IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Mogen zij met hun tongen afbijtend zeven maal, zeventig maal door een brandend braambos moeten kruipen! (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-09-2021 17:47 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Wat vindt Jezus tegenwoordig van homo's (zoals oww)?





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-09-2021 18:41 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 september 2021 17:38 schreef Hypnos het volgende:
Best wel een hoge prijs, en dat omdat je ouders het niet goed hebben gedaan. Ben je daarvoor niet kwaad op hen?

en aan de andere kant, voelen zij zich niet belabberd omdat Jezus je leven wel in de goede richting kan duwen en zij niet? Dat vind ik best wel triest voor een stuk.
ik twijfel bij jouw overdreven pogingen altijd of ik moet lachen, huilen of gapen.


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-09-2021 18:55 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Wat zou Jezus doen?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-09-2021 18:59 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Die zou Hyp een brofist geven


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-09-2021 19:01 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Moet jij dat dan ook niet doen?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-09-2021 19:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

K Britt, bedankt voor je bijdrage.


Anyway. ik vraag me dat oprecht af.
Hulpverleners bvb geven ouders van hun cliënten (wanneer ze op de hoogte zijn of deelnemen aan de behandeling) vaak ongewild gemengde gevoelens wanneer een behandeling werkt bij hun kind. Aan de ene kant blijheid, omdat de behandeling verbetering brengt in de levenskwaliteit, anderzijds een gevoel dat ze gefaald hebben als ouder, zeker wanneer iemand anders er in slaagt om hun kind wel een betere levenskwaliteit, meer autonomie, vertrouwen, etc. te laten hebben. Dat schuldgevoel hoeft natuurlijk niet, kom je nergens mee, maar het bestaat wel en het komt veel voor. En gezien schuldgevoel vrij inherent is aan de religie rond Jezus kan ik me voorstellen dat dat niet zo ver gezocht is.

Waarom zou dat dan anders zijn in het geval van "Jezus".
Ik kan me best inbeelden dat als mijn zoon veel zelfdestructief gedrag stelt en plots het licht ziet en "gelukkig" wordt door Jezus in zijn leven te volgen, ik zou twijfelen aan mijn capaciteit als ouder. Je kan dan wel stellen dat je opvoeding als ouder deels inhield dat je je kind in het pad van Jezus wil laten wandelen door hem/haar eerst zichzelf kapot te laten maken, maar dat vind ik behoorlijk aangrenzen tegen verwaarlozing. Niet dat je overal controle over hebt natuurlijk, maar je gaat toch niet gokken op toeval en hoop?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 14-09-2021 19:08]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-09-2021 20:16 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Projecteer toch niet zo je verkochte beeld van wat een christen volgens jou allemaal voelt op iedere christen hier op t forum. Ik vind Ton een stuk labieler overkomen dan jou bijv.

Maar anyway. Whatever. Carry on



When your people matter, menstrual health matters


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 15-09-2021 9:29 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 14 september 2021 17:38 schreef Hypnos het volgende:
Best wel een hoge prijs, en dat omdat je ouders het niet goed hebben gedaan. Ben je daarvoor niet kwaad op hen?

en aan de andere kant, voelen zij zich niet belabberd omdat Jezus je leven wel in de goede richting kan duwen en zij niet? Dat vind ik best wel triest voor een stuk.


Als je het niet erg vind ga ik hier niet inhoudelijk op in

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 15-09-2021 9:33]


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 15-09-2021 9:36 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 14 september 2021 17:47 schreef Natural Disaster het volgende:
Wat vindt Jezus tegenwoordig van homo's (zoals oww)?






Jezus houdt van homo's en ook van oww

Diverse Kerk instanties en sommige scholen hebben op basis van in mijn visie een iets wat te wettische richting gekozen, ja we accepteren het wel maar eigenlijk ook weer niet helemaal.
Overigens zijn er ook heel veel uitzonderingen en zit er wel verbetering in


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 15-09-2021 9:36 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 14 september 2021 20:16 schreef Fusion het volgende:
Projecteer toch niet zo je verkochte beeld van wat een christen volgens jou allemaal voelt op iedere christen hier op t forum. Ik vind Ton een stuk labieler overkomen dan jou bijv.

Maar anyway. Whatever. Carry on




Ik denk dat je bedoelt minder labiel?


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 15-09-2021 9:46 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 14 september 2021 14:36 schreef Hypnos het volgende:
OK. En welke referentie-personen had je dan? Mensen uit de omgeving, mensen die blijkbaar op een succesvolle manier in het leven staan en gelovig zijn? Mensen die op het "rechte" pad gekomen zijn en gelovig zijn? De ganse groep?

Of eerder het omgekeerde? Mensen die ongelovig waren die op het "slechte" pad terecht gekomen zijn?

Ik snap wel dat het voor jezelf een goeie zaak gebleken is, maar ergens moet je toch een aanleiding gehad hebben, iemand met best practices die inspireerde bvb. Of was het eerder predestinatie in de zin van geen geïnstitutionaliseerde andere aanwezige keuzes of therapie, coaching, opleidingen, vrienden of kennissen met inzichten die helpful zouden kunnen geweest zijn, een ander netwerk, ...

Of is het effectief door een soort van fantasie (niet per se slecht zoiets) of visualisering dat je Jezus als een levend personage door het leven ziet gaan en keuzes ziet maken en probeert in "die voetstappen te treden". Sublimatie, kort door de bocht.


Hier wil ik wel inhoudelijk op ingaan, wat mij wel opvalt is dat je van alles al zelf invult en behoorlijk speculeert. Maar het feit dat je wel oprecht interesse toont vind ik te prijzen.

Het is een hele optelsom, opvoeding, dominees (catechisatie), bidden, Bijbel lezen, discussiëren met gelovigen en ongelovigen, zonde besef, genade en noem maar op.
Ik geef ook eerlijk toe dat het deels op basis van verstand is en deels op gevoel om die keuze te maken om te gaan geloven.

Jezus is de weg de waarheid en het leven, zo simpel is het voor mij.







Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2021 10:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2021 9:46 schreef ProgTon777 het volgende:
Hier wil ik wel inhoudelijk op ingaan, wat mij wel opvalt is dat je van alles al zelf invult en behoorlijk speculeert. Maar het feit dat je wel oprecht interesse toont vind ik te prijzen.

Het is een hele optelsom, opvoeding, dominees (catechisatie), bidden, Bijbel lezen, discussiëren met gelovigen en ongelovigen, zonde besef, genade en noem maar op.
Ik geef ook eerlijk toe dat het deels op basis van verstand is en deels op gevoel om die keuze te maken om te gaan geloven.

Jezus is de weg de waarheid en het leven, zo simpel is het voor mij.









Ik speculeer zeker, om ergens een ingang te vinden die kan leiden tot reactie en inzicht.

Zijn dominees mensen die bij jou heel veel vertrouwen inboezemden? Weet je hoe dat komt?

Zondebesef, hoe ervaar je dat?



signature


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 15-09-2021 14:35 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 15 september 2021 10:32 schreef Hypnos het volgende:
Ik speculeer zeker, om ergens een ingang te vinden die kan leiden tot reactie en inzicht.

Zijn dominees mensen die bij jou heel veel vertrouwen inboezemden? Weet je hoe dat komt?

Zondebesef, hoe ervaar je dat?




Ok helder.

Een dominee of beter gezegd deze theoloog heeft jarenlang de schriften bestudeerd.
Hij heeft mij de nodige kennis bijgebracht etc. Maar het geloof aannemen is een bewuste keus op basis van verstand en gevoel.

Zondebesef is je moreel kompas, je zou bijna kunnen stellen dat de 10 woorden ten leven (geboden) gegrift zijn in ieders hart. Mogelijk dat jij dat anders ziet maar zo kijk ik er naar.
Het is een soort opluchting te beseffen dat je zonden worden en zijn vergeven door dat offer aan het Kruis. Want jezelf verlossen is nogal lastig.



[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 17-09-2021 9:57]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-09-2021 17:49 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 september 2021 9:36 schreef ProgTon777 het volgende:
Ik denk dat je bedoelt minder labiel?
Oeps foutje. Ja dus idd :


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-09-2021 18:56 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-09-2021 19:06 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Afgehaakt bij het lezen van de naam Özcan Akyol.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-09-2021 19:36 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Die is lid van een andere vergelijkbare sekte?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-09-2021 19:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Vast wel.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 20-09-2021 11:44 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

Laat ik voorop stellen dat het triest is haar dit overkomen is.

Ik mis overigens wel wat achtergrond informatie over de kerk gemeente waar ze deel van uit maakte etc.

Op basis van de informatie die er in staat ga ik uit van een bevindelijke kerk stroming, Hersteld Hervormd, Oud Gereformeerd, Gereformeerde gemeente, of mogelijk bevindelijke gemeente van een Christelijk Gereformeerde kerk, of mogelijk Jehova getuigen, Mormonisme




[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 20-09-2021 11:55]


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 20-09-2021 12:40 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ligt dat niet heel erg aan de ouders?

Ik ben geboren en getogen op de bible belt, maar ben niet gelovig opgevoed. Buiten het feit dat het hier barst van de kerken die allemaal net even iets anders geloven en er vroeger op zondag echt geen reet te doen was, heb ik er verder eigenlijk vrij weinig last van gehad.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 20-09-2021 13:31 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 20 september 2021 12:40 schreef F.Jacobse het volgende:
Ligt dat niet heel erg aan de ouders?

Ik ben geboren en getogen op de bible belt, maar ben niet gelovig opgevoed. Buiten het feit dat het hier barst van de kerken die allemaal net even iets anders geloven en er vroeger op zondag echt geen reet te doen was, heb ik er verder eigenlijk vrij weinig last van gehad.





Ja dat ligt in den beginne aan de ouders.
Ik mis daarom ook veel context in dit artikel.

Haha ja ik woon net buiten de bible belt maar hier in deze stad is bijna elke denominatie vertegenwoordigd, van evangelisch tot de oud gereformeerd


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2021 12:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2021 14:35 schreef ProgTon777 het volgende:


Zondebesef is je moreel kompas, je zou bijna kunnen stellen dat de 10 woorden ten leven (geboden) gegrift zijn in ieders hart. Mogelijk dat jij dat anders ziet maar zo kijk ik er naar.
Het is een soort opluchting te beseffen dat je zonden worden en zijn vergeven door dat offer aan het Kruis. Want jezelf verlossen is nogal lastig.




Inuïtie?


signature


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 21-09-2021 14:19 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 21 september 2021 12:55 schreef Hypnos het volgende:
Inuïtie?


Nee die term is wat teveel mens of ik gericht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2021 20:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Wat is daar precies mis mee?


signature


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 22-09-2021 8:38 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 21 september 2021 20:54 schreef Hypnos het volgende:
Wat is daar precies mis mee?


Daar is niet iets mis mee in principe. Ik kijk er alleen wat anders tegen aan. Ik ben wat minder een kind van de Verlichting als je snapt wat ik bedoel.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen