IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : anarchie wie gelooft erin en wie niet Vorige pagina | Volgende pagina
StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 28-06-2002 19:33 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

quote:
Op 28 juni 2002 19:30 schreef Dargull het volgende:
Hoe kun je "geloven" in iets wat geen regels/vorm kent?


Tuurlijk kun je geloven in iets dat geen regels/vorm kent.
Zodra het een "iets" is kun je er in geloven.

genoeg mensen geloven b.v. in god,
maar god heeft geen regels?
god is enkel een iets.

(ja idd je hebt de bijbel, maar das geloven in de bijbel. god is alleen maar een product wat voortkomt uit het matriaal wat er in staat.)



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-06-2002 19:34 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 19:33 schreef StratoS het volgende:


(ja idd je hebt de bijbel, maar das geloven in de bijbel. god is alleen maar een product wat voortkomt uit het matriaal wat er in staat.)


Tis omgekeerd héé...


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-06-2002 19:38 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

[off topic]
Die discussie mag je zondag avond verder met me voeren in de vrij...

[on-topic]
Bij 'n god kun je, je 'n beeld vormen, bij anarchie niet om dat de defenitie er van is dat het regeloos is en zodra je erin zou gaan geloven hang je er voor jezelf regels aan en is het dus geen anarchie (totale regeloosheid/chaos) meer.


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 28-06-2002 19:38 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

quote:
Op 28 juni 2002 19:34 schreef Asherah het volgende:
Tis omgekeerd héé...


ligt eraan. als je er in gelooft wel.
maar als je er niet in gelooft dan komt god voort uit de bijbel.
omdat zonder de bijbel mensen niet zouden weten wat god was.
de bijbel beschrijft wie of wat god is.
dus is het een product van de bijbel.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-06-2002 19:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 19:33 schreef StratoS het volgende:
(ja idd je hebt de bijbel, maar das geloven in de bijbel. god is alleen maar een product wat voortkomt uit het matriaal wat er in staat.)
Amateur .

Ik zou het op z'n minst andersom zeggen. Als er geen godsbesef was dan was er natuurlijk nooit überhaupt een bijbel gekomen.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-06-2002 19:40 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Nee, de bijbel kwam er om (een onbestaande) god wat meer vorm te geven, zodat het gemakkelijker was erin te geloven.

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 28-06-2002 19:40]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 28-06-2002 19:41 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Anarchie, net zoiets als een postorderbruid. Op papier ziet het er allemaal heel leuk uit, de theorie klinkt leuk, totdat het voor je deur staat. Blijkt het opeens niet te werken. En wég is je vrijheid.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-06-2002 19:42 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 19:39 schreef Dwaallicht het volgende:
Amateur .

Ik zou het op z'n minst andersom zeggen. Als er geen godsbesef was dan was er natuurlijk nooit überhaupt een bijbel gekomen.


Incorrect de bijbel zoals wij die kennen is geschreven na de dood van jesus, zoals opgesteld door st. paul. De Thora is het gevolg van godsbesef, niet de bijbel das slechts 'n product van st. pauls intrepetatie van het leven van jesus.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-06-2002 19:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Gaan we miereneuken?
De eerste 5 boeken van het OT van de bijbel ZIJN de Torah. En ik bedoelde de bijbel eerder als 'religieus boek', en niet als 'verhaal geschreven na de dood van jezus'. I rest my case .


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 28-06-2002 19:47 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

dwaal zouden we zonder de bijbel weten dat god bestaat of dat jesus geleeft heeft?

maar in anarchie is zeker wel te geloven.
het is alleen niet uit te voeren. omdat mensen geneigd zijn om een leider te volgen.
je zou nooit een samenleving kunnen creren waar iedereen gelijk is, geen leider is. geen regels zijn. en iedereen kan doen wat hij wil.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-06-2002 19:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 19:47 schreef StratoS het volgende:
dwaal zouden we zonder de bijbel weten dat god bestaat of dat jesus geleeft heeft?
Je weet toch allang dat god niet bestaat?? Of wat bedoel je?

*edit* om dat te weten heb ik geen bijbel nodig, LOL

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 28-06-2002 19:48]


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-06-2002 19:48 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 19:47 schreef StratoS het volgende:
dwaal zouden we zonder de bijbel weten dat god bestaat of dat jesus geleeft heeft?

maar in anarchie is zeker wel te geloven.
het is alleen niet uit te voeren. omdat mensen geneigd zijn om een leider te volgen.
je zou nooit een samenleving kunnen creren waar iedereen gelijk is, geen leider is. geen regels zijn. en iedereen kan doen wat hij wil.



Dit slaat op zodanig weinig dat ik niet precies weet wat er eerst tegenin te brengen...


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-06-2002 19:49 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 19:47 schreef StratoS het volgende:
dwaal zouden we zonder de bijbel weten dat god bestaat of dat jesus geleeft heeft?

maar in anarchie is zeker wel te geloven.
het is alleen niet uit te voeren. omdat mensen geneigd zijn om een leider te volgen.
je zou nooit een samenleving kunnen creren waar iedereen gelijk is, geen leider is. geen regels zijn. en iedereen kan doen wat hij wil.



in een anarchie zal zonder twijfel het recht van de sterkste gelden.

bijv. chicago in de jaren 20 en 30

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 28-06-2002 19:50]


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-06-2002 19:50 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 27 juni 2002 14:07 schreef ENGL het volgende:
Hmm, niet echt dictatuur eigenlijk, tenzij je op een of andere manier het huidige monopolie van de macht (in onze maatschappijen), de staat dus, ook als een dictatuur weet te interpreteren. (Uiteraard is er heden ten dage democratie, maar toch..)


Akkoord. Ik geef toe, ik beschouw zowat alles als dictatuur. Het ene is al erger dan het andere, maar toch... Vrijheid is iig een illusie.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 28-06-2002 19:52 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

quote:
Op 28 juni 2002 19:49 schreef Dargull het volgende:
in een anarchie zal zonder twijfel het recht van de sterkste gelden.

bijv. chicago in de jaren 20 en 30


ja daarom is anarchie ook niet te behouden iig op zijn minst. want die sterkste zal regels maken. en al maakt hij geen regels het feit dat mensen zullen doen wat hij will zorgt er al voor dat het geen echte anarchie meer is.


p.s.
dargull hoe laat ben jij in de vrij zondag. heb dan geen DnD enzo he



[Dit bericht is gewijzigd door StratoS op 28-06-2002 19:53]



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-06-2002 19:53 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Amaai StratoS, jij doet zeker je uiterste best om jezelf tegen te spreken?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-06-2002 19:55 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 19:52 schreef StratoS het volgende:
ja daarom is anarchie ook niet te behouden iig op zijn minst. want die sterkste zal regels maken. en al maakt hij geen regels het feit dat mensen zullen doen wat hij will zorgt er al voor dat het geen echte anarchie meer is.


p.s.
dargull hoe laat ben jij in de vrij zondag. heb dan geen DnD enzo he




das nou net m'n punt, als je in anarchie gaat geloven ga je er 'n beeld bij scheppen en er dus regels aanhangen in je eigen geest waardoor het geen anarchie meer is.

p.s. om 21:00 erik want dan gaan ze open.

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 28-06-2002 19:55]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-06-2002 19:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Mmmmja wel een beetje een warhoofd ja.

*edit reactie op mislyd*

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 28-06-2002 19:55]


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 28-06-2002 19:57 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

nee jullie snappen mij niet echt.
en ik ben wel een behoorlijk war hoofd.

je kunt wel degelijk in anaerchie geloven.
en anarchie is ook te bereiken.

tis alleen niet te behouden, of uit te voeren.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-06-2002 19:59 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 19:57 schreef StratoS het volgende:
nee jullie snappen mij niet echt.
en ik ben wel een behoorlijk war hoofd.

je kunt wel degelijk in anaerchie geloven.
en anarchie is ook te bereiken.

tis alleen niet te behouden, of uit te voeren.


1 vraag? Hoe "bereik" je totale chaos/regeloosheid ?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-06-2002 19:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Well...


'anarchie uitvoeren' is op zich al een contradictio in terminis. En 'anarchie behouden' helemaal!! Da's hetzelfde als zeggen dat je wel in bevriezend vuur kan geloven, maar dat het niet uit te voeren is, of iets dergelijks!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-06-2002 20:00 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 19:59 schreef Dwaallicht het volgende:
Well...


'anarchie uitvoeren' is op zich al een contradictio in terminis. En 'anarchie behouden' helemaal!! Da's hetzelfde als zeggen dat je wel in bevriezend vuur kan geloven, maar dat het niet uit te voeren is, of iets dergelijks!


idd.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-06-2002 20:02 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 19:59 schreef Dargull het volgende:
1 vraag? Hoe "bereik" je totale chaos/regeloosheid ?


Mij even laten doen


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 28-06-2002 20:03 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

zucht.

neem een lap grond grond.
dump daar mensen op.

<anarchie berijkt. iedereen doet wat hij wil>

alles daarna, geen anarchie meer.


en nou moet ik toch echt weg om te werken.



Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 29-06-2002 16:31 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 12 mei 2002 22:13 schreef b!tchboy het volgende:
hallo vrije mensen

wie gelooft nog in aanarchie op deze verfuckte aardkloot bestaat er nog wel anarchie op de wereld?
wie denkt van en wie niet
ik zou graag willen weten hoe jullie tegen deze maatschapij opkijken en ervaren



Anarchy in the UK ja, en laat ze daar maar blijven, de linksrijders van mien klootn.


Je kan me de bout hachelen!


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen