IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : vervolgtopic op "Pim Fortuyn beschoten" Vorige pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-05-2004 13:27 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik ook.

De rede begint eindelijk terug te komen in dit ooit oversociale land. Goede zaak!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-05-2004 13:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Zo onvoorspelbaar als het is, sluit ik me ook bij Chelman aan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 07-05-2004 14:39 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Nog gezellig?
de Volkskrant, Binnenland, 7 mei 2004

Interview
Ferry Haan Jan Meeus

Nederland is na de moord op Fortuyn harder geworden, constateerden zes buitenlanders. Klopt dat?

André Rouvoet, fractievoorzitter van de ChristenUnie: 'In de samenleving zie je een verharding en toenemende intolerantie. Ook in Den Haag nemen politici posities in die vroeger not done waren. De toon is veel scherper geworden. Je ziet een grote verschuiving van het idealiseren van de multiculturele samenleving, naar het bekritiseren ervan. Dat komt natuurlijk niet alleen door de revolutie van Fortuyn, maar ook door de dreiging van het extreem islamisme.'

Dieuwertje van de Kiosk op de Grote Markt in Groningen: 'De mensen zijn hier helemaal niet harder geworden. Het is actie-reactie: als je zelf vriendelijk en beleefd bent, krijg je zelden onvriendelijke reacties terug. Het heeft gewoon te maken met hoe je je opstelt. Maar ik moet verder, er staat een lange rij.'

Jan Blokker, columnist van de Volkskrant: 'Nederland is nooit een tolerant land geweest, dat is een mythe. Wij zijn een land van kooplui en handelaren. We waren aardig tegen Chinezen, joden en negers die aan de deur kwamen met hun waren als we een korting konden bedingen. Dat beeld werd versterkt door de gedoogterreur waardoor de dingen niet bij hun naam mochten worden genoemd. Door buitenlanders werd dat verward met tolerantie. Maar het was gewoon nep en dat wordt nu pijnlijk duidelijk.'

Bas van der Vlies, fractievoorzitter SGP: 'De openheid na Fortuyn is een belangrijk verschil, maar Nederland is niet harder geworden. Wel alerter. De waakzaamheid wordt vooral veroorzaakt door de gigantische calamiteiten in New York en Madrid. Ook de berichten dat in Nederland wordt geronseld voor de jihad en dat hier wordt opgeroepen tot haat jegens christenen, maken dat we duidelijker moeten aangeven waar onze grenzen liggen. We moeten scherper zijn over onze normen en waarden.'

Mieke, lezer van de Volkskrant:
'Als Nederlandse vrouw voel ik mij soms een tweederangsburger. Omdat moslims mij afkeurende blikken toewerpen als ik er 's zomers lekker luchtig bij loop, geen hoofddoek draag. Dagelijks voel ik de aanwezigheid van een dominante islam. De grote cultuurverschillen leiden tot veel onrust en niemand weet hoe het verder moet.'

Jan Blokker: 'Zo'n malloot als Geert Wilders (VVD) heeft altijd bestaan in Nederland. Zijn houding ten opzichte van buitenlanders is altijd de dominante geweest in Nederland. Alleen mag het sinds de opkomst van Pim Fortuyn gezegd worden.'

Salih, Nederlandse student van Turkse ouders: 'Nederland harder sinds Fortuyn? Nee, ik vind van niet. Worden allochtonen anders benaderd? Dat is een gek onderscheid. Je hebt goede mensen en je hebt slechte mensen. Dat is altijd zo geweest.'

Copyright: de Volkskrant



quote:
Bitterheid bindt bij beeld Fortuyn
de Volkskrant, Binnenland, 7 mei 2004

Reportage
Van onze verslaggever Ron Meerhof

Waar zijn ze gebleven, de dertigduizend mensen die bij de eerste mars voor Pim Fortuyn waren? Waar zijn de allochtonen? En de liberale wasjassen?

'Rechts haat links!', roept een blond jongetje van een jaar of 10 terwijl hij aan het hoofd van de herdenkingsmars voor Pim Fortuyn de Van Aerssenlaan voor diergaarde Blijdorp in draait. Het lijkt de adequate verwoording van de gevoelens achter hem. Niemand kijkt ongemakkelijk, een boomlange man lacht vertederd.

Dit is de derde mars voor Pim Fortuyn binnen twee jaar. De eerste, de dag na zijn dood, was die waaraan zo'n dertigduizend mensen deelnamen. Daar liep toen van alles tussen: teleurgestelde liberalen in wasjassen uit Kralingen, veel Feyenoord-aanhangers, maar ook aardig wat allochtonen uit alle windstreken.

Bij de mars van vorig jaar was die laatste groep al afgevallen en waren de wasjassen sterk uitgedund. Dit jaar ontbreken ook de Feyenoord-kleuren. De recreatieve Pim-stemmers zijn teruggezakt in hun politieke desinteresse. Zij moeten degenen zijn die de politieke armen van de Pim-beweging – de LPF en Leefbaar Rotterdam – in recente peilingen hebben doen duikelen.

In de overgebleven harde kern is het rood, wit en zwart van de Feyenoord-aanhang vervangen door de vaderlandse driekleur, meestal gedragen door kortgeschoren gabbers in bomber jacks.

Michiel Smit van NieuwRechts doet hier goede zaken; afgaande op de samenstelling van de stoet is de brede volksbeweging van weleer bezig smaller, nationalistischer en rechtser te worden.

En te oordelen naar de teksten op spandoeken: onverminderd bitter, misschien wel bozer dan voorheen. 'Pim gedood door de haat van rood', luidt er een, en: 'Je mag in Nederland zeggen wat je wil, maar het kost je wel een Fortuyn.'

De huidige harde kern is in ieder geval niet minder fanatiek dan voorheen. Even na vieren zetten honderdvijftig man, zeker vijftig meer dan vorig jaar, zich bij het Oceanium van diergaarde Blijdorp in beweging voor de mars van een halfuur naar het Palazzo di Pietro aan het G.W. Burgerplein, en vandaar weer een halfuur naar het beeld van Fortuyn bij het Schielandshuis in het centrum van de stad.

Er sluiten zich gaandeweg veel minder mensen bij de mars aan dan vorig jaar. Om zes minuten over zes houden ruim vijfhonderd belangstellenden twee minuten stilte bij het beeld van Fortuyn.

Dan verwoordt LPF-Kamerlid Joost Eerdmans de frustratie die deze mensen lijkt te binden. Er is veel te weinig veranderd, zegt hij. De politici luisteren nog steeds niet naar de burgers, ze hebben zich weer teruggetrokken in hun achterkamertjes.

Eerdmans krijgt een ovationeel applaus van een overwegend boos kijkend gehoor.

Gelukkig zijn er toch nog vrolijkenoten. Een van de organisatoren klimt op een podium. 'Ik wil een stukje voordragen dat ik zelf heb opgeschreven. Ahum: zal ik je met een zomerdag vergelijken? Veel zachter en veel zonniger ben jij. . .'
Misschien kijkt Pim Fortuyn er vertederd op neer.

Copyright: de Volkskrant



Touché, pussycat!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-05-2004 14:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 13:24 schreef enforcer het volgende:
Ik sluit me volledig bij Chelman aan!

quote:
Op 7 mei 2004 13:27 schreef Snaack het volgende:
Ik ook.


quote:
Op 7 mei 2004 13:30 schreef Misanthrope het volgende:
Zo onvoorspelbaar als het is, sluit ik me ook bij Chelman aan.


Nog 7 en we hebben een voetbal elftal.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 07-05-2004 17:43 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 13:27 schreef Snaack het volgende:
Ik ook.

De rede begint eindelijk terug te komen in dit ooit oversociale land. Goede zaak!

Goed voor jullie. De belgische regering doet nog altijd liever alsof er niets aan de hand is.


mvg wk10


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-05-2004 12:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 12:53 schreef Chelman het volgende:
Dat is helemaal niet zo erg.

Nederland is veel te ver doorgeschoten in de 'tolerantie' met twee zeer kwalijke gevolgen.

Ten eerste is er een beeld ontstaan dat tolerantie betekent dat iedereen maar moet doen wat hij/zij wilt zonder de grenzen van anderen te respecteren. Samenhangend daarmee heerscht nu ook de gedachte dat iemand terechtwijzen als die iets verkeerd doet uit den boze is.

Ten tweede is tolerantie en 'mensen in hun waarde laten' in totale onverschilligheid omgebogen.

Ik ben dus helemaal niet rouwig dat het e.e.a. weer tot de norm terugkeert.


als jij vind dat ook geldt ten opzichte van het grote geld(zoals die farce met sjoemelende bouwbedrijven die er weer makkelijk vanaf komen) ben ik het geheel met je eens.


-banisher-
Usericon van -banisher-
Posted 08-05-2004 14:20 by -banisher- Wijzig reactieProfiel van -banisher-Quote dit berichthttp://www.smnnews.com

Dat er hier uberhaubt nog steeds een topic openstaat over de meest overrated politicus allertijden...
Zo goed is hij nooit geweest, zulke goede ideeen heeft hij nooit gehad.
Het enige waar hij goed op inspeelde was op de gedachten van de achterwijken van NL. Waar NL jammergenoeg ook mee overspoelt is.

Ik denk eigenlijk dat het maar beter is dat hij dood gegaan is ook.
Net zoals toendertijd met Kennedy. Als het tijd wordt dat hij zich zelf moet gaan bewijzen sterft hij.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 08-05-2004 14:21 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 8 mei 2004 14:20 schreef -banisher- het volgende:
Net zoals toendertijd met Kennedy. Als het tijd wordt dat hij zich zelf moet gaan bewijzen sterft hij.





-banisher-
Usericon van -banisher-
Posted 08-05-2004 14:27 by -banisher- Wijzig reactieProfiel van -banisher-Quote dit berichthttp://www.smnnews.com

quote:
Op 8 mei 2004 14:21 schreef Vinay het volgende:



Nooit geschiedenis gehad?
Kennedy was ook zo'n volksheld, maar toen de tijd aankwam om zichzelf te bewijzen, om het land daadwerkelijk te gaan regeren werdt hij doodgeschoten.
Beetje typisch vind je niet?


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 08-05-2004 14:30 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 8 mei 2004 14:27 schreef -banisher- het volgende:
Nooit geschiedenis gehad?
Kennedy was ook zo'n volksheld, maar toen de tijd aankwam om zichzelf te bewijzen, om het land daadwerkelijk te gaan regeren werdt hij doodgeschoten.
Beetje typisch vind je niet?

(ik heb geschiedenis niet gekozen als eindexamenvak) , volgens mij zijn ze niet echt vergelijkbaar , Kennedy heeft drie jaar geregeerd en heeft een deel van zijn ideeen waar gemaakt ,Kennedy is ook beter vergelijkbaar met democratische (gematigd )linkse politici .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 08-05-2004 14:49]



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 08-05-2004 15:29 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 14:20 schreef -banisher- het volgende:
Dat er hier uberhaubt nog steeds een topic openstaat over de meest overrated politicus allertijden...
Zo goed is hij nooit geweest, zulke goede ideeen heeft hij nooit gehad.
Het enige waar hij goed op inspeelde was op de gedachten van de achterwijken van NL. Waar NL jammergenoeg ook mee overspoelt is.

Wat hij te weeg heeft gebracht en de manier waarop hij aan zijn eind is gekomen, houdt de gemoederen nog altijd behoorlijk bezig. Deze topic heeft dus gewoon bestaansrecht, of je nu pro of contra Fortuyn bent (of was).
quote:
Ik denk eigenlijk dat het maar beter is dat hij dood gegaan is ook.
Net zoals toendertijd met Kennedy. Als het tijd wordt dat hij zich zelf moet gaan bewijzen sterft hij.


Da's wel een beetje kort door de bocht, niet? Dat jij denkt dat het onwenselijk was geweest als hij zou zijn toegetreden tot politiek Den Haag, betekent niet dat zijn dood een goede zaak is.


Touché, pussycat!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-05-2004 16:42 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 14:27 schreef -banisher- het volgende:
Nooit geschiedenis gehad?
Kennedy was ook zo'n volksheld, maar toen de tijd aankwam om zichzelf te bewijzen, om het land daadwerkelijk te gaan regeren werdt hij doodgeschoten.
Beetje typisch vind je niet?
*kuch* Kennedy heeft een nucleaire oorlog voorkomen.....

Pim Fortuyn had goede ideeen, maar zoals veel mensen uit de 'achterstandswijken' weet jij waarschijnlijk niets over de ware identiteit en visie van Pim Fortuyn.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


-banisher-
Usericon van -banisher-
Posted 08-05-2004 17:30 by -banisher- Wijzig reactieProfiel van -banisher-Quote dit berichthttp://www.smnnews.com

quote:
Op 8 mei 2004 15:29 schreef Sporty Voleg het volgende:
Wat hij te weeg heeft gebracht en de manier waarop hij aan zijn eind is gekomen, houdt de gemoederen nog altijd behoorlijk bezig. Deze topic heeft dus gewoon bestaansrecht, of je nu pro of contra Fortuyn bent (of was).

Da's wel een beetje kort door de bocht, niet? Dat jij denkt dat het onwenselijk was geweest als hij zou zijn toegetreden tot politiek Den Haag, betekent niet dat zijn dood een goede zaak is.


Tuurlijk houdt zoiets de mensen bezig. Maar vind je niet dat het een Beetje extreem wordt overdreven? Ze spreken zelfs van een revolutie.. ik bedoel, kom op zeg..
het feit dat er helemaal een vlag voor hem is ontworpen vind ik ook bijzonder triest. En er komt nu een tweede standbeeld hoorde ik?.. Dat geld dat ze daarin steken kunnen ze wel beter gebruiken!

En ik misgunde die man zijn plaats in de 2e kamer helemaal niet, ondanks dat ik totaal niet achter zijn ideeen stond. Maar je moet gewoon toegeven dat zijn partij voor niets staat en dat het zeker nu, echt waardeloos ten ende is. Dan mag hun frontman wel overleden zijn, maar dan hadden ze alsnog hun partij wel wat beter kunnen organiseren. Het is gewoon een uit de hand gelopen gemeente-partij,leuk voor een stad/gemeente , maar niet voor een heel land.
Maar goed, dat is mijn mening.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-05-2004 18:09 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Klaarblijkelijk heb jij je niet in de filosofie van Pim Fortuyn verdiept. Dat de partij nu niet goed loopt is niet de schuld van Pim Fortuyn. De ideeen van Pim Fortuyn gaven de problemen in Nederland aan, verder had Pim Fortuyn ook oplossingen voor die problemen (te lezen in zijn boeken), maar heeft hij nooit de kans gekregen om de problemen op te lossen. Verder heeft er zeker een revolutie plaats gevonden, een revolutie die mogelijkheden bood tot het uiten van een 'politiek incorrecte' mening.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


-banisher-
Usericon van -banisher-
Posted 08-05-2004 18:16 by -banisher- Wijzig reactieProfiel van -banisher-Quote dit berichthttp://www.smnnews.com

quote:
Op 8 mei 2004 18:09 schreef Misanthrope het volgende:
Klaarblijkelijk heb jij je niet in de filosofie van Pim Fortuyn verdiept. Dat de partij nu niet goed loopt is niet de schuld van Pim Fortuyn. De ideeen van Pim Fortuyn gaven de problemen in Nederland aan, verder had Pim Fortuyn ook oplossingen voor die problemen (te lezen in zijn boeken), maar heeft hij nooit de kans gekregen om de problemen op te lossen. Verder heeft er zeker een revolutie plaats gevonden, een revolutie die mogelijkheden bood tot het uiten van een 'politiek incorrecte' mening.


dat de partij nu niet goed loopt is niet de schuld van pim fortuyn? sorry??
Een partij hoort te weten waar het voor staat en daar hoort niet 1 leider in te zijn, die dan het boegbeeld is voor die partij, en dat als dan die leider uitvalt de partij zich geen houding meer weet te geven / de idealen die ze wilden bereiken niet meer kunnen bereiken omdat hun leider overleden is.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-05-2004 18:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

laatookmaar

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 08-05-2004 18:23]


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen