IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Magic the Gathering Vorige pagina | Volgende pagina
istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 05-05-2003 17:22 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Was het niet zo dat de oudere kaarten juist te sterk waren? Ik noem: timewarp, mana drain, black lotus?

Ik heb al mijn magic kaarten weggegeven...zo'n 1200 stuks..


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 05-05-2003 22:56 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 14:55 schreef Claw het volgende:
Maar er zit een factortje "geld" in
bullshit.
mijn deck kick's ass maar t is nog geen 50 euro waard.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 06-05-2003 0:40 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

wat ik trouwens triest vond is dat er op een gegeven moment counterspells kwamen waar je geen mana voor hoefde te tappen maar pay 3 life and discard a blue card---counter target spell hadden.

Dat was Mirage en toen was ik net gestopt, maar het hele idee van: 1) "mijn tegenstander heeft geen mana meer, ik kan nu casten, 2) laat ik eerst deze kaart casten, dan heeft ie bij counteren geen mana meer en kan ik die andere casten of 3) laat ik 2 blauwe mana niet tappen en daarmee suggereren iets te kunnen counteren" viel daarmee weg.

[Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 06-05-2003 0:40]


Follow the freezing moon...


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 06-05-2003 7:32 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 5 mei 2003 22:56 schreef impaled succubus het volgende:
bullshit.
mijn deck kick's ass maar t is nog geen 50 euro waard.


Jesus. Lees je niet ofzo? Ik zeg toch niet "je moet hartstikke veel geld uitgeven om een goed deck te hebben"?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


BrederLord
Life is hard, and so am I
Usericon van BrederLord
Posted 06-05-2003 9:13 by BrederLord Wijzig reactieProfiel van BrederLordQuote dit berichthttp://users.pandora.be/brederlord/

ik heb het zelf nog niet gespeeld, maar vind het idee van het spel wel vrij goed.
Mijn broer speelt het, maar ik ken de regels niet, en geen mensen die het spelen. Dus echt geinteresseerd doe ik mij niet voor. Maar moest ik nu bedreven spelers vinden rond de kanten van hoboken wil ik mij er graag in verdiepen.
Zijn er zo van die mensen?


We Are BrederLord


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 06-05-2003 12:12 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

De vergeleiking Magic - schaken vind ik een beetje dom.
Magic heeft gewoon een hele andere opzet van winnen. Een groot gedeelte van het winnen zit in het deck bouwen en testen. Het argument geld geld wel een klein beetje. Want rijke eikeltjes die decks gaan klonen weten niet eens hoe het deck werkelijk werkt. Zij kopieren slechts één strategie, om een deck echt te snappen moet je het langzaam opbouwen, weten waarom welke kaart er in zit. Maar het is in een deck soms gewoon nodig om een dure kaart aan te schaffen.



Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 06-05-2003 12:43 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2003 0:40 schreef Freduk het volgende:
wat ik trouwens triest vond is dat er op een gegeven moment counterspells kwamen waar je geen mana voor hoefde te tappen maar pay 3 life and discard a blue card---counter target spell hadden.

Dat was Mirage en toen was ik net gestopt, maar het hele idee van: 1) "mijn tegenstander heeft geen mana meer, ik kan nu casten, 2) laat ik eerst deze kaart casten, dan heeft ie bij counteren geen mana meer en kan ik die andere casten of 3) laat ik 2 blauwe mana niet tappen en daarmee suggereren iets te kunnen counteren" viel daarmee weg.


Het was al met "Force of Will" uit alliances zo dat je kon counteren zonderen mana te hoeven betalen. Op zich vind ik hier niks mis mee een beetje speler moet hier tegen opgewassen zijn. Wat ik veel slechter vind zijn die circle of protections van wit, mijns inziens zijn dit gewoon lame kaarten om beginners een kans te kunnen geven.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 08-05-2003 15:43 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

ik heb het niet over er niet tegenop gewassen zijn, maar dat het een dimensie van het spel wegneemt, wat betreurenswaardig is.

Over die circles: mensen die kleurbewust spelen dienen niet serieus genomen te worden.


Follow the freezing moon...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 08-05-2003 17:06 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 6 mei 2003 12:43 schreef Vlkodlak het volgende:
Wat ik veel slechter vind zijn die circle of protections van wit, mijns inziens zijn dit gewoon lame kaarten om beginners een kans te kunnen geven.
Helemaal niet, ze worden alleen door de beginners helemaal niet handig gebruikt.

Je wil natuurlijk een deck spelen dat tegen alle mogelijke andere decks een sterk spel speelt. Door jezelf in te dekken met CoPs maak je dat onmogelijk, omdat je je dan maar tegen 1 kleur beschermt (als je er meer kiest krijg je nooit een waterdichte defense).

Wat veel leuker is om ze te gebruiken in combinatie met een andere kleur deck en dan de damage die de grove kaarten op jezelf doen kwijt te maken.


I'm not being rude. You're just insignificant.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 08-05-2003 17:19 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik moet geloof ik even wat rechtzetten. Ik heb Magic nooit vergeleken met schaken. Ik heb gewoon gezegd dat Magic, mits goed gespeeld, nog ingewikkelder is dan schaken. Maar ook als Monopoly for that matter. Schaken is gewoon het meest intelligente spel dat zo in me op kwam.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 08-05-2003 17:32 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

quote:
Op 1 januari 2003 21:18 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
haha ook over demonic tutor natuurlijk en over heel zwart daarna nog het pentagram uit unholy strength gehaald enz enz

vroeger was het idd een veel beter en stoerder spel

GO BROKEN CARDS!!!

Yep ik heb m gevonden





helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 08-05-2003 17:38 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 8 mei 2003 17:32 schreef Trevoc het volgende:
Yep ik heb m gevonden
[plaatje]

Ha! Die heb ik nog een paar liggen. Inclusief pentagram dus.

Ach, dat is nog niets als je bedenkt dat Vampire: the Eternal Struggle vroeger gewoon Jyhad heette.. maar ja, dat mocht ook niet.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 08-05-2003 17:41 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Ik vind het gewoon klote dat Dark Ritual niet meer gespeeld mag worden... op een gegeven moment werd m'n deck gewoon op die kaart gebasseerd...maar nu...zucht...the good old times


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 08-05-2003 17:46 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2003 17:41 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
Ik vind het gewoon klote dat Dark Ritual niet meer gespeeld mag worden... op een gegeven moment werd m'n deck gewoon op die kaart gebasseerd...maar nu...zucht...the good old times


Waarom mag dat niet?


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 08-05-2003 17:46 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2003 17:46 schreef B6R6A6M het volgende:
Waarom mag dat niet?


op officiele kampioenschappen is hij ge-banned, hij werd teveel gebruikt en hij was te overheersend in sommige spellen


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 08-05-2003 17:59 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

Ow, sinds wanneer?!



B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 08-05-2003 18:16 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2003 17:46 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
op officiele kampioenschappen is hij ge-banned, hij werd teveel gebruikt en hij was te overheersend in sommige spellen


Dat wist ik niet eens! Ik heb er nog vier in mijn deck zitten.


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 08-05-2003 19:03 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

cewl dat er ook een MtG topic is. Zelf speel ik het ook, alleen hier in de buurt en op school speelt niemand het op een jongen na dan. Dat is flink balu , daar door ben ik ook flink afgezakt met spelen terwijl het echt een geniaal spel is.

trouwens mijn favo creature is grotesque hybrid, deze is vet handig tegen creatures met hoge 'defense' waarde. Alle creatures die grotesque hybrid damage aandoet moeten discard worden. Alleen hij kost 4B


grrr


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 08-05-2003 19:12 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

dit doet me allemaal weer denken aan die 'goeie oude tijd' waarin ik nog veel Magic speelde. En waarin er nog begrijpelijke kaarten waren. Ik zat op die site van Wizards te kijken. Maar die eigenschappen die die kaarten tegenwoordig hebben spreken elkaar allemaal tegen.
Maar ik denk niet dat dat boeit, ik wil het met mijn Fire-Burn deck wel eens opnemen tegen zo'n nieuw deck met alle nieuwste serie's waarschijnlijk trap ik die zonder probleem weg.
Ow nog een vraagje: "als een creature een defence van 1 heeft en een creature van 3/3 blockt hem, hoeveel schade krijgt mijn beest dan? 1 of 3?



impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 08-05-2003 22:22 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2003 19:12 schreef Trevoc het volgende:
dit doet me allemaal weer denken aan die 'goeie oude tijd' waarin ik nog veel Magic speelde. En waarin er nog begrijpelijke kaarten waren. Ik zat op die site van Wizards te kijken. Maar die eigenschappen die die kaarten tegenwoordig hebben spreken elkaar allemaal tegen.
Maar ik denk niet dat dat boeit, ik wil het met mijn Fire-Burn deck wel eens opnemen tegen zo'n nieuw deck met alle nieuwste serie's waarschijnlijk trap ik die zonder probleem weg.
Ow nog een vraagje: "als een creature een defence van 1 heeft en een creature van 3/3 blockt hem, hoeveel schade krijgt mijn beest dan? 1 of 3?
3


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 09-05-2003 1:25 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2003 17:46 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
op officiele kampioenschappen is hij ge-banned, hij werd teveel gebruikt en hij was te overheersend in sommige spellen


echt??? vreemd want hij is niet eens zo heel erg boeie. Het ontgaat me een beetje hoe een kaart die je eenmalig 2 extra mana geeft veel invloed op het spel kan hebben. geef mij maar een sol ring.

Al die tournament regeltjes zijn zowieso vermoeiend, ik heb nog steeds een mind twist in mijn deck zitten- hadden ze die kaart maar niet moeten maken.


Follow the freezing moon...


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 09-05-2003 9:30 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

ik had vroeger altijd een aantal Hymm to Tourach´s in m´n deck, bleek dat die ook al verboden was.

Was altijd een verdomd goeie kaart!

Dark ritual verboden? WotC waren zeker aan het dubben van welke kaart ze dit keer moesten bannen....(counterspell al gebanned?)

had vroeger trouwens een onverslaagbaar deck met de nodige counterspells, serra´s angels en in de reserve Karma tegen zwart.

dat waren nog eens tijden hoe iedereen zenuwachtig naar je keer als ze een kaart wouden opleggen....of kwaad natuurlijk


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 09-05-2003 11:55 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Dark Ritual is een veel te harde kaart ja. En dan is een eerste beurt Hypnotic Specter lang niet het engste wat je daarmee kan doen!

Wat mij stoort is het magic tournament environment. Daar is echt geen competitie: zeg, 20 van de 24 spelers zoeken een deck op op inet, en bouwen dat na. 4 Spelers verzinnen zelf een deck en worden helemaal in elkaar gemept. Van die overige 20 kan iedereen op zich winnen. Het is echt geen prestatie om zo'n toernooi te winnen .

Ik heb vroeger puur voor de fun gespeeld. Vage enchantments en artifacts en zo die vreemde dingen met het spel doen, zoals Teferi's puzzle box, hesitation, stand still, en dan verder kaarten als fog bank en icy manipulator, van waarachter je je mana pompt in metrognome of in een soldevi digger. Dingen als prosperity tussendoor, enz. What's the fun in winning if you can have fun playing?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 09-05-2003 12:02 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 9 mei 2003 11:55 schreef TNightmare het volgende:
Wat mij stoort is het magic tournament environment. Daar is echt geen competitie:
Sealed deck of Draft spelen, dan komen de deck-samen-stel kwaliteiten beter tot z'n recht.

Volgens mij heb ik m'n drie decks nog wel ergens liggen. Een (ooit) zeer goed Blauw/Zwart counterdeck, een Groen venom/lure deck en een Rood/Wit damage deck (Orcish Artillery! ) dat ik nooit helemaal gefinetuned heb.


I'm not being rude. You're just insignificant.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 09-05-2003 12:09 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2003 12:02 schreef helmet het volgende:
Sealed deck of Draft spelen, dan komen de deck-samen-stel kwaliteiten beter tot z'n recht.

Volgens mij heb ik m'n drie decks nog wel ergens liggen. Een (ooit) zeer goed Blauw/Zwart counterdeck, een Groen venom/lure deck en een Rood/Wit damage deck (Orcish Artillery! ) dat ik nooit helemaal gefinetuned heb.


Ik speel zelf geen tournaments, ik ben een retired magic player die af en toe voor de lol nog eens een multiplayer doet met gelijkgestemde afgekickten.

Maar draft en sealed deck daar zie je idd de betere deck builders winnen ja.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen