskwestie. Mijn vrouw is wel geregistreerd als donor, en heeft toen ook vastgelegd dat ze voor mij beslist. Ik ben niet zo'n voorstander van de huidige medische wetenschap, die m.i. veel te ver doorgeschoten is in het langdurig rekken van levens. Ik weet dat ik me niet populair maak als ik het zeg, maar als ik bij de afdeling premature baby's in het ziekenhuis rondloop of sommige gehandicapten, psychisch zwaar gestoorden of veel te oude mensen zonder noemenswaardige kwaliteit van leven zie, heb ik daar moeite mee. Heel menselijk om alles in leven te willen houden, als het om mijn kind ging zou ik hetzelfde doen, maar volgens mij niet altijd goed. Het leven, en vooral het in stand houden ervan, wordt m.i. wat overgewaardeerd, en daar wil ik niet altijd aan bijdragen.

Ja, kan wel gevoel zijn, maar dat wordt altijd wel wat gevoed door (halve) ratio

Grotendeels: eens. Kwaliteit over kwantiteit.

Jij vindt het dus wel goed dat (je vrouw beslist dat) een orgaan van jou in iemand anders gestopt wordt. Maar als dat orgaan dan gekozen is, getest is en uit je lijf gehaald wordt en er blijkt dan dat het toch niet geschikt is wil jij dat het weggeflikkerd wordt in plaats van dat er onderzoek mee gebeurt waardoor een volgende donatie (van iemand anders) wél succesvol verloopt. Dat strookt voor mij niet met elkaar, gevoelsmatig niet en qua logica ook niet.

En nu weet ik dus hoe jij het geregeld hebt, maar bij een registratie bij 'de overheid' kun je alleen als je 'ja' zegt bezwaar maken tegen wetenschappelijk bewijs. Als je het aan de nabestaanden overlaat kun je dat bezwaar niet maken, maar ik weet niet of zij zelf (op het moment dat het erop aankomt dus) dat bezwaar wél kunnen maken. Hoe is dat dan voor jou geregeld?

En voor de duidelijkheid; bovenstaande manier om aan de wetenschap deel te nemen met je lijk is heel anders dan je lichaam beschikbaar stellen aan de wetenschap. Daarvoor moet je bij een academische instelling zijn en als je dat wil kan je nogeneens donor meer worden.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 19:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Kan best zijn allemaal, maar ik vertrouw die doktoren niet. Het zou me niks verbazen als ze met mijn overgebleven organen allerlei genetische experimenten gaan uitvoeren. Ikzelf heb er dan geen grip meer op, maar iemand die ik vertrouw wel. Dat stelt mij gerust. Volgens mij is het maar naief om te geloven wat is vastgelegd in zo'n registratie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-12-2010 20:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wat is er nu weer mis met genetische experimenten, je bent toch ook niet tegen lukraak genetisch experimenteer zoals seks.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-12-2010 20:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 december 2010 17:28 schreef bastianus het volgende:
Het is allemaal meer een gevoels- dan een verstandskwestie. Mijn vrouw is wel geregistreerd als donor, en heeft toen ook vastgelegd dat ze voor mij beslist. Ik ben niet zo'n voorstander van de huidige medische wetenschap, die m.i. veel te ver doorgeschoten is in het langdurig rekken van levens. Ik weet dat ik me niet populair maak als ik het zeg, maar als ik bij de afdeling premature baby's in het ziekenhuis rondloop of sommige gehandicapten, psychisch zwaar gestoorden of veel te oude mensen zonder noemenswaardige kwaliteit van leven zie, heb ik daar moeite mee. Heel menselijk om alles in leven te willen houden, als het om mijn kind ging zou ik hetzelfde doen, maar volgens mij niet altijd goed. Het leven, en vooral het in stand houden ervan, wordt m.i. wat overgewaardeerd, en daar wil ik niet altijd aan bijdragen.


Nu noem je een paar groepen op die allemaal niet zo snel in aanmerking komen voor donororganen. Overigens vind ik het dan minstens net zo stom dat jij in de gehandicapten zorg hebt gezeten.

Ik ben ook hartstikke tegen het zinloos rekken van dit soort levens, maar eigenlijk hoor je dat los te zien van de orgaandonatie discussie. Orgaandonatie is iets wat levenskwaliteit van mensen enorm kan verhogen en het leven met een stevig aantal jaren kan rekken. Net zoals operaties en allerlei medicijnen dit kunnen, maar heb je daar problemen mee?

Door geen organen af te staan zorg je dat andere mensen niet eens de keuze hebben om het wel of niet te kiezen.

Dat je tegen het verlengen bent van die hoopjes mens heeft eigenlijk geen ene flikker met dit onderwerp te maken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 20:50 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Nou en. Ik blijf lekker toch bij mijn standpunt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 20:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 19:53 schreef bastianus het volgende:
Kan best zijn allemaal, maar ik vertrouw die doktoren niet. Het zou me niks verbazen als ze met mijn overgebleven organen allerlei genetische experimenten gaan uitvoeren. Ikzelf heb er dan geen grip meer op, maar iemand die ik vertrouw wel. Dat stelt mij gerust. Volgens mij is het maar naief om te geloven wat is vastgelegd in zo'n registratie.

Sjongejonge zeg Maar dat is dus het enige argument wat in stand blijft? Echt waar? Dat is het? Sorry hoor, maar om een minieme mogelijkheid op misstanden op dit gebied zo groot te maken dat je er 100% tegen bent vind ik erg ver gaan.

Het 'geloven in die registratie' is niet naïef. Die registratie is wettelijk en onze rechtsstaat werkt (relatief) prima. En er zijn controleorganen () die op dit soort dingen toezien. Uiteraard is dit geen absolute waarborg en kan er altijd gesjoemeld (of fouten) worden, maar ik geloof echt niet dat dat gebeurt. Nou ja, ik wil het ook best wel geloven, maar dan is het -naar mijn gevoel- alsnog bijzonder weinig. Dit soort illegale praktijken op grote schaal goed laten gaan is vrijwel onmogelijk, en zelfs in het uiterste geval dat jij gelijk hebt en dat ze dat wel perfect gedaan hebben de afgelopen tientallen jaren; tsja, als ze zo goed zijn komen ze sowieso wel aan hun experimenteerorgaantjes.

Je vrouw heeft er overigens vanaf het moment dat zij toestaat dat jij geharvest wordt voor organen ook geen daadwerkelijke invloed meer op Ze stoppen er gewoon wat zakken water in om te laten lijken alsof je niet helemaal leeggeroofd bent, maar ondertussen staat dr. Frankenstein gewoon zijn volgende creatie tot leven te bliksemen hoor!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 20:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 20:50 schreef bastianus het volgende:
Nou en. Ik blijf lekker toch bij mijn standpunt.

Tsja, waarom dan nog zoveel moeite doen en argumenten op rakelen die kant noch wal raken? Doe je dat om jezelf ervan te overtuigen dat je de juiste beslissing neemt? Om goed te praten dat je zo'n -mijns inziens- irrationele angst voor stoute doktoren hebt?

Prima dat je er niet aan meedoet, hoor, maar je onderbouwing fascineert me enorm


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 20:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 20:50 schreef bastianus het volgende:
Nou en. Ik blijf lekker toch bij mijn standpunt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-12-2010 20:55 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 december 2010 20:50 schreef bastianus het volgende:
Nou en. Ik blijf lekker toch bij mijn standpunt.


Kleuter, ik snap dat je de keuze aan je vrouw overlaat


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 21:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Jullie zijn ook allen wetenschappers natuurlijk, en beinvloed door de eeuwige logica en rationaliteit. Mijn gevoel geeft soms aan dat ik daar niet in mee moet gaan. Dit is nu een praktijkvoorbeeld daarvan. Het is allemaal irrationeel, maar ik voel gewoon dat ik niet wil dat mijn organen voor wetenschappelijke doeleinden gebruikt worden. Hetzelfde met b.v. stamceltherapie, in theorie iets geweldigs, maar gevoelsmatig vind ik het niet in de haak. Het leven is iets mysterieus, daar moet je niet in naam van de wetenschap of iets anders menselijks teveel aan zitten kloten. Een keer krijg je daar een rekening voor gepresenteerd, denk ik. Ik weet dat ik nu als een gristen klink, maar dat vind ik niet erg.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 21:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 21:05 schreef bastianus het volgende:
Jullie zijn ook allen wetenschappers natuurlijk, en beinvloed door de eeuwige logica en rationaliteit.

Blablabla, gelul. Skepsis is juist wetenschappelijk

En je moet denk ik niet onderschatten hoe jij (ook) je gevoel kan voeden / verdraaien met zogenaamd rationele argumenten die je her en der oppikt (en hier er weer uitgooide ). Het staat niet los van elkaar.

En volgens overschat jij enorm hoe 'wij' met gevoelens omgaan. Helaas ben ik geen robot, dat had het leven een stuk makkelijker gemaakt
quote:
Mijn gevoel geeft soms aan dat ik daar niet in mee moet gaan. Dit is nu een praktijkvoorbeeld daarvan. Het is allemaal irrationeel, maar ik voel gewoon dat ik niet wil dat mijn organen voor wetenschappelijke doeleinden gebruikt worden. Hetzelfde met b.v. stamceltherapie, in theorie iets geweldigs, maar gevoelsmatig vind ik het niet in de haak. Het leven is iets mysterieus, daar moet je niet in naam van de wetenschap of iets anders menselijks teveel aan zitten kloten. Een keer krijg je daar een rekening voor gepresenteerd, denk ik. Ik weet dat ik nu als een gristen klink, maar dat vind ik niet erg.

Zeg dan gewoon dat je het niet wil en kom niet aan met rationele argumenten die toch nergens op slaan. Dit is inderdaad precies hetzelfde als een christen die allerlei dingen die toch niet te rationaliseren zijn probeert te rationaliseren. Ik hoef het niet te horen, hoor, geloof gewoon wat je wil geloven maar verdedig dan niet met luchtkastelen.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 21:42 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 21:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Blablabla, gelul. Skepsis is juist wetenschappelijk

En je moet denk ik niet onderschatten hoe jij (ook) je gevoel kan voeden / verdraaien met zogenaamd rationele argumenten die je her en der oppikt (en hier er weer uitgooide ). Het staat niet los van elkaar.

En volgens overschat jij enorm hoe 'wij' met gevoelens omgaan. Helaas ben ik geen robot, dat had het leven een stuk makkelijker gemaakt

Zeg dan gewoon dat je het niet wil en kom niet aan met rationele argumenten die toch nergens op slaan. Dit is inderdaad precies hetzelfde als een christen die allerlei dingen die toch niet te rationaliseren zijn probeert te rationaliseren. Ik hoef het niet te horen, hoor, geloof gewoon wat je wil geloven maar verdedig dan niet met luchtkastelen.
Het is niet persé rationaliseren, als wel het proberen uit te leggen van wat je gevoel zegt. Maar soms is dat moeilijk in woorden te vangen. Je lichamelijke integriteit is toch iets belangrijks, en nu ik er zo over doorredeneer begin ik er zelfs iets voor te voelen om me toch maar als niet-donor te laten registreren. Het voelt toch niet goed, mijn organen in iemand anders.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-12-2010 21:44 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 20:31 schreef ElitE het volgende: Orgaandonatie is iets wat levenskwaliteit van mensen enorm kan verhogen en het leven met een stevig aantal jaren kan rekken.
Ik vind dit te vaag, ik zit er nu toch over te denken om het maar eens in te trekken.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-12-2010 21:51 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 7 december 2010 21:05 schreef bastianus het volgende:
Het leven is iets mysterieus, daar moet je niet in naam van de wetenschap of iets anders menselijks teveel aan zitten kloten.


Dit weer... Zulke ongehoorde dooddoeners in een gesprek vind ik dit soort kreten altijd. "Ja maar ik voel dat zo," en verder kun je geen kant meer op.

Niet dat ik het niet begrijp hoor, dat soort gevoel kun je inderdaad bij dingen hebben, maar zeg dat dan gewoon meteen, voordat de discussie van start gaat.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 21:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 21:42 schreef bastianus het volgende:
Het is niet persé rationaliseren, als wel het proberen uit te leggen van wat je gevoel zegt. Maar soms is dat moeilijk in woorden te vangen. Je lichamelijke integriteit is toch iets belangrijks, en nu ik er zo over doorredeneer begin ik er zelfs iets voor te voelen om me toch maar als niet-donor te laten registreren. Het voelt toch niet goed, mijn organen in iemand anders.

Je probeert dat gevoel naar mijn idee pas sinds 1 of 2 posts uit te leggen Alles daarvoor lijkt voor mij, zeker in retrospect, juíst op rationalisering (even de wiki-defintie parafraseren: rechtvaardigen van een gevoel / gedrag waar je moeite mee hebt door middel van rationele argumenten).

Jij wil niet dat je lichamelijk integriteit wordt aangetast, het voelt verkeerd voor jou dat er organen in iemand anders worden gestopt. Prima, duidelijk Dat is ook een heel raar idee en ik geef graag toe dat ik met dat punt eigenlijk meer moeite heb dan bijvoorbeeld dat ik er halfleeg bij lig in de kist Ook als ik er nu over nadenk vind ik het eigenlijk niet tof! En daar heb ik geen enkel rationeel argument voor


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 21:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 21:51 schreef Ralph het volgende:
Niet dat ik het niet begrijp hoor, dat soort gevoel kun je inderdaad bij dingen hebben, maar zeg dat dan gewoon meteen, voordat de discussie van start gaat.

+miljoen miljard!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-12-2010 22:02 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 7 december 2010 21:55 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
+miljoen miljard!


Dat is een hoop.

Moet ik overigens nog iets bij zeggen: zeg dat dan meteen, voordat de discussie van start gaat, en begin de discussie niet met een volledig ander verhaal.

Het zal niet zo bedoeld zijn, maar het komt nu een beetje over alsof je een discussie niet kunt winnen en dan dus maar overstapt op iets wazigs waar toch niemand iets tegenin kan brengen omdat het zo'n onmeetbaar iets is.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 22:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 22:02 schreef Ralph het volgende:
Dat is een hoop.

Valt best mee hoor:


quote:
Moet ik overigens nog iets bij zeggen: zeg dat dan meteen, voordat de discussie van start gaat, en begin de discussie niet met een volledig ander verhaal.

Het zal niet zo bedoeld zijn, maar het komt nu een beetje over alsof je een discussie niet kunt winnen en dan dus maar overstapt op iets wazigs waar toch niemand iets tegenin kan brengen omdat het zo'n onmeetbaar iets is.

+10 miljoen miljard!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-12-2010 22:10 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Dat is nog meer. Ik zou willen dat ik nog een toevoeging had.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 22:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Nu ja,ik begon met een rationele discussie, had er uit gemakzucht nooit zo over gedacht, maar al doende kom ik eigenlijk bij mijn gevoel wat zegt vooral geen donor te worden.
Dank daarvoor! Ik ga me als niet-donor registreren, mijn besluit staat nu vast.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-12-2010 22:53 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Is je vrouw het daar ook mee eens?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 22:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Bovendien kan ik heel goed in een discussie tot andere inzichten komen en van standpunt veranderen. Vooral als het iets is waar ik van mening over aan het veranderen ben. Is iets wat voor mij ook bij ouder worden lijkt te horen, ik weet steeds minder stellig en zeker op bepaalde vlakken, ook al lijk ik dat aanvankelijk wel te weten. Het hoeft ook allemaal niet zo consequent te zijn van mij. Zo was ik vroeger extreem links, nu helemaal niet meer. Vroeger hield ik alleen van punk en metal, nu mag pop ook. Zwart en wit wordt steeds grijzer.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen