![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
BJ approved. Heb ineens zin in Public Enemy. Meer punk dan het gros van de punkbands. quote: Hier wel hoor, al heel erg lang zelfs. quote: Een live-dvd, binnenkort eens de tijd nemen om te kijken. quote: Balen. Heb de Illmatic-LP nog in Fnac gekocht destijds, voor een kleine acht euro. Hiphop is een goedkoop genre ![]() ![]() |
|
Pakketje van Century Media gearriveerd: ![]() At War With Reality CD Limited Mediabook Patch Signed photograph T-shirt ![]() 2CD ltd edition CM Anniversary ![]() Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
Earth Crisis ![]() ![]() |
|
Bestellingske geplaatst bij Ahdistuksenaihio (hoofdlabel van Kuunpalvelus) voor volgend lekkers: Asymmetry A Gift from Heaven -2014-Kuunpalvelus-LP Circle of Ouroborus Islands -2012-Dark Adversary-cd Circle of Ouroborus Night Radiance -2014-Final Agony-DLP Cult of Fire मृत्यु का तापसी अनुध्यान -2013-Iron Bonehead-LP King Dude Burning Daylight -2013-VÁN-LP [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 03-11-2014 20:45] ![]() |
|
quote: Dit is in beide gevallen complete onzin. Met een goede installatie klinkt vinyl prima en als je goed omgaat met je platen zijn ze duurzaam genoeg. Ik heb platen in de kast staan uit de jaren zestig en zeventig die het nog prima doen. In tegenstelling tot cd's die ik begin jaren negentig kocht, die het gewoon domweg niet meer doen. Overigens, om bij die Iron Maiden LP's te blijven: die klinken zelfs stukken beter dan de cd's die ik ervan heb. Om de simpele reden dat de digitale mastering in de begintijd van de cd gewoon vierkant ruk was. En om on-topic te blijven: ![]() Omdat het kan. ![]() http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Ik ben nooit aan vinyl geweest omdat het simpelweg niet zo praktisch is als cd's. Het steeds netjes uit de hoes halen, de naald moeten verdraaien als je wilt skippen. Het is uiteraard artisanaler maar het enige echte voordeel m.i. is de hoes die esthetischer is. Iedereen doet wat hij wilt uiteraard en ik ga niemand afschieten. Ergens kan je wel niet ontkennen dat het een soort fetisj is, die die hard vinyl-liefhebbers die dan nog eens kicken op een kleurtje en er soms veel geld aan geven. Nog erger is een kennis die al +200 metalcd's had en op een dag besloot om over te schakelen op vinyl en alle cd's op vinyl te herkopen. En dan heb je ook de tape-maniakken. Als iets enkel op demo verschijnt, heb je geen keus. Maar die behoefte om iets op cd per sé op tape te moeten hebben, is echt iets raars. Maar goed, iedereen doet wat hij wilt. Ik ga niemand afschieten. En nu gaan we vegen ![]() |
|
quote: Precies! Veel liever alles online binnenhalen. De CD kast gaat hier binnenkort de huiskamer uit, weg met die rommel. Vinyl snap ik dan wel weer, vind het zelf alleen te veel gedoe. Alles digitaal +1 @Pandroidjack: USB stick voor in de auto geen oplossing? Of gewoon de portable geluidsdrager (telefoon/mp3-speler) inpluggen. Geluidskwaliteit in de auto is trouwens van secundair belang lijkt me. Dus dan zijn CD's prima :') Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
quote:Tapes zijn een hipstertrend. Zodra de hipster-trend over is hoor je er niemand meer over. Onder andere omdat het gewoonweg gebruiksonvriendelijk is. ![]() |
|
quote: Dat is voor mij de reden waarom ik vinyl ben gaan kopen, omdat je meer 'bezig' bent met muziek, in plaats van dat je iets opzet waarna het volledig langs je heen gaat (iets wat ik de afgelopen jaren in toenemende mate gemerkt heb bij mezelf). quote: Dat is bij veel mensen inderdaad zo. Zelf doe ik daar doorgaans niet aan mee, die kleurtjeswaanzin. Ik ben ook zo iemand die totaal niet weet wat er eventueel aan waarde in de kast staat aan aparte uitvoeringen, ik koop muziek voor de muziek. quote: Hehe, da's ook erg ja. Ik doe dat alleen bij bands waar ik echt heel gek op ben, en dan gaan de cd's ook de kast uit. quote: Tape snap ik ook niet. Dat is een medium wat ik buiten het (vroeger) zelf tapen van dingen nooit begrepen heb. Over een niet duurzaam medium gesproken. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Meh, tapes zijn een soort van nostalgie (zelfs voor mij) en ik vind tapes op esthetisch vlak bijna zo prettig als vinyl. Niets hipstertrend. Heb overigens geen nood om enkel één bepaald medium te kopen. Cd, vinyl en tapes staan hier samen in de kast, ze hebben elk hun eigen voordeel. edit: En dit is natuurlijk het belangrijkste: quote: [Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 04-11-2014 8:54] ![]() |
|
quote: Neuh, heb ik ook niet. Ik koop bij voorkeur vinyl, maar als iets daar niet op wordt uitgegeven, of schandalig duur is (zoals met de aankomende, 'nieuwe' plaat van Pink Floyd) komt iets gewoon op cd in huis. Wel ben ik inmiddels begonnen met het wegdoen van dubbelingen. Ik hoef dingen niet meer én op cd én op vinyl te hebben. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
De fysieke handeling van het naar de muziekwinkel gaan en halen van een geluidsdrager versterkt je eigen commitment om er ook moeite voor te doen (Er goed voor te gaan zitten/liggen en werkelijk te luisteren). Bij vinyl komt het 'ritueel' van het opzetten en aan het eind van kant 1 omdraaien er nog bij. Het feit dat je een paar manuele handelingen koppelt aan je muziekbeleving zal vast ook bijdragen aan de aandacht die je ervoor kunt opbrengen. Gratis is altijd minder waard. Qua inspanning en qua moolah. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) ![]() |
|
quote:Hoe luister jij dan diezelfde muziek tijdens het autorijden/fietsen/lopen? Flinke tijd terug al mijn CD's weggegeven. Nu alles netjes in 320 kb/sec [daar waar mogelijk] op de harde schijf staan. Té handig gewoon. ![]() |
|
quote: Hoewel de vraag niet aan mij gericht was: dat luistert prima, alleen minder intensief. quote: Hamkaasvraag van de dag: heb je al die cd's dan ook opnieuw digitaal gekocht (zonder daar een discussie over aan te willen zwengelen)? http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote:Nee, ik ga niet 2 keer voor hetzelfde betalen. Hetzelfde als films gewoon downloaden als ik er in de bios voor betaald heb. ![]() |
|
quote: Overigens valt dit ook wel mee. Die vinylbox van Maiden is meer dan de helft smaller dan dezelfde rij op cd. Wel een stuk hoger natuurlijk, maar dat past hier handiger in de kast. quote: Okido. ![]() http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote: Er zit zoveel Snappen in deze post, ik krijg er natte ogen van quote: Ik heb onlangs al mijn cd's uit de hoezen gehaald en in van die koffertjes gedaan met enkel de disc en het boekwerk. Dat heb ik ook gedaan voor al mijn dvd's. Die koffers zijn klein en de titels staan op volgorde, zodat ik ze makelijk kan pakken mocht het mogelijk zijn. ![]() |
|
Interessante discussie. Laster - De verste verte is hier(vinyl) ![]() ![]() |
|
laster cd en vinyl ![]() Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. ![]() |
|
bub ![]() |
|
quote: Whut?!? Boeiender ![]() |
|
quote: Gast, lul niet zo dom. Vinyl klinkt gewoon kut en gaat veel sneller kapot. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Dit duidt op een psychiatrisch probleem. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Ik weet 100% zeker dat jij (en waarschijnlijk wij allemaal hier) het verschil tussen een gelijkaardig gemasterde vinyl en CD niet kan horen of in ieder geval niet kan zeggen welke welke is. Dat laatste is misschien wel het belangrijkste, voor iedereen die iets weet van muziek weergeven met digitale versus analoge signalen is het wel duidelijk dat beide media vooral *anders* en niet inherent *beter of slechter* zijn. De discussie trekken naar dat het een veel slechter dan het anders is is zowel achterhaald als naïef. Als sidenote zijn LP's beduidend meer waardevast dan CD's, mocht dat voor mensen die een keuze qua kopen willen maken uitmaken ![]() No dogs, no masters. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |