IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Blut Aus Nord Vorige pagina | Volgende pagina
telluriet
Usericon van telluriet
Posted 31-05-2004 12:09 by telluriet Wijzig reactieProfiel van tellurietQuote dit bericht

Heb The Mystical Beast of Rebellion op de PC staan hier. Zeer goede riffs, dat wel, alleen ik vind de vocals echt kut.


KnallendeKrakers
Usericon van KnallendeKrakers
Posted 28-07-2004 1:35 by KnallendeKrakers Wijzig reactieProfiel van KnallendeKrakersQuote dit berichthttp://www.knallendekrakers.nl

Ik heb zelf deze CD ook, ik vroeg me eigenlijk al af of er mensen waren die naar deze vet zieke shit luisterden, maar gelukkig wel.

Ik ben wel voor de vocalen eigenlijk. Mooi gedaan!


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 28-07-2004 7:30 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Ik heb Fathers of the ice age en die is helemaal super.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2004 13:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ha ik ben nu TWWTG aan het aanhoren, Ryn gaf mij de tip na het aanhoren van nieuwe Wolversveen tracks (waarin we veelvuldig het benden van de snaren gebruiken)... of we dat van BAN hadden afgekeken. Maar ik hoor het nu dus voor eerst, gave sheit... maar de ouwe meuk is beter hoor ik?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 11-10-2004 16:30 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Hangt er van af.
Velen (zoals o.a. ik) vinden TWWTG gewoon totaal anders en vreemd en on-BANs klinken.
Zoiets als wat Darkthrone deed met Goatlord; gewoon vreemd (ergo niet boeiend).
Dat "benden" vind je vooral op Mystical Beast. De CD's daarvoor zijn meer "traditioneler" BM doch uit honderden bands onmiddelijk als BAN te herkennen. Nog steeds een kil slepend geluid maar minder grimmig/dreigend van sfeer, tempo ligt lager en wisselt veel vaker, je hebt ook vaak cleane lage mannenkoor-vocals. Beetje wegdroom/viking-achtig als ik het zo mag noemen.


[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 11-10-2004 16:33]



spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2004 16:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik heb ondertussen ook Ultima Thulee in de oortjes laten komen, maar dat is niet echt wat voor mij, oninteressante muziek en de teksten zullen evenmin boeiend zijn (je bent frans en gaat een Noorse titel aan een nummer toekennen ). TWTTG is stukken beter en meer mijn ding, maar ik zal even aan TMB proberen te komen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 11-10-2004 17:35 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2004 16:57 schreef spectre het volgende:
Ik heb ondertussen ook Ultima Thulee in de oortjes laten komen, maar dat is niet echt wat voor mij, oninteressante muziek en de teksten zullen evenmin boeiend zijn (je bent frans en gaat een Noorse titel aan een nummer toekennen ).


Ja dat is net zoiets als dat je Nederlands bent en dan een Duitse, Franse of van mijn part Engelse titel aan een nummer toekent, dan kunnen je teksten gewoon niet boeien .

Gelukkig hebben we wolversveen nog

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 11-10-2004 17:39]


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2004 17:43 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik bedoel eigenlijk te zeggen dat alleen Noorse BM bands, Noorse titels kunnen gebruiken. Stel dat de 2de golf van BM in Nederland was ontstaan (hahaha) dan zou het toch gek zijn dat een franse BMband opeens een nummer had met de titel: "In het bos daar wonen de Kabouters", mee eens?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 11-10-2004 17:49 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ben ik in principe wel mee eens.
MAAR!: Een artiest maakt zijn muziek en bijhorende teksten in die taal waarin hij vindt dat de tekst het beste uitgedrukt wordt.
Zoiets heeft Fenriz trouwens ook gezegd.

Ik zeg ook "in principe" omdat ik wel met je eens ben dat het stom is om als in jou voorbeeld een franse band NL of NO teksten gebruikt.
Maar ja, hoeveel bands wereldwijd gebruiken geen engels?
Ik ben trouwens partijdig voor slavische BM teksten ongeacht je thuisbasis. Heers! Neerlandsche teksten zijn ook erg trve moet ik zeggen!

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 11-10-2004 17:50]



Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 11-10-2004 17:51 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2004 17:43 schreef spectre het volgende:
ik bedoel eigenlijk te zeggen dat alleen Noorse BM bands, Noorse titels kunnen gebruiken. Stel dat de 2de golf van BM in Nederland was ontstaan (hahaha) dan zou het toch gek zijn dat een franse BMband opeens een nummer had met de titel: "In het bos daar wonen de Kabouters", mee eens?


Dat kan wel wezen, maar in dat geval zijn de teksten misschien wel uiterst heerschend (grote kans zelfs ). Het kan mij echt niet boeien welke taal men voor de titels gebruikt, zolang het maar bij het nummer past. Hoeveel bands hebben er geen titels in het Duits of Engels terwijl ze niet Engels of Duits zijn, of wou je zeggen dat dat ook niet kan.

BTW: Bij BAN gaat het trouwens toch alleen om Noorse termen in een verder Engelse zin?

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 11-10-2004 17:53]


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2004 17:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

V: BM en Noors zijn synoniem, daarom moet een franse band geen Noorse titels gebruiken punt.

Kijk, kan gewoon zijn dat die knakker gewoon een Noor is, of dattie erg into de Noorse mythologie is, ala. Maargoed, dat weet ik dus niet, blijft toch erg fout in mijn ogen, maar het gaat om de muziek niet waar. Poeh die Ultima Thulee maar weer weggedondert... kreeg uitslag van die fluitjes, aaargh. WWTG blijft heersen.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 11-10-2004 17:56]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 11-10-2004 19:06 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ik vind The Work Which Transforms God echt een geniaal album en één van de beste black metal platen van 2004. Het album heeft een lekker ziek sfeertje, doet machinaal aan. Vooral bij het eerste nummer, genaamd "The Choir Of The Dead". Dat nummer samen met Our Blessed Frozen Cells (beste nummer van het album en één van de
beste black metal nummers ooit) en afsluiter Procession Of The Dead Clowns.
Verslavend album inmiddels.


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 11-10-2004 19:07 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

2003.


Jullie zijn allemaal negers!


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 11-10-2004 19:52 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2004 17:54 schreef spectre het volgende:
V: BM en Noors zijn synoniem, daarom moet een franse band geen Noorse titels gebruiken punt.



Ja als we zo gaan redeneren:
BM en ome Satan zijn synoniem, daarom moet een franse band geen titels met betrekking Satan gebruiken.
BM en gitaren zijn synoniem, daarom moet een franse band geen gitaren gebruiken.

etc...
Ja het leven als Franse band is niet makkelijk

Maar goed als ik je goed begrijp mag een franse band geen titels in het Noors hebben omdat ze dan eventueel in verband worden gebracht met black metal


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-10-2004 7:40 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

poeh he, je weet best wat ik bedoel man...


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-10-2004 11:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

heb zonet een bestelling gedaan voor MB en TWWTG, zal mij benieuwen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-10-2004 13:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nou ik vindt persoonlijk TWWTG een stuk beter en meer afwisseling bezitten dan TMBOR.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 16-10-2004 15:19 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2004 13:55 schreef spectre het volgende:
nou ik vindt persoonlijk TWWTG een stuk beter en meer afwisseling bezitten dan TMBOR.

Over "beter" zijn het we niet eens maar over "afwisseling" ben ik het met je helemaal mee eens.



Argh
Usericon van Argh
Posted 19-02-2005 1:04 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

heeft iemand toevallig de allernieuwste plaat van Blut Aus Nord al gehoord? Ben namelijk erg benieuwd! alleen nog geen poen genoeg om em te bestellen


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-02-2005 17:09 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ja ik kwam er net ook achter dat er een nieuwe mini is, volgens de omschrijving gaat dit anders klinken! ik ben heel erg benieuwd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-02-2005 17:28 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2004 19:06 schreef Lionheart het volgende:
Ik vind The Work Which Transforms God echt een geniaal album en één van de beste black metal platen van 2004. Het album heeft een lekker ziek sfeertje, doet machinaal aan. Vooral bij het eerste nummer, genaamd "The Choir Of The Dead". Dat nummer samen met Our Blessed Frozen Cells (beste nummer van het album en één van de
beste black metal nummers ooit) en afsluiter Procession Of The Dead Clowns.
Verslavend album inmiddels.

Bedankt, dit scheelt mij weer wat typwerk.
Ik heb gisteren The Mystical Beast Of Rebellion gekocht, maar ik zoek nog steeds The Work Which Transforms God, dus als iemand weet waar hij te krijgen is?
Door TMBOR werd ik aangenaam verrast, net zo sterke riffs als op het album wat erna kwam, maar nog niet zo dissonant. Zieke vocalen, vreselijke sfeer en een perfecte productie voor dit album.
Ultima Thuleé is niets voor mij, ik hou niet van staccato keyboardspel in Black Metal.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-02-2005 17:29 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2005 17:09 schreef spectre het volgende:
ja ik kwam er net ook achter dat er een nieuwe mini is, volgens de omschrijving gaat dit anders klinken! ik ben heel erg benieuwd

Ik heb wel een sample gehoord van een nieuwe Blut Aus Nord, of dat om deze gaat weet ik niet. Die sample kwam aardig in de buurt van TWWTG.


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-02-2005 17:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ligt bij de Displeased hoor!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-02-2005 17:48 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik zie het!

Jammer dat hij 14.50 excluis versand is, haha.


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-02-2005 17:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

bestel dan meteen de nieuwe erbij, kost je de bezorging niks


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen