IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Auteur:
Topic : Software Vraagje.... Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-10-2006 10:43 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik ging er eigenlijk vanuit dat je het kwaliteitsverlies bij het omzetten naar MPC al achter de rug hebt en het bij omzetten naar MP3 niet veel beroerder zal worden.

Foute aanname?

Verder gebruik ik eigenlijk altijd media player classic met de K-Lite Mega Codec Pack. Hier speelt hij zo ongeveer alles af maar MPC slikt hij om 1 of andere reden niet.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 07-10-2006 10:48 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2006 10:43 schreef XXL het volgende:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat je het kwaliteitsverlies bij het omzetten naar MPC al achter de rug hebt en het bij omzetten naar MP3 niet veel beroerder zal worden.

Foute aanname?

Verder gebruik ik eigenlijk altijd media player classic met de K-Lite Mega Codec Pack. Hier speelt hij zo ongeveer alles af maar MPC slikt hij om 1 of andere reden niet.


Compressie zorgt voor verlies, en ook al is MusePack een goede codec, het is niet lossless. Wat je doet bij het omzetten van MP3 naar MPC is dus een gecomprimeerd bestand comprimeren --> extra verlies.

Dat omdat alle rare clicks, pops, ruis en flierpjes die zijn onstaan door 't comprimeren naar MP3 nu overnieuw worden mee-gecomprimeerd in het uiteindelijke MPC bestand.


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 07-10-2006 10:49 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

Onnodig te zeggen dat dat naturlijk andersom ook zo is.

verder: http://www.musepack.net/


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-10-2006 10:53 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Helaas. Ik ben een ongelovelijke eigenwijze lul dus ga deze eens even proberen:

http://www.download.com/FreeMPC/3000-2140_4-10508295.html?tag=lst-0-2

Ik wou de zooi ook ff fikken dus ik kan er ook gewoon WAV'jes van maken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 07-10-2006 10:57 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2006 10:53 schreef XXL het volgende:
Helaas. Ik ben een ongelovelijke eigenwijze lul dus ga deze eens even proberen:

http://www.download.com/FreeMPC/3000-2140_4-10508295.html?tag=lst-0-2

Ik wou de zooi ook ff fikken dus ik kan er ook gewoon WAV'jes van maken.


Who cares. Als dat werkt is het toch goed? Ik ga hier niet de eindeloze breintumoren beschrijven die je krijgt van codec-problemen in Windows, en al helemaal geen oplossing aandragen, want dat is hopeloos ingewikkeld, en de oplossing is toch mestal dat je je HDD moet formatteren.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-10-2006 11:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hehehe, Nieuwe windhoos op zijn tijd is ook wel leuk.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 07-10-2006 11:06 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2006 11:02 schreef XXL het volgende:
Hehehe, Nieuwe windhoos op zijn tijd is ook wel leuk.


Ik ben ong. een half jaar geleden overgestapt op een mac. Ik hoef echt nooit meer terug. Dank u, maar nog voor geen duizend euro's. En nu weet ik ook eindelijk waar een echte shell goed voor is! (voor ALLES namelijk)


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-10-2006 11:14 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Toch moet ik U bedanken moerke.

Ik had 1 dingetje over het hoofd gezien.

Install: RadLight MPC DirectShow Filter 1.0.0.4

Media Player Classic speelt ze nu gewoon af.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 07-10-2006 11:17 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

No probs. Alles voor de groter glorie van de muziek.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-10-2006 13:05 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 19-10-2006 15:45 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Wat is het maximale aantal mb´s wat je kan mailen doormiddel van een RAR bestand?


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-10-2006 15:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2006 15:45 schreef Smoochy het volgende:
Wat is het maximale aantal mb´s wat je kan mailen doormiddel van een RAR bestand?



Hangt af van wat je email provider als maximum voor het verzenden hanteert en je ontvanger als maximum voor het binnenkomen.....


Mailen van grote bestanden = inefficiënt.

Je kan het beter op een yousendit o.i.d. tijdelijk uploaden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 19-10-2006 15:49 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2006 15:48 schreef Chelman het volgende:
Hangt af van wat je email provider als maximum voor het verzenden hanteert en je ontvanger als maximum voor het binnenkomen.....


Mailen van grote bestanden = inefficiënt.

Je kan het beter op een yousendit o.i.d. tijdelijk uploaden.


ik wou 48mb van hotmail naar hotmail adres sturen, dat wil dus niet. Mijn provider is @home. Ok Thx

[Dit bericht is gewijzigd door Smoochy op 19-10-2006 15:49]


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-10-2006 15:50 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Hotmail doet volgens mij sowieso niets onder de 2 mb. Of het nou rar is of wat anders. Yousendit!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 26-10-2006 20:12 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Nero vraagje.

Ik was gisteren bezig om een mp3 schijf te maken voor in de auto. Dus een aantal liedjes van gewone cd's gesleept naar het nero scherm. Ging allemaal prima. Maar ik had geen zin meer en wilde vandaag verder gaan, dus had ik het zaakje opgeslagen. Als ik nu die file weer wil openen, moet ik de cd's weer invoeren om die nummers weer te zien verschijnen. Ik snap dat bij het invoeren gisteren die dingen naar een tijdelijke map werden geschreven, maar is het dus niet mogelijk om later weer met zo'n kompelatie verder te gaan zonder dat je weer de cd's moet invoeren?



moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 26-10-2006 20:25 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2006 20:12 schreef Oud Vuil het volgende:
Nero vraagje.

Ik was gisteren bezig om een mp3 schijf te maken voor in de auto. Dus een aantal liedjes van gewone cd's gesleept naar het nero scherm. Ging allemaal prima. Maar ik had geen zin meer en wilde vandaag verder gaan, dus had ik het zaakje opgeslagen. Als ik nu die file weer wil openen, moet ik de cd's weer invoeren om die nummers weer te zien verschijnen. Ik snap dat bij het invoeren gisteren die dingen naar een tijdelijke map werden geschreven, maar is het dus niet mogelijk om later weer met zo'n kompelatie verder te gaan zonder dat je weer de cd's moet invoeren?


Wim, jawel, maar dan moet je een 'disk image' (ISO, NRG, TOAST, IMG etc.) maken, die dan ook nog eens schrijfbaar is.

Dat kan allemaal wel, maar het is gewoon simpeler om je shit te rippen naar MP3, dat lekker fijn te laten staan op de HDD en dan vanuit daar werken, dan hoef je niet iedere CD iedere keer opnieuw in te voeren.

Overigens: koop een Mac, probleem helemaal opgelost.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 26-10-2006 20:29 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ja, godver. Ik heb hier een paar honderd cd's staan.

Ik heb natuurlijk wel wat op de harde scgijf staan, maar niet veel. En om al die dingen te gaan rippen...

Ik wil juist van elke cd 1 liedje pakken, om zo een leuke mp3cd voor in de auto te maken.

Godvertering.

edit. Dan maar van elke cd het liedje rippen wat ik wil hebben. Tering werk...

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 26-10-2006 20:30]



moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 27-10-2006 10:08 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

Tja, een teringwerk inderdaad. Maar Daarom raad ik je ook aan gewoon een externe HDD te kopen en alles langzaam daar op te rippen met een mooi hoge kwaliteit.

Opslagruimte is niet zo duur, en je hebt er later veel voordeel van, want verwacht maar dat de stereo-apparatuur ook steeds meer externe digitale media (usb-stick, harde schijven, streams etc.) gaat spelen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-10-2006 10:40 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Wie gaat er nou in de huiskamer naar mp3zooi luisteren?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 27-10-2006 11:00 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Weet iemand hoe ik een DVD op mijn laptop kan "saven"?



FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 27-10-2006 11:02 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Rippen, net als met CD's. MOet je ff een progje voor zoeken.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 27-10-2006 11:02 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

DVDshrink


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 27-10-2006 11:04 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 27 oktober 2006 11:02 schreef Count Usher het volgende:
DVDshrink


Ah, oke, ik zal even googlelen daarop.



spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2006 11:06 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

DVDShrink heb ik nu ook, werkt goed bedankt voor de tip.

Is er nog iemand die een goede software tip heeft voor het omzetten van mp4 naar avi of mpg?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 31-10-2006 11:26 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2006 10:40 schreef spectre het volgende:
Wie gaat er nou in de huiskamer naar mp3zooi luisteren?


Ik, bijvoorbeeld.

En je kan echt opdonderen als je me wijs wilt maken dat jij wel het onderscheid kan maken tussen een CD en 320 een kbps MP3.


Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen