IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Ren je rot + [hardlooptopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-05-2012 21:41 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik heb geen idee om eerlijk te zijn. Ben niet bekend met die term.

Maar overproneren is dat je enkels naar binnen klappen tussen landing en afzet en zo'n block in je schoen corrigeert dat.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-05-2012 21:52 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Nou ja, het is heel simpel. Nike Air heeft lucht in de zool en die Brooks toen hadden iets olieachtigs, vandaar.


Ik kende jouw hardloophandicap dan weer niet.



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 14-05-2012 21:52]


 


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 14-05-2012 22:55 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 14 mei 2012 18:52 schreef M. het volgende:
Hey, die heb ik ook. Al een paar jaar vaste prik. Loop nu nog op het 2011 model.
+1 voor het 2011-model. Al moet ik zeggen dat ik toch nog wel een paar schoenen erbij wil voor het meer off-road lopen.

[Dit bericht is gewijzigd door Hades op 14-05-2012 22:56]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-06-2012 18:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Bijna 70 minuten op het klokje gezet vandaag, dat nieuwe strakke broekje loopt erg fijn.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-09-2012 23:36 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ben de laatste tijd aan het hardlopen met een appje dat heet Sportstracker. Die houdt precies je snelheid, je afstand en je verbrandde calorieën bij. Ik merk dat ik er wel wat fanatieker van wordt. Meestal nu zo'n 50 minuten lopen door het plantsoen. Best lekker al die endorfientjes die dan door je lichaam razen.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-09-2012 16:30 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Net weer lekker door het park heen geknald! Het gaat steeds beter, vandaag 10 km afgelegd in zo'n 70 minuten. Werkt verslavend dit


... hoe de hazen lopen ...


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-09-2012 11:47 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Lekker lopen tussen de velden, alleen spijtig van de vele waakhonden die het altijd op zo'n collèrig blaffen moeten zetten als je in een straal van een paar meter in de buurt van 'hun' terrein komt. Hard verschieten terwijl je aan het hardlopen bent, is niet fijn. Muilkorven die beesten


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2012 18:40 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Even voor de kennerts: ik ben van plan om voor de winterperiode een fatsoenlijke loopbroek te kopen, een lange tight dus. Echter hou ik ook van schaatsen (op natuurijs, niet in zo'n muffe hal). Wat ik dus wil weten is of ik ook een tight zou kunnen kopen die ik zowel tijdens het lopen als het schaatsen zou kunnen dragen. Misschien is dit wel een onverstandig idee, maar ik weet eigenlijk niet waarom. Tips?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 27-09-2012 22:13 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Geen echte kenner hier, maar ik zou niet weten waarom niet. Ik zelf draag in de winter een lange loopbroek van Asics en zou deze net zo goed bij het schaatsen aan kunnen trekken.

Al is het bij het schaatsen natuurlijk gebruikelijker om een heel pak aan te hebben, geen idee waarom eigenlijk.

Tot zover mijn niet bijster veel toevoegende reactie


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2012 22:26 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

In ieder geval bedankt.

Waar het mij een beetje om gaat is of er bijzondere verschillen zouden zitten tussen zo'n loopbroek en een schaatsbroek qua thermo, aero, etc. Op zich is een broek waarin ik met zeg 0+ graden fatsoenlijk kan lopen wat ik wil. Wellicht is die dan te dun om te schaatsen als het goed vriest, maar dan zou er eventueel gewoon een kekke pauperige ski-broek van de Hema overheen kunnen. Althans dat denk ik dan.

Een heel pak laat ik nog maar even zitten.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 27-09-2012 22:27]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 27-09-2012 22:48 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Wat ik heb is een lange broek met "geintegreerde bretels" min of meer. Zoals fietsbroeken dat ook hebben. Het is dan ook een fietsbroek geloof ik, alleen dan zonder stuk zeem erin. Prima als het vriest in mijn ervaring, en door de bretels geen elastiek rond mijn middel wat ik zelf altijd heel prettig vind.



Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2012 23:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Oh ok, dat klinkt ook wel goed ja. Thnx!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 28-09-2012 0:54 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2012 18:40 schreef Onweerwolf het volgende:
Even voor de kennerts: ik ben van plan om voor de winterperiode een fatsoenlijke loopbroek te kopen, een lange tight dus. Echter hou ik ook van schaatsen (op natuurijs, niet in zo'n muffe hal). Wat ik dus wil weten is of ik ook een tight zou kunnen kopen die ik zowel tijdens het lopen als het schaatsen zou kunnen dragen. Misschien is dit wel een onverstandig idee, maar ik weet eigenlijk niet waarom. Tips?


Onverstandig idee. Het is erg belangrijk dat je broek goed STRAK zit. Ook bij verschillende weerstypen. In de winter heeft het zaakje beneden de neiging in te krimpen zodat je broek niet goed STRAK meer zit. Je zou dit kunnen compenseren door te gaan schaatsen met een buttplug. Zorgt betere doorbloeding naar de balzak via je prostaat. Hierdoor blijft je broekje wel goed STRAK zitten.


... hoe de hazen lopen ...


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 28-09-2012 9:41 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Volgens mij sta je regelmatig STRAK.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 19-10-2012 20:19 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

Ik ben ook weer begonnen sinds kort met hardlopen.
Na in het verleden 2 halve marathons te hebben gelopen, ga ik nu weer beginnen met 10 km (Venloop). Wat voor muziek luisteren jullie tijdens het lopen?
Ik heb gemerkt dat funeral doom metal niet zo goed werkt....
Daarentegen werkt zoiets als Cattle Decapitation voor mij wel.


an evil incarnation of DEATH!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-10-2012 20:36 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Electronica en alternatieve rock doet het hier vrij goed. Metal niet zo.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-10-2012 21:48 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Deze doet het altijd erg goed:





... hoe de hazen lopen ...


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 19-10-2012 22:45 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2012 20:19 schreef Dark incarnation het volgende:
Ik ben ook weer begonnen sinds kort met hardlopen.
Na in het verleden 2 halve marathons te hebben gelopen, ga ik nu weer beginnen met 10 km (Venloop). Wat voor muziek luisteren jullie tijdens het lopen?
Ik heb gemerkt dat funeral doom metal niet zo goed werkt....
Daarentegen werkt zoiets als Cattle Decapitation voor mij wel.


Snoeiharde death-metal/deathcore/hardcore. Zowel met hardlopen als met krachttraining. Bij het bankdrukken werkt Full Blown Chaos of Nasty trouwens het beste


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


BVT
Usericon van BVT
Posted 19-10-2012 22:59 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer een 2 tal kilometer gelopen.. Maandag voor het eerst naar de boxschool.. zin an!



SQT
Usericon van SQT
Posted 03-11-2012 15:30 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Er stak net tijdens het hardlopen door het bos op zo'n 15 meter voor me opeens een hert over. Ik ren nog ietsje door, stop en draai om om te kijken of ik het hert nog zie. Die stond op een metertje of tien een beetje rond te kijken. Ik doe mijn oordopjes uit om te horen of ze nog geluid maakt, hoor ik opeens aan de andere kant van de weg iets piepen. Stond daar haar jong dat niet over durfde te steken omdat ik nog te dichtbij stond. Dus ik loop een paar meter verder, totdat het jong wel durft en een sprintje naar moeders trekt. Supervet!

Dat maakt rennen wel een stuk toffer!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-11-2012 18:15 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Gaaf, tussen het wildlife lopen, gewoon in Nederland!

Ik heb eergisteren voor het eerst gelopen na drie maanden fietsen. 15 minuten. Wat een ellende, dat je longen en benen zúlke tegengestelde signalen kunnen geven. Morgen maar weer 15 min. proberen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 03-11-2012 18:22 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Je longen lieten het afweten of de benen?

Ik ben zelf op het moment al wandelend een paar route's aan het checken. Ik woon daar eigenlijk gewoon fucking ideaal voor. Weinig auto's en binnen een half uur [lopen] in het groen.

Nu nog schoenen scoren, rest van de gear heb ik nog.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-11-2012 18:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ga jij sporten? Wat is dat nou? (goed!)

Ik ben nog nooit zo fit geweest als nu maar hardlopen is totaal iets anders dan fietsen. Mijn benen schreeuwden het uit. Respect voor alle bi- en triatleten (ik ga overigens aan de racefiets en ook biathlon, evt. triathlon volgend jaar).

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 03-11-2012 18:26]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 03-11-2012 18:31 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Trek eens een sprint[je] met de fiets, als je dat niet al doet.

Nee ik ga nu nog niet sporten. Het blijft voorlopig bij wandelen.
Eerst wat aankomen en demons exorcisen zodat ik niet uit elkaar tril van de kou.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2012 15:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Te-hardlopers zijn doodlopers
Train maximaal drie keer per week, maximaal drie kwartier



Sporten voegt gezonde jaren toe aan je leven –mits je niet overdrijft. Meer dan 15 kilometer hardlopen per week is niet nodig, 30 kilometer per week is eerder schadelijk.




Het risico om tijdens een marathon of triatlon dood neer te vallen is heel klein, iets als 1: 100.000. Anderzijds, verbeeld je maar niet dat al die pijnigende uren training in de aanloop naar de wedstrijd je als bonus een betere gezondheid opleveren.
Het wordt steeds duidelijker, dat voor intensief trainen niet geldt ‘meer is beter’. Trainen voor een persoonlijk record op de marathon is echt iets anders dan optimaal fit blijven.

‘We are not so much born to run as born to walk’, schrijven cardiologen James O’Keefe en Carl Lavie in het vakblad Heart. Voor matig intensief bewegen – wandelen, tuinieren – geldt wel dat je het uren per dag kunt doen, en dat het gezondheidseffect groter is naarmate je het langer doet. Een matige dosis intensieve duurtraining – niet meer dan 2,5 uur per week, in drie sessies - is veel effectiever dan wandelen, maar zodra je die dosis overschrijdt, begint het gezondheidseffect terug te lopen. Ook bleek het gezondheidseffect van hardlopen het grootst bij mensen met een duurtempo van 10-13 kilometer per uur, en kleiner voor de echte hardlopers.







© Heart
Relatief sterfterisico (verticaal, niet-sporters per definitie 1), uitgezet tegen het aantal mijl hardlopen per week.

Eerdere publicaties van O’Keefe en Lavie op dit gebied riepen veel weerstand en ongeloof op bij hardloop-fanaten, die vaak meer dan 40 kilometer per week afleggen. Maar uit grote bevolkingsonderzoeken blijkt, dat mensen die zoveel kilometers maken nauwelijks langer leven dan mensen die nooit sporten. Matige sporters, daarentegen, leven zo’n zes jaar langer dan deze couch potatoes.

Ook blijkt uit onderzoek bij selecte groepen extreme duursporters – mensen die tientallen marathons gelopen hebben – dat hun hart juist niet bijzonder gezond is. De extreme inspanningen leiden tot littekenvorming in de wanden van het hart en – toppunt van ironie – gemiddeld meer aderverkalking dan bij niet-sporters. Extreme sporters krijgen vaker dan matige sporters hartritmestoornissen of een fatale hartstilstand.

De auteurs snappen ook wel, dat mensen niet in de eerste plaats trainen voor een marathon of andere extreem evenement om langer te leven, het gaat primair om de sportieve uitdaging op zich. Maar ze adviseren wel: ‘Doe er maar één of een paar, en stap dan over op een veiliger en gezonder trainingspatroon.’

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 03-12-2012 16:00]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen