|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Het beste nummer van de beste zanger tot nog toe. Winter is coming |
|
Deze maar weer eens van stal gehaald: Best wel lekkere melodieuze 80's metal uit Danestan. Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... |
|
MUTILATEDDDD.... Death metal uit 1986, godverredommme! Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
Die stem! Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
Dat is toch wel zeer sappig hoor Np: Drudkh - hun beste nummer "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Eerste kennismaking met Arcturus, al ken ik de band wel al 20 jaar van naam. Al bij al een degelijke plaat. Naar het einde toe leek de inspiratie precies wel wat op. En ook pluspunten voor vocalist ICS Vortex. Dat is en blijft toch een geweldige zanger. Een dikke 20 jaar geleden zijn zangtalent leren kennen toen hij nog bassist was bij Dimmu Borgir en daar backing vocals deed. |
|
Die leg ik ook eens op. ICS Vortex heeft ook een gelijknamig project. Ook wel paar leuke tracks. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote: Daar heb ik deze week eens nummers van beluisterd. Vond het een pak minder dan wat ik tot nu toe van Arcturus heb gehoord. Misschien dat ik de verkeerde nummers heb beluisterd van dat project. |
|
Ja dat klopt wel hoor. Ik vind Skoal! een goeie. De rest is wel leuk maar niet heel bijzonder. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
The Cult - Edie Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
Zo eens even googlen of Demonic Christ sinds 1996 nog wat nieuws heeft uitgebracht, en dat dan draaien. Zo niet, zet ik het oude werk even op. Winter is coming |
|
Bar slecht eigenlijk dat Demonic Christ. Over twintig jaar probeer ik het nog eens. Ik heb eens wat death metal opgezet, en dat is dan altijd het gevolg van een soort nostalgie. Ik leerde dit banje een jaar of 10 terug pas kennen, maar ze capturen wel die oude sound op een mooie manier. Moet ook wel, want het is uit '93. Typisch voorbeeld van een onbekend bandje wat toch nét wat te goed was om zo onbekend te blijven, maar niet veel. De zang is het sterke punt aan het album, de rest is gewoon ok. Winter is coming |
|
"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Beste plaat van Neerlands bodem ooit! "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ja, Bloem, is dat denk ik. Zo ja: ken ik sinds een paar jaar. Wel aardig, ophef wat overdreven. De beste plaat van NL bodem? Vast iets van Pestilence of Gorefest, of een ander heel bekend iets. Bij mijn generatie van muziekliefhebbers was Gorefest al "niet cool meer" maar ik moet zeggen dat ik het zelf toch altijd wel sporadisch ben blijven draaien, eens per jaar zet ik wel iets van ze op. Zo gewoon is dat niet. Maar BLoem? Wel aardig. Keer of twintig naar luisteren misschien en daarna niet meer. Winter is coming |
|
quote: Straf statement - je kan er wel niet omheen dat het een heel sterke plaat is, die toch enige originaliteit aan de dag legt. Ik vind hun recenter werk ook heel goed, daar zit wat meer 'rauwheid' in dan in deze. Maar Bloem is zeker een prachtplaat met een iets milder, melancholisch geluid. Perfect voor de tijd van het jaar. |
|
Ik heb Stahlzeit opgezet juist omdat het me zo ontzettend kut leek. Is weer eens wat anders. Winter is coming |
|
quote:Niet echt vergelijkbare muziek, maar goed ik bedoelde het inderdaad ook genre-ontstijgend. Pestilence onlangs eens gecheckt. Dat is toch wel een naam natuurlijk, maar sloeg niet aan. Gorefest ga ik niet eens proberen. Nee, ik vind een Pentacle of Asphyx beter. Er is trouwens een boek geschreven over de oude Nederlandse death metal-scene: quote:Het is natuurlijk op basis van de hoes en de naam al duidelijk dat Fluisteraars op deze plaat niet rauw wilde zijn. Ik vind dat album hierna trouwens beduidend minder. Dan vind ik die nieuwe ambient-plaat leuker. Maar Bloem, hier zit zoveel in, zó subtiel! Trompet, tamboerijn, pauken, mannenkoor, strijkkwartet. Veel heb je tijdens het luisteren niet eens door. Het is zo intens perfect uitgewerkt allemaal. Overduidelijk dat de heren alles uit de kast hebben gehaald om hier op de top van hun kunnen te presteren. En dat hoor je! Nergens overschreeuwt de plaat zichzelf. Het is slepend, het is licht melancholisch, het is een prachtige muzikale reis. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Fluister-aars Winter is coming |
|
Sugar Lee Hooper - Keetje Tippel "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote: Op basis van dit geschrift zou ik durven stellen dat Bloem de plaat is die Alcest eigenlijk had moeten maken, maar dan toch niet in zich had. Akkoord ook dat die ambient plaat van Fluisteraars echt wel goed is, maar de vorige is toch ook gelaagder dan je op het eerste zicht zou denken hoor. |
|
Op mijn verjaardag mag een streepje van mijn favoriete band uiteraard niet ontbreken... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |