![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Letten we wel op met 'bij de waterkoeler klagen over de hoge heren in Den Haag, om vervolgens met hangende schouders weer richting de werkplek te lopen'? ![]() |
|
quote: Kijk, dat scheelt mij weer een reply om hem in te koppen. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Never have so many sacrificed so much for so few ![]() |
|
quote: De VVD zal iemand anders naar voren moeten schuiven voor het presidentschap? En niet per se de grootste partij hoeft dit te doen. Dus Kaag kan nu ook het voortouw nemen? Met Rutte gaat het sowieso niet meer lukken... ... hoe de hazen lopen ... ![]() |
|
Heeft ze voor haar dan weer slim gespeeld die heks. Ik vraag me ook af of we beter af zijn met D66 aan de macht. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Het verbaast me alles bij elkaar wel, dat dit zo groot is geworden. Het is niet zo dat er in 10 jaar Rutte geen ernstiger zaken hebben gespeeld. Maar goed, politici gona politiek en zo. Wat me ook verbaast is, zogezegd, alle kouwe drukte. 'Den Haag' heeft nu eindelijk een geschikte stok gevonden om Rutte te slaan. Goed, exit Rutte dus - big whoop. Dat laat onverlet dat de VVD nog altijd de grootste partij is gezien de verkiezingsuitslag, dus de formatie zal in zekere zin een niet veel andere uitkomst kennen gezien de uitsluitingsclausules her en der. Alleen het poppetje dat straks minister-president wordt is anders. En dat poppetje is echt niet zo boeiend, het is niet zo dat de MP in Nederland zo veel discretionaire bevoegdheden of macht heeft. Het komt er vooral op neer dat je het kabinet bij elkaar moet houden, vaak het woord mag of moet doen, en dat je eindverantwoordelijk bent - en er dus altijd aan je haren wordt bijgesleept als een minister(ie) er een potje van heeft gemaakt. Misschien dat mensen denken dat de MP macht heeft omdat hij vaak het woord voert. En mevrouw Kaag mag dan opzichtig solliciteren naar de rol van MP om als eerste vrouw daar terecht te komen, maar er staan aardig wat dames hoog op de VVD-lijst - en de indruk dat Kaag een aardige Judas is geweest de afgelopen week hangt toch wel een beetje boven de markt. Je kunt van Rutte van alles vinden, maar hij probeerde in eerste instantie tenminste nog 1 front te vormen (uit welbegrepen eigenbelang, maar toch) met Kaag door mede namens haar het woord te voeren nadat haar partijgenote geblunderd had. Kaag schitterde toen door afwezigheid, en nu voert ze ineens weer het hoogste woord. Hoe je het wendt of keert, ondanks al haar gepraat over 'nieuw leiderschap' deed ze gewoon mee in de achterkamertjes en deed er tactisch het zwijgen toe terwijl Rutte de eerste spade in de grond stak voor zijn eigen politieke graf. Niet heel chique. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 03-04-2021 14:53] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
Het algemene beeld is nou éénmaal dat alleen Rutte het land bestuurt. Ik vind het altijd grappig dat ik mensen hoor zeggen dat ze niet op VVD stemmen want..... 'Rutte'. Het is nog niet bekend dat je best VVD kunt stemmen maar op een andere persoon dan Rutte? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
https://www.nu.nl/politiek/6125775/vvd-zegt-pal-achter-mark-rutte-te-staan-en-wil-met-hem-door-als-premierskandidaat.html Ik had niet anders verwacht. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-04-2021 18:19] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Zo werkt het nou eenmaal. Het klinkt een beetje als "het bestuur staat volledig achter de huidige trainer". https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
Ik heb er geen probleem mee hoor. Ik heb zo snel niet iemand waarvan ik denk dat die ons door de huidige crisis heen gaat loodsen. De enige die ik daar toe in staat acht is er mee gestopt en dat is Klaas Dijkhoff. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Persoonlijk vind ik het ook wat overdreven om uitgerekend nu en op dit punt Rutte te slachtofferen op het altaar van de integriteit, wat in politiek Den Haag sowieso een beetje een gotspe is. De integriteit druipt er nou bepaald niet vanaf in de andere gespreksaantekeningen (hallo, Jesse!). Zonder natuurlijk echt te weten hoe zo'n formatie daadwerkelijk verloopt, krijg ik ook de indruk dat het veel krokodillentranen waren, de afgelopen dagen. Het is altijd een wat mistig proces zonder duidelijk protocol, en het riekt vaak sterk naar achterkamertjes en handjeklap. Kan natuurlijk ook haast niet anders, met partijprogramma's die soms mijlenver uit elkaar liggen. Dan moet je het op akkoordjes gooien en dingen tegen elkaar uitruilen, want puur 'langs de inhoud' is veel te bewerkelijk zo niet onmogelijk. En niemand maakt mij wijs dat in de gesprekken dan nooit namen en rugnummers genoemd worden, ook van andere partijen. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
quote: Sterker nog: Je maakt mij niet wijs dat je als partijen bij elkaar komt en dan eens gaat kijken of je geschikte mensen voor bepaalde posities (in gedachten) hebt. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Er hebben zeker veel ernstige zaken gespeeld de afgelopen 10 jaar. En deze lelijke kwestie was de druppel die de emmer deed overlopen.. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... ![]() |
|
quote: Ja, dat lijkt me duidelijk. En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet van 'team Rutte' of zo, maar de lelijkheid van deze kwestie is volgens mij zeker niet alleen hem aan te rekenen. Die lelijkheid zit ingebakken in het Nederlandse formatieproces en het is aan de onzorgvuldigheid van Ollongren te danken (of te wijten, het is maar hoe je het ziet) dat dit nu voor eens en altijd evident op straat ligt. Op zich natuurlijk prima dat we nu met zijn allen kunnen zien hoe dat er aan toe gaat, maar ik ben benieuwd of dit een verbetering gaat brengen bij volgende formaties of dat het dan juist allemaal veel stroperiger wordt. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
https://www.nd.nl/nieuws/politiek/1028335/cu-niet-verder-met-rutte edit. Deze is gratis. https://nos.nl/collectie/13861/artikel/2375181-christenunie-zet-vvd-onder-druk-segers-wil-niet-verder-onder-rutte "De ChristenUnie komt niet in een volgende regering als VVD-leider Mark Rutte opnieuw premier wordt. Onder Ruttes leiding kan een nieuw kabinet "niet op geloofwaardige wijze" zorgen voor een cultuuromslag, zegt partijleider Gert-Jan Segers in het Nederlands Dagblad. Volgens de voorman van de ChristenUnie "is er gewoon te veel gebeurd" om onder Rutte in een nieuw kabinet te komen. "De bestaande cultuur, waarin verkiezingen een hinderlijke onderbreking lijken te zijn en waarin tegenmacht wordt belemmerd, van die cultuur kunnen wij hoe dan ook geen deel uitmaken." [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 03-04-2021 21:01] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
Kijk even NPO politiek voor 1 van de vele herhalingen van het interview met Segers. Daar brengt hij het toch wat minder stellig en laat het meer af hangen van mitsen en maaren. Dus als hij gevraagd wordt doet hij gewoon mee. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Dan kan hij zich dit interview niet meer herinneren? ![]() "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
M'n neef Ronald Snijders op facebook: Update: Rutte blijft natuurlijk maar mag nu doorgaan als Dementionair Premier. ![]() "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
quote: Haha sorry, ik trapte een open deur in.. Ja wie weet wat er allemaal over tafel ging toen de verkenningen nog werden gedaan door het staatshoofd. Allemaal in volledige beslotenheid. En types als Beatrix die ook nog zo hun eigen voorkeuren hadden.. Al met al is dit dan toch een vooruitgang.. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... ![]() |
|
quote: Dit is dus precies waarom je niet op vrouwen moet stemmen. Die zijn paniekerig, slordig en graaien hun zooi bij elkaar om het vervolgens onder de arm te proppen. Typisch wijvengedrag. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: waarom doet het CDA nu zo geschrokken? Ze zijn zelf omzichtig te werk gegaan door die populaire partijgenoot in de eerste plaats niet naar voor te schuiven als symbool van de nieuwe wind toch? Ze wilden zelf niet vooruit, en nu zijn ze verbijsterd dat MR hem niet wil. hmmm signature ![]() |
|
quote: als dit het criterium wordt voor het vinden van partners, wel good luck. eens kijken wanneer jullie het record van België kunnen breken van zonder regering te zitten. signature ![]() |
|
drie op een rij ![]() signature ![]() |
|
vooralsnog heeft ze hem juist laten zitten ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |