|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
Anarchie is ooit verheerlijk door de punkscene. Persoonlijk zie ik er niets in. Als het er op aankomt is er alweer een regerend apparaat. Een dictatuur of een democratie maakt niet uit. Want de mens is belust op macht. |
|
ongeorganiseerde chaos is leuk... back to basics.... maar dat werkt toch niet... vindt het ook zonde om me druk te maken over dergelijke zaken... als je nou gewoon eens doet waar je zelf zin in hebt en je daardoor niet door anderen laat weerhouden en daar eens geen labeltje aan hangt klinkt het me al een stuk beter in de oren None of us are saints - Albert Fish |
|
quote: Dat gebeurt al, en dit is het resultaat. Geweld op straat, ziekten zoals Aids, overmatig gebruik van verdovende middelen, corrupte regeringsleiders zoals die Italiaanse regeringsleider, oververkapping etc etc etc. Dat is er allemaal ontstaan omdat de mensheid zonodig als zelf wilde doen zonder te kijken wat de consequenties te bekijken. |
|
quote: Is "georganiseerde chaos" wel echt chaos dan? |
|
LOL, ik las als topic-titel: 'Arachnica, wie gelooft erin en wie niet' |
|
nou nee " De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood" |
|
quote: kapitalisme = georganiseerde chaos! |
|
Ik geloof niet in anarchie. Mens = kuddedier. Bovendien bouw je met anarchie niets op. Als bijv. vanaf WO II totale anarchie in NL zou heersen, hadden wij het niet zo goed gehad als nu (ondanks recessie in economie) Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
resessie is nog steeds vooruitgang. Anarchie kan gewoon niet bestaan, de economie valt stil, en niemand kan helemaal alleen overleven. zelfs met zn 2en heb je zelfs al een kleine hierachie. Ooit moet je naar een ander gaan luisteren en je je "onderwerpen" aan zijn/haar "macht" |
|
ga marx eens lezen jij onbenul! |
|
quote: Gezwam van een domme gefrustreerde homofiel dat als inspiratiebron diende voor de ergste totalitaire regimes dat de mensheid kende. Inderdaad, iedereen zou het moeten lezen als waarschuwing. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 26-11-2003 10:52] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
anarchie werkt niet. Kijk maar naar de LPF geen stuurman en je hebt ineens 20 directeurtjes. En het kabinet viel. en zelfs nu rommelt het nog regelmatig bij onze lijkenaanbidders Een kleine snol zit zo vol. |
|
quote: Anarchie impliceert geen gebrek aan leiderschap. Anarchie is een gebrek aan een geformaliseerde regering/leider. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: hierbij gecorrigeerd Een kleine snol zit zo vol. |
|
Anarchie is wel ruig maar omdat we nu met te veel zijn, zullen we wel iets van regeks nodig hebben maar ook niet zo belachelijk veel als in Nederland. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ik denk niet dat de reden voor nood aan regels te wijten is aan hoeveel mensen dat er zijn, als wel aan wat voor mensen dat er zijn. De gemiddelde Jan met de (witte Nike-)pet is nu niet wat je bijzonder intelligent noch verantwoordelijk kan noemen. |
|
quote: Klopt maar omdat het dan slechter met hun gaat, moeten ze wel beter gaan denken en doen. Het zal eerst een enorme chaos geven omdat de mensen moeten wennen en omdat ze nog regels gewent zijn en moeten leren hoe het wel werkt. Maar als dit gebeurt met de huidige populatie zal het zo'n teringzooi worden dat er niet veel mensen overblijven of dat de rijken toch macht proberen te krijgen. Ik ben meer voor een soort nachtwakers staat, die moet niet teveel met de economie bemoeien anders komen er teveel regels. En de regels die er zijn moeten streng en algemeen zijn. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik denk persoonlijk dat volledige Anarchie binnen twee weken tijd uitmond in mad-max senario's. Brave mensen gaan niet veel dingen doen of laten die ze nu niet/wel doen, maar criminaliteit gaat zegevieren. Overval, moord, verkrachting, diefstal, brandstichting... De economie gaat dood, en er word niks meer geproduceerd,... Kan zijn dat ik het iets té negatief bekijk, maar ik betwijfel het. Is er eigenlijk al ooit/ergens een land succesvol in Anarchie verbleven tijdens een periode van een meerder maanden zonder volledig kapot te gaan ? |
|
quote: Wat is 'volledig kapotgaan' dan? Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Chaos...bankroet...burgeroorlog... |
|
quote: In Polen is het me opgevallen dat het verkeer gewoon anarchie is en het werkt nog aardig ook gewoon met 120 door de stad, en niet zoveel ongelukken ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: ik doelde meer op zijn inzicht mbt conservatisme. niet op de rest van marx. Marx noemt anarchisme namelijk reactionair en niet conservatief. Het draait de tijd terug ipv dat ze de tijd "stil" laten staan. Je kunt ook gedeeltes van een tekst nuttig beschouwen, je hoeft niet alles als waardevol aan te nemen. |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina |