IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Ren je rot + [hardlooptopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 10-04-2013 8:41 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Blessures zijn verre van fijn inderdaad. Zelf ook nog enigzins herstellende van kuitblessure. Wel weer vol aan de bak om flink tempo te maken. Sinds vorig jaar ook zo af en toe eens wat wedstrijden mee aan het pakken. Nog meer mensen die dat doen?


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 10-04-2013 9:24 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Zeg net een rijkbelegde vrouw hardlopen. Wat is dat toch prachtig.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-04-2013 18:48 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Vandaag precies 10 km gelopen in ruim een uur. Op het laatst wat intervals gemaakt. Sprintjes trekken terwijl je eigenlijk al helemaal naar de klote bent. Heerlijk.


... hoe de hazen lopen ...


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 14-04-2013 9:16 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Niet meteen gaan huilen omdat het bij de Aldi is, maar checkt eens: http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_1304_48_5_495_5396.html

Ik heb hem gisteren gekocht. Je hebt heel snel GPS fix en het ding ziet er degelijk uit en voelt ook zo.
De hartslagmeter moet ik nog testen. Een maatje van me die tevens looptrainer is, heeft me er over getipt en hij is er enthousiast over.

Doorgaans loop ik met smartphone met de looptijden.nl app, maar nu de temperaturen weer op beginnen te lopen wil ik toch zo min mogelijk meeslepen. Ik loop nooit met muziek, dus dan is een horloge een prima optie. De gerenommeerde merken met vergelijkbare functionaliteiten zijn toch al gauw minimaal 3 maal zo duur.

Ook wil ik met de HRM gaan trainen, want daar is vast nog wel winst te behalen :-)

Op Koninginnedag de primeur met dit horloge tijdens de Roermond City Run 10 KM :-)


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 14-04-2013 9:18 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 13 april 2013 18:48 schreef faalhaas het volgende:
Vandaag precies 10 km gelopen in ruim een uur. Op het laatst wat intervals gemaakt. Sprintjes trekken terwijl je eigenlijk al helemaal naar de klote bent. Heerlijk.


Intervallen zijn lekker ja :-) En DE manier om je tempo omhoog te schroeven. Een piramideloop is daar ook wel lekker voor. Goed stuk gaan :-)


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 18-04-2013 7:32 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Loopt er hier iemand met een hartslagmeter? Ervaringen? Afgelopen dinsdag voor het eerst met zo'n ding gelopen, maar ik heb wat twijfels bij de accuraatheid van het ding aangezien ik in sprintjes een hartslag van rond de 210 had (en in rust zittend op een stoel 59 ofzo).

Nu kwam ik er wel achter na de training dat ik het ding waarschijnlijk niet helemaal op de goede plek had zitten dus wellicht dat dat nog een rol speelt. Met mijn hart zelf is niks mis in ieder geval want dat is nog uitgebreid onderzocht 2 jaar geleden voor wat andere zaken hehe.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-04-2013 8:36 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 18 april 2013 7:32 schreef Dragon76 het volgende:
Loopt er hier iemand met een hartslagmeter? Ervaringen? Afgelopen dinsdag voor het eerst met zo'n ding gelopen, maar ik heb wat twijfels bij de accuraatheid van het ding aangezien ik in sprintjes een hartslag van rond de 210 had (en in rust zittend op een stoel 59 ofzo).

Nu kwam ik er wel achter na de training dat ik het ding waarschijnlijk niet helemaal op de goede plek had zitten dus wellicht dat dat nog een rol speelt. Met mijn hart zelf is niks mis in ieder geval want dat is nog uitgebreid onderzocht 2 jaar geleden voor wat andere zaken hehe.

Oh!... ben jij het, nu zie ik het pas haha.

Diegene die ik had moest ik altijd even vochtig maken voordat ik hem om deed. Maar ik was geen fan (in ieder geval niet van dat ding, een Polar was het geloof ik) want het elastiek lubberde te snel uit waardoor hij al gauw niet meer om mijn kippenborstje bleef zitten.

59 kan trouwens best, niet verkeerd. Bij een pittig loopje ga ik vrij rap richting de 170 denk ik. Bij 210 val ik waarschijnlijk trillend en schuimbekkend op de grond.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 18-04-2013 8:52 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 18 april 2013 8:36 schreef M. het volgende:
Oh!... ben jij het, nu zie ik het pas haha.

Diegene die ik had moest ik altijd even vochtig maken voordat ik hem om deed. Maar ik was geen fan (in ieder geval niet van dat ding, een Polar was het geloof ik) want het elastiek lubberde te snel uit waardoor hij al gauw niet meer om mijn kippenborstje bleef zitten.

59 kan trouwens best, niet verkeerd. Bij een pittig loopje ga ik vrij rap richting de 170 denk ik. Bij 210 val ik waarschijnlijk trillend en schuimbekkend op de grond.


Yep, hehe. Ik wist echt niet meer de mail en login gegevens van mijn oude account. Naja, dan maar zo he ;-)

Vanavond een 15 km loop voor de boeg en dan zal ik eens wat langere stukken in verschillende tempo's lopen zodat ik ook goed kan vergelijken achteraf. En dan het ding op de juiste plaats aanbrengen natuurlijk haha!

Jij nog wedstrijden op de planning staan Maarten? Mijn eerstvolgende is de 10 km City Run in Roermond op Koninginnedag. 2 weken geleden met trainen voor het eerst onder de 40 gedoken op die afstand, dus ik hoop met de wedstrijd adrenaline erbij daar nog wat onder te gaan zitten, maar dat zal ook van de warmte afhangen. Binnenkort ga ik met mijn looptrainer een test doen om te kijken wat mijn maximale hartslag is en het omslagpunt zodat ik wat gerichter kan gaan trainen. Hoewel het erg leuk is, train ik meestal veel te hard waarschijnlijk.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 18-04-2013 10:38 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2013 7:32 schreef Dragon76 het volgende:
Loopt er hier iemand met een hartslagmeter? Ervaringen? Afgelopen dinsdag voor het eerst met zo'n ding gelopen, maar ik heb wat twijfels bij de accuraatheid van het ding aangezien ik in sprintjes een hartslag van rond de 210 had (en in rust zittend op een stoel 59 ofzo).

Nu kwam ik er wel achter na de training dat ik het ding waarschijnlijk niet helemaal op de goede plek had zitten dus wellicht dat dat nog een rol speelt. Met mijn hart zelf is niks mis in ieder geval want dat is nog uitgebreid onderzocht 2 jaar geleden voor wat andere zaken hehe.


Heb lang met hartslagmeter gelopen, nu loop ik amper meer, maar gebruik er nu bij het mountainbiken een.
Goede trainingstool/ondersteuning als je weet wat je doet en waar je op moet letten.
Er zijn wel voorbeelden voor testen te vinden op internet zodat je je anaerobe drempel kunt bepalen. Dan kan je makkelijk zones indelen en daarin trainen. Er zijn ook wel enkele sites met de basis over trainingsprincipes en voorbeeld trainingen.

210 is wel hoog, maar kan wel. Die 210-min je leeftijd regel is niet al te nauwkeurig. 59 in rust kan ook makkelijk, als ik op een stoel zit achter het bureau heb ik ook vaak 59 of zelfs lager. Ik meet ook mijn ochtendpols als ik uit bed kom.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 18-04-2013 10:50 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Dank voor je input Nimbus. Ik heb me al scheef gelezen over dit soort zaken. Vooral www.runinfo.nl is daarbij een mooie bron van informatie.

Zoals ik al zei ga ik binnenkort samen met mijn looptrainer aan de gang om die waarden op te zoeken bij mezelf.

Die hrm heb ik afgelopen zaterdag pas gekocht en tijdens het testen en configureren heb ik die 59 gemeten. Van het weekend zal ik het eens na het wakker worden meten. Door de week sta ik om 05:15 op en heb ik even andere prioriteiten dan mijn hartslag rate hehe.

[edit]
En ik dacht dat de vuistregel 220 - leeftijd was, en dat zou in mijn geval 184 zijn, maar dat klopt voor geen 5 cent dus. Maar goed, vanavond eens testen op een lange duurloop en ik ga me er in een later stadium pas druk om maken. Nu eerst richten op die 10 km loop over 1.5 week :-)

[Dit bericht is gewijzigd door Dragon76 op 18-04-2013 10:52]


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 18-04-2013 11:07 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Kijk goed bezig.

s' Ochtends meten is ook niet noodzakelijk, maar ik houd het bij in een bestandje om het verloop te zien, als ie eens hoger is kan het zijn dat je niet uitgerust bent en het beter is om niet te trainen.

220 kan ook, zo goed weet ik het niet meer omdat ik hem eigenlijk nooit gebruik.

quote:
Op 18 april 2013 8:52 schreef Dragon76 het volgende:
Binnenkort ga ik met mijn looptrainer een test doen om te kijken wat mijn maximale hartslag is en het omslagpunt zodat ik wat gerichter kan gaan trainen. Hoewel het erg leuk is, train ik meestal veel te hard waarschijnlijk.


Even niet gezien. Maar goed werk, daar valt veel winst te halen.
Ik liep ook altijd maar wat. Soms had ik dan moeite om 6km uit te lopen, omdat ik gewoon te hard ging en je je zelf opblaast. Ook weinig effectief, naast een gebrek aan goede looptechniek het recept voor blessures...

De fysiotherapeut raadde aan om met een hartslagmeter te trainen en via een simpel schemaatje wat hij me gaf. Was een beginnersschema van een loopwinkel hier uit de buurt. Dat heel nauwkeurig gevolgd. Begint echt met 6x1 minuut lopen en daartussen wandelen. Voor de meeste mensen erg saai denk ik. Maar beetje doorbijten en eigenlijk ook wel fijn om zonder al te veel moeite te lopen dus ook wel belonend.

Toen via via bij een conditietraining/loopgroep terecht gekomen. Werd geleid door twee triatleten die ook in opleiding tot trainer waren. Daardoor meer geleerd over trainingsprincipes, maar ook veel looptechiek, core-stability, wat tegenwoordig wel hip is geloof ik en ook voeding ed. Daar ook de testjes afgenomen. En voornamelijk een goede basis opbouwen in D1, veel rustige duurtraining. Of zoals de triatleten zeggen LSD: long slow distance.

Maar hardlopen heb ik een beetje aan de wilgen gehangen en is het voornamelijk mountainbiken. Maar de basisprincipes gelden daarvoor ook.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 18-04-2013 11:21 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 18 april 2013 11:07 schreef Nimbus het volgende:
Kijk goed bezig.

s' Ochtends meten is ook niet noodzakelijk, maar ik houd het bij in een bestandje om het verloop te zien, als ie eens hoger is kan het zijn dat je niet uitgerust bent en het beter is om niet te trainen.

220 kan ook, zo goed weet ik het niet meer omdat ik hem eigenlijk nooit gebruik.



Even niet gezien. Maar goed werk, daar valt veel winst te halen.
Ik liep ook altijd maar wat. Soms had ik dan moeite om 6km uit te lopen, omdat ik gewoon te hard ging en je je zelf opblaast. Ook weinig effectief, naast een gebrek aan goede looptechniek het recept voor blessures...

De fysiotherapeut raadde aan om met een hartslagmeter te trainen en via een simpel schemaatje wat hij me gaf. Was een beginnersschema van een loopwinkel hier uit de buurt. Dat heel nauwkeurig gevolgd. Begint echt met 6x1 minuut lopen en daartussen wandelen. Voor de meeste mensen erg saai denk ik. Maar beetje doorbijten en eigenlijk ook wel fijn om zonder al te veel moeite te lopen dus ook wel belonend.

Toen via via bij een conditietraining/loopgroep terecht gekomen. Werd geleid door twee triatleten die ook in opleiding tot trainer waren. Daardoor meer geleerd over trainingsprincipes, maar ook veel looptechiek, core-stability, wat tegenwoordig wel hip is geloof ik en ook voeding ed. Daar ook de testjes afgenomen. En voornamelijk een goede basis opbouwen in D1, veel rustige duurtraining. Of zoals de triatleten zeggen LSD: long slow distance.

Maar hardlopen heb ik een beetje aan de wilgen gehangen en is het voornamelijk mountainbiken. Maar de basisprincipes gelden daarvoor ook.


Meten is weten he ;-) Core stability is niet alleen hip, maar vooral essential als hardloper hehe. De basis zit wel goed bij mij hoor. Tot halve marathon loop ik makkelijk uit en met best aardige tijden, maar ik wil meer en harder haha!


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 18-04-2013 22:32 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Hmmm, net dus een km of 12 gelopen. Van te voren mijn rusthartslag gemeten en die zit laag in de 50. Op flink tempo zit ik toch echt over de 200 te pieken met gemiddelden hoog in de 170 en 180. Zie ook

http://www.looptijden.nl/mijn/tijden/details/1676042

en dan onderaan "tabel"

Zou ik dan echt zo'n hoge maximale hartslag hebben? Toch eens met een andere meten van iemand anders ook meten hoor.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-04-2013 20:22 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Yes, het gaat goed. Met de benen nog vol Tilburgs bier voor het eerst sinds mijn knieblessure weer mijn ronde van -bijna- 12 km ook echt met 12 per uur gemiddeld gelopen.

Het is er nu ook echt het weer voor, heerlijk zo.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 23-04-2013 7:22 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

@M. : Nice! Nog steeds marathon ambities?

Verder heb ik pas een rondje gelopen met telefoon GPS en GPS horloge. Als ik later de route en waarden naast elkaar leg dan is het horloge toch wat nauwkeuriger. Met de telefoon wil ik nog wel eens 20 meter "naast de weg" lopen of opeens naar de overkant van de straat op en neer zijn gelopen zeg maar. Horloge laat vloeiende lijnen zien die beter overeenkomen met de daadwerkelijke route. Hoe is die ervaring bij jullie?

[Dit bericht is gewijzigd door Dragon76 op 23-04-2013 7:26]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-04-2013 8:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik heb nog geen GPShorloge; weet ook niet of ik dat ga doen, of dat ik het gewoon bij een simpele hartslagmeter hou. Tegen de tijd dat ik op mijn pre-blessureniveau zit, over een maand of twee want ik blijf voorzichtig, wordt zo'n ding misschien weer relevant.

Marathonplannen heb ik wel. Na mijn fietsvakantie in augustus begin ik daarvoor te trainen. Ik dacht eerst aan Rotterdam 2014, maar die valt precies in het Roadburn-weekend. D'oh. Het liefste loop ik hem vòòr een evenement waar ik 4 dagen lang zuip en te lang moet staan .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 23-04-2013 8:32 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 23 april 2013 8:13 schreef M. het volgende:
Ik heb nog geen GPShorloge; weet ook niet of ik dat ga doen, of dat ik het gewoon bij een simpele hartslagmeter hou. Tegen de tijd dat ik op mijn pre-blessureniveau zit, over een maand of twee want ik blijf voorzichtig, wordt zo'n ding misschien weer relevant.

Marathonplannen heb ik wel. Na mijn fietsvakantie in augustus begin ik daarvoor te trainen. Ik dacht eerst aan Rotterdam 2014, maar die valt precies in het Roadburn-weekend. D'oh. Het liefste loop ik hem vòòr een evenement waar ik 4 dagen lang zuip en te lang moet staan .


Lijkt me wel een stategisch handigere keuze ja om dat voor zo'n weekend te doen ;-)

Overigens afgelopen zondag een hele rustige duurloop gedaan, maar daar krijg ik gewoon spierpijn van zeg. Ik heb dat nu een paar keer gemerkt dat als ik serieus veel onder mijn cruisesnelheid loop ik daar echt last van heb. Op zich niet heel raar, want je hele cadans is anders. Je gebruikt dan gewoon net weer wat andere spieren erbij of meer en dat voel je gewoon. Maar goed. Vanavond nog even stevig intervallen en aan het einde van de week nog een rustiger kort loopje en dan volgende week dinsdag knallen tijdens de Roermond City Run 10 km :-) Overigens loopt zoonlief van bijna 7 dan de 500 meter bambinorun. Zijn allereerste wedstrijd #trots


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 23-04-2013 9:12 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2013 7:22 schreef Dragon76 het volgende:
@M. : Nice! Nog steeds marathon ambities?

Verder heb ik pas een rondje gelopen met telefoon GPS en GPS horloge. Als ik later de route en waarden naast elkaar leg dan is het horloge toch wat nauwkeuriger. Met de telefoon wil ik nog wel eens 20 meter "naast de weg" lopen of opeens naar de overkant van de straat op en neer zijn gelopen zeg maar. Horloge laat vloeiende lijnen zien die beter overeenkomen met de daadwerkelijke route. Hoe is die ervaring bij jullie?


Dat ken ik wel. Heb wel eens een fietsrit gelogd op de telefoon met een log-programma of Strava(is wel grappig, kijk maar eens). Maar heb sinds de zomer een gps voor de fiets, die is veel nauwkeuriger. En ook sneller met een fix en houd het signaal beter vast. Die is er natuurlijk ook voor gemaakt.

Liep altijd met een Polar RS300x, alleen hartslag. Daar kan wel een footpod of armband met gps bij, maar dat was allemaal vrij lomp spul. Ook geen interesse in toen. Die Garmin Forerunners van toen waren ook enorm. Polar en Garmin hebben nu veel mooier spul, allemaal wat kleiner en lichter.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 23-04-2013 9:33 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Herkenbaar ja. Snelle fix en betrouwbaarder.

Garmin heeft mooi spul, maar ik vind het ook erg duur. Voorlopig maar met mijn Aldi GPS / HRM aan de slag Het lopen moet je toch zelf doen haha!


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 01-05-2013 11:30 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Gisteren een hele mooi maar warme Roermond City Run gelopen. 10 km in 40:39. Niet mijn beste tijd, maar toch wel last van de warmte en de wind langs het water. Wel erg tevreden want gewoon lekker gelopen. De oudste rende zijn allereerste Bambino run (500m) en werd zowaar 2e in 00:01:38 (dat is 18.3 km/u en dat voor een ventje van 120 cm hoog/laag).

Samen met zijn ouwe heer hier:


#trots


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 09-05-2013 7:52 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Hoppa, van de week ingeschreven voor de Singelloop in Weert. 10 km stratenparcours over de rondweg in het centrum. Wel 5 rondes van 2 km, maar wel een hele snelle route doordat er geen haakse bochten in zitten :-)


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 10-05-2013 11:43 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

Ik heb vandaag voor t eerst 5km achter elkaar gelopen. En dat is voor mij een hele prestatie!



Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 10-05-2013 11:59 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2013 7:52 schreef Dragon76 het volgende:
Hoppa, van de week ingeschreven voor de Singelloop in Weert. 10 km stratenparcours over de rondweg in het centrum. Wel 5 rondes van 2 km, maar wel een hele snelle route doordat er geen haakse bochten in zitten :-)
Ook ooit gelopen. Inderdaad chill parkoer. Wel kut dat je je zelf niet uit beeld kan rennen bij een inkomende achterligger.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 10-05-2013 14:34 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2013 11:43 schreef Ingrimd het volgende:
Ik heb vandaag voor t eerst 5km achter elkaar gelopen. En dat is voor mij een hele prestatie!


Goed bezig! Het belangrijkste is dat je je eigen grens hebt verlegd :-)


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 10-05-2013 14:36 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2013 11:59 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Ook ooit gelopen. Inderdaad chill parkoer. Wel kut dat je je zelf niet uit beeld kan rennen bij een inkomende achterligger.


Woon je ook in de buurt van Weert? Ach we zien het wel. Ik loop samen met een kennis en onze vrouwen wachten ons daarna thuis op met Mojito's en tapas. Bij voorbaat een succes dus wat mij betreft haha.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen