IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : "Geen donor, dan ook geen orgaan" Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-04-2002 16:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2002 16:02 schreef helmet het volgende:
Ik doelde meer op het feit dat het allemaal niet zo zwart op wit is. Tuurlijk mag je er voor kiezen om niet zo maar donor te zijn, maar als een familielid het nodig heeft wel ineens iets af te staan. Maar als je, bijvoorbeeld, eerst heel hard roept dat je tegen donering bent vanwege overbevolking, en dan ineens besluit om een ander wel te helpen, dan is het wel hypocriet... als je het mij vraagt.

Tuurlijk maar het is echt niet aan jou of mij om daar dan een oordeel over te leveren hoor; je hoeft je toch niet zomaar aan iedereen verantwoording af te leggen over een daad als dit? Dat bedoelde ik eigenlijk.
En ook al is het hypocriet, nou en? Het betreft hier geen misdaad maar een volkomen privé-keuze. Pas als men op de een of andere manier anderen erbij betrekt wordt het een discussie en kan je gaan gooien met termen als hypocriet.
Ikzelf vind ethiek iets persoonlijks trouwens.


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 26-04-2002 16:08 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2002 15:44 schreef Cadaveria het volgende:
ik vind het een nobele daad om iemand anders het leven te schenken met je eigen dood.

idd, maar als het om familie/ geliefden gaat, dan kan het ineens wel. Ik zelf zie het verschil niet zo.


Aan familie/geliefden heb je iets en zij hebben iets aan jou. De rest kan me weinig tot niets boeien eerlijk gezegd.

Ik ben de mensheid niets verschuldigd.

[Dit bericht is gewijzigd door DimmuChild op 26-04-2002 16:12]


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 26-04-2002 20:54 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 25 april 2002 21:44 schreef mislyd het volgende:
Tja, daar ben ik dan weer wel principieel in, omdat je zo wel een kleine bijdrage levert. Mijn 'moedergevoelens' kunnen de boom in voor mijn principes.


hah! dan onderschat je de kracht van je hormonen! Als die op een gegeven moment de boventoon gaan voeren, dan misleiden ze je waar je bijstaat... Da's namelijk omdat het een ingebouwd instinct is ter voorkoming van het uitsterven van de mensheid... da's een soort veiligheidsdingest in je lichaam... Want als iedereen verstandig zou nadenken, zou de mensheid al lang niet meer bestaan.
Het vereist een hoop doorzettingsvermogen om die moedergevoelens een halt toe te roepen.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-04-2002 21:47 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 april 2002 20:54 schreef Sarjenka het volgende:
hah! dan onderschat je de kracht van je hormonen! Als die op een gegeven moment de boventoon gaan voeren, dan misleiden ze je waar je bijstaat... Da's namelijk omdat het een ingebouwd instinct is ter voorkoming van het uitsterven van de mensheid... da's een soort veiligheidsdingest in je lichaam... Want als iedereen verstandig zou nadenken, zou de mensheid al lang niet meer bestaan.
Het vereist een hoop doorzettingsvermogen om die moedergevoelens een halt toe te roepen.

Wel ik heb er eerlijk gezegd absoluut geen moeite mee. Nochtans zijn mijn hormonen sinds vorig jaar compleet op hol geslagen en sindsdien voel ik dat mijn lichaam schreeuwt om kindjes, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn verstand verloren ben. Ik hoef mijn doorzettingsvermogen hier echt niet voor te gebruiken, gewoon 2 seconden nadenken volstaat.
En zoals ik al zei in een ander topic, hebben we hersenen om onze instincten te overstijgen.

Neenee, ik profiteer nu volop van mijn op hol geslagen hormonen! Als je niet ingaat op die stomme ontluikende moedergevoelens, dan is dit wel best een fijne tijd in je leven!! Laat dit maar lekker lang duren


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 26-04-2002 21:49 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik zou het ook niet erg vinden,mocht ik nu een kindje krijgen...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 26-04-2002 21:50 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

ik zou van me stokje gaan



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 26-04-2002 22:03 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 26 april 2002 21:49 schreef madeline usher het volgende:
Ik zou het ook niet erg vinden,mocht ik nu een kindje krijgen...

Tsss!! Denk aan het geschrei, het gemors, de pampers, de avonden dat je thuis moet blijven ipv uit te gaan, het feit dat kinderen zo hulpeloos en kinderachtig zijn en niet te vinden voor een goed gesprek ...

Zo.. Dat moet volstaan.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 27-04-2002 1:30 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

quote:
Op 25 april 2002 18:18 schreef Cadaveria het volgende:
Het maakt mij totaal niet uit wie ik mijn organen geef, ik heb ook geen seconde hoeven na te denken over het donorschap. Lichaam heeft voor mij weinig tot geen betekenis, laat staan als je dood bent. Ik draai dan de rollen om, als ik ziek zou zijn, zou ik het op prijs stellen dat er een donor orgaan zou zijn. Als ik dood ben, wat is er dan nog mooier als dood zieke mensen te redden.

Dat vind ik nou ook!


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 27-04-2002 12:31 by Nemesis Wijzig reactieProfiel van NemesisQuote dit bericht

Ik heb er nog nooit echt over nagedacht eigenlijk. Maar ik denk ook dat ik het aan mijn nabestaanden overlaat. Ik merk er toch niks meer van.


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-04-2002 13:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2002 21:47 schreef mislyd het volgende:
Wel ik heb er eerlijk gezegd absoluut geen moeite mee. Nochtans zijn mijn hormonen sinds vorig jaar compleet op hol geslagen en sindsdien voel ik dat mijn lichaam schreeuwt om kindjes, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn verstand verloren ben. Ik hoef mijn doorzettingsvermogen hier echt niet voor te gebruiken, gewoon 2 seconden nadenken volstaat.
En zoals ik al zei in een ander topic, hebben we hersenen om onze instincten te overstijgen.

Neenee, ik profiteer nu volop van mijn op hol geslagen hormonen! Als je niet ingaat op die stomme ontluikende moedergevoelens, dan is dit wel best een fijne tijd in je leven!! Laat dit maar lekker lang duren



Fantastisch!!


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 27-04-2002 21:28 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Een vroegere medestudente van me heeft een paar nieuwe longen gekregen omdat ze muco heeft...14 maand op een wachtlijst gestaan...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 27-04-2002 21:33 by Diabolis Wijzig reactieProfiel van DiabolisQuote dit berichthttp://www27.brinkster.com/diabolis

Ze mogen alles van me hebben...behalve.. .......MIJN CD'S!!


Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 30-04-2002 12:20 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

de organen zijn nu in de aanbieding bij de AH. €5 P. Kilo


Spirit Soldier
Usericon van Spirit Soldier
Posted 30-04-2002 14:42 by Spirit Soldier Wijzig reactieProfiel van Spirit SoldierQuote dit berichthttp://www.geocities.com/vincent0029/index

organen zij iets van jezelf. Dus na m`n dood hou ik ze ook zelf ze rotten samen met mij weg.


We`re not dead we`ve never lived


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 02-05-2002 13:25 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

mijn organen mogen ze hebben als ik dood ben. Zelfs een long of nier of beenmerg zou ik nu zo afstaan. Zelf aan een vreemde. Ik heb niet zo gehecht aan me organen. Ik help liever een ander

Ik draag een donorcodicil bij me maar heb niet het registratieformulier ingevuld. Ergens heb ik namelijk de angst dat "ze" eerder de stekker der uitrekken omdat ik geregistereed donor zou zijn. Ik weet dat die angst nergens voor nodig is, maar toch raak ik dat gevoel niet kwijt.



bla...bla...bla...


polinco
Usericon van polinco
Posted 02-05-2002 16:03 by polinco Wijzig reactieProfiel van polincoQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 18:11 schreef SheRa het volgende:
Ik hoef geen organen van anderen en weiger ook mee te werken aan kunstmatig in leven houden van mensen, waar er toch veel en veel te veel van zijn. Overbevolking suckt.


Wedden dat als je in het ziekenhuis ligt te kreperen, dat je graag een donor long of wat dan ook accepteert?

Stoer om zo te lullen, maar als de stront de ventilator raakt weet ik zeker dat je ligt te janken en te smeken om een donor orgaan.

En als je zo tegen de mensheid bent, draag je dat dan ook uit? Als je ziek wordt, ga je dan naar de dokter? Slik je pillen om beter te worden? Wat zeg je, ja inderdaad? Wat loop je dan schijnheilig te doen zeg. Draag je een gordel in de auto? Stop je voor de slagbomen als er een trein langskomt? Als je redeneert als hierboven, dan is het toch hypocriet om dat wel te doen zeg? Wees dan consequent en spring meteen van een dak.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 02-05-2002 16:15 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2002 16:03 schreef polinco het volgende:
Wedden dat als je in het ziekenhuis ligt te kreperen, dat je graag een donor long of wat dan ook accepteert?

Stoer om zo te lullen, maar als de stront de ventilator raakt weet ik zeker dat je ligt te janken en te smeken om een donor orgaan.

En als je zo tegen de mensheid bent, draag je dat dan ook uit? Als je ziek wordt, ga je dan naar de dokter? Slik je pillen om beter te worden? Wat zeg je, ja inderdaad? Wat loop je dan schijnheilig te doen zeg. Draag je een gordel in de auto? Stop je voor de slagbomen als er een trein langskomt? Als je redeneert als hierboven, dan is het toch hypocriet om dat wel te doen zeg? Wees dan consequent en spring meteen van een dak.
idd,.. hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind dat je organen alleen bedoelt zijn om op dit moment te kunnen leven. Na je dood heb je je organen niet meer nodig alleen je ziel, en die hoef je niet te doneren. Als ik naar dat kinderziekenhuis programma kijk,, wat zou ik graag die kinderen willen helpen. Maar niet alleen kinderen maar ook opa's oma's ect. Ik vind het egocentrisch om te zeggen dit is van mij val maar lekker dood terwijl je er zelf geen FUCK meer aan hebt.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 02-05-2002 16:35 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2002 16:03 schreef polinco het volgende:
Wedden dat als je in het ziekenhuis ligt te kreperen, dat je graag een donor long of wat dan ook accepteert?


Die weddenschap wil ik wel aangaan hoor. Als ik een long nodig zou hebben is dat mijn eigen schuld want ik help ze zelf aan stront. Ik rook namelijk al jaren.

quote:
Stoer om zo te lullen, maar als de stront de ventilator raakt weet ik zeker dat je ligt te janken en te smeken om een donor orgaan.


Ja stoer hè.
Janken, vast, om vele redenen. Ik ben namelijk helemaal niet stoer en geniet van het leven. Maar smeken om een orgaan; ach, als u wilt denken dat ik dat zou doen, zal mij echt een zorg zijn. Maar ik zou dat niet.

quote:
En als je zo tegen de mensheid bent, draag je dat dan ook uit? Als je ziek wordt, ga je dan naar de dokter? Slik je pillen om beter te worden? Wat zeg je, ja inderdaad? Wat loop je dan schijnheilig te doen zeg. Draag je een gordel in de auto? Stop je voor de slagbomen als er een trein langskomt? Als je redeneert als hierboven, dan is het toch hypocriet om dat wel te doen zeg? Wees dan consequent en spring meteen van een dak.


Lol. Het is allemaal zo zwart-wit hè... Tegen de mensheid, neuh. Het gaat om hoe de mensheid zich als geheel ontwikkeld heeft. De schade die de mensheid toebrengt. De houding van de meeste mensen tegenover elkaar, de aarde, zichzelf. Zaken die zoveel meer omvatten als ik of wie dan ook hier op het forum uit zou kunnen leggen of verwoorden.

Het is me duidelijk dat u mij totaal niet kent, en conclusies trekt die u niet kunt trekken op basis van de paar woordjes die ik in dit topic neergepleurd heb.

Cirkeltje weer rond.

(Ennuh, Cadaveria, u bent het er helemaal mee eens? Dat ik maar wat lul maar mijn woorden niet waar zou maken? Of had dat betrekking op een andere uitspraak van deze zich oh zo vriendelijk uitdrukkende meneer?)


Dead things grow from deep inside...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 02-05-2002 16:39 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2002 16:35 schreef SheRa het volgende:


(Ennuh, Cadaveria, u bent het er helemaal mee eens? Dat ik maar wat lul maar mijn woorden niet waar zou maken? Of had dat betrekking op een andere uitspraak van deze zich oh zo vriendelijk uitdrukkende meneer?)

Het gaat niet zo zeer dat jij dat zegt, maar het gebeurd vaak genoeg dat mensen eerst zeggen dat ze geen donor organen willen maar op het moment dat ze het nodig zijn, dat ze er om smeken.
Dus het is geen persoonlijke aanval, ik geloof dat er oprechte mensen zijn die menen wat ze zeggen.

Maar shera hoe doe je dat als je bewusteloos in het ziekenhuis terecht komt na b.v een auto ongeluk en je heb a la minuut een of andere orgaan nodig. Heb je daar een speciaal kaartje voor of iets dergelijks?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 02-05-2002 16:45 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2002 16:39 schreef Cadaveria het volgende:
Maar shera hoe doe je dat als je bewusteloos in het ziekenhuis terecht komt na b.v een auto ongeluk en je heb a la minuut een of andere orgaan nodig. Heb je daar een speciaal kaartje voor of iets dergelijks?



Om eerlijk te zijn heb ik daar tot op heden niets mee gedaan, nee.

Zijn daar officiële mogelijkheden toe? Net als bv het donorcodicil?


Dead things grow from deep inside...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 02-05-2002 16:47 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik heb geen idee, maar dat zal toch vast wel, jahova getuigen die hebben toch ook vast wel iets om aan te geven dat ze geen bloed mogen? Misschien weet de appotheek of de huisart het wel.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 02-05-2002 17:03 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ja dat is dan iets om na te vragen, want u heeft zeker een punt.


Dead things grow from deep inside...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-08-2002 19:19 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

oke ik heb dus zo'n brief gekregen, maar nog niets mee gedaan. aan de ene kant vind ik (orgaan)donor zijn iets goeds, aan de andere kant weet ik niet of het wel goed is voor de mensheid. misschien ben ik stiekem ook wel een beetje bang.
bloedonor wordt ik wel binnenkort. is een groot tekort aan en je mist er zelf niets aan.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-08-2002 19:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2002 16:45 schreef SheRa het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik daar tot op heden niets mee gedaan, nee.

Zijn daar officiële mogelijkheden toe? Net als bv het donorcodicil?


ja die zijn er, maar geen garantie dat de dokters daarnaar zullen handelen aangezien het tegen hun "eed" ingaat.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 10-08-2002 21:17 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 25 april 2002 15:39 schreef helmet het volgende:
Ow en voordat iemand anders er mee komt.. natuurlijk denk ik wel dat er een uitzondering gemaakt kan worden als er toevallig iemand tussen zit die zo ziek is dat hij of zij absoluut helemaal niets kan doneren na zijn of haar dood.


dit laatste zegt toch al genoeg geloof ik. waarom zou iemand een orgaan nodig hebben, als ie nog lekker fit is. als er iets is dat niet meer goed is, ois de rest van het lichaam daar ook vaak al door aangetast in zijn werking



Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen