|
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
... hoe de hazen lopen ... |
|
Net mijn laatste slok Dalwhinnie 12 y/o in een glas gegoten. Wat een fantastische whisky blijft dat. |
|
Lekker op tijd "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Zeker! Ik zie er overigens geen probleem in. Ik doe heel lang met een klein beetje, dus van de alcohol merk ik meestal niets. Daarbij vind ik een glas overdag vaak lekkerder dan een glas 's avonds. |
|
quote: Vanaf vandaag weer dus. Score: Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ik denk dat wij de Oban 14y maar gaan halen deze week. Of de Springbank.... Of Connemara. |
|
Valentijnsdag een goed excuus? (of het bijna-einde van de wilde whisky dagen) |
|
Prima whisky voor die prijs! Een veel betere keuze dan die Oban die je noemde vind ik. De Ardbeg en Talisker hierboven ook trouwens. Afgelopen week op een roadtrip door de zuidelijke staten van de V.S. maar eens wat lokale whiskeys en bourbons geprobeerd. Zat wel af en toe iets bij dat ik nog niet kende en wat goed te drinken was (Ole Smoky Moonshine bv, ongerijpt spul), maar niets wat ook maar een beetje kan tippen aan het Schotse spul. |
|
Deze gekregen van vrouwlief En die Longrow is ook lekker! Deze ook gekregen [Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 23-02-2013 14:15] ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Whiskymakers spoelen duizenden liters drank weg Werknemers van de fabriek van whiskyfabrikant Chivas Brothers in het Schotse Dumbarton hebben in de nacht van dinsdag op woensdag per abuis duizenden liters whisky weggespoeld. Dat schrijft BBC donderdag. De werknemers waren materiaal aan het schoonmaken, toen iemand een verkeerde leiding openzette en in plaats van het afvalwater de drank het riool in liet lopen. Mensen die ook in de fabriek aan het werk waren, kwamen de fout op het spoor toen er een behoorlijke alcohollucht uit de afvoerputjes kwam. Het waterschap is meteen ingelicht omdat de kans bestond dat er whisky in een nabijgelegen rivier terecht was gekomen. Dat bleek later niet het geval. Volgens de zender wordt de drank in de fabriek gebotteld. Het bedrijf heeft een onderzoek ingesteld. Door: NU.nl/WTF.nl . |
|
Gaat blijkbaar om Ballentines, toch 1 van de betere blends. Boeiender |
|
quote: Oh ja, die Uigeadail is lekk0rrrr.... Stiekem ben ik een nog grotere fan van de Blasda...! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Hij is nog niet open, ben wel heel benieuwd. |
|
quote: Deze vandaag van mijn liefste gekregen. Boeiender |
|
quote: Als je meerdere whisky's wil proeven, doe dan deze als laatste, het is een erg sterk smakende klootzak. Boeiender |
|
Talisker is ook een fijne, ja. Ik drink (op de proefavonden na) eigenlijk altijd maar één soort. |
|
quote: Ah, dan heb ik regelmatig "proefavonden". Boeiender |
|
quote: [/sarcasme] |
|
quote: Ligt eraan wat je voor de rest gaat proeven he Ben bezig met een 'virtual blind tasting', net de eerste twee samples geproefd uit een pakketje met samples. Ben echt benieuwd naar de bekendmaking, leuk om te zien of ik ergens de plank finaal mis sla. |
|
quote: Heeft even geduurd, maar ik heb hem zojuist open getrokken. Hij komt bij de eerste slok te zurig over voor een whisky van deze leeftijd (wellicht door de finish op wijnvaten), met te veel muntachtige bourbontonen voor mijn smaak. De eerste indruk is dus dat hij zijn prijs van 110 euro vooral aan de stoere verpakking te danken te heeft. Als ik hem even de tijd geef om eraan te wennen, blijkt hier echter veel meer achter schuil te gaan en zeker met een paar druppels water erbij wordt het uiteindelijk een behoorlijk verslavende, warme smaak met pruimen, dadels, bessen, toffee en peer die lang blijft hangen. Nu het glas leeg is, wil ik meteen een nieuwe inschenken. Score: 88. |
|
Boeiender |
|
Bruichladdich wil ik ook nog wel een fles van kopen. De eerste proeverij kwam hij niet over; vooral turf en weinig diepgang. Twee maanden later nog een kans gegeven, toen vond ik juist wél die diepgang. Zou dat kunnen liggen aan de proef volgorde? |
|
quote: Ik zag nu een Black Art bij Drankgigant staan voor 100 euro, maar ik weet niet zeker of dat de derde lichting is. Zo ja, dan zou ik hem meteen daar bestellen als ik jou was. Zelf heb ik dit er vandaag besteld: Bladnoch 20 YO Distillery Edition Bladnoch 20 YO Cask Strength Caol Ila Moch Glen Keith 1995 Signatory Glendronach 15 YO Revival Glendronach Cask Strength (2x) Glenrothes 1995 Signatory Highland Park Einar Highland Park Svein Springbank 12 YO Calvados Springbank 2001 Tomatin 18 YO |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |