![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
Vond hem ook geinig. Ontknoping iets minder, maar al met al lekker vermakelijk. Het verhaal staat in de bundel Skeleton Crew/Duistere Krachten waar ook The Mist en The Raft in staan. Ik heb het verhaal in een bundel met verhalen van verschillende schrijvers staan en na de film herlezen. Is behoorlijk anders dan de film. Leuk om op te snorren dus! one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Gisteren eindelijk ook 'The Substance' gezien; redelijk komisch, alhoewel ik de close-up-shots wat 'gezocht' vond. De body horror-momenten waren, bij momenten, écht vies (het is geleden van 'The Fly' dat ik nog moest wegkijken van het scherm), maar omdat het verhaaltje zo flinterdun is, vond ik het nogal goedkope sensatie. Wel entertainend, niet memorabel. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
Geinige film, bij momenten ook erg wreed en tragisch. Best origineel qua verhaal en de vertelstructuur. ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
Ik vond Weapons flink tegenvallen na alle lovende geluiden. SPOILERS De vertelstructuur is wel strak gedaan, maar de onthulling van hoe het mysterie in elkaar zit (het is een heks!), kwam veel te vroeg in de film, waardoor het mysterieuze er meteen vanaf was. Ook vond ik hem thematisch nogal rammelen. Waarom deze titel en waarom dat machinegeweer boven het huis? Ik snap dat het iets met school shootings te maken heeft, maar als je die metafoor doortrekt, slaat hij nergens meer op (hoe past dat gepeste jongetje in dat thema als het toch een kwaad van buitenaf blijkt te zijn?). Ook de beloofde subtext van 'fake news' en paranoia gericht tegen die juf sloeg dood, omdat we daar maar één voorbeeld (Brolin) van zagen en die bleek uiteindelijk een goeiige teddybeer. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Ik kan je wel deels volgen, het verhaal rammelt misschien wel een beetje. Maar qua sfeer vond ik het bij momenten best eng en vies. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
Beschikbaar op Prime; redelijk originele body-horror. Ondanks enkele opvallende plotholes, kon ik er zeker van genieten en er zitten enkele erg enge scènes in (die met het haar!), maar dus vooral een feest voor elke body-horror-fan. ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
Ik zie twee mensen die vooral heel erg melodramatisch kijken maar daar niet goed in zijn, dus ik haak bij voorbaat al af. Oogt als heel erg slecht amateurtheater. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
Smile 2, de smile te veel wat mij betreft. De eerste Smile was nog wel lekker eng (ook al had'ie voor een deel de mosterd gehaald bij het nog betere It Follows), maar deze tweede prent heeft meer weg van een lang gerokken geflipte clip van Lady Gaga. Niks om vrolijk van te worden. [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 30-03-2026 7:49] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
Gisteren mijn jongste zoon meegenomen naar de première van de nieuwste Evil Dead, in Brussel, met vooraf een kort interview met de (Franse) regisseur. Ik had de 2 ticketjes gewonnen via (radiozender) Studio Brussel. En maar goed ook. Stel je voor dat ik geld had moeten uitgeven voor deze tenenkrommend slechte rotzooi De regisseur/co-scenarist zal zich goed geamuseerd hebben met het bedenken van de ene wansmakelijke scène na de andere. Maar een beklijvend verhaal vertellen, ho maar. Het had iets weg van een klein kindje dat van zijn kinderkamertje een spookhuisje wil maken. Zo beledigend voelde het ook als kijker. De echte horror was dus eerder het moeten uitzitten van deze debiele rit (erg meta wel). Deze zooi valt al lang niet meer te vergelijken met de eerste 3 films en de serie, die met hun goofy-ness en hun originaliteit nog hoge horror-toppen scheerden. Maar dit... ![]() [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 07-07-2026 7:28] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
Ik neem aan dat jij de eerste re-make van Evil Dead uit 2013 ook niks vond? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
Die was, het kan ook niet anders, een pak beter dan deze nieuwste drol. Alleen...voor mij werkte Evil Dead net door de (soms onbedoelde) humor (en ja, ik ben ook een fanboy van de charismatische Bruce Campbell). Vanaf die remake, moest het allemaal erg serieus worden, bleef er niets over van humor en dan werkte die formule niet voor mij. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
Ah, ok. Ik vind die remake geweldig! Dus ik zal, waarschijnlijk, die nieuwe ook gewoon met een gerust hart kunnen gaan kijken. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
Ik vond de remake uit 2013 heel erg goed. Vervolg van een paar jaar terug een pak minder. Denk dat ik deze oversla, want heb er nog niemand iets goeds over horen zeggen. [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 07-07-2026 14:56] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Only de eerste Evil Dead is real. Die tweede viel me toen die uitkwam zo ontzettend tegen, speciaal toen helemaal naar Amsterdam gegaan want daar draaide 2 in een heel klein bioscoopje. Stampvol met humor, die film, wat me totaal niet beviel. Deel 1 is alleen maar bruut geweld, niets lolligs aan. Deel drie, army of darkness pas tig jaar later gezien, want ik had niet door dat dat deel drie was. Ook al lachen. De remake uit 2013, nou ja, remake, van 1 ooit wel gezien, maar die vond ik lang zo eng niet. [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 07-07-2026 16:52] |
|||||||||
| Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
| Index / Algemeen |