IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : wie voelt er zich goed in deze maatschapij? Vorige pagina | Volgende pagina
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 17-05-2002 14:09 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2002 0:53 schreef Jester666 het volgende:
ben je niet de enige... bij mij ook! (zeker ook als je mensen hebt als Joost Vermaat...sjiez)

hahah yep


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 17-05-2002 14:13 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2002 13:49 schreef mislyd het volgende:
Als ik de (Belgische) maatschappij vergelijk met de rest van de wereld, ben ik hier natuurlijk heel tevreden. Overal is er eten, drank, hulp, geld, dokters enzovoort...
Deze maatschappij is waarschijnlijk het beste wat we voorlopig kunnen doen.
De mensen en de mentaliteit in deze maatschappij is natuurlijk een heel ander verhaal (vreemd hoe goeie dingen zo'n domme moraal kunnen kweken bij mensen)

ja dat blijf je houden, mensen zijn nou eenmaal mensen....


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 17-05-2002 17:13 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Mensen zuigen.


Tum podem extulit horridulum...


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-07-2002 17:30 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Ik voel me weer super, want het festivalseizoen is begonnen



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 01-07-2002 17:31 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2002 17:13 schreef Nihil het volgende:
Mensen zuigen.


Stofzuigers ook.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 01-07-2002 18:43 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ik denk dat als we geen consumptie maatschappij hadden dat er ook geen plaats geweest zou zijn voor metal

maar ik amuseer me en hoop dat er nooit meer een andere maatschappij komt


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 01-07-2002 19:17 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 17:31 schreef Slechtheid het volgende:
Stofzuigers ook.

ik heb liever 10 stofzuigers in m'n huis dan 10 willekeurig van de straat geplukte mensen.

HA! nou jij weer


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-07-2002 19:59 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 1 juli 2002 19:17 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
ik heb liever 10 stofzuigers in m'n huis dan 10 willekeurig van de straat geplukte mensen.

HA! nou jij weer
lol jij kuist graag zeker



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 01-07-2002 21:06 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Ik heb geleerd dat je je vooral niet druk moet maken om wat er om je heen gebeurt (nou ja, dat doe je dan soms toch), maar dat helpt in elk geval tegen depressies. Je kunt de wereld toch niet verbeteren; het is al voldoende om te zien dat het niet goed is; dat is dan een vaststaand feit; moet je verder je hersenen niet over gaan breken, want het lost niets op.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Nix
Usericon van Nix
Posted 01-07-2002 21:08 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 21:06 schreef Sarjenka het volgende:
Ik heb geleerd dat je je vooral niet druk moet maken om wat er om je heen gebeurt (nou ja, dat doe je dan soms toch), maar dat helpt in elk geval tegen depressies. Je kunt de wereld toch niet verbeteren; het is al voldoende om te zien dat het niet goed is; dat is dan een vaststaand feit; moet je verder je hersenen niet over gaan breken, want het lost niets op.


Hier ben ik het wel mee eens


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 01-07-2002 21:12 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 19:59 schreef the wounded immortal het volgende:
lol jij kuist graag zeker


kuist???? help! zoekt site van online woordenboek


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2002 21:12 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

'Schoonmaken' denk ik zo...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-07-2002 21:13 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Kon ik dat maar..
edit: reactie op Sarjenka
(lol.. had eigenlijk even goed een reactie op Dwaallicht kunnen zijn )

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 01-07-2002 21:14]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 01-07-2002 21:14 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 18:43 schreef impaled succubus het volgende:
ik denk dat als we geen consumptie maatschappij hadden dat er ook geen plaats geweest zou zijn voor metal

maar ik amuseer me en hoop dat er nooit meer een andere maatschappij komt


Vraag: waarom zou een consumptiemaatschappij een vereiste moeten zijn voor metal?


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 01-07-2002 21:14 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

kuist... geen zoekresultaten.

U hebt gezocht op: kuisen

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

´kui·sen (ov.ww.)

1 zuiveren van ongepaste taal of stijl => censureren

----------------------
op zich niet echt mijn ding...


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 01-07-2002 22:30 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 21:14 schreef DimmuChild het volgende:
Vraag: waarom zou een consumptiemaatschappij een vereiste moeten zijn voor metal?


omdat metal /muziek geen echte levensbehoefde is, het is ook maar ontstaan omdat mensen geld over hadden en tijd en het ergens aan wouden besteden


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 01-07-2002 22:32 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 22:30 schreef impaled succubus het volgende:
omdat metal /muziek geen echte levensbehoefde is, het is ook maar ontstaan omdat mensen geld over hadden en tijd en het ergens aan wouden besteden


Dat is gedeeltelijk waar, maar ik denk dat al was er geen consumptie, men toch zou zoeken naar een uitlaatklep voor creativiteit. Muziek is daar een uitgelezen activiteit voor.

Het enige wat je dan krijgt is dat Dani Filth stopt met muziek maken.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 01-07-2002 22:40 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 22:32 schreef DimmuChild het volgende:
Dat is gedeeltelijk waar, maar ik denk dat al was er geen consumptie, men toch zou zoeken naar een uitlaatklep voor creativiteit. Muziek is daar een uitgelezen activiteit voor.

Het enige wat je dan krijgt is dat Dani Filth stopt met muziek maken.

ja maar als er geen tijd of belangstelling was om veel te consumeren in de muziek dan denk ik niet dat er metal was otstaan het draait op de relatief kleine groep mensen die er veel gled in steken, als men niet gewend was zoveel te consumeren als nu was er gewoon geen geld voor metal en zeker niet op de manier als wij t nu kennen


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2002 22:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik denk wel dat metal als zodanig een reactie is op het feit dat de wereld vol leugenachtige patronen is waaraan je je dient te conformeren. 'Existenz-angst', drang naar vrijheid, verachting van religie, 'Het Kwaad' als alternatief, duisternis, gevoelens van onmacht over de maatschappij, dit alles gecombineerd met wilskracht heeft metal doen ontstaan. In die zin is het ingebed in onze consumptiemaatschappij.

Zou die er niet geweest zijn, dan zou de creativiteit echter in andere muziek geuit zijn, niet in metal denk ik zo. Dat wil niet zeggen dat metal geen waarde heeft, want er is nu eenmaal geen andere maatschappij (dat is: wat ons betreft; ik kan niet voor burgers van die andere maatschappij spreken; net als die andere maatschappij zijn die er immers niet, dan wel 'ergens anders').

Zoals altijd is kunst (in dit geval metal) geen geïsoleerd fenomeen volkomen onafhankelijk van zijn omgeving. Net zomin echter is het iets dat door de consumptiemaatschappij 'bedacht' is.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 01-07-2002 22:59 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 22:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik denk wel dat metal als zodanig een reactie is op het feit dat de wereld vol leugenachtige patronen is waaraan je je dient te conformeren. 'Existenz-angst', drang naar vrijheid, verachting van religie, 'Het Kwaad' als alternatief, duisternis, gevoelens van onmacht over de maatschappij, dit alles gecombineerd met wilskracht heeft metal doen ontstaan. In die zin is het ingebed in onze consumptiemaatschappij.

Zou die er niet geweest zijn, dan zou de creativiteit echter in andere muziek geuit zijn, niet in metal denk ik zo. Dat wil niet zeggen dat metal geen waarde heeft, want er is nu eenmaal geen andere maatschappij (dat is: wat ons betreft; ik kan niet voor burgers van die andere maatschappij spreken; net als die andere maatschappij zijn die er immers niet, dan wel 'ergens anders').

Zoals altijd is kunst (in dit geval metal) geen geïsoleerd fenomeen volkomen onafhankelijk van zijn omgeving. Net zomin echter is het iets dat door de consumptiemaatschappij 'bedacht' is.

ik denk dat we gewoon geld en tijd over gingen hebben en dat wouden opvullen en dat op een gegeven moment metal is ontstaan daardoor, mensen hadden tijd over om aggressie om te kunnen zetten in muziek of om gewoon zo hard mogelijke muziek te kunnen bedenken
hier heb je ook geld (redelijk veel geld) voor nodig om instumente studio etc te kunnen betalen en mensen moeten t kopen:consumptie
als er niet zoveel geld door metalheads in werd gestoken had metal zich nooit goed kunnen ontwikkelen
en we hebben allemaal wel wat bagger dees enzo thuis gewoon gekocht terwijl 't totaal niet nodig was:consumptie maatschapppij


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2002 23:18 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Met dat geld valt het wel mee. Ik bedoel, die ouwe Slayer, Sepultura, Venom, Bathory of Darkthrone platen zijn nou niet echt in de meest luxe omstandigheden opgenomen.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 01-07-2002 23:22 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

nee maar er moest toch wel een redelijke som geld zijn om t op te kunnen nemen en alles erom heen


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 02-07-2002 2:21 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

mmm de truuk is in mijn ogen om door te hebben dat de maatschapij iets is waar je wel aan mee moet doen, maar het zeker niet alles is.
Iedereen is nog steeds gewoon een klomp vlees met gedachten, en dat heeft niks met de maatschapij te maken.
Geld aan de andere kant wel, en dat is in deze wereld voor het grootste gedeelte nog levens behoefte no.1 of in iedergeval de mogelijkheid daartoe.
(behalve als je gaat praten over groepen die buiten de maatschapij vallen zoals kloosters enzo. (niet dat een klooster zich niet aan de maatschapij moet houden maar de mensen die er in wonen merken er iig minder van)

that's my 2 bits.

OMG het valt me nu pas op dat dargull hier nog niet gereageerd heeft.
ok zeg maar op, wie heeft dargull ontvoerd.


[Dit bericht is gewijzigd door StratoS op 02-07-2002 2:23]



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-07-2002 5:23 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 19:17 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
ik heb liever 10 stofzuigers in m'n huis dan 10 willekeurig van de straat geplukte mensen.

HA! nou jij weer


Die 10 mensen heb je er zo uit gezet.
Van die stofzuigers afkomen kan nog enige energie vergen.

Nou jij weer.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 02-07-2002 16:42 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Momenteel niet,nee.Heb nl.dit weekend een flinke hoop stront over me heen gekregen,bij wijze van spreken : eerst en vooral moet ik een andere baan zoeken en als klap op de vuurpijl heb ik ook nog eens kletterende ruzie met zowel mijn vriend als mijn familie...Murphy is alive and kicking!


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen