IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Ren je rot + [hardlooptopic] Vorige pagina | Volgende pagina
grindminder
LARDASS!!!!
Usericon van grindminder
Posted 16-03-2012 19:56 by grindminder Wijzig reactieProfiel van grindminderQuote dit berichthttp://www.dutchroadrunners.nl

quote:
Op 10 maart 2012 16:47 schreef Hades het volgende:
Zo, alweer een tijdje terug uit Nijverdal inmiddels. Ik moet zeggen, ik viel in het deelnemersveld wel op wegens gebrek aan camelbag, compressiekousen en shirt van een voorgaande race. Ik had nou ook niet direct het idee dat dat soort dingen echt heel hard nodig waren voor een loop van 25K, waar ook nog eens een verzorgingspost in zat. Opvallend was ook wel het aantal mensen dat wat bang was voor de afstand, en per se achterin wilde starten, waardoor het voorin het startvak wel erg leeg werd.

Ik was van te voren al gewaarschuwd dat de eerste lus van deze route een stuk zwaarder en technischer zou zijn dan de tweede lus, die ik twee weken terug al een keertje gelopen had. Ik had het idee dat dit best wel mee zou vallen, maar op de momenten dat je niet bezig was met een echte klim of afdaling bleef het terrein echt de hele tijd golven waardoor het vrijwel onmogelijk was om echt goed in je eigen ritme te komen.
Ondanks dat het niet echt warm was (er is zelfs wat motregen geweest) was ik toch wel erg blij toen ik op 13K bij de verzorgingspost aankwam. Je had hier keuze uit koffie, thee, sportdrank, water, chips, zoute stengels, snoepjes, koeken, appel, banaan, sinaasappel en zelfs smalle stukken vlaai. Toch maar vrij snel weer doorgelopen (ik kan erg slecht tegen eten tijdens inspanningen), en toen bij een groepje aangesloten dat de 50K liep en die meestal trainden in de heuvels van Limburg. Ik heb geleerd dat de bossen daar er heel anders uit zien, en merkte wel dat zij echt behoorlijk wat meer ervaring hadden met het klimmen. De laatste paar kilometer heb ik alleen gelopen, daar werd ook wel duidelijk waarom het zwembad daar "Het Ravijn" heet, er zit daar echt een behoorlijk mooi gat in de aarde. Bij de finish stond de organisator van de tocht nog even persoonlijk iedereen die binnenkwam te feliciteren en was er weer van alles te eten en drinken.

Al met al een redelijk zware, maar ook erg mooie tocht. Misschien volgend jaar toch maar de 50 proberen in plaats van de 25?


lang niet gepost op ZM... was ook aanwezig bij de Sallandtrail 25km, schitterend parcours en goed georganiseerd ..volgend jaar weer!



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-03-2012 22:56 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2012 16:47 schreef Hades het volgende:
Zo, alweer een tijdje terug uit Nijverdal inmiddels. Ik moet zeggen, ik viel in het deelnemersveld wel op wegens gebrek aan camelbag, compressiekousen en shirt van een voorgaande race. Ik had nou ook niet direct het idee dat dat soort dingen echt heel hard nodig waren voor een loop van 25K, waar ook nog eens een verzorgingspost in zat. Opvallend was ook wel het aantal mensen dat wat bang was voor de afstand, en per se achterin wilde starten, waardoor het voorin het startvak wel erg leeg werd.

Ik was van te voren al gewaarschuwd dat de eerste lus van deze route een stuk zwaarder en technischer zou zijn dan de tweede lus, die ik twee weken terug al een keertje gelopen had. Ik had het idee dat dit best wel mee zou vallen, maar op de momenten dat je niet bezig was met een echte klim of afdaling bleef het terrein echt de hele tijd golven waardoor het vrijwel onmogelijk was om echt goed in je eigen ritme te komen.
Ondanks dat het niet echt warm was (er is zelfs wat motregen geweest) was ik toch wel erg blij toen ik op 13K bij de verzorgingspost aankwam. Je had hier keuze uit koffie, thee, sportdrank, water, chips, zoute stengels, snoepjes, koeken, appel, banaan, sinaasappel en zelfs smalle stukken vlaai. Toch maar vrij snel weer doorgelopen (ik kan erg slecht tegen eten tijdens inspanningen), en toen bij een groepje aangesloten dat de 50K liep en die meestal trainden in de heuvels van Limburg. Ik heb geleerd dat de bossen daar er heel anders uit zien, en merkte wel dat zij echt behoorlijk wat meer ervaring hadden met het klimmen. De laatste paar kilometer heb ik alleen gelopen, daar werd ook wel duidelijk waarom het zwembad daar "Het Ravijn" heet, er zit daar echt een behoorlijk mooi gat in de aarde. Bij de finish stond de organisator van de tocht nog even persoonlijk iedereen die binnenkwam te feliciteren en was er weer van alles te eten en drinken.

Al met al een redelijk zware, maar ook erg mooie tocht. Misschien volgend jaar toch maar de 50 proberen in plaats van de 25?

Echt gaaf, je hebt talent. Ik ben nu weer zo'n twee maanden redelijk goed bezig en in mijn geval betekent dat zo'n 25 a 30 km per week verspreid over 3 sessies. Al heb ik het erg lang laten versloffen, dus dan vind ik het niet verkeerd om met mijn talentloze lijf na twee maanden weer aan die afstanden te komen. Mijn gemiddelde snelheid is nu zo'n beetje 11 km/u. Als mijn zelfgenoegzame pensje helemaal weg is hoop ik 12 te kunnen lopen zonder in het rood te gaan, dat wordt nog wel een opgave.

Eergisteren kreeg ik op mijn rondje van 8 km opeens last van mijn linker achillespees. Of liever, van de spieren rond die pees. De pees zelf houdt zich rustig. Ik hoop maar dat het van voorbijgaande aard is, ik heb op die plek nog nooit last gehad. Het deed behoorlijk zeer, maar vandaag is het alweer stukken beter dan gister. Ik hoop morgen weer te kunnen lopen, ik heb er weer zo'n plezier van .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 23-03-2012 13:37 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Met dit weer wordt het zeer aanlokkelijk om de sprintschoentjes tevoorschijn te halen. Zodra mijn knie weer opgelapt is (artritis) vlug de conditie op peil brengen.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-05-2012 12:30 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zes jaar levensverwachting erbij, mensen.

ZES JAAR.

http://www.nu.nl/gezondheid/2802497/zes-jaar-langer-leven-joggen.html

Ik moet ook zeggen, sinds ik weer hardloop ben ik gelukkiger dan daarvoor. En fitter, én slanker.

Het is de doodsteek voor ons pensioenstelsel en voor de AOW, dat hardlopen, maar je gaat je er dus wel beter van voelen .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


rotor
Usericon van rotor
Posted 04-05-2012 12:47 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ik vind het nog altijd maar een gehaast en arelaxed verschijnsel. Waarom niet gewoon een uurtje wandelen? Dan heb je meer oog voor kleine dingen in je omgeving, kun je tenminste normaal converseren en eventueel een peukje roken onderweg. Lijkt me een al-in-al een stuk gezonder.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-05-2012 13:02 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2012 12:47 schreef rotor het volgende:
Ik vind het nog altijd maar een gehaast en arelaxed verschijnsel. Waarom niet gewoon een uurtje wandelen? Dan heb je meer oog voor kleine dingen in je omgeving, kun je tenminste normaal converseren en eventueel een peukje roken onderweg. Lijkt me een al-in-al een stuk gezonder.

Wandelen verveelt me nogal snel, dan ga ik liever een stuk fietsen.

En het is geen sport, ik hou ervan om een paar uur per week te sporten.

Maar dat van dat gehaaste, die had ik nog niet gehoord. Nice one

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 04-05-2012 13:02]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 04-05-2012 13:02 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Is langere tijd hardlopen niet schadelijk voor je gewrichten?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-05-2012 13:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2012 13:02 schreef G.I.R.L. het volgende:
Is langere tijd hardlopen niet schadelijk voor je gewrichten?

Misschien voor je kraakbeen (meniscus)? Ik denk dat het wel meevalt, als ik 60-plussers nog de Vaalserberg op zie rennen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 04-05-2012 13:07 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 4 mei 2012 13:05 schreef M. het volgende:
Misschien voor je kraakbeen (meniscus)? Ik denk dat het wel meevalt, als ik 60-plussers nog de Vaalserberg op zie rennen.
Ok, maar hoe loopt een gemiddelde marathon-atleet op z'n ouwe dag?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-05-2012 13:20 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2012 13:07 schreef G.I.R.L. het volgende:
Ok, maar hoe loopt een gemiddelde marathon-atleet op z'n ouwe dag?

Ik weet het niet man.

Het lijkt mee te vallen: http://www.runnersweb.nl/Nieuws/Nieuwsbericht/Hardlopen-en-artrose-welke-relatie-is-er.htm

Ik zag ergens ook de zin "use it or lose it". Als je nooit traint (wandelen, fietsen, hardlopen, wat dan ook) word je veel kwetsbaarder voor blessures. Overbelasting is natuurlijk ook niet goed. Maar met tot iets van 40 km. rennen per week (op amateurniveau) lijk je dus heel gezond en goed oud te kunnen worden.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-05-2012 15:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2012 12:30 schreef M. het volgende:Ik moet ook zeggen, sinds ik weer hardloop ben ik gelukkiger dan daarvoor. En fitter, én slanker.


+1

Die extra 6 jaar door moeten is dan wel weer een beetje deprimerend.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-05-2012 15:22 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2012 13:20 schreef M. het volgende:
Ik weet het niet man.

Het lijkt mee te vallen: http://www.runnersweb.nl/Nieuws/Nieuwsbericht/Hardlopen-en-artrose-welke-relatie-is-er.htm

Ik zag ergens ook de zin "use it or lose it". Als je nooit traint (wandelen, fietsen, hardlopen, wat dan ook) word je veel kwetsbaarder voor blessures. Overbelasting is natuurlijk ook niet goed. Maar met tot iets van 40 km. rennen per week (op amateurniveau) lijk je dus heel gezond en goed oud te kunnen worden.


Voor hardlopen geldt volgens mij hetzelfde als voor andere sporten, het is gezond zolang je het niet overdrijft. Van topsport ga je dood.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 05-05-2012 10:51 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 4 mei 2012 13:02 schreef M. het volgende:
Wandelen ... is geen sport
En daar zal ik je toch echt even ongelijk in moeten geven, wandelen kan inderdaad als pure ontspanning gedaan worden, maar ook prima als (top)sport. En mocht je dat niet geloven, kom gerust eens een keertje met me meewandelen, dan piep je wel anders


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-05-2012 11:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 mei 2012 13:20 schreef M. het volgende:
Ik weet het niet man.

Het lijkt mee te vallen: http://www.runnersweb.nl/Nieuws/Nieuwsbericht/Hardlopen-en-artrose-welke-relatie-is-er.htm

Ik zag ergens ook de zin "use it or lose it". Als je nooit traint (wandelen, fietsen, hardlopen, wat dan ook) word je veel kwetsbaarder voor blessures. Overbelasting is natuurlijk ook niet goed. Maar met tot iets van 40 km. rennen per week (op amateurniveau) lijk je dus heel gezond en goed oud te kunnen worden.


Met patat eten en roken kun je ook best oud worden als je het niet te gek maakt, de vraag is aan welke kant van de balans zit je dan? ik kan me goed voorstellen dat 40 km hardlopen per week ook als teveel opgevat kan worden.

MAargoed het is lastig vergelijkingen trekken want aan de ene kant gaan mensen dood aan diabetes, aderverstoppingen en kankers. Maar aan de andere kant krijg je mensen die atrose en andere ziektes ontwikkelen. Kan me goed voorstellen dat die mensen ook ietwat eerder hartproblemen krijgen omdat ze op zijn.

Voor gezond zijn heb je een bepaalde mate van beweging nodig, dat sporten gezond is eigenlijk nog twijfelachtig.

Er zit natuurlijk een groot verschil in de hele week op kantoor stil zitten met de WC en koffiemachine op 10 meterafstand en dan 1 of 2 keer per week je longen eruit fietsen, Of iemand die naar zn werk fietst en daar ook nog een beetje rondloopt en af en toe een doosje optilt.

Ik durf toch wel te zeggen dat het tweede me veel gezonder lijkt, en komt ook meer overeen met de omstandigheden waar mensen altijd in geleefd hebben (al is ouderdom niet een erg belangrijke factor in evolutie).

Ik denk dat de huidige sportcultuur net zo goed doorgeschoten is. Het lijkt me veel verstandiger om een bepaalde conditie op peil te houden en dat goed te spreiden over de hele week dan een moderne levensstijl met keihard stilzitten en vervolgens keihard sporten.

We zouden het af moeten leren om sport zo gezond te noemen. Met zo enorm veel sportblessures en daarbij massahysterie en obsessies zou ik het zo nooit durven noemen. Sporten zou je moeten doen omdat je het leuk vind.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 05-05-2012 11:28 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Het draait allemaal om balans en shit, toch?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-05-2012 12:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2012 10:51 schreef Hades het volgende:
En daar zal ik je toch echt even ongelijk in moeten geven, wandelen kan inderdaad als pure ontspanning gedaan worden, maar ook prima als (top)sport. En mocht je dat niet geloven, kom gerust eens een keertje met me meewandelen, dan piep je wel anders

Ja, OK, zeker mee eens. Ook de Nijmeegse Vierdaagse of zo is niet iets om grappen over te maken. 50 km wandelen, vier keer achter elkaar vind ik een behoorlijke prestatie.
Maar wat rotor beschreef dan, dat is geen sport. Met dat normaal converseren en peukje roken enzo.

quote:
Op 5 mei 2012 11:23 schreef ElitE het volgende:
Met patat eten en roken kun je ook best oud worden als je het niet te gek maakt, de vraag is aan welke kant van de balans zit je dan? ik kan me goed voorstellen dat 40 km hardlopen per week ook als teveel opgevat kan worden.

MAargoed het is lastig vergelijkingen trekken want aan de ene kant gaan mensen dood aan diabetes, aderverstoppingen en kankers. Maar aan de andere kant krijg je mensen die atrose en andere ziektes ontwikkelen. Kan me goed voorstellen dat die mensen ook ietwat eerder hartproblemen krijgen omdat ze op zijn.

Voor gezond zijn heb je een bepaalde mate van beweging nodig, dat sporten gezond is eigenlijk nog twijfelachtig.

Er zit natuurlijk een groot verschil in de hele week op kantoor stil zitten met de WC en koffiemachine op 10 meterafstand en dan 1 of 2 keer per week je longen eruit fietsen, Of iemand die naar zn werk fietst en daar ook nog een beetje rondloopt en af en toe een doosje optilt.

Ik durf toch wel te zeggen dat het tweede me veel gezonder lijkt, en komt ook meer overeen met de omstandigheden waar mensen altijd in geleefd hebben (al is ouderdom niet een erg belangrijke factor in evolutie).

Ik denk dat de huidige sportcultuur net zo goed doorgeschoten is. Het lijkt me veel verstandiger om een bepaalde conditie op peil te houden en dat goed te spreiden over de hele week dan een moderne levensstijl met keihard stilzitten en vervolgens keihard sporten.

We zouden het af moeten leren om sport zo gezond te noemen. Met zo enorm veel sportblessures en daarbij massahysterie en obsessies zou ik het zo nooit durven noemen. Sporten zou je moeten doen omdat je het leuk vind.




Ik proef hier toch een beetje teveel de Midas Dekkers-opvatting over sport in (ik vind dat namelijk een nogal onzinnige opvatting).
Tussen de beweging die jij beschrijft (zonder sporten) en "keihard sporten" zit ook nog een wereld van verschil. Anderhalf uur hardlopen op een hartslag van 150 is niet "keihard sporten". Dat is gewoon lekker het lijf aan het werk zetten, goed zweten, vet verbranden, spieren en gewrichten stimuleren. Hartstikke gezond.
Een stuk mountainbiken net zo goed. Je hand-oog-coördinatie, hersens, reflexen, alertheid etc. wordt dan weer even op scherp gezet. Niets ongezonds aan.

Bovendien krijg je op die manier een lagere hartslag in rust, ook niet verkeerd lijkt me. Tenslotte is het mentale welbevinden ook een heel belangrijk voordeel.

Ik heb een collega, zij wandelt heel veel, drinkt geen alcohol, eet gezond, etc. Toch, met een uitje gingen we schermen, gewoon een beetje met zo'n degen naar voren en naar achteren hupsen en ze kreeg het toch echt te kwaad met hartslag enzo.
Anekdotisch, ik weet het, maar als ze regelmatig net ff wat verder gaat dan wandelen (dus een stuk wat harder fietsen, of een half uurtje joggen) zou ze volgens mij geen enkel probleem met dat schermen gehad hebben.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-05-2012 13:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 mei 2012 12:31 schreef M. het volgende:

Ik proef hier toch een beetje teveel de Midas Dekkers-opvatting over sport in (ik vind dat namelijk een nogal onzinnige opvatting).
Tussen de beweging die jij beschrijft (zonder sporten) en "keihard sporten" zit ook nog een wereld van verschil. Anderhalf uur hardlopen op een hartslag van 150 is niet "keihard sporten". Dat is gewoon lekker het lijf aan het werk zetten, goed zweten, vet verbranden, spieren en gewrichten stimuleren. Hartstikke gezond.
Een stuk mountainbiken net zo goed. Je hand-oog-coördinatie, hersens, reflexen, alertheid etc. wordt dan weer even op scherp gezet. Niets ongezonds aan.



Bovendien krijg je op die manier een lagere hartslag in rust, ook niet verkeerd lijkt me. Tenslotte is het mentale welbevinden ook een heel belangrijk voordeel.


Mja gezondheid is moeilijk te definieren het gaat erom vanuit welk perspectief je het bekijkt. Ik vind het lichaam aan het werk zetten ook heerlijk. Maar het hebben van een goede conditie is niet per definitie gezond Ik kan me best voorstellen dat je met 1,5 uur lopen met 150 bpm naar de andere kant van het van de medaille kruipt. Maar dan heb je dus wel een goede conditie en kun je dus veel meer aan wat toch zeker wel voordelen bied.
En de dingen waar jij het over hebt beschrijven een goed gevoel, en ook dat is niet per definitie gezond, andere mensen beleven meer plezier in alcohol of overmatig eten. Die luie dikkerts geven gewoon toe dat het om het lekkere gevoel is terwijl sporters altijd aankomen met claims over gezondheid.


Er waren ook enkele onderzoeken die stelden dat je wel ouder wordt van sport, maar dat het net zoveel ouder is als de tijd die je in sport hebt gestoken. Dat wil zeggen dat als je sport leuk vind je het zeker moet doen, maar als je het niet leuk vind het ook neit zoveel uitmaakt.

quote:
Ik heb een collega, zij wandelt heel veel, drinkt geen alcohol, eet gezond, etc. Toch, met een uitje gingen we schermen, gewoon een beetje met zo'n degen naar voren en naar achteren hupsen en ze kreeg het toch echt te kwaad met hartslag enzo.
Anekdotisch, ik weet het, maar als ze regelmatig net ff wat verder gaat dan wandelen (dus een stuk wat harder fietsen, of een half uurtje joggen) zou ze volgens mij geen enkel probleem met dat schermen gehad hebben.

Ach gezondheidsstrebers heb ik nog nooit gezond gevonden, die zijn veelste stressig, letten teveel op eten en beweging dat het niet gezond meer is. Een beetje alcohol en vet is helemaal niet zo erg voor je conditie als je hem goed onderhoud.

Mja ik vind het ook leuk om sportfanaten tegen het been te stuiten. Zoveel mensen doen alsof sport zo'n superieure bezigheid is, uiteindelijk zijn we minder gaan werken om vervolgens weer te gaan sporten. Dat is misschien wel leuker, maar heb het dan ook daarover.


Op de een of andere manier zien we alcohol als ongezond met de bijkomende vechtpartijen aftakeling van het lichaam en verslavingsgedrag. Dat terwijl je bij sport soms net zulke ongewenste taferelen als agressie, obsessie en lichamelijke verwondingen tegenkomt.

Ik zou zeggen geef gewoon toe dat je het doet voor de lol en daarbij een beetje conditie, maar laat zoiets onbewezen en moeilijk te plaatsen begrip als gezondheid op de achtergrond.


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 05-05-2012 13:27]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 06-05-2012 10:52 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Vandaag maar eens het fitnessen gecombineerd met een hardlooptraining. Het idee kwam eigenlijk doordat mijn fietsband lek is en ik nog geen tijd heb gehad die te plakken, dus toen maar hardlopend ernaartoe en weer terug.

Ik moet zeggen, dit ga ik vaker doen. De beenspieren voelen een heel stuk minder krampachtig aan dan wanneer ik normaal van het fitnessen terugkom.

[Dit bericht is gewijzigd door Hades op 06-05-2012 10:55]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-05-2012 18:44 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht



Zojuist 2 units van aangeschaft.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-05-2012 18:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hey, die heb ik ook. Al een paar jaar vaste prik. Loop nu nog op het 2011 model.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-05-2012 19:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ah, voor mij zijn dit eigenlijk de eerste serieuze loopschoenen. Ik overproneer behoorlijk, blijkt, en hier zit dus zo'n block in wat dat tegengaat. Ik weet niet of dat per definitie in dit model zit maar goed de verkoper bij Runnersworld haalde deze en andere tevoorschijn met zo'n block. Deze als eerste aangepast en ik had meteen al een click. Verder ook nog Asics aangehad, maar die zaten kut en Adidas, die zaten wel vrij goed maar deze Brooks waren wel duidelijk de winnaars. Ik kreeg direct bij aantrekken al het gevoel dat ze precies overal goed om mijn voet passen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 14-05-2012 19:01 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Nice. Moet binnenkort ook weer eens op zoek naar een nieuw model. Mijn huidige zijn wat gaar aan het worden. Runnersworld heeft wel een fijne service.

Ren tegenwoordig weer 2 maal in de week. Ben ermee begonnen om spierpijn van het sporten van de voorgaande dag te verdrijven. Werkt erg goed, dag 2 is altijd het ergste, maar kom nu een stuk minder krakkemikkig mijn bed uit. En na een lange kantoordag is het sowieso lekker om even het bos in te rennen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 14-05-2012 19:03]


Verrassend triviaal


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-05-2012 21:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja, die Brooks Adrenaline GTS zijn anti-pronatieschoenen. Niet de meest overdreven anti-pronatie (die had ik eerder, toen ik chronisch geblesseerd was) maar toch best wel veel nog.

Ik heb er baat bij, doordat ik op dat soort schoenen ben gaan lopen ben ik van mijn shin splints af gegaan.

Goeie dag vandaag trouwens, 17,05 km gerend met 10,9 gemiddeld. Dat is sneller dan mijn target voor de halve marathon over 4 weken al moet er nog wel 4 km bij (had overigens wel gekund).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-05-2012 21:09 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Netjes.

Ja, ik heb eigenlijk nooit blessures gehad maar mijn rechterscheen is inderdaad de zwakke plek. Eigenlijk alleen als het koud buiten is. Ik heb er echter nog nooit last van gehad na het lopen alleen soms tijdens.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-05-2012 21:17 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Zijn dat van die 'oliegedempte' schoenen?

Heb eens een klasgenoot had die van die oliegedempte schoenen had en die was zo bijdehand om met een passer in zijn hak te gaan zitten prikken. :')


 


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen