IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Klussen met klungels Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-03-2012 15:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-03-2012 7:53 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Klinkt goed allemaal.

Dikke verbouwingen voor Powertieke en Varanus. Succes alvast . Hebben jullie al ideeën hoe lang jullie het willen laten duren?


Ik heb het huisje nog niet he, is nog niet rond. En in mijn geval is het dan wel een verbouwing op termijn. Eerst de boel dan snel klaarmaken zodat we erin kunnen wonen, drastisch aanpakken heb ik dan eerst geen poen voor, eerst alleen het hoognodige.


[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 02-03-2012 7:53]


spelfout weggehaald...


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 02-03-2012 9:08 by Jan-Willem Profiel van Jan-Willem

quote:
Op 2 maart 2012 7:53 schreef varanus het volgende:
Ik heb het huisje nog niet he, is nog niet rond. En in mijn geval is het dan wel een verbouwing op termijn. Eerst de boel dan snel klaarmaken zodat we erin kunnen wonen, drastisch aanpakken heb ik dan eerst geen poen voor, eerst alleen het hoognodige.



Hoe zeker is het dat je het huis kunt kopen?
Wat ben je van plan als eerste aan te pakken? De badkamer of is het dak lek


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-03-2012 9:31 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 2 maart 2012 9:08 schreef Jan-Willem het volgende:
Hoe zeker is het dat je het huis kunt kopen?
Wat ben je van plan als eerste aan te pakken? De badkamer of is het dak lek


Hangt nog even van de verkopende partij af.

Dakgoot lekt, paar pannen liggen niet goed, dat is effe belangrijk, verder een verfje en de rest zien we dan wel.


spelfout weggehaald...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2012 22:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Probeerde net een lamp (plafonniare) aan het plafond te bevestigen maar ging toch niet helemaal goed. Het is een gipsen plafond maar de gips pluggen lieten al gelijk los.

In het beton erboven waar de draden uit komen zit nog een stuk plastic met schroefgaten voor bouten. er zit er al 1 in die kromgebogen is om wat aan op te kunnen hangen, maar daarmee kun je alleen hanglampen bevestigen. toen ik een gaatje gebruikte voor een bout draade ik dat gat kapot en kan ik daar dus ook niet in boren.

Heeft iemand nog tips?

Ik zat te denken aan een houten plankje boven het gips te monteren dat ik daar gewoon in kan boren maar het gat is wat dat betreft best klein.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-03-2012 22:44 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 5 maart 2012 22:39 schreef ElitE het volgende:

Heeft iemand nog tips?




uitbesteden


... hoe de hazen lopen ...


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 05-03-2012 22:47 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 5 maart 2012 22:39 schreef ElitE het volgende:
Probeerde net een lamp (plafonniare) aan het plafond te bevestigen maar ging toch niet helemaal goed. Het is een gipsen plafond maar de gips pluggen lieten al gelijk los.

In het beton erboven waar de draden uit komen zit nog een stuk plastic met schroefgaten voor bouten. er zit er al 1 in die kromgebogen is om wat aan op te kunnen hangen, maar daarmee kun je alleen hanglampen bevestigen. toen ik een gaatje gebruikte voor een bout draade ik dat gat kapot en kan ik daar dus ook niet in boren.

Heeft iemand nog tips?

Ik zat te denken aan een houten plankje boven het gips te monteren dat ik daar gewoon in kan boren maar het gat is wat dat betreft best klein.


Is het gips al droog?

Een stukkie hout is een goede optie, maak het gat uiteraard niet groter dan de lamp


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2012 22:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Goed idee ik stuur mn plafond op naar Polen, wel even een weekje mooi weer uitkiezen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-03-2012 22:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 5 maart 2012 22:39 schreef ElitE het volgende:
Probeerde net een lamp (plafonniare) aan het plafond te bevestigen maar ging toch niet helemaal goed. Het is een gipsen plafond maar de gips pluggen lieten al gelijk los.

In het beton erboven waar de draden uit komen zit nog een stuk plastic met schroefgaten voor bouten. er zit er al 1 in die kromgebogen is om wat aan op te kunnen hangen, maar daarmee kun je alleen hanglampen bevestigen. toen ik een gaatje gebruikte voor een bout draade ik dat gat kapot en kan ik daar dus ook niet in boren.

Heeft iemand nog tips?

Ik zat te denken aan een houten plankje boven het gips te monteren dat ik daar gewoon in kan boren maar het gat is wat dat betreft best klein.
Hier hangen de lampen gewoon met pluggen in de gipsplaten, maar dat zijn niet zulke zware lampen. Een plafonnière is vast een stuk zwaarder, dus dat houdt niet. Lopen er geen balken boven de gipsplaat? Dan zou ik daar een dwarslat tegenaan timmeren, en daar door de gipsplaat heen tegenaan boren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


rotor
Usericon van rotor
Posted 06-03-2012 10:37 by rotor Profiel van rotor

Post anders es een foto, Elite. Dat kapot geboorde gat en dat kromgebogen dingen vallen vast wel te repareren. Sowieso lastig voor te stellen hoe het eruit ziet zonder foto's.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-03-2012 23:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ah ik had blijkbaar geen echte/goede hollewandpluggen. Herb Alpert draaien tijdens het klussen helpt ook wel natuurlijk.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-03-2012 21:34 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 5 maart 2012 22:54 schreef bastianus het volgende:
Hier hangen de lampen gewoon met pluggen in de gipsplaten, maar dat zijn niet zulke zware lampen. Een plafonnière is vast een stuk zwaarder, dus dat houdt niet. Lopen er geen balken boven de gipsplaat? Dan zou ik daar een dwarslat tegenaan timmeren, en daar door de gipsplaat heen tegenaan boren.


Klinkt logisch, maar niet heel fijn om te doen, dan moet je immers eerst de gipsplaten verwijderen om dat latje er tegenaan te krijgen, met alle rompslomp die daar bij komt kijken (afwerking, sierplinten, etc.).


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-03-2012 22:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 maart 2012 21:34 schreef Valorian het volgende:
Klinkt logisch, maar niet heel fijn om te doen, dan moet je immers eerst de gipsplaten verwijderen om dat latje er tegenaan te krijgen, met alle rompslomp die daar bij komt kijken (afwerking, sierplinten, etc.).
Ja dat klopt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 08-03-2012 22:09 by Forever After Profiel van Forever After

Wat een gepriegel met die plakplinten... :-\


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-03-2012 22:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 maart 2012 22:09 schreef Forever After het volgende:
Wat een gepriegel met die plakplinten... :-\

Ik gebruik bijna overal montagekit voor, daar blijft alles mee zitten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 08-03-2012 22:14 by Forever After Profiel van Forever After

Zelfs dan zul je ze eerst in verstek op maat moeten zagen/knippen/whatever...


 


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-03-2012 22:22 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Het helpt ook als je houten plinten neemt ipv van die kartonnen dingen met zo'n fineerlaagje eroverheen wat scheurt of bladdert als je net even niet goed zaagt/knipt. En montagekit lijkt me inderdaad ook geen gekke tip, als er iets irritant is zijn het die loslatende lijmstrips...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-03-2012 22:23 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 maart 2012 22:14 schreef Forever After het volgende:
Zelfs dan zul je ze eerst in verstek op maat moeten zagen/knippen/whatever...
Ja. Da's toch wel te doen?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-03-2012 22:29 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 8 maart 2012 22:23 schreef bastianus het volgende:
Ja. Da's toch wel te doen?


Prima te doen, maar wel irritant klusje, vooral bij jaren 20/30 woningen met deurkozijnen met veel hoekjes (waarvan er geen enkele 90 graden is, uiteraard).




Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 08-03-2012 22:31 by Forever After Profiel van Forever After

Ik kan je vertellen dat die stalen inzetkozijn, om ze zo maar te noemen, ook niet altijd haaks staan tov de muur.


 


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-03-2012 22:40 by faalhaas Profiel van faalhaas

weet iemand nog winkels waar ze voor niet al te veel van die leuke retro behangetjes verkopen?


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-03-2012 22:59 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 maart 2012 22:29 schreef Valorian het volgende:
Prima te doen, maar wel irritant klusje, vooral bij jaren 20/30 woningen met deurkozijnen met veel hoekjes (waarvan er geen enkele 90 graden is, uiteraard).



Ik woon in zo'n huis. Niet te kieskeurig zijn, beetje op het oog afzagen. En zeker niet met een waterpas gaan zitten kloten zoals mijn schoonvader deed, die werd gillend gek van alle hoekjes.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 09-03-2012 13:12 by nark Profiel van nark

quote:
Op 8 maart 2012 22:22 schreef Valorian het volgende:
Het helpt ook als je houten plinten neemt ipv van die kartonnen dingen met zo'n fineerlaagje eroverheen wat scheurt of bladdert als je net even niet goed zaagt/knipt. En montagekit lijkt me inderdaad ook geen gekke tip, als er iets irritant is zijn het die loslatende lijmstrips...




gewoon de ondergrond met spiritus ontvetten voor dat je plinten gaat plakken, werkt best.

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 09-03-2012 13:12]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


rotor
Usericon van rotor
Posted 13-03-2012 11:08 by rotor Profiel van rotor

.

[Dit bericht is gewijzigd door rotor op 14-10-2012 17:47]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-03-2012 18:00 by faalhaas Profiel van faalhaas

wat een onding


... hoe de hazen lopen ...


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-03-2012 10:58 by rotor Profiel van rotor

.

[Dit bericht is gewijzigd door rotor op 14-10-2012 17:46]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen