IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : "Geen donor, dan ook geen orgaan" Vorige pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 22:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 22:46 schreef bastianus het volgende:
Nu ja,ik begon met een rationele discussie, had er uit gemakzucht nooit zo over gedacht, maar al doende kom ik eigenlijk bij mijn gevoel wat zegt vooral geen donor te worden.
Dank daarvoor! Ik ga me als niet-donor registreren, mijn besluit staat nu vast.

Je gaat je laten registreren? Bij het donorregister dus?


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 23:02 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 22:53 schreef Ralph het volgende:
Is je vrouw het daar ook mee eens?
Ik ben autonoom.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 23:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 22:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Je gaat je laten registreren? Bij het donorregister dus?
Tenzij jij een andere oplossing weet om te weigeren. Maar mijn grootste nachtmerrie is dat straks irritante wijsneuzen als jij of Ralph dankzij een orgaan van mij nog langer kunnen zeiken als de nood aan de man is. Nee, dank u feestelijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 23:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 23:07 schreef bastianus het volgende:
Tenzij jij een andere oplossing weet om te weigeren. Maar mijn grootste nachtmerrie is dat straks irritante wijsneuzen als jij of Ralph dankzij een orgaan van mij nog langer kunnen zeiken als de nood aan de man is. Nee, dank u feestelijk.



Geen idee hoe dat anders zou kunnen werken. Maar je zei eerder dat je ergens had vastgelegd dat je vrouw mag beslissen. Dat leek voor mij alsof je buiten het donorregister bedoelde, maar dat wilde je niet verder toelichten Als dat inderdaad buiten het donorregister kan, kan je vast ook vastleggen dat het helemaal niet mag.

En als je niet wil dat ze met je organen rommelen is op de juiste manier sterven ook een prima optie


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 23:13 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 22:02 schreef Ralph het volgende:
Dat is een hoop.

Moet ik overigens nog iets bij zeggen: zeg dat dan meteen, voordat de discussie van start gaat, en begin de discussie niet met een volledig ander verhaal.

Het zal niet zo bedoeld zijn, maar het komt nu een beetje over alsof je een discussie niet kunt winnen en dan dus maar overstapt op iets wazigs waar toch niemand iets tegenin kan brengen omdat het zo'n onmeetbaar iets is.
Nu ja, rationeel gezien viel er voor mij toch al niks te winnen. Ik voer in dit geval ook geen discussie om te winnen, meer om een standpunt te bepalen. Voorheen was er vooral desinteresse.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 23:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 23:13 schreef bastianus het volgende:
Ik voer in dit geval ook geen discussie om te winnen, meer om een standpunt te bepalen.

Grappig, doe ik ook best vaak. Vaak toch -van te voren- geen idee waarom ik vind wat ik vind

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-12-2010 23:14]


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 23:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 23:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Geen idee hoe dat anders zou kunnen werken. Maar je zei eerder dat je ergens had vastgelegd dat je vrouw mag beslissen. Dat leek voor mij alsof je buiten het donorregister bedoelde, maar dat wilde je niet verder toelichten Als dat inderdaad buiten het donorregister kan, kan je vast ook vastleggen dat het helemaal niet mag.

En als je niet wil dat ze met je organen rommelen is op de juiste manier sterven ook een prima optie
Bij mijn weten heeft mijn vrouw alles omtrent onze organen na de dood in het register vast laten leggen. Maar het boeide me tot nu toe niet zo. Eerder wel, toen liep ik overtuigd met een codicil rond. Tot de vorm veranderde en het minder een bewuste keuze werd voor mijn gevoel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 23:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 23:18 schreef bastianus het volgende:
Bij mijn weten heeft mijn vrouw alles omtrent onze organen na de dood in het register vast laten leggen. Maar het boeide me tot nu toe niet zo. Eerder wel, toen liep ik overtuigd met een codicil rond. Tot de vorm veranderde en het minder een bewuste keuze werd voor mijn gevoel.

Het enige verschil is toch feitelijk dat het nu centraal wordt opgeslagen? Dat is alleen maar handig. Totdat een stel nierziektelijers de database open breekt en nierdonoren begint af te knallen, natuurlijk


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2010 11:27 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 23:20 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het enige verschil is toch feitelijk dat het nu centraal wordt opgeslagen? Dat is alleen maar handig. Totdat een stel nierziektelijers de database open breekt en nierdonoren begint af te knallen, natuurlijk
Nu ja, dat lijkt me een schromelijk overdreven situatie. Maar een papiertje in mijn portemonnee waar mijn eigen persoonlijke wensen op staan, daar voelde ik me prettiger bij dan bij een registratie waarin je jezelf in vier formats dient in te passen, dat maakt de keuze beperkter. Zo had ik in mijn codicil namelijk vastgelegd dat mijn organen niet voor onderzoek m.b.t. genetische manipulatie mochten worden gebruikt, maar wel voor bepaald ander wetenschappelijk onderzoek wat ik nauwkeurig had omschreven. Vandaar dus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-12-2010 11:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

De keuze is absoluut beperkter, ja. Alleen bij de huidige registratie kunnen je organen überhaupt niet voor enig ander wetenschappelijk onderzoek dan transplantatieonderzoek gebruikt worden.

Wat vind je dan nu van je lichaam aan de wetenschap geven? Zou je je wel bij een academische instelling willen aanmelden (als je daar ook beperkingen op het type onderzoek kan aangeven, natuurlijk)? Dat kan je nu namelijk wel, met de 'nee' in het donorregister.


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2010 13:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2010 11:40 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
De keuze is absoluut beperkter, ja. Alleen bij de huidige registratie kunnen je organen überhaupt niet voor enig ander wetenschappelijk onderzoek dan transplantatieonderzoek gebruikt worden.

Wat vind je dan nu van je lichaam aan de wetenschap geven? Zou je je wel bij een academische instelling willen aanmelden (als je daar ook beperkingen op het type onderzoek kan aangeven, natuurlijk)? Dat kan je nu namelijk wel, met de 'nee' in het donorregister.
Pffff. Ik ga even in beraad met mezelf.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 08-09-2014 20:57 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Voor de wel of niet donoren die willen headbangen in een commercial voor de donorstichting:
http://www.filmvacatures.nl/?page=prikborden&action=view&id=52499

Ze zoeken 5 mannelijke en 1 vrouwlijke headbanger.

Ik heb er verder niets mee te maken.
Ik kwam het tegen en wilde het ZM niet onthouden



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-09-2014 20:58 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Bedankt voor de donatie.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen