IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar faalhaas en Joe Rogan samen paardenontwormer drinken [corona topic, deel 6] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-10-2021 8:17 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 20 oktober 2021 12:40 schreef Natural Disaster het volgende:

https://www.nu.nl/coronavirus/6163196/omt-voorzitter-van-dissel-verwacht-geen-lockdown-of-avondklok-in-winter.html


Ik ga er denk ik nog geen kratje bier op zetten.

https://www.nu.nl/coronavirus/6163360/letland-kiest-als-eerste-eu-land-weer-voor-coronalockdown.html

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 21-10-2021 8:19]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 21-10-2021 8:40 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Dat is Letland. Wij leven in Nederland.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-10-2021 8:47 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Wij doen alles net even anders. Vandaar de kelere zooi continu.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 21-10-2021 8:52 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 21 oktober 2021 8:47 schreef F.Jacobse het volgende:
Vandaar de kelere zooi continu.



Wat bedoel je hier precies mee?


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-10-2021 9:00 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dat we een beetje achter de feiten aanrennen, omdat buurlanden met van alles eerder beginnen of het net wat beter doen. Zoals de lockdown, de mondkapjes... Dat idee kreeg ik.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-10-2021 9:17 by M. Profiel van M.

quote:
Op 20 oktober 2021 17:53 schreef bastianus het volgende:
En gij geleuft da? De regering had er anders totaal geen moeite mee om mij en mijn collega's ongevaccineerd voor een groep kwetsbare leerlingen van speciaal onderwijs en Entree in de klas te laten werken, toen het zorgpersoneel allang de eerste vaccinatie had gehad. Overigens een groep leerlingen waarvan een groot deel nog steeds niet gevaccineerd is, ik vraag ze hier namelijk vaak naar, en waar ik werk zijn dat vreemd genoeg juist de autochtonen die veel wantrouwen hebben richting overheid. Al zou dat na de toeslagenaffaire en andere ellende sinds twintig jaar neoliberalisme weinig mensen moeten verbazen.
Ik geloof wel degelijk dat het een politiek spelletje is. Wanbeleid waarbij de economie steeds boven mensen wordt gesteld, veel te laat maatregelen treffen en dan ook nog maar half, veel te veel verantwoordelijkheid bij de burger leggen die dit niet aankan en ondertussen worden alleen grote techbedrijven en andere marktspelers er beter van.



Dat kan allemaal best waar zijn, of niet — ik vind het ook wanbeleid maar vraag me af hoeveel kwade wil is en hoeveel incompetentie. Ik denk dat de balans doorslaat naar t laatste.

Maar daar ging t niet om. Het ging erom wat mij betreft dat je als gevaccineerde nog steeds een risico voor anderen kunt vormen — al beperk jij dat risico dus met frequente zelftests.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 21-10-2021 9:23 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 21 oktober 2021 9:00 schreef F.Jacobse het volgende:
Dat we een beetje achter de feiten aanrennen, omdat buurlanden met van alles eerder beginnen of het net wat beter doen. Zoals de lockdown, de mondkapjes... Dat idee kreeg ik.



Het gras is je hele leven al groener bij de buren.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-10-2021 9:55 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 21 oktober 2021 9:17 schreef M. het volgende:
Dat kan allemaal best waar zijn, of niet — ik vind het ook wanbeleid maar vraag me af hoeveel kwade wil is en hoeveel incompetentie. Ik denk dat de balans doorslaat naar t laatste.


Een derde component is denk ik ook de weerbarstigheid van de praktijk. Je kunt nog zo'n goed beleid bedenken, maar je bent als overheid in dezen natuurlijk volledig afhankelijk van wat de mensen er in de praktijk mee doen tenzij je overgaat naar een totale politiestaat. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat er geen wanbeleid gevoerd is en nog steeds wordt, maar ik geef het je te doen.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-10-2021 13:08 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-10-2021 13:21 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Grijs is geen kleur?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-10-2021 13:23 by spectre Profiel van spectre

Zie je Wim, we doen het helemaal nog niet zo slecht als dat jij stelt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 21-10-2021 13:23 by Blueprint Profiel van Blueprint

quote:
Op 21 oktober 2021 9:55 schreef Negatieveling het volgende:
Een derde component is denk ik ook de weerbarstigheid van de praktijk. Je kunt nog zo'n goed beleid bedenken, maar je bent als overheid in dezen natuurlijk volledig afhankelijk van wat de mensen er in de praktijk mee doen tenzij je overgaat naar een totale politiestaat. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat er geen wanbeleid gevoerd is en nog steeds wordt, maar ik geef het je te doen.


Je zou er als overheid echter wel voor kunnen kiezen om lessen te leren uit het buitenland, in plaats van je op te sluiten op je eigen eilandje en alles beter denken te weten. Daar heeft de Nederlandse overheid toch flink wat steken laten vallen. Combineer dat met een aantal overduidelijke blunders en de coronacrisis pakt zowel medisch als economisch een stuk slechter uit dan het had kunnen zijn. Ik verwacht geen feilloos beleid van de overheid, maar de problemen met bijvoorbeeld Black Friday en Dansen Met Janssen had iedereen kunnen zien aankomen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-10-2021 13:38 by XXL Profiel van XXL

Een deel van de problemen is echt niet aan Den Haag toe te schrijven.

Je kunt nog zoveel beleid (willen) maken maar als het volk het beter weet haalt dat niets uit.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 21-10-2021 13:39]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-10-2021 13:46 by M. Profiel van M.

Dat klopt, tegen burgerlijke onwil is geen kruid gewassen.

Maar het kabinet heeft nooit afdoende uitgelegd waarom ze van de WHO normen/adviezen afwijken. Als ze vanaf het begin de WHO hadden gevolgd hadden we wellicht een totaal andere publieke opinie gehad (en veel minder doden en ernstig zieken). En dat is gewoon good old Nederlandse ik-weet-het-beter-incompetentie.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-10-2021 13:47 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

En daar mag je dan niks tegen doen want dan ben je meteen een politiestaat.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-10-2021 14:00 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 21 oktober 2021 13:46 schreef M. het volgende:

Maar het kabinet heeft nooit afdoende uitgelegd waarom ze van de WHO normen/adviezen afwijken. Als ze vanaf het begin de WHO hadden gevolgd hadden we wellicht een totaal andere publieke opinie gehad (en veel minder doden en ernstig zieken). En dat is gewoon good old Nederlandse ik-weet-het-beter-incompetentie.


Nou, dat




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 21-10-2021 14:03 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS



...niets is wat het lijkt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-10-2021 14:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Wat een dom gelul!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-10-2021 15:33 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.nu.nl/economie/6163500/fors-meer-italianen-melden-zich-ziek-nu-coronapas-verplicht-wordt-op-werk.html

Kon je op wachten natuurlijk.

De vraag is nu hoeveel er demonstratief ziek zijn en hoeveel er daadwerkelijk ziek dan wel positief getest zijn.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 21-10-2021 15:45 by BillekeAlwerti Profiel van BillekeAlwerti

Stel demonstratief ziekzijn trekkers.

SHcookie

[Dit bericht is gewijzigd door BillekeAlwerti op 21-10-2021 15:45]


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-10-2021 15:45 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 21 oktober 2021 13:46 schreef M. het volgende:
Dat klopt, tegen burgerlijke onwil is geen kruid gewassen.

Maar het kabinet heeft nooit afdoende uitgelegd waarom ze van de WHO normen/adviezen afwijken. Als ze vanaf het begin de WHO hadden gevolgd hadden we wellicht een totaal andere publieke opinie gehad (en veel minder doden en ernstig zieken). En dat is gewoon good old Nederlandse ik-weet-het-beter-incompetentie.


Klopt, en die 'ik-weet-het-beter-incompetentie' zit niet alleen op beleidsniveau, die zit ook op individuele burgerniveau. Ik kan mij dan ook nauwelijks voorstellen dat het volgen van de WHO-richtlijnen hier te lande tot een significant andere publieke opinie of gedrag zou hebben geleid, maar dat is inderdaad een aanname. Het was echter wel veel gemakkelijker geweest om beleid te rechtvaardigen of uit te leggen tegen deze achtergrond, dat zeker wel.

Maar ja, laten we wel wezen: toen er een tijdje wat strengere maatregelen waren en er ook daadwerkelijk een min of meer forse sanctie (orde grootte 400 euro toch, inclusief een aantekening?) op overtreding stond, was het land ook weer te klein, want toen wisten een heleboel individuele burgers het immers ook beter dan de overheid.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-10-2021 15:56 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 21 oktober 2021 13:23 schreef Blueprint het volgende:
Je zou er als overheid echter wel voor kunnen kiezen om lessen te leren uit het buitenland, in plaats van je op te sluiten op je eigen eilandje en alles beter denken te weten. Daar heeft de Nederlandse overheid toch flink wat steken laten vallen. Combineer dat met een aantal overduidelijke blunders en de coronacrisis pakt zowel medisch als economisch een stuk slechter uit dan het had kunnen zijn. Ik verwacht geen feilloos beleid van de overheid, maar de problemen met bijvoorbeeld Black Friday en Dansen Met Janssen had iedereen kunnen zien aankomen.


Ja, dat Dansen Met Janssen was wel zeldzaam slecht ja. Op de een of andere manier heb ik daar wel de indruk aan overgehouden dat dat een persoonlijke uitglijder van Hugo De Jonge was en niet zozeer een beleidspunt, maar dat kan ik verkeerd hebben.

Lessen leren uit het buitenland vind ik een moeilijke. Landen laten zich soms moeilijk vergelijken. Wel is het zo dat bij het naderen van nieuwe varianten soms nogal laks gehandeld is, met name qua (in)reizen. Dat zeker. Maar de discipline die je bijvoorbeeld in Duitsland zag om lokaal in te grijpen bij bepaalde signaalwaardes, die kennen we hier domweg niet. Dat helpt niet.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-10-2021 19:24 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 oktober 2021 13:46 schreef M. het volgende:
Dat klopt, tegen burgerlijke onwil is geen kruid gewassen.

Maar het kabinet heeft nooit afdoende uitgelegd waarom ze van de WHO normen/adviezen afwijken. Als ze vanaf het begin de WHO hadden gevolgd hadden we wellicht een totaal andere publieke opinie gehad (en veel minder doden en ernstig zieken). En dat is gewoon good old Nederlandse ik-weet-het-beter-incompetentie.
Precies dit.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 21-10-2021 19:24]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-10-2021 0:13 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 23-10-2021 0:23 by BillekeAlwerti Profiel van BillekeAlwerti



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen