IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Horrorfilms (the 3rd sequel) Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 02-10-2020 15:04 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 13-11-2020 15:11 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Deze gisteren op Netflix gezien. Erg interessante en best originele benadering van het haunted house-principe. Verteld vanuit het oogpunt van twee asielzoekers die in de UK stranden. Het begint eerder als een sociaal, Ken Loach-achtig-drama en die sfeer blijft heel de film wel doormeanderen. Goed verhaal met een stevige plottwist ook. Enfin, aanrader dus.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-12-2020 18:16 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

De remake van Pet Sematary op Netflix gezien. Eigenlijk nog wel best geslaagd, zeker de apotheose vond ik erg sterk.

Deze film heeft z'n idee duidelijk gestolen van 'The Autopsy of Jane Doe' maar doet er toch nog z'n eigen ding mee. Ik vond het nog best een geslaagde prent met enkele erg enge aspecten (die geluiden van dat rondkruipende lijf ).





[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 18-12-2020 18:17]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 29-12-2020 12:35 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl



Volgens mij niet in NL te streamen dus je zult hem ergens anders vandaan moeten plukken, maar érg interessante docuserie over horrorfilms. Ingedeeld per subgenre (een aflevering over zombies, 2 over slashers, 1 over demonen, etc) en verhalen/geschiedenis/filmfeiten van bijna alle grote acteurs en regisseurs die ook zelf hun woordje doen. Behoorlijk in-depth (13 afleveringen van 45 minuten in totaal), dikke aanrader! Al heb ik pas 3 afleveringen gezien...



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 29-12-2020 21:12 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

@pandroid.

His House vond ik ook erg goed.
En The Possession Of Hanah Grace is ook een kleine topper.
Niks mis mee.



Ik heb zojuist Hunter Hunter gezien.

Een familie die in het bos van Maine woont heeft problemen met een wolf. Het is alleen niet de wolf waar ze voor moeten oppassen.

Ik had al goede verhalen over deze film gehoord en ik kan het bevestigen. Een heerlijke film.
Een continu aanwezige onderliggende spanning en uitstekend goed geacteerd.
Maar dan dat einde. Damn. Heerlijk. Met een grijns van oor tot oor deed dit mijn horror hart sneller kloppen. Niet van spanning maar van extase.

Misschien wel mijn favoriete film van het jaar dankzij juist dat einde en de opbouw hiernaar toe.



bub


Room101
Usericon van Room101
Posted 01-01-2021 21:52 by Room101 Wijzig reactieProfiel van Room101Quote dit bericht

quote:
Op 29 december 2020 21:12 schreef Bub het volgende:
@pandroid.

His House vond ik ook erg goed.
En The Possession Of Hanah Grace is ook een kleine topper.
Niks mis mee.



Ik heb zojuist Hunter Hunter gezien.


Ah, mooi wat tips om te checken


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-03-2021 1:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-03-2021 7:56 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

De aanwezigheid van Bruce C. in die films was voor mij net het sterke element (ik ben dan ook meer fan van de tweede Evil Dead met de complete over-the-top-slapstick-horror én zeker van de uitstekende serie). Die remake vond ik platte inwisselbare kak, dus om nu te horen dat Bruce in de vierde enkel producer gaat zijn...Enfin, het kan nog altijd goed worden natuurlijk.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 10-03-2021 8:13 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2021 7:56 schreef PandroidJack het volgende:dat Bruce in de vierde enkel producer gaat zijn...


Voor mij dus dikke prima.
Die Evil Dead remake vond ik dus te gek. Geen stomme humor en 100% horror!
Toffe effecten in plaats van die digitale shit, Toffe uitziende demone, prima verhaaltje...en veel gore.
Weliswaar niet zo goed als The Evil Dead maar toch erg gaaf.

Eigenlijk ben ik alleen fan van The Evil Dead en de remake.
Evil Dead 2 vond ik al een stuk minder...en Army Of Darkness had ik nog in de bios gezien. Wat een aanfluiting.
Ik zal Evil Dead 4 wel zien maar het hangt ervan welke kant ze uitgaan. De slapstick of voor de horror.


bub


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 10-03-2021 19:48 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Ben voornamelijk fan van de originele The Evil Dead. Eén van de beste horrorfilms ever en sowieso één van mijn all-time favoriete films. Evil Dead 2 vond ik ook nog wel goed, maar al beduidend minder dan het eerste deel. Army of Darkness kon ik ook wel pruimen, maar kan je dat nog zien als een Evil Dead-film is dan de vraag. De remake viel wel mee, maar is mijn minst favoriete uit de hele reeks. En de serie heb ik de eerste aflevering van gezien, maar kon mij toen niet echt overtuigen. Misschien maar eens een tweede kans geven.

Voor mij persoonlijk hoeven ze niks meer te maken wat met dit universum te maken heeft. Die unieke sfeer uit de originele film kunnen ze toch op geen enkele manier meer tot leven wekken.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-03-2021 20:33 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Het is nu eenmaal niet meer 1981.

Only The evil dead 1 is real. Met mijn broers gehuurd op VHS in die tijd. Wat was dat schrikken! Geweldig! Ik heb dus 2 in een klein klote zaaltje ooit in Amsterdam gezien toen die uitkwam. Wat viel die tegen. Horror met vnl humor... Army of darkness kwam ik pas jaren en jaren later achter dat dat deel 3 was, meh. Ik ben geen fan van remakes en deze vond ik ook niet zo, stuk minder dan het origineel. Misschien wel leuk voor jongelui, zag er allemaal wat nieuwerwetser uit. Deel 4, tsja, van mij hoeft het niet, denk niet dat ik hem ga kijken.

Ja, ik ben een ouwe zeikerd, hehe.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 10-03-2021 20:35]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 10-03-2021 21:12 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2021 20:33 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik ben geen fan van remakes en deze vond ik ook niet zo, stuk minder dan het origineel. Misschien wel leuk voor jongelui, zag er allemaal wat nieuwerwetser uit.



Mooi dat ik met mijn 50+ bij de jongelui zit.


bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-03-2021 21:19 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Jij bent nog heel jong van geest, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 11-03-2021 9:17 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2021 21:19 schreef F.Jacobse het volgende:
Jij bent nog heel jong van geest, hehe.







bub


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-03-2021 10:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Voor het eerst Caligula gekeken.


best hard.


de film ook.


signature


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-03-2021 11:24 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Malcolm McDowell.

Maar caligula is toch geen horror.

Heb je a clockwork Orange gezien? Ook met Malcolm McDowell. Ook niet echt horror, maar neigt er meer naar.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-03-2021 11:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja zeker!

niet echt horror, alhoewel dat fisten niet bepaald romcom-materiaal is.

welke horror nog gezien, even kijken.


Life.


goeie film!


Sheitan, ook goed.

Ghostland. prima.

Grotesque. Verdamme, dat was één van de ergste ever. Dit is een zeer zeer brave trailer van de film mocht die niet gekend zijn hier https://www.youtube.com/watch?v=0Af5rsh2FM4

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-03-2021 11:41]


signature


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 11-03-2021 21:44 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2021 11:38 schreef Hypnos het volgende:
ja zeker!

niet echt horror, alhoewel dat fisten niet bepaald romcom-materiaal is.

welke horror nog gezien, even kijken.


Life.


goeie film!


Sheitan, ook goed.

Ghostland. prima.

Grotesque. Verdamme, dat was één van de ergste ever. Dit is een zeer zeer brave trailer van de film mocht die niet gekend zijn hier https://www.youtube.com/watch?v=0Af5rsh2FM4

Life, die Alien rip-off van enkele jaren geleden? Die was nog wel cava vond ik.

De film die mij, samen met Martyrs, het meest ongemakkelijke gevoel heeft gegeven was Lucio Fulci's 'Cat in the Brain'. Dat was nu echt eens een zieke film waar ik mij achteraf ffe nie goed van voelde. Buiten die twee films was alles wat ik heb gezien van horror heel goed te doen. Maar ik ben eigenlijk de laatste jaren niet echt meer into extreem gore horror. Liever sfeervolle horror uit de jaren 70, 80 en 90 met coole practical effects.

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 11-03-2021 21:44]


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-03-2021 8:33 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Deze gisteren ge-Netflix'ed. Ben er nog niet uit of ik hem nu goed vond. Op zich beloftevol qua elementen en sfeerschepping, maar het tempo is ontzettend traag en er komt nooit echt een 'uitbarsting', terwijl de constant dreigende muziek veelbelovend is. Het einde maakte het voor mij deels goed, maar er had toch meer ingezeten. Wel de meeste enge opa ooit .



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-03-2021 6:42 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Deze circuleert al even op Netflix en dit weekend toch maar eens een kans gegeven.

Geen spijt van. Uitstekende horrorfilm. Qua verhaal een beetje in de sfeer van de serie "The Boys"; wat als een superheld zijn krachten niet voor het goede gebruikt. In dit geval zeer duidelijk een gruwelijke persiflage op het Superman-verhaal. De body-horror-fan kan zeker zijn/haar hart ophalen aan de sterfscènes, het is bij momenten van het kaliber "zo erg dat je moeite moet doen om te blijven kijken" . Het open einde doet vermoeden dat ze er nog een vervolg aan zouden willen breien...



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 22-03-2021 7:53 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2021 6:42 schreef PandroidJack het volgende:
Deze circuleert al even op Netflix en dit weekend toch maar eens een kans gegeven.

Geen spijt van. Uitstekende horrorfilm. Qua verhaal een beetje in de sfeer van de serie "The Boys"; wat als een superheld zijn krachten niet voor het goede gebruikt. In dit geval zeer duidelijk een gruwelijke persiflage op het Superman-verhaal. De body-horror-fan kan zeker zijn/haar hart ophalen aan de sterfscènes, het is bij momenten van het kaliber "zo erg dat je moeite moet doen om te blijven kijken" . Het open einde doet vermoeden dat ze er nog een vervolg aan zouden willen breien...




Ik heb de blu-ray en het is inderdaad een toffe film.
Erg leuk is die scene met de kaak, of juist het gebrek daaraan.


bub


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-03-2021 8:41 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Dat is inderdaad wel "DE scene" van de film


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 26-04-2021 9:04 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



Las Vegas en zombies. Gemaakt door die gast die ook de remake van Dawn of the dead heeft gemaakt.






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-04-2021 11:03 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik vind de trailer helemaal niks.
Allemaal aktie en spektakel maar geen horror.

En die remake is ook kut!

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 26-04-2021 11:05]


bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 26-04-2021 12:33 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Negatieveling!

Nee, wacht. Tuurlijk, ik heb het helemaal niet op remakes, maar deze deed iets minder zeer aan mijn ogen dan de meeste remakes

Ik ga deze wel kijken, denk ik. Omdat las Vegas.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen