IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : wie voelt er zich goed in deze maatschapij? Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-07-2002 22:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 22:03 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik zoek werk in de automatisering (liefst database beheer maar helpdesken, systeembeheer etc. vind ik prima om mee te beginnen) en heb ook wel erg veel trek om te gaan lesgeven op het HBO/WO (NIET op een middelbare school).


dat moet toch wel gaan lukken dacht ik zo. is er geen werk genoeg in de computerbusiness?? ook om leraren zitten ze te springen maar of dat ook geldt voor hoger onderwijs weet ik niet.

en je kan altijd nog:

conducteur (zowel op de tram als in de trein)
politie-agent
beroepsmilitair
verpleger

worden!


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-07-2002 22:10]


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 04-07-2002 22:47 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2002 20:24 schreef karnivoor het volgende:


en me SLET ook




wat???
is het uit??


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-07-2002 0:09 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 4 juli 2002 22:03 schreef Dwaallicht het volgende:
Brieven schrijven heb ik niet zoveel moeite mee. Vooral het mezelf presenteren (en het meer durven bluffen over m'n capaciteiten), de boel verkopen zeg maar, kan nog wel wat bijgeschaafd worden.


Bah.. Daar heb ik een hekel aan! Ik voel me altijd zo 'goedkoop' bij een sollicitatiegesprek, met mijn fake glimlach, en mijn zware leugens over wat ik zogezegd allemaal kan.




Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 05-07-2002 0:26 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

wel grapig wat dargull ooit tegen mij zei over solicitatie gesprekken.

'je moet nooit zeggen dat je kunt na denken'

en groot gelijk heeft hij daar in
welke baas wil er nou iemand die gaat zitten na denken over het doel van de maatschapij in deze tijd en zulk soort grappen.



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-07-2002 0:31 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Je moet gewoon 'domweg gemotiveerd' overkomen, enthousiast kunnen zijn over onnozele dingen, en vooral (maar misschien alleen voor vrouwen) veel glimlachen en 'spontaan' doen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 05-07-2002 0:35 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

En dat deed ik vandaag dus niet.



Ach laat ze de pleuris krijgen


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-07-2002 0:39 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 5 juli 2002 0:35 schreef McDoom het volgende:
En dat deed ik vandaag dus niet.



Ach laat ze de pleuris krijgen

Inderdaad, wat heb je eraan als je jezelf niet kan zijn.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 05-07-2002 2:48 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 22:10 schreef attila_de_hun het volgende:
dat moet toch wel gaan lukken dacht ik zo. is er geen werk genoeg in de computerbusiness?? ook om leraren zitten ze te springen maar of dat ook geldt voor hoger onderwijs weet ik niet.

en je kan altijd nog:

conducteur (zowel op de tram als in de trein)
politie-agent
beroepsmilitair
verpleger

worden!


politie agent kan een vrij leuke baan zijn hoor...
zolang je maar niet bij het hele straat agent gebeuren blijf hangen.
en weet je dat ik nog bijna heb gesolliciteerd voor conducteur maar ik ben een beetje te intolerant voor dat werk denk ik


My madness, my sadness


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-07-2002 9:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2002 0:39 schreef mislyd het volgende:
Inderdaad, wat heb je eraan als je jezelf niet kan zijn.
Dan heb je geen geld .


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-07-2002 10:51 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 5 juli 2002 9:54 schreef Dwaallicht het volgende:
Dan heb je geen geld .

Inderdaad
Ik heb zelf de grootste moeite met het vinden van werk waar ik me goed bij voel. In het begin denk ik dan altijd dat het geld me wel zal motiveren, maar dat blijft helaas niet duren.
Na 3 maanden hetzelfde werk te doen (en elke dag dezelfde mensen te zien) ben ik al uitgeblust. Dan ben ik een zombie ('s avonds te moe om nog iets zinnigs te doen enz.), word ik gefrustreerd en agressief en na een tijdje krijg ik ook lichamelijke klachten. Grmbl. Ik had verwacht dat ik alles toch beter aankon, maar blijkbaar ben ik een zwakkeling.
Mensen die zonder problemen jarenlang hetzelfde werk doen, zijn echte helden.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


LunaChick
brains, bitch, best
Usericon van LunaChick
Posted 05-07-2002 13:12 by LunaChick Wijzig reactieProfiel van LunaChickQuote dit berichthttp://www.hollandsmetaal.nl

quote:
Op 13 mei 2002 15:19 schreef the wounded immortal het volgende:
wie voelt er zich goed in deze maatschapij?


En als ik me nou eens te goed voor deze maatschappij voel ?


"I'll try being nicer if you'll try being smarter. "


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 05-07-2002 20:34 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Te goed???

Bestaat dat ook al hahaa............dan zal ik wel TE[/] slecht zijn hahaha........


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 19-07-2002 16:27 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 5 juli 2002 10:51 schreef mislyd het volgende:
Mensen die zonder problemen jarenlang hetzelfde werk doen, zijn echte helden.


Zonder problemen zal het wel niet zijn dan, innerlijk hebben die mensen problemen.

Meestal mensen die geen ambitie genoeg hebben om te kunnen doen wat ze graag doen, alleen maar direct geld verdienen met een klote - job zonder erbij stil te staan welk werk ze doen en zo in de sleur geraken, no thx!

Liever een boeiend leven


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 19-07-2002 16:30 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ja, die mensen onderdrukken de boel gewoon.

Oh, en ik voel me "redelijk" in deze maatschappij. Kijk, slecht heb ik het niet. Moet alleen een baan zoeken die ik leuk vind. Ik erger me alleen erg aan alle domme schapen op straat.



Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 19-07-2002 16:40 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2002 10:51 schreef mislyd het volgende:
Inderdaad
Ik heb zelf de grootste moeite met het vinden van werk waar ik me goed bij voel. In het begin denk ik dan altijd dat het geld me wel zal motiveren, maar dat blijft helaas niet duren.
Na 3 maanden hetzelfde werk te doen (en elke dag dezelfde mensen te zien) ben ik al uitgeblust. Dan ben ik een zombie ('s avonds te moe om nog iets zinnigs te doen enz.), word ik gefrustreerd en agressief en na een tijdje krijg ik ook lichamelijke klachten. Grmbl. Ik had verwacht dat ik alles toch beter aankon, maar blijkbaar ben ik een zwakkeling.
Mensen die zonder problemen jarenlang hetzelfde werk doen, zijn echte helden.
Hmm... zit je wel in de goeie richting met werk zoeken. Soms moet je totaal iets anders doen dan je denkt. Je klachten komen me wel bekend voor. Ik heb drie weken voor mijn vakantie ontslag genomen toen ik me realiseerde dat het helemaal niet goed met me ging en na een gesprek met een psycholoog/loopbaanadviseur realiseer ik me dat ik net aan een echte burnout ben ontsnapt. Ik kan nu de conclusie trekken dat ik twee jaar werk heb gedaan dat conflicteerde met mijn innerlijke waarden en normen en daardoor brandt je geleidelijk aan op. Resultaat: moe, moe en nog eens moe, gefrustreerd, nergens geen zin in en nergens geen energie voor, etc.
Goed, inmiddels heb ik dus ontdekt dat ik in het verkeerde beroep zit, sociaal ben (zo had ik nog nooit tegen mezelf aangekeken) en een opleiding moet doen om uiteindelijk een heel ander beroep uit te kunnen oefenen.

Beetje off topic verhaal, maar afgezien van het bovenstaande heb ik geen problemen om in de huidige maatschappij te leven.


No regrets and no remorse...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 19-07-2002 16:52 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

nee maar ik denk dat je wel een punt hebt...
ik heb dus qua werk niet echt vaak gehad dat ik problemen had, alleen vroeger solliciteren met lang haar was erg moeilijk (ben ooit es zo goed als aangenomen via telefoon, en toen bij gesprek toch niet aangenomen omdat ik toen lang haar had... nou dan hoeft het van mijn kant ook niet meer) maar ik heb nu een verschrikkelijk leuke baan en mag zeker niet klagen.... alleen sja de kortzichtigheid van mensen in deze maatschappij irriteert me soms...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 19-07-2002 17:14 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 19 juli 2002 16:40 schreef Amarantha het volgende:
..
Beetje off topic verhaal, maar afgezien van het bovenstaande heb ik geen problemen om in de huidige maatschappij te leven.

Niet off topic, want werk is toch een van de belangrijkste dingen in de maatschappij, omdat we er nu eenmaal zoveel tijd aan besteden in ons leven.

Jouw verhaal is exact wat mij ook overkwam. Helaas kon de loopbaanadviseur me niet helpen (buiten het opnoemen van onmogelijke dingen).


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Eternal Darkness
Usericon van Eternal Darkness
Posted 19-07-2002 18:16 by Eternal Darkness Wijzig reactieProfiel van Eternal DarknessQuote dit berichthttp://-

Deze maatschappij is niet geliefd bij mij.Kijk om je heen players zijn er tegenwoordig meer dan gewoon aardige jongens en meisjes vinden het tegenwoordig ook al nodig een verschrikkelijk grote bek te geven als ze maar heel even het idee hebben dat je naar ze kijkt.Mensen gaan vreemd bij het leven.Kleine kinderen van 6 jaar enzo schelden al met kanker en weet ik veel wat nog meer en een christelijke partij is de grootste partij in de nieuwe regering waar gaat dat heen!


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 19-07-2002 18:17 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Laast zaten elmar en ik in de botauto's en toen werden die niggers boos omdat we tegen ze op botste!



Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-07-2002 18:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2002 18:17 schreef Heosphoros het volgende:
Laast zaten elmar en ik in de botauto's en toen werden die niggers boos omdat we tegen ze op botste!


Kom nou, jij zoekt dat soort dingen gewoon op.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 17-08-2002 17:50 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 19 juli 2002 16:27 schreef Mortanius het volgende:
Zonder problemen zal het wel niet zijn dan, innerlijk hebben die mensen problemen.

Meestal mensen die geen ambitie genoeg hebben om te kunnen doen wat ze graag doen, alleen maar direct geld verdienen met een klote - job zonder erbij stil te staan welk werk ze doen en zo in de sleur geraken, no thx!

Liever een boeiend leven

zegt de man die in de dood werkt.



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-08-2002 17:51 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik niet.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-08-2002 18:20 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

Ik zal me waarschijnlijk nooit op mijn plek voelen. Het zijn de restricties waar ik een probleem mee heb. De échte vrijheid om te doen en laten wat je wil heb je niet. Overigens afgezaagd en veelgehoord: ik kan absoluut niet tegen hierarchie of gelaagdheid. Het woord baas galmt als een nachtmerrie in m'n oren. Hypocriet is het althans als je zegt dat je zelf de baas wilt zijn over een groep mensen; en gelukkig wil ik dat ook niet.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 16-09-2002 22:35 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Ik voel me hoofdzakelijk goed, omdaat de meerderheid van de bevolking bang voor me is (zonder reden overigens)


Dit slaat nergens op.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 16-09-2002 22:36 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Ik voel me hier prima hoor


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen