|
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
Auteur: |
|
|
En of ik er naar uitkijk En hopelijk weer een nieuwe tour ook! |
|
cliffje!!! "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
Nieuwe bassist is minstens zo goed ... als ze die nou eens wat nummers laten maken .. |
|
quote: Rob is inderdaad ook goed! Hoop dat hij inderdaad wat (of veel) invloed op het schrijven heeft gehad. |
|
Als Metallica moest doorbreken met hun laatste 3 studioplaten dan hadden ze het nooit gered ,de aankomende studioplaat hetzelfde. Ze weten hezelf ook, want ze speelden in 2003 praktisch alleen oud werk.Cliff had bij dit gezelschap niet meer gepast. |
|
quote: De eerste 3 releases zijn toch vnl geschreven door hetfield en ulrich, de eerste al helemaal met sommige nummers bijdrages van mustaine. Burton en hammett hebben hooguit wat mee geschreven bij sommige nummers, heb ik het idee. |
|
Dat is wel wat tijdens de docu verteld werd ... Maar hoe zit het dan met dat bas-solo nr ... |
|
pulling teeth is wel geschreven door burton "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
quote: Die bassolo is idd wel van Burton. Ik dacht juist dat ik had gezien hoe ze vertelden dat zij met zo ongeveer alles al gereed op de proppen kwamen en dan aan de andere 2 vertelden wat ze moesten doen?!? Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben. Maar niet wat betreft alle nummers -1 van kill 'em all. |
|
quote:dat dacht ik ook ja |
|
Ik schreef dan ook niet dat hij de grote componist achter Metallica was. Sterke riffjes ging het over. quote: Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Ik wilde er niets mee zeggen... behalve dat ik het een hele coole uitvoering vind van een vet nummer But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
Kill 'Em All HIT THE LIGHTS (Hetfield, Ulrich) THE FOUR HORSEMEN (Hetfield, Ulrich, Mustaine) MOTORBREATH (Hetfield) JUMP IN THE FIRE (Hetfield, Ulrich, Mustaine) (ANESTHESIA)-PULLING TEETH (Burton) WHIPLASH (Hetfield, Ulrich) PHANTOM LORD (Hetfield, Ulrich, Mustaine) NO REMORSE (Hetfield, Ulrich) SEEK AND DESTROY (Hetfield, Ulrich) METAL MILITIA (Hetfield, Ulrich) Ride The Lightning FIGHT FIRE WITH FIRE (Hetfield, Ulrich, Burton) RIDE THE LIGHTNING (Hetfield, Ulrich, Burton, Mustaine) FOR WHOM THE BELL TOLLS (Hetfield, Ulrich, Burton) FADE TO BLACK (Hetfield, Ulrich, Burton, Hammett) TRAPPED UNDER ICE (Hetfield, Ulrich, Hammett) ESCAPE (Hetfield, Ulrich, Hammett) CREEPING DEATH (Hetfield, Ulrich, Burton, Hammett) THE KALL OF THE KTULU (Hetfield, Ulrich, Burton, Mustaine) Master of Puppets BATTERY (Hetfield, Ulrich) MASTER OF PUPPETS (Hetfield, Ulrich, Burton, Hammett) THE THING THAT SHOULD NOT BE (Hetfield, Ulrich, Hammett) WELCOME HOME (SANITARIUM) (Hetfield, Ulrich, Hammett) DISPOSABLE HEROES (Hetfield, Ulrich, Hammett) LEPER MESSIAH (Hetfield, Ulrich) ORION (Hetfield, Ulrich, Burton) DAMAGE, INC. (Hetfield, Ulrich, Burton, Hammett) |
|
quote: De riffs van to live is to die (wat er niet heel veel zijn), ok, maar de rest van de opsomming die je post zijn min of meer bassolo's. "He co-wrote several Metallica songs, including "Master of Puppets," "Orion," "For Whom The Bell Tolls," and "Fade to Black." Dit zei ik dus ook al in mijn eerdere post, alleen zonder nummervermelding, dat ben ik dus ook met je eens. [Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 09-06-2006 21:24] |
|
burton had iet wat input natuurlijk maar de ware breinen waren natuurlijk hetfield/ulrich (en mustaine in den beginne).(boze tongen beweren overigens dat hetfield de riffs van "hit the lights"en "motorbreath" heeft gepikt van een gitarist waarmee hij eerder in een andere band heeft samengespeeld en dat "leper messiah "een mustaine compositie was) |
|
Inspirationeel gezien was met de dood van Cliff wel de bezieling uit de band weggeebt; lijkt me geen toeval... Dat nieuwe nummer klinkt trouwens behoorlijk slap, maar mijn indruk is dat ze het wel proberen; ik hoop dat het een onaf nummer is en dus een live probeersel, anders vrees ik dat het er allemaal niet meer in zit... [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-06-2006 21:49] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: weet je, dat heeft allemaal geen zin om zulke dingen te gaan "analyseren". We zullen nooit weten hoe het had gegaan als Cliff Burton niet was gestorven. Ik zelf denk ongeveer hetzelfde. Ik vind dat,mensen niet in de val moeten gaan trappen om een dode zowat heilig te gaan verklaren. Burton was een enorme goede bassist en had ongetwijfeld veel talent, maar Metallica zal altijd een Hetfield/Ulrich -kwestie blijven. |
|
het was overigens vele interessanter geweest hoe metallica zich had ontwikkeld als dave mustain in de band had gebleven (Als we toch fictieve scenario's gaan vergelijken) |
|
quote: Idd, want Megadeth krijgt het toch voor elkaar om qua niveau niet -te ver- af te glijden (Risk uitgezonderd uiteraard) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Wat vind je van het nieuwe metallica nummer?? |
|
quote: Check mijn edit in mijn post van 21.43 The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: ja, ik me wel vinden in je beschrijving. Als de hele nieuwe cd van dit peil is, is het over en uit denk ik (en zal de band waarschijnlijk gewoon blijven teren op "black" en het oude materiaal tijdens de komende tours. |
|
quote: Vergeet niet dat Hammet ook in Exodus heeft gespeeld en o.a. het nummer Impaler had geschreven, heerschend nummer btw. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Om op de topic titel te reagere ja ik kijk er wel naar uit. ook al vond ik st anger geen al te goede plaats, was toch beter dan load en reload. beste albums natuurlijk: ride the lightning en master of puppets. Maar het beste van de 2: kan ni kieze? Wie geeft de doorbraak? |
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |