|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Dat geldt voor de meeste systemen. Daarom werkt een democratie niet. Facisten voelen zich alleen goed bij een facistisch systeem enzovoort.. Samenleven met mensen met andere ideeën lukt blijkbaar niet zo goed. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
anarchie is gewoon een denkwijze van punker zoals satanisme er 1 van somige metalhead, leuk om erover te denken maar werkelijk onuitvoerbaar, anarchie past niet in onze maatschapij (mischien ooit in een nieuwe oertijd) het is een fantasiewereld. |
|
quote: idd, + een toevoeging: de mensch is ziek (in 't hoofd) Drink met matuh............., nooit alleen. |
|
quote: De geschiedenis heeft ons al geleerd dat geen enkel politiek systeem werkt, we hebben echter toch iets nodig om onzelf in de hand te houden. geenn enkel politiek systeem werkt dus en anarchie is daar het beste voorbeeld van. en we wonen in een democratie en ik heb het hier goed, net zoals vele mensen die ik ken, het werkt misschien niet voor iedereen maar voor de meeste. Daarom vraag ik mij ook af wie voelt er zich goed in deze maatschapij (nieuw topic?) Weet echter ook dat de meeste daklozen OCMW-hulp weigeren, evenals hulp van welke andere instantie ook. Sory hoor maar in dat geval moeten ze hun ego maar eens verlagen en hulp aanvaarden voor een nieuwe start, om daarna weer alleen hun plan te trekken. Van mij mag het zolang ze er maar niet van blijven profiteren |
|
lezen: alles van Hobbes. filosoof heeft het over anarchisme en waarom het niet werkt. er is nu in een zekere mate ook anarchisme aanwezig, niet binnenn maar tussen staten. En gaat dat immer goed??? nee er is veel wantrouwen, er zijn oorlogen. dus lieve anarchisjes, lees je rijk zou ik zeggen en steek iets op |
|
quote: ff reageren: - Zo te zien weten best wel veel mensen hier wat anarchisme inhoudt, dus lijkt me niet echt punk-gebonden - Satanisme is geen maatschappijvorm - Anarchie past idd niet in een democratie, het gaat meer om in plaats van. Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
quote:idd, maar het wordt er wel vaak mee geassosieerd en ik denk ook niet dat die punkers dat zo erg vinden omdat zij meestal zo'n A op hun tas e.d dragen. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Hmm and how about the Sex Pistols, met al hun 'anarchy' nummers. Anarchie en Punk zijn onlosmakkelijk met elkaar verbonden !! |
|
ik denk dat ooypunk bedoeld dat het niet alleen punkers zijn die er achter staan. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Oh dat zal vast wel zo zijn, maar het anarchisme is echt wel verbonden aan punk. Zelfs nu nog komt anarchie voornamelijk voor in punknummers. |
|
quote: dit bedoelde ik dus |
|
quote:Juist. [Dit bericht is gewijzigd door Ooypunk op 13-05-2002 16:41] Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
ik geloof er wel in. anarchie; revolutie; hoe-je-het-ook-noemt... waarin de mensen in opstand komen tegen de/hun heersers (tegenwoordig: bedrijven waarvoor we werken; politici; multi-nationals; Bush (haha) etc. etc.) en shit veranderen... Het is 'Revolution or Death'! Zo te zien geloven de meesten hier er niet in... echter, in de geschiedenis zijn er al veel anarchistische samenlevingen geweest... de spaanse revolutie (waarin de gewone burgers in enkele steden alles ZELF bepaalde; zonder heerser/overheid) en zo zijn er nog veel meer voorbeelden... Blahblah.. anarchie is NIET moorden, chaos, etc. voor de geinteresseerden: http://www.infoshop.org/faq/index.html |
|
quote: Uhh?? |
|
oke grootschalige anarchie kan dus niet daar ben ik van overtuigd maar zoiets als kleinschalige aanarchie kan toch wel bedoel het is toch onzin dat gros mensen lopen te vertellen wat wij moeten en moeten laten? |
|
Oh ja, dan ga jij in je eentje lekker alles buiten de wet doen. Resultaat: Prutsboy in da slammer ! |
|
quote: het leid er enkel toe al er maar 1 mee begint |
|
uh? als 1 iemand begint met moorden.. dan is er anarchie? hell no. dan is er chaos/haat/ etc. |
|
neej, als er één begint met moorden in de anarchie,...dan chaos etc.. [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 14-05-2002 15:53] |
|
jongens ga Hobbes lezen. |
|
Anarchie suckt. |
|
quote:Bedoel je de strip 'Casper en Hobbes'? Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: ja die bedoel ik. thomas Hobbes natuurlijk groot filosoof. |
|
Waar heeft ie over gefilosofeerd dan..... Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |