|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: dat is natuurlijk nooit aan te tonen. misschien krijgt iemand wel kanker van al die vergiffen op appels en fruit, ook al rookt die persoon. en wat dacht je van al die uitlaatgassen. ik snap je punt wel maar het blijft wel glad ijs. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 11-08-2002 12:38] |
|
quote: Belachelijk; iedereen heeft recht op gezondheidszorg (en betaald daar ook belasting voor!)! Ik geef geen bloed, heb ik daardoor ook geen recht op een bloedtransfusie Gezondsheidszorg is geen goed dat verdiend hoeft te worden door donor te worden maar is een fundamenteel recht dat iedereen heeft! quote: Wederom belachelijk, je zou dus op die manier de fundamentele vrijheid van het mens (dat hij/zij dus zelf beslist wat hij/ zij wel of niet wil doen in dit leven) aantasten door gevolgen aan roken/ drinken te gaan verbinden.. Ik ga maar niet drinken, want als ik dan kanker krijg word ik niet geholpen in het ziekenhuis Fijne 'vrije' maatschappij word het dan waar ik in ga leven, dan emigreer ik per onmiddelijk |
|
Tja... daar kun je hele discussies over voeren... Het is gewoon mijn mening. Dat zelfde geldt ook voor mensen die abortus plegen; die moeten wat mij betreft de foetus aan de wetenschap afstaan. Ik ben nogal radicaal in mijn denken wat dat aangaat. If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
quote: cop-out. |
|
quote: Hmm.. Dit is een discussie-forum toch De foetus afstaan aan de wetenschap Het is dat je het zelf zegt, je denkt idd nogal radicaal.. |
|
quote: My madness, my sadness |
|
quote: |
|
quote: en de mensen die met een chronische ziekte die niet MOGEN doneren ook al zouden ze willen. nee zo simpel ligt het niet. niet iedereen kan doneren, ook al zou deze het willen. daarom ben ik het niet met je eens. |
|
quote: moeten?? moeten is niet het goede woord. en de psychelogischeschade die het met zich meebrengt moet je ook niet achterwege laten. het zo positief zijn voor de wetenschap. maar keuze vrijheid is belangrijk en moet gewaardeerd worden. |
|
quote:Ik heb dat er bij gezet omdat het niet ondenkbaar is dat iemand lijdt aan een ziekte waardoor het 'weggeven' van organen niet aan te raden is, maar dat die persoon wel in staat is tot een normaal leven. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Moeten?Ik moet helemaal niks. Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
ergens denk ik dat ik door het afstaan van mijn organen mensen die al heel lang staan te wachten op organen kan helpen, maar aan de andere kant kan dat weer iemand zijn die ze over 2 jaar weer heeft vol ge-asvalteerd. Moreel dilemma |
|
quote: geldt dit ook voor mensen onder de 18. -tja sorry jongeman maarre je hebt geen donorcodicil - mama wat is dat conieciel edit: sjeetje volgens mij is dit een omhoog geschopt topic, met de langst op zich wachtende replies ooit [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 24-03-2003 17:06] |
|
quote: Ja ik heb t net omhoog geschopt om es wat meer serieuze meningen te horen over het al dan niet afstaan van organen (heb net de leuke brief gekregen) |
|
quote: oja die ligt ook al een jaar op mijn bureau zonder er ooit iets meegedaan te hebben |
|
Misschien is het een stimulans wanneer je een donnororgaan nodig hebt en er een krijgt, terwijl je geen donor bent, om toch donor te worden. Ik vind dit bijna hetzelfde als zeggen: geen geld, dan ook geen verzorging in het ziekenhuis. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
haha, iets wat hier waarschijnlijk ook gaat gebeuren |
|
quote: dat zou me geen hol meer kunnen schelen want dan ben ik toch dood en heb ik er iig niets meer aan. Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
als ze zouden zeggen: je bent donor vanaf je 18 behalve als je een formuliertje invult (zeg maar het omgekeerde als nu) dan zou ik nu al een jaar donor zijn. kunt trouwens ook een aantal zaken doneren terwijl je leeft, bloed, plasma, beenmerg |
|
quote: vergiftig je organen dan iig wel ff (ben je meteen dood) |
|
Ik hoef mijn organen niet meer als ik dood ben, als iemand er mee verder kan leven dan gun ik ze dat van harte, veel plezier ermee, ik heb ze toch niet nodig Ik ben alleen bang dat mijn longen en mijn lever niet geheel bruikbaar meer zullen zijn (Gedachte: lijkt me wel leuk als mijn hart bijvoorbeeld aan de directeur van een of ander verschrikkelijk bedrijf wordt gegeven dat overal kindertjes laat arbeiden en mensen van hun vrijheid beroofd, dan zou die directeur plots een hippie-view op het leven krijgen en het bedrijf en de wereld met al zijn macht beter gaan maken) , het zou kunnen "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Hippie!!!!!!!!! |
|
quote:Hehe, kunnen ze smaakpapillen ook al transplanteren |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |