IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar faalhaas en Joe Rogan samen paardenontwormer drinken [corona topic, deel 6] Vorige pagina | Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-11-2021 15:28 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 12 november 2021 12:51 schreef XXL het volgende:
Wat ook enorm grappig zou zijn:

Voer de 2G code in het openbaar vervoer in.


QR-code automatisch koppelen aan de persoonlijke OV-kaart, de natte droom van faalhaas!

Overigens vind ik de stap van 3G naar 2G nogal discutabel. Een verse coronatest is indicatiever over je besmettelijke status dan een vaccinatie. Dus waarom zou je dan precies de veiligste indicator uit de QR-code slopen?

Nog een punt: de stijging in recente gevallen vindt vooral plaats onder middelbare scholieren en hun ouders. Waarom dan niet inzetten in het opkrikken van de vaccinatiegraad onder scholieren (nu 60% versus 85% van de algehele populatie) in plaats van restricties aan iedereen opleggen?

Wellicht crucialer: waarom zijn we zo dom om überhaupt nog onderbouwd, logisch en transparant beleid te verwachten van onze overheid?

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 12-11-2021 15:31]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-11-2021 15:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 november 2021 15:28 schreef iPim het volgende:
Wellicht crucialer: waarom zijn we zo dom om überhaupt nog onderbouwd, logisch en transparant beleid te verwachten van onze overheid?

Dit.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-11-2021 15:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

En zelfs buiten onderbouwd, logisch en transparant: het is elke keer weer laat! Sinds begin oktober gaat het al als een malle omhoog. Als je dan iets wil doen had je al op z'n laatst midden oktober in moeten grijpen en meteen goed. Ipv nu weer een beetje aanrommelen op 6 november en morgen weer.

Enige goede is dat er, zoals het lijkt, maar een dag tussen de persconferentie en de start van alle nieuwe maatregelen zit.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-11-2021 15:49 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

En dat laatste is dan ook weer opmerkelijk want de afspraak was volgens mij dat de maatregelen (spoedwet) altijd eerst door de Kamer zouden moeten gaan.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-11-2021 15:51 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 12 november 2021 15:49 schreef Natural Disaster het volgende:
En dat laatste is dan ook weer opmerkelijk want de afspraak was volgens mij dat de maatregelen (spoedwet) altijd eerst door de Kamer zouden moeten gaan.



Rule by persco, dat is het nieuwe motto! Fuck de democratie


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-11-2021 15:53 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

En dan vinden ze het gek dat er in de oppositie iemand zit die daar ongenuanceerd tegenin gaat.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-11-2021 16:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 november 2021 15:49 schreef Natural Disaster het volgende:
En dat laatste is dan ook weer opmerkelijk want de afspraak was volgens mij dat de maatregelen (spoedwet) altijd eerst door de Kamer zouden moeten gaan.

Dat is niet helemaal waar, ze mogen langs de Kamer(s) als er 'onaanvaardbare gevolgen' verwacht worden. Mits voldoende onderbouwd. De Kamers kunnen het dan nog wel achteraf corrigeren, als de onderbouwing niet voldoet (maar goed, de maatregelen beginnen wel gewoon direct te gelden).

Op zich niet onterecht, maar met die clowns aan het roer nu?

En laten we wel wezen, de Tweede Kamer heeft het ook amper over dit soort dingen waarmee ze het Kabinet kunnen controleren. Belangrijk om voor de bühne te schreeuwen hoe vreselijk alles is, of het nu wel of niet ingrijpen is.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0043413/2020-12-17

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/coronawet-vervangt-noodverordeningen

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-11-2021 16:09]


Quis moderabat ipsos moderatores?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-11-2021 16:31 by XXL Profiel van XXL

Ik zie het maar positief.

Misschien kan ik komende tijd eens wat meer de kroeg in als ze al om 19:00 sluiten.
Loop ik niet het risico me de volgende ochtend te verslapen en kom aanzienlijk frisser aan op de werkplek.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 12-11-2021 18:45 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

quote:
Op 12 november 2021 15:42 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Sinds begin oktober gaat het al als een malle omhoog. Als je dan iets wil doen had je al op z'n laatst midden oktober in moeten grijpen en meteen goed. Ipv nu weer een beetje aanrommelen op 6 november en morgen weer.



Ik snap je punt, maar ik denk dat als ze dan al hadden ingegrepen het draagvlak nog kleiner zou zijn. De "wappies" gooien al te pas en te onpas met het onlogische argument dat "de cijfers nu dezelfde zijn als vorig jaar dus wat haalt de prik dan uit". Denk dat bij dan ingrijpen, wat vorig jaar ook rond dezelfde tijd gebeurde, het dus funest zou zijn.

Verder ben ik er zelf gewoon he-le-maal klaar mee. Weer een dartseizoen naar de haaien (derde op rij met promotie in het zicht), geen optredens, volledig thuiswerken wat kut is want alleenstaande (alhoewel de komende twee weken nog wel veel gesprekken met cliënten op kantoor gepland). Mijn irrationele kant roept steeds vaker; "ik heb al anderhalf jaar m'n plicht gedaan, alles gedaan wat van me gevraagd werd, m'n prikjes genomen, 't is klaar, opbokken." Maar mijn rationele kant snapt heel goed dat het nu gewoon even moet en zal de booster ook nemen als het nodig is. Maar er naar luisteren word steeds vermoeiender.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-11-2021 20:00 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Het is wel een aardig hilarisch allegaartje van non-maatregelen geworden deze keer. Het is bijna alsof ze de 'South Park'-methode voor het reageren op een economische crisis gebruiken. De logica is in ieder geval ver te zoeken.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-11-2021 20:40 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Begrijp niet al te goed waarom dan in het zuiden van jullie land door experten een nieuwe lockdown afgeraden wordt ("want jojo-effect") en er eerder geopperd wordt om te zoeken naar langdurige, meer draaglijke maatregelen (strengere mondmaskerplicht, thuiswerk, etc).

Er zullen vast wel een hoop cijfers zijn die ik niet bekeken heb of wij lopen achter en gaan over twee weken in lockdown. Vind het echt bizar hoe anders Nederland steeds is omgegaan met zo goed als dezelfde problematiek. En de kritiek daar lijkt ook veel luider te klinken. Is dat door het politieke landschap?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-11-2021 21:22 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

De demissionaire coalitie rijgt de schandalen aaneen als een aziaat het vlees aan satestokjes dus reken het zelf maar uit.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-11-2021 21:24 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

En minder, minder, minder ziekenhuisbedden, bizar.

Maar zo gaat het straks prima. Bizar.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-11-2021 21:36 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Tjah, bij minder mocro's krijg je een proces aan de broek, maar bij minder ziekenhuisbedden waardoor er letterlijk mensen dood gaan is er niks aan de hand.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-11-2021 22:13 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 12 november 2021 20:40 schreef BenKnuckles het volgende:
Begrijp niet al te goed waarom dan in het zuiden van jullie land door experten een nieuwe lockdown afgeraden wordt ("want jojo-effect") en er eerder geopperd wordt om te zoeken naar langdurige, meer draaglijke maatregelen (strengere mondmaskerplicht, thuiswerk, etc).

Er zullen vast wel een hoop cijfers zijn die ik niet bekeken heb of wij lopen achter en gaan over twee weken in lockdown. Vind het echt bizar hoe anders Nederland steeds is omgegaan met zo goed als dezelfde problematiek. En de kritiek daar lijkt ook veel luider te klinken. Is dat door het politieke landschap?


Het beleid (en ik gebruik dat woord losjes) lijkt er, zeker tijdens/na de grote vaccinatiecampagne, vooral op gericht geweest te zijn om zo snel mogelijk alles weer terug naar het oude te krijgen. Dat is ook vrij nadrukkelijk gecommuniceerd, mede onder druk van hijgerige vragen vanuit de pers en om 'het volk' ook wat goed nieuws te kunnen geven om het eigen falen in allerlei andere dossiers plus kabinetsformatie wat te maskeren. Dat is vers één.

Vers twee is dat de gemiddelde Nederlander ook een kansloos dom en eigenwijs zwijn is. Zodra het weer kon, ging men natuurlijk overal helemaal los met feestjes, vakanties op drukke plekken en andere activiteiten (want 'het mag weer' en 'hoge vaccinatiegraad'). Het gezonde verstand ging kennelijk als eerste het raam uit, want niemand leek nog te beseffen dat als de vaccinatiegraad 80% is, er nog steeds heel wat mensen rondlopen die niet gevaccineerd zijn - en ook díe gingen natuurlijk ook helemaal los 'want de rest is toch gevaccineerd zeker'. Dat zal allicht niet alleen voor Nederlanders gelden, maar het is hier nou eenmaal een druk landje en dan lopen de cijfers al gauw snel op.

Je kunt lullen over maatregelen, sancties en vaccineren en naar het inderdaad kansloze beleid wijzen tot je een ons weegt, maar het onontkoombare feit is dat we dit collectief aan onszelf en ons eigen gedrag te danken hebben. Het is toch van de zotte dat 'we' naar de overheid kijken om ons maatregelen op te leggen terwijl we na anderhalf jaar toch zelf ook donders goed weten wat wel en niet te doen? En als er dan maatregelen zijn, dan zijn er altijd mensen bijdehand genoeg om ze te willen omzeilen om welke reden dan ook. QR-codes vervalsen, QR-codes niet contrtoleren... ja, dat schiet lekker op.

EDIT: en naar de overheid kijken om 'die vermaledijde ongevaccineerde ander' maatregelen op te leggen is natuurlijk wel erg makkelijk en ook niet al te zinvol. Een vaccinatie is geen teflonlaag die je immuniteit geeft op COVID19-gebied, maar zeker ook niet op moreel gebied. Je kunt straks met je 2G-vinkje op basis van een vaccinatie nog steeds anderen besmetten. Natuurlijk, de kans is stukken kleiner en op die basis is zo'n 2G-beleid misschien wel te verdedigen, maar toch: het is heel vreemd dat de meest betrouwbare indicator van de 3 G's nu via een zijdeurtje wordt afgevoerd. Ja, ik snap ook wel dat dat testen erg bewerkelijk is en dat het niet reëel is om iedereen te testen, maar om een ongevaccineerd iemand die mogelijkheid tot het halen van een vinkje te ontnemen is vaag. Ook de suggestie om niet-gevaccineerden COVID19-zorg te ontzeggen is idioot, want dan ligt de weg open naar een soort medische inquisitie die straks aan de hand van je levensloop gaat bepalen of je nog recht hebt op enige vorm van zorg.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 12-11-2021 22:48]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-11-2021 14:40 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-11-2021 14:55 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 12 november 2021 15:28 schreef iPim het volgende:
Een verse coronatest is indicatiever over je besmettelijke status dan een vaccinatie. Dus waarom zou je dan precies de veiligste indicator uit de QR-code slopen?



Dit is hoe ik het begrijp: Mocht je toch besmet raken in een locatie waar 3G is toegepast - ja dat klinkt niet heel waarschijnlijk maar er zijn allerlei redenen waarom dat wel zou kunnen - dan loop je als als gevaccineerde na besmetting minder risico in het ziekenhuis te blanden, en belangrijker, je bent MINDER besmettelijk naar naar anderen toe de dagen erna. Allemaal ongeacht of je zelf iets merkt.

Dus het is wel uit te leggen imho


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-11-2021 14:59 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 12 november 2021 21:24 schreef F.Jacobse het volgende:
En minder, minder, minder ziekenhuisbedden, bizar.

Maar zo gaat het straks prima. Bizar.





niet waar, dat is opgeplust het afgelopen anderhalf jaar


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-11-2021 14:59 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 12 november 2021 21:36 schreef Natural Disaster het volgende:
Tjah, bij minder mocro's krijg je een proces aan de broek, maar bij minder ziekenhuisbedden waardoor er letterlijk mensen dood gaan is er niks aan de hand.




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-11-2021 15:14 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Denk erom, je komt op de wachtlijst.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-11-2021 15:50 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 13 november 2021 14:59 schreef spectre het volgende:
niet waar, dat is opgeplust het afgelopen anderhalf jaar


Minder personeel dan? Er was wel wat. Heb je een linkje?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-11-2021 16:04 by spectre Profiel van spectre

Nee, ik bekijk de persconferenties
edit: misschien bedoel je dat er veel ziekteverzuim is?

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 13-11-2021 16:37]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-11-2021 16:32 by XXL Profiel van XXL

Jeweettoch???

Daar vertellen Rutte en de Jonge allemaal leugens en plannen die ze samen bedacht hebben. De andere 148 mensen die in de kamer zitten bemoeien zich nergens mee en stemmen nergens mee in.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-11-2021 16:42 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 13 november 2021 16:32 schreef XXL het volgende:
Jeweettoch???

Daar vertellen Rutte en de Jonge allemaal leugens en plannen die ze samen bedacht hebben. De andere 148 mensen die in de kamer zitten bemoeien zich nergens mee en stemmen nergens mee in.


... volgens mij zit De Jonge helemaal niet in de Tweede Kamer.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-11-2021 16:44 by XXL Profiel van XXL

Ah. Dan is toch alles de schuld van Rutte alleen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen