|
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
Hola, hola. Jij zei 'dit heb ik al beluisterd', maar dan in het tip-topic, dus ik mag ervan uitgaan dat je alles wat je al beluisterd hebt een aanrader vindt? Dat was me niet meteen duidelijk, maar genoteerd bij deze! Om op te vraag je antwoorden: ik vind inderdaad de Kriegsmaschine geen aanrader, de Nothing en de Sorcier des Glaces, maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk. En de Hetroertzen-kant van de split, uiteraard. [Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 18-03-2014 23:41] Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Nah, het is voor mij niet per se een tip. Er stond alleen "dit heb ik al beluisterd" maar er is naar mijn weten geen specifiek topic voor een algemene discussie omtrent releases uit dit jaar. In ieder geval, ik vind de Kriegsmaschine release(s) saai en met Hetroertzen kan ik zelf ook weinig. Nothing is echter al lange tijd favoriet hier sinds haar eerste releases en de nieuwe Sorcier des Glaces is wel een verbetering (mijns inziens) ten opzichte van het vorige werk (hoewel de Monuments Ancients tape ook erg fijn was). Van Sorcier des Glaces heb ik vrijwel alles fysiek maar ik luister er niet consistent veel naar in ieder geval. Beide Mhnunrrn releases zijn sowieso erg fijn overigens, evenals de "Floridian Winter / Cross Rot" Split. [Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 18-03-2014 23:50] I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: Zo had ik je post aanvankelijk ook opgevat, vandaar mijn vraag of je er even bij wou zeggen welke je aanraders vindt Zodat ik die ook eens kan beluisteren. quote: Eens wat Kriegsmaschine en Hetroertzen betreft! Erg spijtig in het geval van Kriegsmaschine; van Hetroertzen had ik sowieso niks deftigs verwacht. Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Ik moet toegeven dat ik SDG ook nog niet bijster veel kansen gegeven heb ^^ Bij de eerste luisterbeurt vond ik het ronduit slecht, en door het vele nieuwe luistermateriaal dat om aandacht vroeg heb ik er verder ook geen tijd meer aan besteed. Maar bedankt voor de tips! Hopelijk zijn ze te vinden Willekeur en dictatuur! |
|
Na de "Súmračné prebúdzanie Drevhov" EP komt Korium dit jaar ook met een nieuw album Overeenkomstig met "The Pendulum of Sorrow" (2009) en "Do komnát večnej zimy" (2013). I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
Heel erg fijn, 'Should' blijft fenomenaal I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote:Ik ben niet bekend met het werk van voor Guilty of Everything, maar dat is ook goed te doen dus? Ze hebben hiervoor drie EP's uitgebracht, zie ik. quote:Leuk nummer wel en goede amateurvideo. Die zanger en zangeres mogen van mij wel omwisselen. En de gitaren mogen veel ruiziger. En veel snellere en moeilijkere drums! [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 19-03-2014 4:03] |
|
quote: |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door _Thomas_ op 19-03-2014 8:59] |
|
Belangrijke tip: Phil Kevin maakt comeback met eigen megahit The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
signature |
|
Als ze op Pinkpop een vervanger van The Stones nodig hebben, de Phil zal wel willen. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Maar alleen als hij die trui aan doet |
|
Weer twee tips: The War On Drugs - Lost In The Dream Door de pers inmiddels al veelvuldig tot een meesterwerk bekroond, dat vind ik lichtelijk overdreven maar dat Lost In The Dream een heerlijke plaat is staat buiten kijf. Invloeden van Bruce Springsteen, Bob Dylan, Neil Young, Tom Petty en zelfs een vleugje Dire Straits in het gitaarspel (gelukkig niet de vocalen, brr...), maar dan met een psychedelische, soms bijna shoegazevibe. Animals As Leaders - The Joy Of Motion Mijn favoriete instrumentale metalband keert terug met een derde plaat en stelt zeker niet teleur! Het is het meest complete werk van de band tot nu toe waarin de band zijn sound nog verder aan het verrijken is. De jazz/fusionelementen zijn nog duidelijker geworden. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 21-03-2014 23:27] |
|
Helm's Alee - Sleepwalking Sailors vind ik op het moment goed te pruimen. En Benighted, voor de rest nog niks echt tofs gehoord op metalgebied dit jaar... Edit: en een plaatje van het nieuwe Swans album https://soundcloud.com/muterecords/swans-a-little-god [Dit bericht is gewijzigd door Batsegezig op 24-03-2014 23:10] WAT IS?! |
|
da fok signature |
|
Beetje standaard atmosblack wel, weinig bijzonders toch? Vervelend rockstukje rond 8:00. |
|
dat vond ik ook (dat rockstuk) maar die atmosblack ligt me wel, standaard of niet, dit is adembenemend signature |
|
Ligt mij ook wel, maar er zijn zo veel dergelijke projectjes dat ik 'da fok ' een beetje overdreven vind. Dan verwacht ik iets verbazingwekkends. |
|
I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
quote: die mens heeft duidelijk pijn niet slecht trouwens [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-03-2014 0:25] signature |
|
quote: wat ontbreekt in deze lijst dan? anno 2013/2014 signature |
|
benieuwd naar deze split trouwens Frater Ximenes Is Dead / Verzögerungsblüte signature |
|
Veel van die namen ken ik niet of vind ik eigenlijk niet zo goed bij elkaar passen, maar toch: An Autumn For Crippled Children - Hearts of Light (2013) An Autumn For Crippled Children - Try Not To Destroy Everything You Love (2013) Ash Borer - Bloodlands (2013) Hope Drone - Hope Drone (EP) (2013) Woe - Withdrawal (? - niet vaak geluisterd) (2013) Hypothermia - Självdestruktivitet Född Av Monotona Tankegångar IV: Warakumbla (2014) Woods of Desolation - As the Stars (2014) Die Hope Drone en Ash Borer vind ik bijv. al beter dan dat nummer van Sun Worship. Al kan je dit veel beter aan een Mythics of (andere) blackmetalfanaat vragen. [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 25-03-2014 0:48] |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |