IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : wie voelt er zich goed in deze maatschapij? Vorige pagina
Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 22-10-2003 16:52 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 21 oktober 2003 8:11 schreef Christenhond het volgende:
Wie voelt er zich goed in onze maatschappij?
- Bedriegers
- Oplichters
- Verkachters
- Pedofielen
- Moordenaars
- Marrokanen
- Vuile junks
- etc, etc...




Je bent hippy's vergeten.


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 22-10-2003 16:56 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 21 oktober 2003 8:11 schreef Christenhond het volgende:
Wie voelt er zich goed in onze maatschappij?
- Bedriegers
- Oplichters
- Verkachters
- Pedofielen
- Moordenaars
- Marrokanen
- Vuile junks
- etc, etc...



marrokanen niet n beetje plat afgezaagd? niet gewoon allochtonen?


yo yo wassup nigga bitches in da house


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-10-2003 22:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 0:44 schreef Snaack het volgende:
En waarom zou dat geile "wat van jezelf maken en slagen" dan automatisch aan de verwachtingen van deze maatschappij gekoppeld moeten zijn?

Er is (meestal) altijd nog een verschil tussen maatschappelijke verplichtingen na moeten komen en daar je werk op afstemmen en de intellectuele behoeftes die je hebt.

Definiëert dat "geluk", beste Dwaallicht, of begin je zelf gewoon een carrieremakende burgerlul te worden die blijkbaar nogal snel is gaan oordelen over anderen en die zelf een hard piemeltje krijgt van "carriere maken" en het hebben van een mooiere auto dan de buurman?

En wat is dan de waarde van deze "maatschappelijke acceptatie"? Bestaat die maatschappij dan louter uit interessante mensen die mij waarderen om wat ik doe?

Waarom zou je in vredesnaam geaccepteerd willen worden door de uit grotendeels kneuzen bestaande bevolking?

etc..

De 'maatschappelijke acceptatie' zou eigenlijk überhaupt irrelevant moeten zijn.
De insteek van dit topic is me eigenlijk volkomen onduidelijk geworden na weer pagina 1 gelezen te hebben -- ik hád de indruk dat het ging over het gevoel van onbehangen bij het feit dat je (meestal) compromissen moet sluiten wil je deelnemen aan de welvaart die we hebben, maar daar gaat het topic (blijkbaar) niet over.
Enfin, van acceptatie lig ik niet wakker en ik sta helemaal niet boven het krijgen van een harde plasser van mijn auto die mooier, groter en sneller is dan die van mijn buurman. Maar om nu te zeggen dat het een belangrijke doelstelling van me is, nee.

Maar goed, om op je laatste vraag antwoord te geven -- als het goed is, maak je je niet druk over acceptatie door 'de kneuzen' en klaag je er al helemaal niet over (anders wil je te graag IMO). Echt hoor, als mensen zich in grijze lompen willen hullen waar de vlooien van afspringen, mijn zegen hebben ze. Maar ga dan niet zeuren over het feit dat men je niet accepteert... in deze maatschappij draait het nu eenmaal om uiterlijkheden. In je naaste omgeving misschien niet, maar daar ging het dan ook niet over...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-10-2003 10:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2003 22:57 schreef Dwaallicht het volgende:De insteek van dit topic is me eigenlijk volkomen onduidelijk geworden na weer pagina 1 gelezen te hebben -- ik hád de indruk dat het ging over het gevoel van onbehagen bij het feit dat je (meestal) compromissen moet sluiten wil je deelnemen aan de welvaart die we hebben, maar daar gaat het topic (blijkbaar) niet over.


Ik heb ook maar even de "moeite" genomen de 1ste post gelezen maar die is ook nogal.. summier...

In mijn vorige post heb ik mijn interpretatie redelijk uiteen gezet..

quote:
Maar goed, om op je laatste vraag antwoord te geven -- als het goed is, maak je je niet druk over acceptatie door 'de kneuzen' en klaag je er al helemaal niet over (anders wil je te graag IMO). Echt hoor, als mensen zich in grijze lompen willen hullen waar de vlooien van afspringen, mijn zegen hebben ze. Maar ga dan niet zeuren over het feit dat men je niet accepteert... in deze maatschappij draait het nu eenmaal om uiterlijkheden. In je naaste omgeving misschien niet, maar daar ging het dan ook niet over...


Agree, dat bedoelde ik met "aanpassingsvermogen definiëert de mate van acceptatie" en "iedereen moet offers brengen".

Eigenlijk zou de topictitel dan moeten zijn: "wie voelt er zich goed bij concessies te moeten doen om in deze maatschappij mee te kunnen komen?"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-10-2003 10:54 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik wil best consessies doen, het is mij namelijk geleerd (geindoctrineert) dat dat normaal is. (tot een bepaalde hoogte). Het omgaan met andere vergt nu eenmaal consessies omdat niemand precies hetzelfde vind en doet en denkt. je moet nu eenmaal compromissen sluiten om verder te komen. Als je dat niet doet kom je helemaal alleen te staan en ben je nog verder van huis. Degene die zich het beste voelen in de maatschappij zijn denk ik degene die het meeste succes boeken bij die compromissen en dus is de meeste maten kunnen doen wat zij zelf willen.
de meest mislukte zijn degene die het minst halen in die compromissen en degene die niet tot het sluiten van compromissen instaat zijn en sociaalgeisoleerd raken.
denk ik dan he...


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 24-10-2003 11:43 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Gezeik, ik vermaak me best in deze maatschappij, ik erger me niet aan dingen waar ik geen/nauwelijks last van heb. Als er 's nachts wat schreeuwende Marokkanen voor het huis staan te hangen zet ik de radio wel aan. Overal is een simpele oplossing voor.


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-10-2003 11:48 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ik vind er toch een rotte mentaliteit hangen tegenwoordig. Veel achterbaks gezeik enzo...
Mensen zuigen !


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 24-10-2003 11:52 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

jep, en daar hoor ik ook bij, boeie.


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-10-2003 11:54 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Bij die achterbakse zeikerts ?


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 24-10-2003 16:01 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

allemaal oud nieuws, alleen nieuw jasje..
Ik werk voor het Historisch Centrum Overijssel (voormalig rijksarchief) te Zwolle.
Kom eens langs en kijk in de semi-politieke kranten van 1903 en je ziet dat men toen al precies dezelfde zorgen had zoals verloedering van de maatschappij, vreemdelingen, links zeikt tegen rechts, rechts pist terug naar links. Kortom 2 wereldoorlogen, vele plaatselijke brandhaarden en Frans Bauer hebben er niet voor kunnen zorgen dat men nog steeds alleen een kop op de romp heeft zitten om niet anaal te hoeven eten.


Een kleine snol zit zo vol.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-10-2003 16:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2003 16:01 schreef SkinPeeleR het volgende:
Kortom 2 wereldoorlogen, vele plaatselijke brandhaarden en Frans Bauer hebben er niet voor kunnen zorgen dat men nog steeds alleen een kop op de romp heeft zitten om niet anaal te hoeven eten.

Oraal geschijt is dan ook van alle tijden, zoals o.a. uit dit topic blijkt .


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-10-2003 16:07 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2003 16:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Oraal geschijt



In vlaanderen heet dat kotsen


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 24-10-2003 16:12 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 24 oktober 2003 16:01 schreef SkinPeeleR het volgende:
Kom eens langs en kijk in de semi-politieke kranten van 1903 en je ziet dat men toen al precies dezelfde zorgen had zoals verloedering van de maatschappij, vreemdelingen, links zeikt tegen rechts, rechts pist terug naar links.

Goh, dat zou ik eigenlijk allemaal eens graag lezen. Hoewel het triestige lectuur is natuurlijk..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


katharina
Usericon van katharina
Posted 27-10-2003 0:53 by katharina Wijzig reactieProfiel van katharinaQuote dit bericht

Ik niet!
Hence 1 van mijn favoriete lyrics. Mensen die zich ook niet goed voelen hier zullen onmiddellijk begrijpen wat ik ermee bedoel...

slave screams he thinks he knows what he wants
slave screams thinks he has something to say
slave screams he hears but doesn't want to listen
slave screams he's being beat into submission
don't open your eyes you won't like what you see
the devils of truth steal the souls of the free
don't open your eyes take it from me
i have found
you can find
happiness is slavery
slave screams he spends his life learning conformity
slave screams he claims he has his own identity
slave screams he's going to cause the system to fall
slave screams but he's glad to be chained to that wall
don't open your eyes you won't like what you see
the blind have been blessed with security
don't open your eyes take it from me
i have found
you can find
happiness is slavery
i don't know what i am i don't know where i've been
human junk just words and so much skin
stick my hands thru the cage of this endless routine
just some flesh caught in this big broken machine







Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 27-10-2003 1:35 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik voel me werkelijk waar erg goed in deze maatschappij...ik snap niet dat jullie je zo klote voelen...losers!


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


campske666
Usericon van campske666
Posted 27-10-2003 7:55 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2003 1:35 schreef Voice Of Doom het volgende:
Ik voel me werkelijk waar erg goed in deze maatschappij...ik snap niet dat jullie je zo klote voelen...losers!


Ik voel me slecht omdat ik dagelijks metonwetende idioten zoals jij geconfronteerd wordt.


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 03-11-2003 1:34 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2003 7:55 schreef campske666 het volgende:
Ik voel me slecht omdat ik dagelijks metonwetende idioten zoals jij geconfronteerd wordt.


is metonwetende een echt woord?



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 03-11-2003 8:24 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2003 16:56 schreef bas_bin_laden het volgende:
marrokanen niet n beetje plat afgezaagd? niet gewoon allochtonen?

Bedankt namens m'n vriendin


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 03-11-2003 9:21 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 22 oktober 2003 16:52 schreef Marco_Filth het volgende:
Je bent hippy's vergeten.


Je mag poser bm'ers ook aan de lijst toevoegen


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 05-11-2003 11:49 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 24 oktober 2003 10:47 schreef Snaack het volgende:
Eigenlijk zou de topictitel dan moeten zijn: "wie voelt er zich goed bij concessies te moeten doen om in deze maatschappij mee te kunnen komen?"


Ik denk altijd maar dat als je er je geld vandaan kan trekken, en er kroegen zijn die blijkbaar ook maatschappelijk geaccepteerd zijn, waarin ik mijn bier kan gaan zuipen en dat ik op een school kan zitten waar die inferieure domme klotearbeiders lekker hun belastinggeld aan uitgeven, dat ik best een fijne positie in de samenleving heb.

Dat als ik afgestudeerd ben ik volgens goed kapitalistisch principe tegen mensen moet bedriegen en liegen voor mijn geld, ligt qua ethiek geen strobreed in de weg.

Feit blijft dat het domme plebs voor je betaalt, en dat als je het slim speelt je gewoon veel middelen kan krijgen van de staat en je medeburgers.

Dus je kan de kneuzen gewoon lekker vet uitbuiten hoor Snaack!


Dit slaat nergens op.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-11-2003 13:45 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ok, maar dat domme plebs is uiteindelijk meestal gelukkiger..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-11-2003 13:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2003 13:45 schreef mislyd het volgende:
Ok, maar dat domme plebs is uiteindelijk meestal gelukkiger..

Als je zo denkt, wordt het tijd om dom plebs te worden.

Overigens denk ik niet dat 'het domme plebs' gelukkiger is... de meeste mensen leven hun leven in een soort permanente toestand van verdoving. Waarom springen ze anders zo uit de band bij carnaval??

Maar ja, de meeste zelfbenoemde intelligente types zijn teveel bezig met afgeven op 'het domme plebs' om door te hebben wat ze kunnen.


campske666
Usericon van campske666
Posted 05-11-2003 13:51 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 november 2003 1:34 schreef Matthijz Filth het volgende:
is metonwetende een echt woord?


Dat van iedereen op dit forum uitgerekend jij het lef hebt om me op een taalfout te wijzen...



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 05-11-2003 13:59 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 5 november 2003 13:48 schreef Dwaallicht het volgende:
Overigens denk ik niet dat 'het domme plebs' gelukkiger is... de meeste mensen leven hun leven in een soort permanente toestand van verdoving. Waarom springen ze anders zo uit de band bij carnaval??


Het is net dat soort verdoving waar ik een beetje jaloers op ben. Als je maar 3 uitspattingen per jaar nodig hebt, ben je een gelukkig, rustig mens, lijkt me.
Maar goed, ik heb ondertussen beseft (ja dat heeft lang geduurd), dat ik alleen met een rollercoaster-life tot 'rust' kom, en dat lukt nog redelijk in deze maatschappij.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 05-11-2003 14:26 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 5 november 2003 13:51 schreef campske666 het volgende:
Dat van iedereen op dit forum uitgerekend jij het lef hebt om me op een taalfout te wijzen...








Ignorance is bliss, but what you miss chains you to dogma


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen