|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: over anarchie, wat er gebeurd bij het ontbreken van een leiding gevende. Die situatie heet de natuur toestand en zal leiden tot een oorlog van allen tegen allen en het leven zal beestachtig en kort zijn. De slechte mens moet uit "eigen besswil" een samenleving vormen.etc. (Leviathan, heet het boek btw) |
|
quote: waarom is dat het beste dan, argumentatie graag (ben nieuwsgierig is geen nare kut opmerking) |
|
anarchie is gay Trieste gast |
|
neen; Bush is gay |
|
Pim was gay |
|
nu nog steeds? |
|
ik denk dat de anarchie pas op gang komt als wij allen onder water gaan verzinken Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor! |
|
Anarchie is hier gewoon weer zo iets belachelijks. Poep roepen omdat je een goed leven hebt en graag ergens over wilt zeiken. Doe maar iets nuttigs. |
|
Anarchie is zuiver theoretisch gezien alleen mogelijk indien IEDEREEN als kluizenaar gaat leven. Op het moment dat een groep mensen met elkaar gaat samenleven onstaat er natuurlijk gezien een hierarchie en *BAM* weg anarchie.. Anarchie = utopie! |
|
quote: |
|
De mens is van nature een sociaal wezen(ja echt) en zal altijd groepen vormen dus anarchie is gewoon onzin. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
En multi-cultuur is de grootste leugen. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
ik denk dat we nu allemaal wel opmerkingen hebben over het wetten/rechtenstelsel, maar totale anarchie lijkt me toch ook wel redelijk wreed. uit politiek standpunt moet je maar es denken hoe moeilijk het is om via enkele (wet)teksten enkele miljoenen mensen naast elkaar te laten leven If you're not a metalhead, you might as well be dead (Piledriver) |
|
quote: hey als je iemand quote moet je dat er ff bij zetten. dit is niet jou mind van wie deze uitspraak komt |
|
quote:Kan je niet een groep vormen zonder leider dan? Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: Wie zegt dat die uitspraak niet van mij komt? Ben jij helderziend? En als je zo op je uitspraken gesteld bent moet je ze copyrighten. En Jebes, ik denk dat er automatisch een leider naar voren komt. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Ja, dat kan, sterker, dat is precies waar Anarchie om draait: geen centrale leiding, maar de macht in de groep zelf. Dat het kan is al bewezen in kleine communes. Jammer genoeg blijft het daar nog steeds bij en daarom kom ik tot de conclusie dat het alleen werkt in groepen met alleen maar anarchisten erin. (dus die vond ik een beetje ovebodig) Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
Misschien moet ik er 'in de praktijk' aan toevoegen, in theorie kan het ook met grote groepen natuurlijk. Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
quote: anarchy is juist wel met/in groepen georganiseerd. bijvoorbeeld bepaalde underground scenes, of de krakers scene... of het dierenbevrijdingsfront... onafhankelijk en geen leiders. utopie? hmm.. iedereen wil toch vrij zijn, en samenleven.. zonder oorlog, zonder haat, etc? tis gewoon een manier van organiseren... en het kapitalisme vernietigen uiteraard. |
|
quote: oh shit, sorry.. verkeerd gelezen hmm.. i guess. het zal inderdaad niet werken met geldzuchtige figuren |
|
quote: nou lekker anarchistisch hoor, echt krakers, allemaal lekker thuis bij mamma uithuilen wanneer het zo uit komt. als ze nou met z'n alle lekker op de hei gingen kraken, dan maken ze tenminste ook geen dinen stuk enzo. De huideige kraakscene heeft nog maar bar weinig met anarchisme te maken vrees ik. misschien is dat meer iets voor het meeloop topic. |
|
Dan weet ik niet wat jij je bij krakers voorstelt, hoor. Op de hei een huis kraken. Ja hoor. Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
quote:Ben ik het mee eens.... het kapitalisme moet vernietigd worden want dat is volgens mij de bron van al het kwaad..(naast de mensheid zelf) Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Anarchie is zever. Mijn motivatie: Aanschouw de mens zoals hij is: Sommigen hebben meer talenten dan anderen, schoppen het bijgevolg verder; sommigen stelen, zijn hebzuchtig; sommigen zijn egoïstisch... Dit laatste is misschien het belangrijkste. Is de mens niet per definitie een egoïst? Is dat niet de drijfveer van zowat bijna alle handelingen die hij stel? Dit terzijde. Uit de ware aard van de mens (een gegeven, kan men dus niet veranderen) kan men dus afleiden dat alles erop wijst dat vermogens- en machtsconcentraties onvermijdelijk onstaan. Het is dus zeer naïef te veronderstellen dat in een systeem zoals anarchie, deze natuurlijke evolutie zich niet zou ontwikkelen. (shit, ik rook niet) "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |