IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Mogen zij met hun tongen afbijtend zeven maal, zeventig maal door een brandend braambos moeten kruipen! (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-09-2021 12:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2021 8:38 schreef ProgTon777 het volgende:
Daar is niet iets mis mee in principe. Ik kijk er alleen wat anders tegen aan. Ik ben wat minder een kind van de Verlichting als je snapt wat ik bedoel.


woorden met "te" interpreteer ik meestal niet zo positief. Waarom is dat voor jou niet zo positief? En onmiddellijk ook de vraag wat er positiever aan kan zijn.


signature


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 24-09-2021 15:13 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 22 september 2021 12:28 schreef Hypnos het volgende:
woorden met "te" interpreteer ik meestal niet zo positief. Waarom is dat voor jou niet zo positief? En onmiddellijk ook de vraag wat er positiever aan kan zijn.


Tevreden is wel prima toch?

Denk dat het met nederigheid des persoons te maken heeft. Intuïtie is denk ik toch wel wat ik gericht. Op het gebied van geloof ga je niet op je eigen intuïtie af maar op Gods Woord.

Overigens denk ik wel dat het positief kan zijn maar vermoedelijk pas na veel levensjaren, door ervaring die je hebt opgedaan. En vele negatieve en positieve ervaringen hebt gehad.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 24-09-2021 15:17]


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-09-2021 17:53 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 22 september 2021 12:28 schreef Hypnos het volgende:
woorden met "te" interpreteer ik meestal niet zo positief. Waarom is dat voor jou niet zo positief? En onmiddellijk ook de vraag wat er positiever aan kan zijn.


Tekenen?

Tenen?

Telg?

Tenor?

Tering?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-09-2021 21:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2021 15:13 schreef ProgTon777 het volgende:
Tevreden is wel prima toch?

Denk dat het met nederigheid des persoons te maken heeft. Intuïtie is denk ik toch wel wat ik gericht. Op het gebied van geloof ga je niet op je eigen intuïtie af maar op Gods Woord.

Overigens denk ik wel dat het positief kan zijn maar vermoedelijk pas na veel levensjaren, door ervaring die je hebt opgedaan. En vele negatieve en positieve ervaringen hebt gehad.


Is nederigheid niet gewoon arrogantie van de mens die lijdt aan verlatingsangst?

'ik' bestaat niet, 'ik' kan gewoon de weg zijn naar zelfliefde, zelfliefde is hetzelfde als liefde voor de ander. Maar als je de weg niet volgt naar jezelf, met wel naar de ander, dan zal het altijd kunstmatig zijn.

Inderdaad na veel levenservaring en in de spiegel kijken raak je er, niet door in iemand anders voetsporen te lopen, ook al is dat Jezus, denk ik dan. Of zijn alle mensen hetzelfde volgens jou? Zijn we allemaal Jezus dan, als we op ons best zijn? Lijkt me best saai.


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-09-2021 7:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 25-09-2021 7:52]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-09-2021 10:51 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 24 september 2021 21:52 schreef Hypnos het volgende:
Is nederigheid niet gewoon arrogantie van de mens die lijdt aan verlatingsangst?

'ik' bestaat niet, 'ik' kan gewoon de weg zijn naar zelfliefde, zelfliefde is hetzelfde als liefde voor de ander. Maar als je de weg niet volgt naar jezelf, met wel naar de ander, dan zal het altijd kunstmatig zijn.

Inderdaad na veel levenservaring en in de spiegel kijken raak je er, niet door in iemand anders voetsporen te lopen, ook al is dat Jezus, denk ik dan. Of zijn alle mensen hetzelfde volgens jou? Zijn we allemaal Jezus dan, als we op ons best zijn? Lijkt me best saai.


Iets externs aangrijpen is makkelijk dan jezelf. En ergens ook wel slim want zo maak je je eigen leven makkelijker, minder nadenken.


Je moeder.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 25-09-2021 13:32 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2021 10:51 schreef karnivoor het volgende:
Iets externs aangrijpen is makkelijk dan jezelf. En ergens ook wel slim want zo maak je je eigen leven makkelijker, minder nadenken.
Nou, effe inschrijven bij de kerk en dan als simpleton zonder eigen verantwoordelijkheid door het leven gaan.

Was het maar zo makkelijk.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-09-2021 15:12 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Geniaal het regent weer de simpele cliche's van simpele zielen en hun simpele gedachten over religie. Smullen


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-09-2021 15:14 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Geniaal de reliewarrior schiet weer om het minste in de verdediging alsof het over hemzelf gaat. Smullen.











Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-09-2021 15:16 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Joh, touche hoor. Simpele ziel.


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-09-2021 15:22 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Maak je toch niet zo druk man.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-09-2021 21:47 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 september 2021 15:22 schreef Natural Disaster het volgende:
Maak je toch niet zo druk man.


ik maak me niet druk. Ik erger me aan de simplistische projecties van sommigen, en ook m beetje aan jouw misplaatste reactie (want voel me helemaal niet aangevallen). Als dat al druk maken is.


When your people matter, menstrual health matters


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 27-09-2021 8:06 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Klinkt bijna als een situatie waarin een troll succesvol is, maar ook dat zal ik wel weer niet snappen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-09-2021 9:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2021 10:51 schreef karnivoor het volgende:
Iets externs aangrijpen is makkelijk dan jezelf. En ergens ook wel slim want zo maak je je eigen leven makkelijker, minder nadenken.


Ben ik niet overtuigd van eigenlijk. Het zal wel zorgen voor minder stress, want je volgt het voorbeeld van anderen dus je valt niet uit de groep, wat fijn is voor mensen met verlatingsangst en je volgt het goede voorbeeld dus je faalangst zal dalen.
Maar aan de andere kant zal het vanbinnen altijd wel wat wringen, want je weet ergens wel dat je niet authentiek bent, dat je een stuk vermijdend bent uit angst om uit de boot te vallen en je bang bent om je eigen intuïtie te volgen. Vergelijkbaar met een job blijven doen omdat je de collega's leuk vindt en je weet hoe je de job moet uitvoeren omdat je handboek klaar ligt, zonder op zoek te gaan naar wat je echt drijft. Dat laatste wreekt zich op lange termijn.


signature


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 27-09-2021 9:41 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

]

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 27-09-2021 11:16]


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-09-2021 10:09 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Goeie quote.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 27-09-2021 11:39 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 25 september 2021 15:12 schreef Fusion het volgende:
Geniaal het regent weer de simpele cliche's van simpele zielen en hun simpele gedachten over religie. Smullen


Meer over iemands persoonlijke geloofsbeleving dan religie.


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 27-09-2021 12:06 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

In navolging van Christus leven klinkt simpel, vertrouwen op Hem en uit Zijn woorden leven. In praktijk lang niet altijd makkelijk kan ik wel zeggen
Ik vind het dan ook veel te makkelijk te stellen dat het je verantwoordelijkheid afschuiven is, integendeel zelfs.
Het is juist verantwoordelijkheid nemen.









[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 27-09-2021 12:07]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-09-2021 13:00 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 september 2021 10:09 schreef Natural Disaster het volgende:
Goeie quote.


Ton schrok ervan


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-09-2021 13:04 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Het was een quote zonder commentaar, dus best een beetje raar.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-09-2021 13:09 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Mijn ervaring is, met een redelijk grote populatie edoch op landelijk laat staan mondiaal vlak nog steeds heel kleine, dat christenen bovengemiddeld bezig zijn met naastenliefde. Zowel bezig met zaken in de nauwere omgeving (vrienden, familie etc), als de wijdere omgeving (buurt) als op wereldniveau (door middel van charitatieve instellingen). Zegt natuurlijk, voor de simpele zielen, weing over individuen, andere regio's dan mijn kleine wereld etc. Maar het valt me wel op

Persoonlijk heb ik me altijd een beetje afzijdig gehouden van de discussie tussen de leer van Jezus vs Pauliaanse theologie, nooit veel brood ingezien. Zeker omdat het vaak uit de hoek van Jezus-mythe aanhangers etc komt. Ik geloof nog steeds dat de argumenten voor een met voorbedachte rade opgezette religie door Paulus niet heel erg steekhoudend zijn, maar ik zie ondanks de vele overeenkomsten en ondanks dat ik de argumenten van de christlijke denominaties wel snap, toch wel een flinke verschuiving vanuit de leer van Jezus naar de leer van Paul.

Ik ben nu min of meer een agnostische, zelfs enigszins humanistische 'christen'. Ik geloof ook eigenlijk niet echt meer in een persoonlijk God die wonderen verricht alhoewel ik af en toe toch nog wel dingen meemaak die moeilijk aan observer's bias vind toe te dichten haha


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-09-2021 13:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2021 12:06 schreef ProgTon777 het volgende:
In navolging van Christus leven klinkt simpel, vertrouwen op Hem en uit Zijn woorden leven. In praktijk lang niet altijd makkelijk kan ik wel zeggen
Ik vind het dan ook veel te makkelijk te stellen dat het je verantwoordelijkheid afschuiven is, integendeel zelfs.
Het is juist verantwoordelijkheid nemen.





Ik kan het wel zien in een context van verantwoordelijkheid nemen.

Zoals het verantwoordelijk is van iemand met een alcoholverslaving om pillen te nemen die hem/haar weerhouden om te hervallen.

Ik vind het alleen veel sterker, mooier, krachtiger, als je naar een volgende fase evolueert en niet langer de medicatie nodig hebt.

Dat is niet iedereen gegeven. Gebrek aan wilskracht, zelfbeschikkingsrecht, liefde, setbacks, onverwerkte angsten die bedekt blijven, ... maar even goed "medicatie" om in een voldoende kwalitatieve situatie te blijven zitten en te kiezen voor een plateau.

Dus ja, als je vooral niet wil hervallen en geen vertrouwen hebt in jezelf dat je de juiste keuzes zou maken zonder hulp, dan is het wel een vorm van verantwoordelijkheid.


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-09-2021 14:28 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ach gut, er voelt er weer eentje zich behoorlijk verheven boven anderen met z'n simpele zielen. :')



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-09-2021 22:40 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 september 2021 14:28 schreef Natural Disaster het volgende:
Ach gut, er voelt er weer eentje zich behoorlijk verheven boven anderen met z'n simpele zielen. :')


Jouw 'conclusie'?


When your people matter, menstrual health matters


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 29-09-2021 8:38 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2021 13:09 schreef Fusion het volgende:
Mijn ervaring is, met een redelijk grote populatie edoch op landelijk laat staan mondiaal vlak nog steeds heel kleine, dat christenen bovengemiddeld bezig zijn met naastenliefde. Zowel bezig met zaken in de nauwere omgeving (vrienden, familie etc), als de wijdere omgeving (buurt) als op wereldniveau (door middel van charitatieve instellingen). Zegt natuurlijk, voor de simpele zielen, weing over individuen, andere regio's dan mijn kleine wereld etc. Maar het valt me wel op



Mijn ervaring is dat ook, met een sidenote.
Misschien heb jij christenblindheid, maar veel christenen die "goed werk" verrichten (en dan heb ik het niet eens over zendelingswerk en bijbels droppen in een of andere shithole, want dat is niet helpen) komen vaak over op mij alsof ze het met tegenzin doen, niet gemeend. Alsof het moet, anders zijn het geen goede christenen.

Ken er ook menig die er misbruik van maken, dan kunnen ze christen zijn in bloed en nieren (leuke uitspraak van bijbelse origine trouwens) maar er uiteindelijk vooral zelf beter van worden, dat zijn dezelfde soort christenen die bijvoorbeeld even snel bidden om vergeven te worden in plaats van zonde actief te vermijden, en dan heb ik het niet over af en toe je tampeloeris aanraken ofzo maar grotere zonden.

Ook hierbij: dat is mijn kleine beeldje van deze community, echter heb ik religie al sinds mijn geboorte meegemaakt in verschillende settings. (Katholiek, protestant, pinkstergemeente, jehova's & islam. Verder kamp, zondagsschool, 2x katholieke school & streng religieus pleeggezin.)


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen