IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Horrorfilms (the 3rd sequel) Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-11-2018 23:13 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2018 22:48 schreef Ethereal het volgende:
Zou deel 2 en deel 6 hoe dan ook skippen. Deel 2 laat alle "regels" vwb Freddy los en is zodoende eigenlijk helemaal geen fatsoelijk sequel. Deel 6 is weer zo over de top (Freddy op een bezem met een heksenhoed op, kom op) dat die ook een boel verpest.

Vond New Nightmare wel een erg geslaagde comeback. Een horrorfilm over het maken van diezelfde horrorfilm ofzo. Freddyception.


Deel 2 was een rare eend in de bijt, wil hem uiteindelijk wel zien, maar denk dat ik die idd beter eerst weglaat voor de continuïteit. Wes Craven had er ook niets mee te maken lees ik net. Deel 1 was destijds de eerste horrorfilm die ik zag, ik zal een jaar of 10 zijn geweest, man wat was ik bang.. ! De latere delen heb ik sowieso minder mee, is weinig van blijven hangen. Weet nog wel van A New Nightmare dat het op zich leuk was om Robert Englund zichzelf te zien spelen.

Over jaren 80 klassiekers gesproken, ik ben laatst begonnen met terugkijken van de Hellraiser serie. Deel 1 en 2 tot dusver, ik vond ze niet eens zo heel gedateerd, blijven gewoon hele goeie films. De smerigheid komt bij dit soort oudere films nog heel echt over wordt goed gedoseerd.


... hoe de hazen lopen ...


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 18-11-2018 23:24 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 18 november 2018 23:13 schreef faalhaas het volgende:
Deel 2 was een rare eend in de bijt, wil hem uiteindelijk wel zien, maar denk dat ik die idd beter eerst weglaat voor de continuïteit. Wes Craven had er ook niets mee te maken lees ik net. Deel 1 was destijds de eerste horrorfilm die ik zag, ik zal een jaar of 10 zijn geweest, man wat was ik bang.. ! De latere delen heb ik sowieso minder mee, is weinig van blijven hangen. Weet nog wel van A New Nightmare dat het op zich leuk was om Robert Englund zichzelf te zien spelen.

Over jaren 80 klassiekers gesproken, ik ben laatst begonnen met terugkijken van de Hellraiser serie. Deel 1 en 2 tot dusver, ik vond ze niet eens zo heel gedateerd, blijven gewoon hele goeie films. De smerigheid komt bij dit soort oudere films nog heel echt over wordt goed gedoseerd.


Haha, die heb ik toevallig hiervoor nog gekeken 1 en 2, that is. 3 kijk ik ook nog wel een keer en dan vind ik het qua Pinhead wel weer mooi geweest...

Valt me vooral op dat die oude films vaak stukken origineler zijn dan wat er nu allemaal wordt uitgepoept. Tegenwoordig zijn het allemaal bezeten huizen, mensen, en vooral kinderen. Oké, we zijn nu ook goed 30 jaar verder en alles is misschien al een keer gedaan, maar toch.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-11-2018 23:37 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2018 23:24 schreef Ethereal het volgende:
Haha, die heb ik toevallig hiervoor nog gekeken 1 en 2, that is. 3 kijk ik ook nog wel een keer en dan vind ik het qua Pinhead wel weer mooi geweest...

Valt me vooral op dat die oude films vaak stukken origineler zijn dan wat er nu allemaal wordt uitgepoept. Tegenwoordig zijn het allemaal bezeten huizen, mensen, en vooral kinderen. Oké, we zijn nu ook goed 30 jaar verder en alles is misschien al een keer gedaan, maar toch.


Ik vraag me ook af wat het is, het is sowieso meer van hetzelfde en op een gegeven moment ken je alle trucjes die nou eenmaal bij horror horen wel. Maar het is tegenwoordig ook te gestyleerd, dit soort films moet smerig zijn en dat zijn die nieuwe films niet. En het zal hem in de personages denk ik, die zijn vaak te oppervlakkig zodat het me echt niet boeit wanneer ze afgeslacht worden.


... hoe de hazen lopen ...


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 18-11-2018 23:47 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Lang geleden dat ik de Nightmare en Hellraiser reeks heb gezien. Nightmare 1, 3 en 7 zijn inderdaad de beste. Al vond ik deel 2 en 4 ook wel vermakelijk.

Wat de Hellraiser reeks betreft zijn de eerste 2 de toppers, deel 3 en 4 ronden voor mij de reeks af. Al hetgeen er daarna gemaakt is over Pinhead trekt op niks. Al was er paar jaar geleden wel een coole concept-trailer van één of andere regisseur die zijn visie had op het Hellraiser-universum. Trailer kan je hier zien:

Ik heb overigens zeer weinig met moderne horror. De fun is er bij horrorfilms na de jaren 90 echt wel vanaf. Heel af en toe duikt er nog eens een film op die ik de moeite vind, zoals vorig decennium het Franse Martyrs, of eerder dit jaar The House That Jack Built (al is dit ook voor een groot deel een crime-film die misschien te realistisch is om voor horror door te gaan...). Ik ben ook benieuwd naar de re-imagening van Suspiria. Die ga ik, als alles verloopt volgens plan, ergens in de komende week gaan zien


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-11-2018 16:38 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Cabin in the Woods!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-11-2018 20:30 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 18 november 2018 23:47 schreef Steel Jaw het volgende:
Ik heb overigens zeer weinig met moderne horror. De fun is er bij horrorfilms na de jaren 90 echt wel vanaf. Heel af en toe duikt er nog eens een film op die ik de moeite vind


Precies dit, ja.

En als ik dan eens iets kijk wat me tof lijkt, valt het gruwelijk tegen. Remakes kijk ik niet meer, dat is helemaal een drama, imo. Remake van Evil dead tijdje terug in de bioscoop gekeken, zonde van het geld, alleen maar ergernis. Zo'n susperia, die jaren 70 sfeer krijg je toch haast niet op het scherm en dat ik vind ik zo ongeveer het gaafste aan die film.

Freddy en Pinhead, wat een jeugdsentiment. Nou ja, freddy dan. Toen hellraiser uitkwam was ik 18, hehe.

Ooit a nightmare on elmstreet 4 in de bioscoop gezien, premiere. Ik nog bellen van te voren of ik moest reserveren. Was niet nodig. Alleen ik en toenmalig vriendinnetje en nog iemand anders in de zaal, lol.

edit. het ligt ook aan de special effects, ja. Ik vind gore uit de computer niks aan.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 19-11-2018 20:45]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 19-11-2018 23:02 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2018 20:30 schreef F.Jacobse het volgende:
Precies dit, ja.

En als ik dan eens iets kijk wat me tof lijkt, valt het gruwelijk tegen. Remakes kijk ik niet meer, dat is helemaal een drama, imo. Remake van Evil dead tijdje terug in de bioscoop gekeken, zonde van het geld, alleen maar ergernis. Zo'n susperia, die jaren 70 sfeer krijg je toch haast niet op het scherm en dat ik vind ik zo ongeveer het gaafste aan die film.

Freddy en Pinhead, wat een jeugdsentiment. Nou ja, freddy dan. Toen hellraiser uitkwam was ik 18, hehe.

Ooit a nightmare on elmstreet 4 in de bioscoop gezien, premiere. Ik nog bellen van te voren of ik moest reserveren. Was niet nodig. Alleen ik en toenmalig vriendinnetje en nog iemand anders in de zaal, lol.

edit. het ligt ook aan de special effects, ja. Ik vind gore uit de computer niks aan.





Ja, ik ben normaal gezien ook totaal geen fan van remakes. Maar de laatste tijd is mijn instelling daarover aan het veranderen. Als ze er iets fris en vernieuwend mee kunnen doen... Probleem is alleen dat we in te moderne tijden leven vind ik, en net dat zorgt ervoor dat de hedendaagse horror zo sfeerloos is. Mede door al die crappy cgi effecten tegenwoordig. De sfeer van vroeger zal nooit meer terugkomen helaas. Het was die imperfectie die het net zo subliem maakte. Dat ruwe, dat onafgewerkte... En practical effects van decennia geleden blijven gewoon de max.

Vroeger zagen de acteurs en actrices in horror ook gewoon meer af. Kijk bijvoorbeeld naar City Of The Living Dead van Fulci, daarin zit een scene waarin er via een openstaand raam allemaal larven worden binnen gespoten. De acteurs in die scene werden letterlijk bedolven onder die kleine vieze beestjes. Nu zou men dat gewoon met cgi doen.

Wat de remake van Suspiria betreft: de trailer spreekt mij enorm aan. Ik verwacht een minder kleurrijke film (wat al duidelijk was in de trailer), die op een manier duisterder gaat zijn. En ook meer gore waarschijnlijk (o god, please don't let it be cgi gore ). Ik hoop echt dat hij evengoed gaat zijn als de trailer doet uitschijnen. Morgen ga ik hem normaal gaan zien. Ik laat hier wel weten wat ik ervan vond


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 19-11-2018 23:03 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2018 16:38 schreef Mark het volgende:
Cabin in the Woods!


Wat een slechte film was dat zeg, jakkie bah!


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 21-11-2018 23:57 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Hier is ie dan, mijn review van Suspiria:

Gisteren was het dus zover, na maandenlang wachten eindelijk Suspiria gaan zien. Ik zat al sinds afgelopen zomer vol ongeduld te wachten om deze te zien. Mijn verwachtingen na het zien van de trailer waren zelfs zo hoog dat ik dacht dat ik een betere film ging te zien krijgen dan de originele. Misschien wel te hoge verwachtingen?

Voor zij die de originele Suspiria niet kennen: Suspiria is een remake van de gelijknamige film uit 1977, die toen geregisseerd werd door giallo-grootmeester Dario Argento. De film verteld het verhaal van een jonge Amerikaanse vrouw die wordt uitgenodigd om les te gaan volgen aan een prestigieuze balletschool in Duitsland. Het duurt echter niet lang voor er medestudenten van haar op mysterieuze manier verdwijnen en vermoord worden.
Dit is kort samengevat het verhaal van de originele Suspiria...

En nu, 41 jaar later dus, een remake/re-imagening. Om te beginnen is het verhaal niet identiek hetzelfde, het einde van deze film is namelijk compleet anders. Ik vond het eigenlijk een beetje overdreven, maar goed, ergens ben ik het wel gewoon van hedendaagse films dat er zo overdreven wordt... Van het spreekwoord 'less is more' hadden de makers duidelijk nog nooit gehoord.
Gelukkig zat het met de spanning in de film wel goed. Een creepy sfeertje is constant aanwezig, en wordt visueel op een zeer duistere manier weergegeven (in tegenstelling tot het superkleurrijke bijna-sprookjesachtige origineel). Ook de muziek in deze remake zorgt ervoor dat je op het puntje van je stoel gaat zitten. De muziek is trouwens van de hand van Thom Yorke, die de meesten onder jullie wel zullen kennen als zanger van Radiohead.

Al bij al vond ik het een goede film. Hij wijkt qua verhaal wat af van het origineel (vooral het einde dan), maar dat weerhoudt mij niet om te stellen dat ik mij wel geamuseerd heb met deze film.

Wie dus eens een nieuwe kijk wil op het origineel (zij het visueel of qua verhaal), raad ik deze film wel aan.

P.s.: En nee, hij was niet beter dan het origineel, hij was vooral een tegenpool daarvan.





Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 27-11-2018 21:15 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Zo juist Aterrados (Terrified) gezien.
Een Spaanse film van Demián Rugna.

Ik heb nog nooit van hem gehoord. Griezelfilms maken kan hij in ieder geval wel.

Wat een heerlijke film. Ik zat te bibberen op mijn stoel.
Toffe film.



bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 27-11-2018 21:38 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 21 november 2018 23:57 schreef Steel Jaw het volgende:
en wordt visueel op een zeer duistere manier weergegeven (in tegenstelling tot het superkleurrijke bijna-sprookjesachtige origineel).[/youtube]


Daar was ik dus al bang voor, dat superkleurrijke vond ik zo ongeveer het meest vet in het origineel, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-12-2018 23:14 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

https://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/peter-jackson-returns-naughty-years-release-early-films-1166096

TL;DR: Peter Jackson gaat Braindead, Bad Taste en Meet the Feebles restaureren met de technieken waarmee hij "They Shall Not Grow Old" heeft gemaakt.

Braindead in 4K


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-12-2018 23:47 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik las het ook ergens. Ik las ook ergens dat hij best wel open staat om weer een keer een splatter film te maken.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 13-12-2018 0:11 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 12 december 2018 23:47 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik las het ook ergens. Ik las ook ergens dat hij best wel open staat om weer een keer een splatter film te maken.





Hehe, nu al siked voor de mensen die alleen Peter Jackson zien staan en blind een kaartje kopen, hopende op een LOTR-epos of mooi filmdrama

Laat maar komen! Al zijn splatterfilms zijn klassiekers..

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 13-12-2018 0:11]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 13-12-2018 9:44 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Atterados ook gezien, blijft even wennen met Spaans maar een goede creepy (niet standaard) horror.

Eergisteren Mandy gezien... Tja ik weet het nog niet eigenlijk. Is het slecht... Dat niet maar ook niet erg goed, wel erg voorspelbaar richting het einde...


Bazzio Attacks!!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-12-2018 9:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2018 21:15 schreef Bub het volgende:
Zo juist Aterrados (Terrified) gezien.
Een Spaanse film van Demián Rugna.

Ik heb nog nooit van hem gehoord. Griezelfilms maken kan hij in ieder geval wel.

Wat een heerlijke film. Ik zat te bibberen op mijn stoel.
Toffe film.




Netflix?


signature


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 13-12-2018 15:16 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Nee....


Bazzio Attacks!!!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-12-2018 23:33 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl



Even kleine sidenote: ik heb het origineel als koter gezien en kan me eigenlijk alleen de prom-scène echt herinneren.

Maar ik vond deze remake echt waan-fucking-zinnig. Vast heiligschennis volgens sommigen, maar de opbouw was erg goed, het acteerwerk was top (Chloë Grace Moretz en Julianne Moore op hun best) en de climax is heerlijk.

Vast wel wat te zeiken, en als je het origineel vers in het geheugen hebt en die fantastisch vindt heb je vast genoeg aan te merken, maar het is lang geleden dat ik weigerde te gaan pissen omdat ik zo in een film zat. Ik gok dat de matige recensies dan ook van grote fans van het origineel komen.

8.5/10, dikke aanrader wat mij betreft, mits je aan bovengestelde voorwaarden voldoet.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 14-12-2018 23:51 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Van welk jaar is die remake? Er zijn er namelijk meerdere. Ik kan met het origineel, op de promscene na, niet meer herinneren. Maar ja ik heb 'm dan ook in de bios gezien toen ie uitkwam hahahahaha

Oh wacht ik heb 'm in 1980 in de bios in Singapore gezien en niet in 76. Tsja ze liepen daar destijds nogal achter.

[Dit bericht is gewijzigd door Buiksmurf op 14-12-2018 23:54]


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-12-2018 23:52 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 14 december 2018 23:51 schreef Buiksmurf het volgende:
Van welk jaar is die remake? Er zijn er namelijk meerdere. Ik kan met het origineel, op de promscene na, niet meer herinneren. Maar ja ik heb 'm dan ook in de bios gezien toen ie uitkwam hahahahaha


Dit is de versie uit 2013! En in dat geval: dikke aanrader


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sater
Usericon van Sater
Posted 15-12-2018 9:55 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2018 23:33 schreef Ethereal het volgende:
kan me eigenlijk alleen de prom-scène echt herinneren.


quote:
Op 14 december 2018 23:51 schreef Buiksmurf het volgende:
Ik kan met het origineel, op de promscene na, niet meer herinneren.


De tamponscène aan het begin vergeten? Die is in mijn herinnering net zo iconisch.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-12-2018 9:56 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

"Cargo" niet echt compleet horror maar lijkt me wel wat.


When your people matter, menstrual health matters


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-12-2018 10:14 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 15 december 2018 9:55 schreef Sater het volgende:
De tamponscène aan het begin vergeten? Die is in mijn herinnering net zo iconisch.


Ja, die idd ook nog. Maar verder zat de film niet echt meer in mijn geheugen, waarschijnlijk daarom ook zo van de remake genoten.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 15-12-2018 10:21]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-01-2019 22:25 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl



Geen potentiele Oscarwinnaar, maar bijzonder vermakelijke slasher. Familie krijgt tijdens "gezellige" familiebijeenkomst te maken met inbrekers/moordenaars. Niks nieuws onder de zon, maar potje bier en zak chips erbij en gaan met die banaan.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 07-01-2019 19:56 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2019 22:25 schreef Ethereal het volgende:

Geen potentiele Oscarwinnaar, maar bijzonder vermakelijke slasher. Familie krijgt tijdens "gezellige" familiebijeenkomst te maken met inbrekers/moordenaars. Niks nieuws onder de zon, maar potje bier en zak chips erbij en gaan met die banaan.


Tof filmpje inderdaad.


bub


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen