IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : "Geen donor, dan ook geen orgaan" Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-09-2010 0:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 21-09-2010 0:20 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht



Livingdeadfaerie
Usericon van Livingdeadfaerie
Posted 01-10-2010 9:50 by Livingdeadfaerie Wijzig reactieProfiel van LivingdeadfaerieQuote dit bericht



Maar goed. Ik sta zelf ook als donor geregistreerd. Als ik er een leven mee kan redden vind ik het best. Als ik dood ben, heb ik er toch niks meer aan. Ik uit persoonlijke ervaring hoe blij je iemand kan maken met een donororgaan.
Als mensen echt niet willen, okee dan niet. Maar anders, gewoon doen.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 02-10-2010 12:44 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Niet geregistreerd en niet van plan orgaandonor te worden, tenzij vrienden of familie er baat bij hebben en ik in staat ben de keuze zelf te maken zonder eraan te overlijden.

Overigens wil ook geen aanspraak maken op organen.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 02-10-2010 12:45]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 02-10-2010 12:49 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Ik ben wel orgaandonor, vooral zodat die keuze al gemaakt is en dat niet nabestaanden ook die keuze nog moeten maken.

Daarnaast vind ik het bullshit om het niet te doen.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-10-2010 13:06 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2010 12:44 schreef Yirroth het volgende:
Overigens wil ook geen aanspraak maken op organen.


Raar, hoe kun je dat nu zeggen als je gezond en wel bent? Lig je straks elke week aan de dialyse-machine dan piep je vast wel anders.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-10-2010 13:06 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2010 12:49 schreef chriz het volgende:
Daarnaast vind ik het bullshit om het niet te doen.


+ oneindig.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 02-10-2010 13:08 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2010 13:06 schreef Mark het volgende:
Raar, hoe kun je dat nu zeggen als je gezond en wel bent? Lig je straks elke week aan de dialyse-machine dan piep je vast wel anders.


Waarom? Ik heb ook het recht om medische hulp te weigeren.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-10-2010 13:09 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Dat recht zal je best hebben, maar ik had je niet suicidaal ingeschat. Wat moet je sowieso met je nieren of je lever als je onder de grond ligt weg te rotten? Of laat je je mummificeren?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 02-10-2010 13:09]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-10-2010 13:14 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2010 13:08 schreef Yirroth het volgende:
Waarom? Ik heb ook het recht om medische hulp te weigeren.


Ok, dat is een keuze, maar in hoeverre is dit voor jou ook echt wat er gaat gebeuren en in hoeverre slechts iets wat je nu zegt?

Even een voorbeeldje: je wordt van je sokken gereden en bent buiten bewustzijn. Met een orgaan of d.m.v. bloedtransfusie (ben je daar ook geen voorstander van?) kunnen ze je redden. Als jij dan zelf niet in staat bent om die keuze te maken, bijv omdat je tijdelijk in coma wordt gehouden, dan maakt zo'n ziekenhuis die voor je. Of loop je met een anti-orgaan-briefje op zak waarin je verklaart dat je geen bloed en organen wilt?



Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 02-10-2010 13:23 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Suïcidaal ben ik niet, maar als het mijn tijd is, is het mijn tijd. Op het ogenblik heb ik iets van "ik besta" en daarmee is alles gezegd, maar ik zal het niet actief willen beëindigen (zelfmoord).

En in de afgelopen tien jaar ben ik niet bepaald positiever over de mensheid geworden. Dus in mijn huidige levensfase zie ik het nut er niet van in, dit kan veranderen, maar voorlopig vrees ik niet.


Hm... goed idee om een briefje te maken waarin ik donorbloed en organen weiger en weiger af te geven.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 02-10-2010 13:24]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-10-2010 13:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

van mij mag het, maar alleen naar succesvolle mensen


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-10-2010 13:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2010 0:16 schreef Rotzak het volgende:



signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-12-2010 16:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tienduizenden zeggen ja tegen orgaandonatie

Zestigduizend mensen hebben naar aanleiding van de Donorweek hun keuze over orgaandonatie vastgelegd. Verreweg het grootste deel daarvan zegt ja tegen orgaandonatie. Dat liet het Ministerie van Volksgezondheid vrijdag weten.

Nooit eerder heeft een actie in een maand tijd zo veel ja-registraties opgeleverd. De Donorweek vond plaats van 18 tot en met 24 oktober.

Mensen konden hun keuze aangeven via de campagnewebsite jaofnee.nl, maar ook via nu.nl en sociale netwerksites. Bekende Nederlanders als Anita Witzier en Giel Beelen steunden de actie en zetten zich in om mensen over de streep te trekken.

Stichting 2 Miljoen Handtekeningen overhandigt dinsdag een petitie met het resultaat van een internetcampagne aan het Ministerie van Volksgezondheid. De stichting pleit voor invoering van een actieve donorregistratiewet waarbij mensen zich alleen hoeven te registreren als ze geen orgaandonor willen zijn.


Ik kan maar niet inkomen in de argumenten om geen donor te zijn.

Juist de mensen die geloven dat lichaam en geest zo gescheiden zijn vinden dat je het dood gegane stoffelijke niet aangeraakt mag worden. Alsof je lichaam zo heel blijft nadat je in dat kistje wordt gestopt...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-12-2010 16:39 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 oktober 2010 13:23 schreef Yirroth het volgende:
Suïcidaal ben ik niet, maar als het mijn tijd is, is het mijn tijd.


hehe wat een slap argument, je bent toch constant bezig met het actief in stand houden van je leven door te eten enzo?

Als je gewoon doorzet met een medische behandeling is het gewoon je tijd niet. maar als je hem weigert wel.

"Je tijd" is eigenlik een loos begrip en hangt dus gewoon erg veel af van je wil om te leven.


En natuurlijk heb je het recht om medische behandeling te weigeren. Artsen hebben vaak nog het recht dan toch nog in te grijpen. En veel mensen die dit roepen zullen bij een redelijk trage ziekte (in het geval van orgaan donatie is dat meestal het geval) toch iets doen om levenscomfort op te krikken en daarmee snel een oplossing te vinden. Weinigen die dan nog op euthanasie gericht zijn. en zeer weinig die daadwerkelijk in aanmerking komen voor euthanasie.

Je laat hier vaker deze schrale levensvisie zien, maar is het niet beter om je te richten op het genieten van het leven, en mocht dat niet meer haalbaar zijn dan de dood? Nu kies je bewust voor een krakkemikkig kutleven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-12-2010 13:10 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

ze mogen van mij alles hebben



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-12-2010 13:14 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Als mensen zoals Yirroth zo'n bewuste keuze maken moet dat gewoon kunnen, maar dan inderdaad ook niet komen piepen als je ligt dood te gaan, dan moet je op dat moment ook bij je standpunt blijven.

Van mij mogen ze alles hebben en als ik het nodig heb krijg ik het ook graag terug, maar het "geen donor, geen orgaan" principe ben ik het roerend mee eens.

Verder vind ik het inderdaad ook je reinste bullshit om het niet te doen, maar goed...

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 07-12-2010 13:15]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-12-2010 13:20 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Yirroth's hele redenatie is uberhaupt zo krom als een banaan. Prima als hij het zelf niet wil, maar dat betekent toch niet dat als je zelf het niet wil hebben dat je dan ineens ook niet meer kunt geven? Wat in hemelsnaam heb je nog aan je organen als je ligt te rotten in de grond? Terwijl je he tlevne van iemand anders ermee kunt redden. Je organen niet willen afstaan na je dood zonder ideologische reden als bijv geloofsovertuiging is gewoon ronduit asociaal. Punt. Klaar. Uit.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 13:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 13:20 schreef Mark het volgende:
Je organen niet willen afstaan na je dood zonder ideologische reden als bijv geloofsovertuiging is gewoon ronduit asociaal.

Zijn ideologische reden is dat hij mensen kut vindt. Lijkt me genoeg toch?

Beter dan waar veel gelovigen mee aankomen


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-12-2010 13:24 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Prima, maar dan valt hij dus al onder het 'asociaal' criterium dat ik noemde. Dat betekent namelijk dat je andere mensen kut vindt. Als hij zich zo classificeert dan zij het zo.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2010 13:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar wie zegt dat je orgaan gebruikt wordt om iemand te redden en niet voor vaag onderzoek of testerij?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-12-2010 13:28 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 7 december 2010 13:20 schreef Mark het volgende:
Je organen niet willen afstaan na je dood zonder ideologische reden als bijv geloofsovertuiging is gewoon ronduit asociaal. Punt. Klaar. Uit.


En daar ben ik het nu eens volledig mee eens, los van wat iemand beweegt zoiets al dan niet te willen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-12-2010 13:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 13:28 schreef Jenje het volgende:
Maar wie zegt dat je orgaan gebruikt wordt om iemand te redden en niet voor vaag onderzoek of testerij?


Ik, want voor zover ik weet moet je als je je organen beschikbaar wil stellen voor onderzoeksdoeleinden daar een apart formulier voor invullen, dat heeft niets van doen met donororganen. Onderzoekers mogen niet zo maar donor-organen gebruiken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2010 13:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 13:32 schreef Mark het volgende:
Ik, want voor zover ik weet moet je als je je organen beschikbaar wil stellen voor onderzoeksdoeleinden daar een apart formulier voor invullen, dat heeft niets van doen met donororganen. Onderzoekers mogen niet zo maar donor-organen gebruiken.
Maar het kan dus wel ... maar het zal mij niet verbazen als straks hier blijkt dat organen door studentchirurgen gebruikt worden om in te proef snijden ..


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-12-2010 13:37 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Als je daaqr achter komt dan zou ik het aan de grote klok hangen, want volgens mij is dat zo illegaal als de pest. Maar ik moet toegeven dat ik niet precies weet hoe de regelgeving hieromtrent werkt, ik ben daar zelf nooit direct in aanraking mee geweest. Wellicht dat we hier wat geneeskundestudenten hebben rondlopen of dat Elite het weet?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen