IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Tip 2015 Vorige pagina | Volgende pagina
Hanging garden
Usericon van Hanging garden
Posted 19-01-2015 12:21 by Hanging garden Wijzig reactieProfiel van Hanging gardenQuote dit bericht

Interessant, ben erg benieuwd


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 19-01-2015 12:46 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Voor mij niet dé schijf uit mijn lijst waar ik op wacht, maar ben wel benieuwd hoe ze tegenwoordig klinken.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 19-01-2015 12:53 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Agatus wordt zo hard een feestje.


En nu gaan we vegen


Hanging garden
Usericon van Hanging garden
Posted 19-01-2015 12:55 by Hanging garden Wijzig reactieProfiel van Hanging gardenQuote dit bericht

Idem, het oudere materiaal zullen ze vast niet evenaren maar het idee van echt nieuw werk na al die tijd houdt mijn aandacht er wel even bij.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 19-01-2015 14:00 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Koerswijziging én mix met traditionele heavy metal van de 7" beloofde zeer veel pret en dans.



En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-01-2015 14:14 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Stiekem wel benieuwd naar de nieuwe twee Periphery-platen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-01-2015 23:57 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Godver wat een clichéclip van Xibalba. De track op zich kan ik goed hebben.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 20-01-2015 5:24 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Nieuwe Archgoat meer van hetzelfde.
Maar nog steeds beter dan al de Incantation-kloons.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 20-01-2015 5:32 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2015 8:49 schreef Kvelgeest het volgende:
Jarboe & Helen Money - collaboratie via Aurora Borealis
Midnight Odyssey
Absurd
In Slaughter Native
Lugubrum, dacht ik
Bölzer
Chelsea Wolfe
Ghost
Mgla
Leviathan
Bosse-de-Nage
Gospel of the Horns
Negura Bunget
Agatus
Rebirth of Nefast
Christian Mistress
Gorgoroth (eindelijk?)
Misþyrming
Void Paradigm

En ik lees geruchten over Förgjord en Mare.


+Abominor zal de Ijslandse horde vervoegen.

Op basis van één fragment is Sepulchral Zeal al de hype in autistisch kult-land.
Verwacht het maar in vele jaarlijstjes van 2015 (ook op ZM?).
Terratur Possessions delivers.


En nu gaan we vegen


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 20-01-2015 9:02 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2015 14:14 schreef BenKnuckles het volgende:
Stiekem wel benieuwd naar de nieuwe twee Periphery-platen.


It's your lucky day: http://loudwire.com/periphery-juggernaut-alpha-exclusive-album-stream/

Ik vond die laatste EP wel lekker, op een beetje "guilty pleasure"-achtige manier. Jammer van die tenenkrommende cleane vocals soms.


Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 20-01-2015 10:02 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

Na de nieuwe Archgoat en Moon Duo (die laatste vond ik wat saaiig en zet liever de eerste twee platen op) is de nieuwe Napalm Death volgens mij het 3e 2015-album dat ik hoor. Lijkt weer wat simpeler dan de vorige, maar ben nu halverwege en vind hem wel oké. Niet enorm spannend, maar beukt wel lekker zoals het hoort.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 20-01-2015 10:06 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Moon Duo is ook altijd fijn.
Ik hoop dit jaar op wat meer stoner, psychedelica en eigenlijk ook post-industrial. 2014 was wel weer erg zwartgeblakerd.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 20-01-2015 10:12 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 20 januari 2015 5:32 schreef caron het volgende:
+Abominor zal de Ijslandse horde vervoegen.

Op basis van één fragment is Sepulchral Zeal al de hype in autistisch kult-land.
Verwacht het maar in vele jaarlijstjes van 2015 (ook op ZM?).
Terratur Possessions delivers.
Abominor klinkt best vettig, maar dat is een band die draai ik drie keer als de CD op m'n bureau ligt, maar zodra 'ie in de CD-kast staat, komt hij daar niet meer uit.

Sepulchral Zeal klinkt lekker qua geluid en sfeer, maar het spel zwabbert nogal. Dan zet ik Necros Christos aan. Sla beide lekker over.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 20-01-2015 12:31 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2015 10:06 schreef Kvelgeest het volgende:
Moon Duo is ook altijd fijn.
Ik hoop dit jaar op wat meer stoner, psychedelica en eigenlijk ook post-industrial. 2014 was wel weer erg zwartgeblakerd.

Nog wat toffe platen uit 2014 die je misschien gemist hebt:

Comet Control - s/t (doorstart van Quest For Fire)
Electric Moon - Innside Outside (nieuwe plaat) en Mind Explosion (livealbum)
The Cult of Dom Keller - The Second Bardo (moderne, instrumentale psychedelica)
Colour Haze - To The Highest Gods We Know (op de valreep nog in 2014 uitgebracht)
Wo Fat - The Conjuring (stoner met DIKKE riffs)
Earthless meets Heavy Blanket - In A Dutch Haze (de 'heavy jam' van een paar jaar terug op Roadburn)
Spectral Haze - I.E.V - Transmutated Nebula Remains (indrukwekkend debuutalbum, hou het maar op space rock, knalt met vlagen behoorlijk)

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 20-01-2015 12:32]


You have time. You are doing fine.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 20-01-2015 12:33 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Leeuwendeel 'ken' ik wel. Acts die het voor mij net niet doen; maar bedankt voor de lijst en ik ga er een paar toch nog eens beluisteren.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 20-01-2015 18:24 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2015 12:31 schreef intothevoid het volgende:
Nog wat toffe platen uit 2014 die je misschien gemist hebt:

Comet Control - s/t (doorstart van Quest For Fire)
Electric Moon - Innside Outside (nieuwe plaat) en Mind Explosion (livealbum)
The Cult of Dom Keller - The Second Bardo (moderne, instrumentale psychedelica)
Colour Haze - To The Highest Gods We Know (op de valreep nog in 2014 uitgebracht)
Wo Fat - The Conjuring (stoner met DIKKE riffs)
Earthless meets Heavy Blanket - In A Dutch Haze (de 'heavy jam' van een paar jaar terug op Roadburn)
Spectral Haze - I.E.V - Transmutated Nebula Remains (indrukwekkend debuutalbum, hou het maar op space rock, knalt met vlagen behoorlijk)
Nieuwe Magma ook, zag ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-01-2015 22:23 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 21-01-2015 13:47 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Grappig clipje, maar dit nummer hebben ze al grijs gedraaid op Radio Scorpio, en echt goed heb ik het nooit gevonden. Die Rob Zombie-vocalen passen niet goed bij de muziek.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Northward
Usericon van Northward
Posted 21-01-2015 18:34 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2015 12:31 schreef intothevoid het volgende:
Earthless meets Heavy Blanket - In A Dutch Haze (de 'heavy jam' van een paar jaar terug op Roadburn)

Ah, deze wist ik niet. Ga ik checken!


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 21-01-2015 18:47 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 19 januari 2015 14:14 schreef BenKnuckles het volgende:
Stiekem wel benieuwd naar de nieuwe twee Periphery-platen.


Omega is inmiddels ook te beluisteren.

Juggernaut: Alpha vond ik echt geen reet aan, deze is meer mijn ding.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 22-01-2015 9:20 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2015 10:12 schreef Kvelgeest het volgende:
Abominor klinkt best vettig, maar dat is een band die draai ik drie keer als de CD op m'n bureau ligt, maar zodra 'ie in de CD-kast staat, komt hij daar niet meer uit.

Sepulchral Zeal klinkt lekker qua geluid en sfeer, maar het spel zwabbert nogal. Dan zet ik Necros Christos aan. Sla beide lekker over.


Dat syndroom van bovenstaande heb ik wel met meer van uitkomende releases tegenwoordig.
Vind mijn meug steeds minder en minder.
Van die geprefabriceerde toestanden van de mainstreamlabels zoals nu Marduk en 3/4 van de toplijsten van 2015 moet ik sowieso niet weten.

In de underground maakt men dan een beetje misbruik van de collectors met acts die zeer inwisselbaar zijn.

Die Ijslandse bands vallen tot nu allemaal mee maar zal ook niet lang duren voor dat ook een sound op zich wordt (denk ik).
Toch wel aangenaam verrast van de demo's van Nadra en Mannveira, er zit nog rek op.

Sepulchral Zeal klinkt best nog vettig, speltechnisch beoordeel ik bands niet. Necros Christos vind ik saai.

Terratur Possesions blijft deliveren (voor zolang het duurt), uitgezonderd hun Noorse bands.

[Dit bericht is gewijzigd door caron op 22-01-2015 9:26]


En nu gaan we vegen


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 22-01-2015 9:21 by Andrei Wijzig reactieProfiel van AndreiQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2015 9:20 schreef caron het volgende:



adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 22-01-2015 11:52 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2015 18:47 schreef HierIsMike het volgende:
Omega is inmiddels ook te beluisteren.

Juggernaut: Alpha vond ik echt geen reet aan, deze is meer mijn ding.


Ik vond Alpha best lekker. Focus ligt wat meer op de "liedjes", maar ik ben met een lekker catchy refrein dan ook al snel tevreden. Omega is wat serieuzer en agressiever.

Ik irriteer me mateloos aan een aantal dingen op beide platen, maar het luistert zo lekker weg dat ik stiekem toch elke keer weer op play druk. Guilty pleasure van 2015 dan maar?


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 22-01-2015 14:54 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Nieuwe Slaegt.

Enige BM die het geilige vuur er in houdt, tesamen met Kaevum en waar ik nog echt naar uitkijk.

Supporters op post.


En nu gaan we vegen


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 22-01-2015 15:10 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht



Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen