IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Magic the Gathering Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-05-2008 13:20 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2008 13:04 schreef Spirit In Black het volgende:
grappenmaker...eBay misschien? Zo'n 20 euri per kaart als je geluk hebt.
Daar ben ik momenteel ook aan het kijken. Die dingen zijn al jaren relatief veel waard.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-05-2008 13:25 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Als je geluk hebt inderdaad. Maat van me heeft een paar jaar terug al zijn dubbellandjes verkocht voor zo'n 30 euro per stuk, en dat was dus een paar jaar terug. Dus met een beetje pech betaal je je het schompes. Kun je beter gaan kijken naar enchantment of creature kaarten die je multicolour kunnen geven (BOP, wild lands, bazar, dat soort gedoe).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-05-2008 13:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2008 13:25 schreef Mark het volgende:
Als je geluk hebt inderdaad. Maat van me heeft een paar jaar terug al zijn dubbellandjes verkocht voor zo'n 30 euro per stuk, en dat was dus een paar jaar terug. Dus met een beetje pech betaal je je het schompes. Kun je beter gaan kijken naar enchantment of creature kaarten die je multicolour kunnen geven (BOP, wild lands, bazar, dat soort gedoe).
Ik heb o.a. al Birds, Utopia tree, Undiscovered Paradise, Gemstone Mine, Reflecting Pool en City of Brass ( alle vier maal). Maarja, mijn multiplayer deck is dus nogal groot en ik wil't eerder uitbouwen dan inkrimpen.
Prijs voor een Revised dubbellandje ligt momenteel tussen de twintig en dertig Euro.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-05-2008 13:32 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2008 13:25 schreef Mark het volgende:
Als je geluk hebt inderdaad. Maat van me heeft een paar jaar terug al zijn dubbellandjes verkocht voor zo'n 30 euro per stuk, en dat was dus een paar jaar terug. Dus met een beetje pech betaal je je het schompes. Kun je beter gaan kijken naar enchantment of creature kaarten die je multicolour kunnen geven (BOP, wild lands, bazar, dat soort gedoe).


of de goedkopere dubbellanden uit de laatste series. Hebben wel een kleine drawback, maar toch. Of fetchland, maar die zijn ook redelijk prijzig..


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-05-2008 13:36 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Krimp dan eerder je deck in, 200 kaarten is wel onmeunig veel Het klinkt meer alsof je moeite hebt om te kiezen waar je heen wilt en dus alles wat maar een beetje leuk klinkt erin geduwd hebt. Nadeel is dat als je combo's in gedachten hebt, je uren kunt gaan zitten draaien voordat je de juiste kaarten voor die combo's bijeen hebt. Doe dan 2 decks en kijk welke het lekkerste speelt of zo.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-05-2008 13:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Net deze voor zo'n dertig Euro Incl. gescoord via Ebay:



Natuurlijk eigenlijk veel geld, maar relatief gezien weer niet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-05-2008 13:38 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2008 13:36 schreef Mark het volgende:
Krimp dan eerder je deck in, 200 kaarten is wel onmeunig veel Het klinkt meer alsof je moeite hebt om te kiezen waar je heen wilt en dus alles wat maar een beetje leuk klinkt erin geduwd hebt. Nadeel is dat als je combo's in gedachten hebt, je uren kunt gaan zitten draaien voordat je de juiste kaarten voor die combo's bijeen hebt. Doe dan 2 decks en kijk welke het lekkerste speelt of zo.
Klopt, maar het deck werk aardig. Zitten dan ook Howling mine's en Puzzle Boxen in om er snel doorheen te graaien.

Verder heb ik ook twee zwarte 1 op 1 decks van zestig kaarten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-05-2008 13:43 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2008 13:36 schreef kwelgeest het volgende:
Net deze voor zo'n dertig Euro Incl. gescoord via Ebay:


Natuurlijk eigenlijk veel geld, maar relatief gezien weer niet.


http://cgi.ebay.nl/MTG-LEGENDS-CHAINS-OF-MEPHISTOPHELES-X-4_W0QQitemZ140235232247QQihZ004QQcategoryZ43864QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-05-2008 13:44 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2008 13:43 schreef Spirit In Black het volgende:
http://cgi.ebay.nl/MTG-LEGENDS-CHAINS-OF-MEPHISTOPHELES-X-4_W0QQitemZ140235232247QQihZ004QQcategoryZ43864QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Hehe, zag ik niet staan. Maarja, eerst zien hoeveel hier op geboden gaat worden. Ik volg'm wel ff.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-05-2008 13:47 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-05-2008 14:22 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2008 13:18 schreef Mark het volgende:
Ik speel dus echt nooit tegen mensen die een deck vol uitgeprinte kaarten hebben, dat schiet het hele punt voorbij. Daar heb ik geen jaren kaarten voor bijeen gespaard/geruild. Hele foute tendens dat.


Hehe, ik heb het ook nooit gedaan. Gewoon ruilen ruilen, lucky booster, etc. etc. Heb wel een paar mooie kaartjes nog: worship, 2x charisma...maar ik heb een paar keer gespeeld tegen nieuwe decks (ben gestopt na invasion oid), wat een imba spul zeg. Werd echt binnen no time weggevaagd. Vind het wel jammer dat ze elke serie weer 'beter' moeten maken (ook een reden waarom ik ben gestopt).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-05-2008 14:47 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2008 14:22 schreef Gemene Lepel het volgende:
Hehe, ik heb het ook nooit gedaan. Gewoon ruilen ruilen, lucky booster, etc. etc. Heb wel een paar mooie kaartjes nog: worship, 2x charisma...maar ik heb een paar keer gespeeld tegen nieuwe decks (ben gestopt na invasion oid), wat een imba spul zeg. Werd echt binnen no time weggevaagd. Vind het wel jammer dat ze elke serie weer 'beter' moeten maken (ook een reden waarom ik ben gestopt).
Dat valt dus wel mee. Het klopt wel dat 'nieuwere' sets gemiddeld iets beter zijn. In Ice Age, Legends, Homelands, Mirage etc. zitten relatief veel zwakke kaarten met een hoge manacost die weinig doen. Maar het een sterk, uitgebalanceerd deck wat zo'n acht jaar oud is kun je nog steeds met gemak je mannetje staan. Het is wel zo dat decks waar een paar honderd Euro ingepompt zijn wat veelzijdiger zijn en derhalve vaak wat beter; Maar dit gaat niet geheel op. Met beste deck ooit was met de Tempest-saga type twee en had destijds ee waarde van zestig gulden, of iets dergelijks.
Wel speelt het veel leuker met gelijkwaardige decks. Dus beetje dezelfde instelling, zelfde type en beetje zelfde waarde. Dan zijn de decks wat meer aan elkaar gewaagd. Genoeg decks te verzinnen die nog geen honderd Euro waard zijn die een compleet power 9, dubbellandjes deck met gemak verslaan. Dit zijn echter vaak 'saaie', snelle decks met weinig playfun.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 27-05-2008 15:21]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-05-2008 16:19 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Dat soort decks sneuvelen binnen een paar minuten in een multiplayer setting. Een op een wordt toch al gauw saai, met een man of 4-5 blijft een pot veel langer leuk en zijn de spelers ook meer aan elkaar gewaagd (doet een deck het goed, dan krijg je als speler al snel de hele meute op je dak en ga je alsnog snel onderuit). Balans is dan veel belangrijker dan thema.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-05-2008 16:47 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2008 14:47 schreef kwelgeest het volgende:
Dat valt dus wel mee. Het klopt wel dat 'nieuwere' sets gemiddeld iets beter zijn. In Ice Age, Legends, Homelands, Mirage etc. zitten relatief veel zwakke kaarten met een hoge manacost die weinig doen. Maar het een sterk, uitgebalanceerd deck wat zo'n acht jaar oud is kun je nog steeds met gemak je mannetje staan. Het is wel zo dat decks waar een paar honderd Euro ingepompt zijn wat veelzijdiger zijn en derhalve vaak wat beter; Maar dit gaat niet geheel op. Met beste deck ooit was met de Tempest-saga type twee en had destijds ee waarde van zestig gulden, of iets dergelijks.
Wel speelt het veel leuker met gelijkwaardige decks. Dus beetje dezelfde instelling, zelfde type en beetje zelfde waarde. Dan zijn de decks wat meer aan elkaar gewaagd. Genoeg decks te verzinnen die nog geen honderd Euro waard zijn die een compleet power 9, dubbellandjes deck met gemak verslaan. Dit zijn echter vaak 'saaie', snelle decks met weinig playfun.


Hmja het was een artifact dek waardoor volgens mij met de afinity regel (?) en artifact lands binnen 3 beurten een stuk of 6 creatures van 4/4 of hoger tegenover me stonden.

Daarvoor speelde ik altijd tegen vrienden, veel lol in gehad omdat we altijd wel aan elkaar gewaagd waren. Ik stak geen geld in dure kaarten om een vooruitbedacht dek te maken, maar ik roeide gewoon met de riemen die ik had. Had ene redelijke verzameling en ging af en toe alles door elkaar gooien om te kijken of ik wat leuke combinaties kon maken. Heel wat non-groen/witte deks tot wanhoop gedreven met de worship/asylum combo .




En dan mensen afschieten met je prodical sorcerers >=D.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-05-2008 16:50 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Kanonnen, dat duurt een eeuwigheid, gebruik dan gewoon wat lightning bolts

(wel rood-wit ipv blauw-wit spelen dan, maar goed)

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 27-05-2008 16:51]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-05-2008 16:53 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Hehe ik had dat dek redelijk op dat soort kaarten gebaseerd, dus had er wel een hoop. 5 damage per beurt tikt ook wel aan . Ook nog 2 keer cloudcover erin, dus dan zou je opzich zelfs je echantments kunnen redden van disenchant enzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 27-05-2008 16:55]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-05-2008 19:14 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2008 16:53 schreef Gemene Lepel het volgende:
Hehe ik had dat dek redelijk op dat soort kaarten gebaseerd, dus had er wel een hoop. 5 damage per beurt tikt ook wel aan . Ook nog 2 keer cloudcover erin, dus dan zou je opzich zelfs je echantments kunnen redden van disenchant enzo.


Ik wil toch een kritische kanttekening plaatsen. Je belangrijkste kracht zit 'm in het feit dat een tegenstander vantevoren niet weet wat-ie tegenover zich gaat krijgen.

Ik vind persoonlijk dat een deck pas echt goed is (in combinatie met de gespeelde tactieken natuurlijk) als ik je ruim vantevoren vertel hoe mijn deck in elkaar zit en ik dan vervolgens nog steeds van je kan winnen, terwijl jij alle tijd gehad hebt om te bedenken wat je daar tegen kan doen.

Als ik een deck bouw rond allerlei kaarten dat je levens verliest (bijv. de tegenhanger van de Prodigal Sorcerer; die heeft als ability "target player loses 1 life" in plaats van dat-ie 1 schade krijgt). Dan kan ik je daarmee dat laatste tikje geven...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-05-2008 19:33 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Hehe, het is een wit/blauw deck dus er zitten ook behoorlijk wat levenstruukjes in (eigenlijk alleen in de vorm van creature-abilities). Opzet is dus wat sterke enchants, 4 disenchants en 4 counterspells, veel creatures die "tap 1 damage" doen, creatures die enchantments kunnen zoeken/beschermen/uit graveyard halen. Hell ik post alles wel. Het is echt geen supergoed deck, ik ben niet apart op zoek gegaan voor perfecte kaarten ervoor simpelweg vanwege geld. Ik zou best 4x Worship en Charisma willen hebben, maar het leven is al duur genoeg . Overigens vind ik niet dat een deck altijd moet winnen ook al weet je tegenstander 'wat' je deck is, een deck moet volgens mij vooral allround zijn, dus tegen meerdere tactieken kunnen opboksen. Daarnaast is magic een kaartspel dus ook nog steeds gedeeltelijk een geluksspel (welke mate laat ik in 't midden .

Creatures
4x prodigal sorcerer
3x stinging barrier
1x Samite archer (had ik deze maar 4x, want zij rost die sorcerer er 10x uit, maarja)
1x Academy Rector
2x Staunch Defenders
2x Radiants Dragoons
1x Angel of Mercy
1x Master healer
1x Auramancer
1x Keeper of the Light

Enchantments
2x Charisma
1x Worship
2x Cloudcover
1x Hermetic Study
2x Spiritual Asylum
1x Soothsaying (fuck yeah)

Sorceries
2x Breath of life

Instants
2x Disenchant
2x Dismantling Blow
4x counterspell

12 islands
10 plains
2x coastal tower
1x forbidding watch tower


[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 27-05-2008 19:37]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-05-2008 19:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2008 16:47 schreef Gemene Lepel het volgende:
Hmja het was een artifact dek waardoor volgens mij met de afinity regel (?) en artifact lands binnen 3 beurten een stuk of 6 creatures van 4/4 of hoger tegenover me stonden.


Ja, dat ken ik. Zo'n supersnel common deckje. Niet leuk indd. Dat pak ik m'n black weenie, ook niet leuk maar werkt wel.

Nee, doe maar maar lekker langzaam chaos of twoheadedgiant.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-05-2008 19:38 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Shadow-weenie decks zijn ook best naar hehe.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 27-05-2008 19:39 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Dámn, volwassen mensen die met dit spelen? Ik dacht dat het alleen voor puberale mensen zonder vrienden was.

Wat is er nu leuk aan? Ik heb het nooit gesnapt dat mensen dit gaaf vonden.



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-05-2008 19:41 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ik ben pas 20 ja! En ik speel 't al sinds m'n 16 niet meer (met kleine uitzonderingen daar gelaten).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 27-05-2008 19:41 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 27 mei 2008 19:41 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik ben pas 20 ja! En ik speel 't al sinds m'n 16 niet meer (met kleine uitzonderingen daar gelaten).


Ah, dan had ik dus gelijk.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-05-2008 19:43 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

4 x Black Knight
4 x Dauthi Slayer
2 x Dauthi Horror
4 x Kezzerdrix
2 x Kingth of Stronghold
4 x Fog of Gnats
4 x Carnophage

4 x Unholy Strength
4 x Bad Moon
3 x Ashes to Ashes
2 x Dark Banishing
1 x Terror
4 x Dark Ritual
1 x Zuran Orb

18 x Swamp


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-05-2008 19:44 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2008 19:39 schreef blonde rockgod het volgende:
Dámn, volwassen mensen die met dit spelen? Ik dacht dat het alleen voor puberale mensen zonder vrienden was.

Wat is er nu leuk aan? Ik heb het nooit gesnapt dat mensen dit gaaf vonden.
Spelletjes spelen is leuk, is ontspannend, is uitdagend. En dit doe je met andere ipv achter de pc, een 'sociaal' spel dus. Mensen hier spelen het vooral met vrienden. Onder het genot van veel bier en geouwehoer dus.

Ik hap.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen