IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : wie voelt er zich goed in deze maatschapij? Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-10-2003 23:38 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2003 23:26 schreef Dwaallicht het volgende:
Sorry, maar dit komt vooral voort uit afgunst.

Er zijn hier een paar problemen, het eerste probleem is dat mensen altijd van zichzelf zullen vinden dat ze excentriek zijn. 99% van de bevolking zal zeggen 'ik ben leuk, spontaan en af en toe lekker gek' in een bepaalde variatie. IEDEREEN vindt zichzelf apart.
Verder is het zo dat alleen mensen die NIET geaccepteerd worden, zullen zeggen dat excentriekelingen niet geaccepteerd worden. Zo blijft je wereldbeeld namelijk lekker intact: 'ik ben raar, de wereld is dom, daarom val ik niet goed in de massa'.

Kom op zeg, schop jezelf eens onder de kont en ga eens bij jezelf te rade waarom je dan wel niet geaccepteerd wordt, in plaats van het als een klein kind te gooien op 'de domheid' van de maatschappij. Vooralsnog heeft het grootste deel van 'de maatschappij' gewoon een baan en lukt dat aardig goed, waarom zou jou het dan niet lukken?
Mensen die zeggen 'niet geaccepteerd worden' zeggen ook vaak dat de massa 'dom' is -- blijkbaar vinden ze zichzelf dan bovengemiddeld intelligent/goed/beter. Nou, als je dan beter bent, waarom slaag je er dan niet in je staande te houden in het normale sociale verkeer? Sorry hoor, in mijn woordenboek ben je dan gewoon een loser, teveel bezig met image en te weinig met wat van jezelf te maken en te slagen.


Compleet mee eens, wijze woorden

Denk overigens dat veel metalheads dit idee hebben wat jij nu beschrijft, afgunst jegens de rest.


"This one is older than shit, heavier than time!"


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 20-10-2003 23:44 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 20 oktober 2003 23:26 schreef Dwaallicht het volgende:
Vooralsnog heeft het grootste deel van 'de maatschappij' gewoon een baan en lukt dat aardig goed, waarom zou jou het dan niet lukken?
Mensen die zeggen 'niet geaccepteerd worden' zeggen ook vaak dat de massa 'dom' is -- blijkbaar vinden ze zichzelf dan bovengemiddeld intelligent/goed/beter. Nou, als je dan beter bent, waarom slaag je er dan niet in je staande te houden in het normale sociale verkeer? Sorry hoor, in mijn woordenboek ben je dan gewoon een loser, teveel bezig met image en te weinig met wat van jezelf te maken en te slagen.

Er is nu eenmaal een kleine groep die niet mee wil of kan in het normale sociale verkeer, en ik geloof echt niet dat die groep zich daar zo goed bij voelt. Dat heeft toch helemaal niks met imago te maken?!
'Slagen' in het leven en 'wat van jezelf maken' is ook weer zo begrensd, want het is maatschappelijk duidelijk aangegeven wat dat precies betekent.
Het is prima dat de meeste mensen zich wel vlot kunnen aanpassen, en de indruk hebben dat ze nuttig zijn. Maar meer betekenis heeft het natuurlijk niet.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-10-2003 23:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2003 23:44 schreef mislyd het volgende:
Er is nu eenmaal een kleine groep die niet mee wil of kan in het normale sociale verkeer, en ik geloof echt niet dat die groep zich daar zo goed bij voelt. Dat heeft toch helemaal niks met imago te maken?!
'Slagen' in het leven en 'wat van jezelf maken' is ook weer zo begrensd, want het is maatschappelijk duidelijk aangegeven wat dat precies betekent.
Het is prima dat de meeste mensen zich wel vlot kunnen aanpassen, en de indruk hebben dat ze nuttig zijn. Maar meer betekenis heeft het natuurlijk niet.

Hmmm, dit komt natuurlijk van twee kanten. Als je niet mee KUNT in 'het sociale verkeer' -- sorry, dan eh, faal je dus, of zo. Welhaast per definitie, zou ik zeggen.
Als je niet mee WIL.... tja, dan moet je wat anders vinden. Als je je niet goed erbij voelt dat je niet mee WIL, dat is jouw probleem, het is immers jouw keuze of je je aanpast of niet.

'De maatschappij' en 'de wereld' werken nu eenmaal op een bepaalde manier, daar kan je blij of niet blij mee zijn, je verandert er niets aan. OF je vindt er je weg in, OF je leeft 'off the grid' op je eigen manier, buiten de normale regels om. Mensen die klagen zijn losers....


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 20-10-2003 23:51 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 20 oktober 2003 23:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Mensen die klagen zijn losers....

Zonder die klagende 'losers' zou er ook nooit wat veranderd zijn, en waren we nu misschien met z'n allen nog steeds bieten aan't rooien voor een rijke piet. Ofzo. Wie nooit klaagt, ziet duidelijk niet wat er allemaal beter kan.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-10-2003 23:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2003 23:51 schreef mislyd het volgende:
Zonder die klagende 'losers' zou er ook nooit wat veranderd zijn, en waren we nu misschien met z'n allen nog steeds bieten aan't rooien voor een rijke piet. Ofzo. Wie nooit klaagt, ziet duidelijk niet wat er allemaal beter kan.

"Actions speak louder than words" Ik geloof niet in klagen, wel in dingen doen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-10-2003 23:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 20 oktober 2003 23:51 schreef mislyd het volgende:
Zonder die klagende 'losers' zou er ook nooit wat veranderd zijn, en waren we nu misschien met z'n allen nog steeds bieten aan't rooien voor een rijke piet. Ofzo. Wie nooit klaagt, ziet duidelijk niet wat er allemaal beter kan.


Klagen is altijd nog anders dan kritiek hebben. Mensen die klagen doen meestal niets met hun probleem en proberen met de hulp van anderen er te komen.

Geen woorden maar daden

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 20-10-2003 23:54]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2003 0:01 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Neenee, je kan niet met wilde acties de brave mensenmassa doen opschrikken. Klagen volstaat. Zo'n tegengewicht is gezond denk ik. Uiteindelijk hebben kleine groepen klagers veel vernieuwende dingen bereikt (gelijkheid tussen man en vrouw bv.)..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-10-2003 0:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 0:01 schreef mislyd het volgende:
Neenee, je kan niet met wilde acties de brave mensenmassa doen opschrikken. Klagen volstaat. Zo'n tegengewicht is gezond denk ik. Uiteindelijk hebben kleine groepen klagers veel vernieuwende dingen bereikt (gelijkheid tussen man en vrouw bv.)..

Sorry, maar ik geloof er niets van, en ook al niet in de gelijkheid tussen man en vrouw .


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2003 0:04 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 21 oktober 2003 0:01 schreef Dwaallicht het volgende:
Sorry, maar ik geloof er niets van, en ook al niet in de gelijkheid tussen man en vrouw .

Dat ze hetzelfde moeten verdienen als ze dezelfde job uitvoeren, is toch een aanvaardbare gelijkheid, dacht ik zo?
Tsss... Het leven zou vreselijk zijn als iedereen tevreden was. Geen metal, geen discussiefora..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-10-2003 0:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 oktober 2003 0:01 schreef Dwaallicht het volgende:
Sorry, maar ik geloof er niets van, en ook al niet in de gelijkheid tussen man en vrouw .


Nee we zijn anders maar wel evenveel waard. alhoewel


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-10-2003 0:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Oh, gelijkwaardigheid enzo gelijkheid, nee. Jeetje zeg, seks enzo is toch echt veel leuker met een wispelturig onberekenbaar irrationeel vat buskruit in plaats van met een in nuchtere momenten volkomen rationele zuiplap .


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-10-2003 0:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 oktober 2003 0:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Oh, gelijkwaardigheid enzo gelijkheid, nee. Jeetje zeg, seks enzo is toch echt veel leuker met een wispelturig onberekenbaar irrationeel vat buskruit in plaats van met een in nuchtere momenten volkomen rationele zuiplap .


en een beetje afwisseling is ook niet verkeerd


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2003 0:08 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Hah, dat denk ik ook! Da's niet sexy, iemand die zich sociaal aanpast aan mij.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2003 0:37 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Gelijkheid, multi-cultuur en politiek correct horen allemaal in het rijtje van achterhaalde communisten-onzin.
En nee, ik voel me niet goed in deze maatschappij.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2003 0:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2003 23:26 schreef Dwaallicht het volgende:
Sorry, maar dit komt vooral voort uit afgunst.


De voorafgaande puberale post zeker ja..

quote:
Er zijn hier een paar problemen, het eerste probleem is dat mensen altijd van zichzelf zullen vinden dat ze excentriek zijn. 99% van de bevolking zal zeggen 'ik ben leuk, spontaan en af en toe lekker gek' in een bepaalde variatie. IEDEREEN vindt zichzelf apart.


Maar, er zijn natuurlijk wel gradaties "exentriek". Van huisvrouwen die 1 keer in het kwartaal giegelend "tipsy" worden als ze met vriendinnen naar de laatste CD van Marco Borsato luisteren tot types die werkelijk buiten "onze" maatschappij vallen.

Hierdoor vind ik jouw argumentatie wat kort door de bocht, geen nuances.

quote:

Verder is het zo dat alleen mensen die NIET geaccepteerd worden, zullen zeggen dat excentriekelingen niet geaccepteerd worden. Zo blijft je wereldbeeld namelijk lekker intact: 'ik ben raar, de wereld is dom, daarom val ik niet goed in de massa'.


Is dit niet een grove generalisatie?

quote:
Kom op zeg, schop jezelf eens onder de kont en ga eens bij jezelf te rade waarom je dan wel niet geaccepteerd wordt, in plaats van het als een klein kind te gooien op 'de domheid' van de maatschappij. Vooralsnog heeft het grootste deel van 'de maatschappij' gewoon een baan en lukt dat aardig goed, waarom zou jou het dan niet lukken?


Wat heeft het hebben/ vinden van werk te maken met het gevoel van gebrek aan maatschappelijke acceptatie dat bepaalde mensen hebben?

quote:
Mensen die zeggen 'niet geaccepteerd te worden' zeggen ook vaak dat de massa 'dom' is -- blijkbaar vinden ze zichzelf dan bovengemiddeld intelligent/goed/beter. Nou, als je dan beter bent, waarom slaag je er dan niet in je staande te houden in het normale sociale verkeer?


Wederom, is dit niet een grove generalisatie?

Wederom: het gevoel van gebrek aan maatschappelijke acceptatie staat i.m.h.o. los van het hebben van sociale vaardigheden waarmee je je "staande kunt houden in het sociale verkeer".

En is het niet zo dat intelligentere mensen kritischer naar de maatschappij (kunnen) kijken en zich daardoor wellicht niet voor de volle 100 procent kunnen identificeren met die maatschappij om maar een voorbeeld te noemen?

quote:
Sorry hoor, in mijn woordenboek ben je dan gewoon een loser, teveel bezig met image en te weinig met wat van jezelf te maken en te slagen.


En waarom zou dat geile "wat van jezelf maken en slagen" dan automatisch aan de verwachtingen van deze maatschappij gekoppeld moeten zijn?

Er is (meestal) altijd nog een verschil tussen maatschappelijke verplichtingen na moeten komen en daar je werk op afstemmen en de intellectuele behoeftes die je hebt.

Definiëert dat "geluk", beste Dwaallicht, of begin je zelf gewoon een carrieremakende burgerlul te worden die blijkbaar nogal snel is gaan oordelen over anderen en die zelf een hard piemeltje krijgt van "carriere maken" en het hebben van een mooiere auto dan de buurman?

En wat is dan de waarde van deze "maatschappelijke acceptatie"? Bestaat die maatschappij dan louter uit interessante mensen die mij waarderen om wat ik doe?

Waarom zou je in vredesnaam geaccepteerd willen worden door de uit grotendeels kneuzen bestaande bevolking?

etc..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 21-10-2003 0:45]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-10-2003 7:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dat iemand niet geaccepteerd wordt ligt meestal aan haar/zijn houding en niet direct aan de imago die zij hebben. Ik ben er volledig van overtuigd dat bij maatschappelijk falen er doorgaans een hoofdverdachte is en dat is de persoon in kwestie.

Met maatschappelijk falen bedoel ik niet per se 'geen financieel succes hebben' want ondanks wat velen denken is dat echt niet het enige geldende maatstaaf binnen onze maatschappij. Met maatschappelijk falen bedoel ik het niet nakomen van verplichtingen tegenover jezelf zoals: school afmaken, vrienden kring opbouwn, boek schrijven, muziek maken, een goede baan krijgen of wat voor doelstelling je aan jezelf hebt voorgelegd en wilde bereiken.

Als je meent dat door je uiterlijk of 'metal zijn' je niet verder komt in de maatschappij dan zou ik toch bij mezelf te rade gaan. Waarom? Sommigen zeggen zich klote te voelen als ze op basis van hun uiterlijk afgewezen worden of nageluld worden. De stelling luidt dan: 'je zou moeten mensen niet op hun uiterlijk beoordelen'. Tegelijkertijd zeggen dezelfde mensen dat ze hun uiterlijk niet gaan veranderen want 'het bepaalt hun identiteit'. Als het je identiteit bepaalt waarom zou een werkgever daar niet op mogen oordelen? En doen de meeste van jullie dat hier ook niet precies zo: pakken zijn , breezah sletjes zijn etc.?

Uiterlijk is natuurlijk wel een hot onderwerp omdat nu eenmaal iedereen gelijk ziet wat voor uiterlijk je hebt. Maar IMHO wordt succes mede bepaald door aanpassingsvermogen, niet alleen naar wat de maatschappij wilt, maar op alle gebieden: een ondernemer die zich aanpast aan veranderende marktomstandigheden, een schrijver die in de zeitgeist schrijft of i.d.d. een werknemer die zich aanpast aan de geldende norm bij de werkgever. En als je zoiets, in wezen onbelangrijks, als je kleren/imago niet kan aanpassen dan beschik je waarschijnlijk over weinig aanpassingsvermogen op andere gebieden.

Ik voel me dus goed in deze maatschappij. Niet omdat het koek en ei is maar omdat ik zelf mijn leven in handen heb en bepaal wat mijn doelen zijn en wat belangrijk voor me is. Ik laat puberaal afzetten en met man en macht mijn visie opdringen geen elementen van mijn 'succes' zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


campske666
Usericon van campske666
Posted 21-10-2003 7:58 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 7:40 schreef Chelman het volgende:
Dat iemand niet geaccepteerd wordt ligt meestal aan haar/zijn houding ......


*applaus smiley *


Christenhond
ik blaf niet...
Usericon van Christenhond
Posted 21-10-2003 8:11 by Christenhond Wijzig reactieProfiel van ChristenhondQuote dit bericht

Wie voelt er zich goed in onze maatschappij?
- Bedriegers
- Oplichters
- Verkachters
- Pedofielen
- Moordenaars
- Marrokanen
- Vuile junks
- etc, etc...



"Datis nepis potentis negrote" Wivinicus Cornelius


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-10-2003 8:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 8:11 schreef Christenhond het volgende:
Wie voelt er zich goed in onze maatschappij?
- Bedriegers
- Oplichters
- Verkachters
- Pedofielen
- Moordenaars
- Marrokanen
- Vuile junks
- etc, etc...




Ik voel me ook goed....maar ik wil mezelf niet direct in het bovenstaand rijtje plaatsen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 21-10-2003 9:09 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

de maatschappij dat ben jij?



Demonical-Soul
Usericon van Demonical-Soul
Posted 21-10-2003 14:55 by Demonical-Soul Wijzig reactieProfiel van Demonical-SoulQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2003 23:26 schreef Dwaallicht het volgende:

Sorry hoor, in mijn woordenboek ben je dan gewoon een loser, teveel bezig met image en te weinig met wat van jezelf te maken en te slagen.


En waaruit concludeer je dat ik te weinig bezig ben om te slagen en wat van mezelf te maken?
Zoals ik al eerder zei gun ik mezelf later een goede baan en werk ik er ook aan.
Mijn doel is om zoveel mogelijk door te leren.
Ik heb dan ook expres de richting SPH uitgekozen, omdat ik daar wat van kan leren me niet zo te stressen, dus ik ben bereid en ga veel verder uiteraard.
En juist omdat ik de meerderheid van de maatschappij niet kan uitstaan, geeft dat mij steeds meer motivatie om verder op te komen, zodat mijn functie hoger staat.
Hoe hoger je functie, hoe meer schijt je kan hebben aan die "losers".


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2003 20:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb het vermoeden dat er wat ruis in dit topic aan het ontstaan is. Ik heb het begrip "je geaccepteerd voelen in deze maatschappij' breder geïnterpreteerd dan hetgeen als "maatschappelijk falen" aangemerkt wordt.

Maatschappelijk falen kan een vorm van "self inflicted failure" zijn. De stugge metalhead die een goede baan kan krijgen maar zijn haar er niet voor af wil knippen, "ze hebben hem maar te acccepteren zoals hij is"..

Sja.. Iedereen moet af en toe offers maken in deze maatschappij om "ergens" te kunnen komen. Daarom ben ik met Chelman eens dat je aanpassingsvermogen een deel van je "maatschappelijke acceptatie" definiëert.

Interessanter vind ik de achterliggende reden waarom "men" deze opoffering niet wil maken. Aangezien de redenen hiervoor behoorlijk uiteen kunnen lopen (van "stugheid" tot karakterstoornissen, opvoeding etc) ondermijnt dit gegeven de aanname dat "maatschappelijk falen" altijd self inflicted is; Niet iedereen heeft er zelf voor kunnen kiezen in het leven te staan waar diegeen zich bevindt. Daarom vind ik het onterecht iedereen tot "loser" te bestempelen.

Maar goed, dit gaat dus alleen over 'maatschappelijk falen'; Geen werk kunnen vinden, geen vrienden kunnen maken et cetera. Dat staat altijd nog los van het gevoel van gebrek aan maatschappelijke acceptatie dat sommige mensen ervaren.

Homosexuelen voelen zich nog niet overal geaccepteerd, vrijgezelle kindloze meiden worden dat niet in orthodox-christelijke kringen, ik word dat niet in een ghetto-in-wording 5 straten verderop. Mijn punt: je leefomgeving bepaald in grote mate je gevoel van maatschappelijke acceptatie. Waar je woont, werkt, zelfs de verwachtingen die je familie je oplegt.

De waarde die je aan dat gevoel van acceptatie toekent en je beleving van "levensgeluk" als gevolg van dit waardeoordeel zullen tot je eindoordeel leiden. En dan nog: ik ken genoeg mensen (waaronder ikzelf) die hun leven leiden zoals ZIJ dat willen en die geen brede maatschappelijke acceptatie believen. Ik zou me daar zelfs júist NIET prettig bij voelen.

Ik kies de mensen die ik om mij heen wil hebben, ik kies werk dat ik leuk vind en waar ik me happy bij voel, ik kleed me zoals ik wil, ik luister naar de muziek die ik leuk vind, ik heb hobbies waar ik me in uit kan leven, ik doe de dingen die ik wil, zoals ik wil en voel me goed! Maar of mijn levensstijl nu brede maatschappelijke acceptatie geniet.. I couldn't care less!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2003 20:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hmm.. dubbelpost.. valt nog mee.. had minimaal een vijfdubbelpost verwacht

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 21-10-2003 20:59]


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 21-10-2003 21:17 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

I feel great... I feel like I... like I, could.... take on ... take on... the WORLLLLLLLLLLD


Bazzio Attacks!!!


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 22-10-2003 16:50 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 21 oktober 2003 8:11 schreef Christenhond het volgende:
Wie voelt er zich goed in onze maatschappij?
- Bedriegers
- Oplichters
- Verkachters
- Pedofielen
- Moordenaars
- Marrokanen
- Vuile junks
- etc, etc...



t is maar wat je dr voor jezelf van maakt


yo yo wassup nigga bitches in da house


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen