IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Tip 2015 Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-10-2015 14:49 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 24-10-2015 22:31 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Zekerheden voor de jaarlijst:
Amorphis - Under The Red Cloud
Toundra - IV
Naïve - Altra
Moonspell - Extinct
Intronaut - The Direction Of Last Things
Caspian - Dust And Disquiet
Ahab - The Boats Of The Glen Carrig
Deafheaven - New Bermuda

Verder nog veel luisteren en afwegen...

[Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 17-11-2015 20:51]


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 26-10-2015 9:30 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Chinese metal, wie verzint het. De 'wereld-muziek'-elementen zijn best origineel geïncorpereerd in de muziek, maar het metal-gedeelte klinkt me te cliché.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 26-10-2015 15:11 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Dit is al een stuk interessanter.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 28-10-2015 19:26 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht



En nu gaan we vegen


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 28-10-2015 19:37 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

Lekker.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 29-10-2015 5:51 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2015 19:37 schreef _Thomas_ het volgende:
Lekker.


Nog meer op komst.



En nu gaan we vegen


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 30-10-2015 8:17 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 26 oktober 2015 9:30 schreef PandroidJack het volgende:
Chinese metal, wie verzint het. De 'wereld-muziek'-elementen zijn best origineel geïncorpereerd in de muziek, maar het metal-gedeelte klinkt me te cliché.



Sinds ik hier woon ben ik me uiteraard ook meer in Chinese metal gaan verdiepen. Zoals veel 'moderne invloeden' staat metal hier ook nog in z'n kinderschoenen, maar er zijn zeker goede Chinese metal bands te vinden.
Tengger Cavalry is een van mijn favorieten, hun heropgenomen Blood Sacrifice Shaman van dit jaar is goed te genieten, maar Ancient Call uit 2014 is beter. Zuriaake is een aanrader op black metal gebied en Suffocated is goed bezig in de death thrash hoek.


Zenial


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-10-2015 8:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Tengger Cavalry is idd een topper

Jammer dat er geen Rudra-achtige bands zijn uit China die op iets trekken


ook de black is van een zeer laag niveau aldaar


signature


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 30-10-2015 9:27 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik vind die 1ste van Vergissmeinnicht wel een leuk album. Beetje Ulver-Kveldssanger worship en een Abyssic hate cover. De 2de was wel minder. Voor het overige weinig Chinese releases in mijn collectie. Zuriaake vind ik niet overtuigend genoeg.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 31-10-2015 12:21 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht



En nu gaan we vegen


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 31-10-2015 17:57 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Lijstje met 10 "vreemde" metalen platen uit 2015:

http://beardedgentlemenmusic.com/2015/10/30/10-different-metal-albums-you-missed-in-2015

[Dit bericht is gewijzigd door JWurm op 31-10-2015 17:58]


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 31-10-2015 19:30 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Tussenstand: oktober

1. Bell Witch - Four Phantoms
2. Julia Holter - Have You in my Wilderness
3. Cattle Decapitation - The Anthroprocene Extinction
4. Deafheaven - New Bermuda
5. Tribulation - The Children of the Night
6. Vhöl - Deeper Than Sky
7. Kamasi Washington - The Epic
8. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
9. Terzij de Horde - Self
10. Ahab - The Boats of the Glen Carrig

Releases in november waar ik benieuwd naar ben: VVOVNDS, Oneohtrix Point Never, Anna von Hausswolff, Swallow the Sun, Intronaut, Dragged Into Sunlight / Gnaw Their Tongues, The Body & Krieg, Wrekmeister Harmonies, Steak Number Eight, Abhorrent, Crippled Black Phoenix


[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 31-10-2015 19:31]



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 03-11-2015 5:19 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Reverie - Bliss.


En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-11-2015 11:53 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Nogmaals een poging:

1. Turnstile - Nonstop Feeling
2. Drug Church - Hit Your Head
3. Dr. Dre - Compton
4. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
5. Violent Reaction - Marching On
6. xRepentancex - The Sickness of Eden
7. Thou & The Body - You, Whom I Have Always Hated
8. Xibalba - Tierra Y Libertad
9. Terror - The 25th Hour
10. Peste Noire - La Chaise-Dyable
11. Bong - We Are, We Were & We Will Have Been
12. H2O - Use Your Voice
13. Ahab - The Boats of the Glen Carrig
14. Bell Witch - Four Phantoms
15. Drake - If You're Reading This It's Too Late


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Batsegezig
Usericon van Batsegezig
Posted 03-11-2015 12:39 by Batsegezig Wijzig reactieProfiel van BatsegezigQuote dit bericht

Bij mij maakt de nieuwe Black Breath al een paar weken overuren in de auto...
Hoewel niet optimaal voor mijn gemiddelde verbruik, erg vuile plaat weer


WAT IS?!


Klaaz
Internet Geneesheer
Usericon van Klaaz
Posted 03-11-2015 13:14 by Klaaz Wijzig reactieProfiel van KlaazQuote dit bericht

Tot nu toe is Anareta van Horrendous de plaat van het jaar wat mij betreft. Ik kan ook niet stoppen met luisteren naar Unleash the Archers, zelfs als ik het niet heb opstaan


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-11-2015 15:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

oei


signature


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 06-11-2015 13:32 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

Gewoon omdat het niet echt metal is: Pauw - Macrocosm Microcosm


wouter023


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 06-11-2015 16:05 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Voor de Spotify luisteraars onder u:
2015 pleelijst:
https://play.spotify.com/user/1164018396/playlist/7cHtcfullySn4My1BZw3hO


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-11-2015 16:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht


1 Skygge - Antiqua Ignis
2 Akhlys - The Dreaming I
3 Midnight Odyssey - Shards of Silver Fade
4 Murg - Varg & Björn
5 Borgne - Règne des morts
6 Ævangelist - Enthrall to the Void of Bliss
7 Orden Ogan - Ravenhead Crematorium
8 Kjeld - Skym
8 Deiphago - Into the Eye of Satan
9 Lost Soul > Atlantis: The New Beginning
10 Marduk - duitse titel
11 Moon - Render of the Veils
12 Isvind - Gud
13 Diabolicum - La Pazuzu
14 Bone Gnawer - Cannibal
15 Desolate Shrine – The Heart of the Netherworld
16 Lindemann - Skills in Pills
17 Author & Punisher - Melk en Honing
18 Disarmonia Mundi - Cold Inferno
19 Dekadent - Veritas
20 Hate Eternal - Infernus


signature


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 13-11-2015 0:11 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht



Lekkere plaat dit, smerig met net genoeg sfeeraccenten, net op tijd voor de jaarlijst me dunkt...


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 21-11-2015 3:10 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Er circuleren reeds samples van de nieuwe Agatus.
Er wordt voortgeborduurd op het puike Gilgamesj, al wordt niet hetzelfde niveau bereikt in deze samples.
Toch een goeie ingeslagen richting, die black heavy metal.

Alsook die nieuwe mcd van Slaegt in hetzelfde straatje.

Ook benieuwd naar de nieuwe Kawir, het beste wat ik de laatste jaren in Griekenland gezien heb.


En nu gaan we vegen


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-11-2015 10:45 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 30 oktober 2015 8:17 schreef Zenial het volgende:
Sinds ik hier woon ben ik me uiteraard ook meer in Chinese metal gaan verdiepen. Zoals veel 'moderne invloeden' staat metal hier ook nog in z'n kinderschoenen, maar er zijn zeker goede Chinese metal bands te vinden.
Tengger Cavalry is een van mijn favorieten, hun heropgenomen Blood Sacrifice Shaman van dit jaar is goed te genieten, maar Ancient Call uit 2014 is beter. Zuriaake is een aanrader op black metal gebied en Suffocated is goed bezig in de death thrash hoek.

Net Tengger's Ancient getsjekt, gaaf! Thanks


When your people matter, menstrual health matters


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 28-11-2015 0:27 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Zoiets gaat het worden met de nummer-10 als ernstige dissonant. Iemand iets beters in de aanbieding dat een beetje aansluit op de rest van de lijst?

01. Ahab - The Boats Of The Glen Carrig
02. Toundra - IV
03. Amorphis - Under The Red Cloud
04. Naïve - Altra
05. Deafheaven - New Bermuda
06. Moonspell - Extinct
07. Intronaut - The Direction Of Last Things
08. Windhand - Grief's Infernal Flower
09. Caspian - Dust And Disquiet
10. Serious Black - As Daylight Breaks

[Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 02-12-2015 0:05]


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen