IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : EK voetbal 2016 Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 09-06-2016 21:03 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2016 15:39 schreef Mark het volgende:
Blind: "Hoe bijzonder is het nog als bijna heel Europa voortaan naar het EK gaat?"

Goeie vraag, Danny, goeie vraag. Pannenkoek.

Echt? Wat een gast.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-06-2016 5:37 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2016 16:46 schreef Mark het volgende:
Walcott is niet geselecteerd. En Oxlaide-Chamberlain ook niet.

Opvallend is wel dat het allemaal jongens uit de eigen competitie zijn, er zit echt geen enkele overzeese speler bij. Maar goed, de Engelse competitie is wel een van de grootste competities ter wereld, dus dat hoeft op zich geen nadeel te zijn. Betekent wel dat ze wellicht niet zo veel ervaring hebben met andere speelstijlen: temporiseren, balbezit, dat soort zaken.


Heb het eens bekeken.

Sterling, Vardy, Kane...krijg ik nog amper goose bumps van


En nu gaan we vegen


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 10-06-2016 9:19 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2016 16:46 schreef Mark het volgende:
Opvallend is wel dat het allemaal jongens uit de eigen competitie zijn, er zit echt geen enkele overzeese speler bij. Maar goed, de Engelse competitie is wel een van de grootste competities ter wereld, dus dat hoeft op zich geen nadeel te zijn. Betekent wel dat ze wellicht niet zo veel ervaring hebben met andere speelstijlen: temporiseren, balbezit, dat soort zaken.
Dat is toch al jaren zo? Ik kan mij qua Engelse voetballers in het buitenland alleen Beckham voor de geest halen eigenlijk.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2016 10:45 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Klopt, maar het blijft een apart fenomeen. Spanje, Duitsland en Italie zijn ook grote competities maar daarvan zie je spelers over het hele continent uitgezaaid. Geen idee waarom je dat niet ziet met Engelsen. Het is niet alsof ze geen van allen tegen een bal kunnen trappen.

Je krijgt er natuurlijk wel een paar hier en daar, maar dat zijn doorgaans de mindere goden die het nationale elftal niet halen en in kleinere competities zoals de Eredivisie komen opdraven, maar dan is er doorgaans sprake van tijdelijke verhuur door clubs als Chelsea en Man United. Historisch gezien zijn de grote namen in het buitenland op twee handen te tellen: Beckham, Hoddle, Platt, Lineker, Owen, Hughes, Woodgate, en dan krijg ik het al erg moeilijk.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 10-06-2016 12:30 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik denk dat je de verklaring niet ver moet zoeken. Als voetbalspeler zijn er 3 factoren die voornamelijk een rol spelen bij transfers:
1) hoeveel je verdient
2) of je in een competitie met aanzien speelt (en liefst dan ook in een club met aanzien)
3) waar je woont

De premier league is sowieso één van de koplopers in de eerste 2 factoren, dus bijgevolg zullen weinig Engelse spelers geneigd zijn om het gemak voor die 3de factor in te ruilen voor een beetje meer geld in een competitie die lager aangeschreven staat, tenzij ze op het einde van hun carrière gekomen zijn en niet meer in aanmerking komen voor een grote competitie en bijgevolg dicht bij huis niet veel kunnen verdienen. Dan gaat die geldfactor plots wel meer doorwegen (en kiezen ze dus meestal voor China, de VS of Qatar).


[Dit bericht is gewijzigd door williamblake op 10-06-2016 12:31]



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2016 13:58 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2016 12:30 schreef williamblake het volgende:
Ik denk dat je de verklaring niet ver moet zoeken. Als voetbalspeler zijn er 3 factoren die voornamelijk een rol spelen bij transfers:
1) hoeveel je verdient
2) of je in een competitie met aanzien speelt (en liefst dan ook in een club met aanzien)
3) waar je woont



Ja, maar dat geldt voor de Spaanse, Duitse en Italiaanse competities ook. Maar als je naar die selecties kijkt: Spanje heeft ook spelers in Engeland, Italie en Portugal; Italie heeft spelers in Engeland en Frankrijk; Duitsland heeft spelers in Spanje, Italie, Engeland en Turkije.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-06-2016 14:29 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2016 10:45 schreef Mark het volgende:
Klopt, maar het blijft een apart fenomeen. Spanje, Duitsland en Italie zijn ook grote competities maar daarvan zie je spelers over het hele continent uitgezaaid. Geen idee waarom je dat niet ziet met Engelsen. Het is niet alsof ze geen van allen tegen een bal kunnen trappen.

Je krijgt er natuurlijk wel een paar hier en daar, maar dat zijn doorgaans de mindere goden die het nationale elftal niet halen en in kleinere competities zoals de Eredivisie komen opdraven, maar dan is er doorgaans sprake van tijdelijke verhuur door clubs als Chelsea en Man United. Historisch gezien zijn de grote namen in het buitenland op twee handen te tellen: Beckham, Hoddle, Platt, Lineker, Owen, Hughes, Woodgate, en dan krijg ik het al erg moeilijk.


McManaman en Ince.
Hateley.

Hughes is één welshman.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat het Britten blijven en ze toch nog steeds enig onderscheid voelen met het vasteland.

Zo is het.


En nu gaan we vegen


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2016 14:46 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2016 14:29 schreef caron het volgende:
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat het Britten blijven en ze toch nog steeds enig onderscheid voelen met het vasteland.


Dat is sowieso waar. Brexit gooit nog steeds hoge ogen in de peilingen, ondanks dat elke objectieve prognose uitwijst dat het economisch en maatschappelijk een onverstandige stap zou zijn. De Engelsen zijn de definitie van een eiland mentaliteit.

Maar ik denk dat wat er verder speelt is, dat voor een land met een dusdanig grote competitie, er relatief weinig echt goed talent van eigen bodem is. Dit in tegenstelling tot Duitsland, Spanje, etc. dus als er dan eindelijk weer eens een Engelsman bovenuit steekt, dan krijgt hij relatief gezien buitenproportionele aanbiedingen van de Engelse topclubs zodat ze met een Engels international kunnen pronken. Ofwel, een middelmatige Engelse speler kan in Engeland meer verdienen dan overzees en zal qua salaris kunnen concurreren met een top Spanjaard. Omgekeerd geldt dat niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 10-06-2016 14:46]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-06-2016 2:25 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Engeland, daar sta je dan.



En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-06-2016 7:50 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Vandaag begint het echt, Duitsland én Turken vs. Kroatiërs.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-06-2016 7:55 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Conclusie na de eerste twee dagen.

Frankrijk wordt hopeloos overschat, niet in het minst door zichzelf.
Drie controleurs, een eendimensionele Griezmann en Payet die nog nie eens de schoenen mogen rieken van Zidane. Giroud, tja.
De twee overjaarse pannenkoeken Sagna en Evra op backs maken het compleet.

Minder bekende landen kunnen nog brokken maken. Slovakije en Roemenië kwamen fris voor de dag.
Wales is eigenlijk geen minder land meer, allemaal PL-ervaring en Bale, Ramsey en Allen zijn gewoonweg steengoede voetballers.

Engeland heeft bovengemiddeld potentieel maar een debiel als entraineur. Wat heeft die bewezen om bondscoach te worden, vierdes worden met Liverpool? Mag de gelijkmaker op zijn kap schrijven.

Duitsland nog steeds voor mij dé favoriet.
Outsider Oekraine.


En nu gaan we vegen


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 12-06-2016 10:51 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik zou nog wat afwachten met Frankrijk af te schrijven. Ze hadden een moeilijke match, maar de druk op die ploeg om te presteren moet ook enorm geweest zijn. Als ze in hun volgende match ook zo verkrampt spelen dan hebben ze inderdaad een probleem.

Engeland was idd vloeken gisteren, maar zoals je aangeeft wat een debiel van een trainer. OK, Vardy past niet echt in het plan aangezien hij een counterspits is, maar eenmaal die 1-0 op het bord stond, kon je hem toch met gemak brengen voor die schim van een Kane. Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat je tegen een triestige ploeg als Rusland de match nog zo weggeeft.

Wales was vooral heel efficiënt, want ik vond Slovakije bij momenten echt goed voetballen.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-06-2016 11:23 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Kut Russen. Kut Russische hooligans.


Okee, de Engelsen zijn ook geen lieverdjes, maar die oost-europese toestanden gaan echt nergens meer over.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-06-2016 11:43 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Ongekend inderdaad, dit soort hooliganisme op een EK. Fucking kansloos.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-06-2016 12:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Hooliganisme is altijd kansloos.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-06-2016 13:21 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-06-2016 14:50 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2016 10:51 schreef williamblake het volgende:
Ik zou nog wat afwachten met Frankrijk af te schrijven. Ze hadden een moeilijke match, maar de druk op die ploeg om te presteren moet ook enorm geweest zijn. Als ze in hun volgende match ook zo verkrampt spelen dan hebben ze inderdaad een probleem.

Engeland was idd vloeken gisteren, maar zoals je aangeeft wat een debiel van een trainer. OK, Vardy past niet echt in het plan aangezien hij een counterspits is, maar eenmaal die 1-0 op het bord stond, kon je hem toch met gemak brengen voor die schim van een Kane. Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat je tegen een triestige ploeg als Rusland de match nog zo weggeeft.

Wales was vooral heel efficiënt, want ik vond Slovakije bij momenten echt goed voetballen.


Frankrijk heeft amper creativiteit op het middenveld.
Pogba speelt te laag, teveel ruimte voor de passing line.

In Griezmann heb ik het nooit gezien en zal ook nie gebeuren.
Giroud kan meedraaien maar is ook geen fuhrer.

Frankrijk mist een fuhrer, zoals ze die wel hadden met Zidane en Henry.

Klaar.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-06-2016 14:51 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Engeland verliest van Wales waardoor het nog zal pikken tegen Slovakia.

Onthoud mijn woorden.


En nu gaan we vegen


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-06-2016 15:04 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2016 14:50 schreef caron het volgende:

Giroud kan meedraaien maar is ook geen fuhrer.



Die Giroud vind ik iemand die onbedoeld gaten dichtloopt en in het algemeen vooral pontificaal in de weg staat.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 12-06-2016 15:04]



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-06-2016 15:07 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2016 15:04 schreef Negatieveling het volgende:
Die Giroud vind ik iemand die onbedoeld gaten dichtloopt en in het algemeen vooral pontificaal in de weg staat.


Giroud scoort op alles een 6,5. Blinkt in niks uit.

Nu ja, Gignac of Gameiro zijn ook niet de verlossers.
Martial heeft net zijn plechtige communie gedaan. Net als Pogba.


En nu gaan we vegen


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 12-06-2016 15:08 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2016 14:51 schreef caron het volgende:
Engeland verliest van Wales waardoor het nog zal pikken tegen Slovakia.

Onthoud mijn woorden.


Zolang jij niet gaat editten, gaat dat wel lukken, zo.

Die Griezmann, die vind ik juist wel goed. Maar goed.




VIESPEUK!!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-06-2016 21:42 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tja, je kunt nog zo veel talent in je team hebben, de Italianen hebben de ervaring en het gogme. Lepe jongens, die Romeinen.


En Wilmots is een onbenul als coach. Totaal geen breedte in de ploeg, alles door het midden, statisch middenveld. Ofwel, hoe maak ik het de Italianen zo makkelijk mogelijk en draai ik al mijn talent de nek om. Zo veel potentie in de ploeg, en dan doe je er dit mee. Oh oh oh.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 13-06-2016 21:50]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 13-06-2016 21:49 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ach ja, niet dat ik beter had gedacht.

Heb nog geen enkele match onder Wilbrols gezien dat er vloeiend combinatiespel was.

En met palmboom Fellaini gaat het ook nie lukken, of bizon Lukaku.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 13-06-2016 21:49 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ik ben nu aan 't twijfelen om toch nog naar 't plein te gaan om ze allemaal te gaan uitlachen in hun carnavalspakskes.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 13-06-2016 21:50 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2016 15:08 schreef De Vieze Man het volgende:
Zolang jij niet gaat editten, gaat dat wel lukken, zo.

Die Griezmann, die vind ik juist wel goed. Maar goed.





Te eendimensionelig.

Mag nog niet aan de voeten rieken van Zidane.


En nu gaan we vegen


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen