IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Now Playing Vorige pagina | Volgende pagina
Freduk
Usericon van Freduk
Posted 25-07-2024 10:51 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Het beste nummer van de beste zanger tot nog toe.



Winter is coming


DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 25-07-2024 23:56 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht

Deze maar weer eens van stal gehaald:



Best wel lekkere melodieuze 80's metal uit Danestan.


Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...


SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 26-07-2024 20:21 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

MUTILATEDDDD....

Death metal uit 1986, godverredommme!






SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 26-07-2024 20:21 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Die stem!




Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 26-07-2024 22:51 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Dat is toch wel zeer sappig hoor

Np: Drudkh - hun beste nummer


"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 26-07-2024 23:12 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht




"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 28-07-2024 13:16 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Even Nocturnal Graves opgezet. Ik ken de band vooral van naam.
Voor zover ik weet is het de band van een of enkele D666 bandleden die terug naar AUS is/zijn gegaan, met dit bandje tot gevolg.

Tijdje terug stond Nocturnal Graves ook in de 013, zal in '17 of '18 zijn geweest.

Het is, zo na een paar minuutjes luisteren, precies wat je van blackened trash kan verwachten. Sterk gitaarwerk, zang kon beter maar is niet slecht genoeg om een minpunt te zijn.
Acuut oordeel: goed.



Winter is coming


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-07-2024 14:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 29-07-2024 21:46 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht



Eerste kennismaking met Arcturus, al ken ik de band wel al 20 jaar van naam.

Al bij al een degelijke plaat. Naar het einde toe leek de inspiratie precies wel wat op.

En ook pluspunten voor vocalist ICS Vortex. Dat is en blijft toch een geweldige zanger. Een dikke 20 jaar geleden zijn zangtalent leren kennen toen hij nog bassist was bij Dimmu Borgir en daar backing vocals deed.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 29-07-2024 22:00 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Die leg ik ook eens op.

ICS Vortex heeft ook een gelijknamig project. Ook wel paar leuke tracks.


"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 29-07-2024 22:28 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2024 22:00 schreef Dypfrys het volgende:
Die leg ik ook eens op.

ICS Vortex heeft ook een gelijknamig project. Ook wel paar leuke tracks.

Daar heb ik deze week eens nummers van beluisterd. Vond het een pak minder dan wat ik tot nu toe van Arcturus heb gehoord. Misschien dat ik de verkeerde nummers heb beluisterd van dat project.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 29-07-2024 23:20 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ja dat klopt wel hoor. Ik vind Skoal! een goeie. De rest is wel leuk maar niet heel bijzonder.


"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 31-07-2024 15:24 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

The Cult - Edie




Freduk
Usericon van Freduk
Posted 03-08-2024 14:55 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Zo eens even googlen of Demonic Christ sinds 1996 nog wat nieuws heeft uitgebracht, en dat dan draaien. Zo niet, zet ik het oude werk even op.


Winter is coming


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 09-08-2024 15:46 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Bar slecht eigenlijk dat Demonic Christ. Over twintig jaar probeer ik het nog eens.

Ik heb eens wat death metal opgezet, en dat is dan altijd het gevolg van een soort nostalgie. Ik leerde dit banje een jaar of 10 terug pas kennen, maar ze capturen wel die oude sound op een mooie manier. Moet ook wel, want het is uit '93.

Typisch voorbeeld van een onbekend bandje wat toch nét wat te goed was om zo onbekend te blijven, maar niet veel. De zang is het sterke punt aan het album, de rest is gewoon ok.



Winter is coming


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 10-08-2024 11:39 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht



"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 10-08-2024 11:42 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie


Beste plaat van Neerlands bodem ooit!



Freduk
Usericon van Freduk
Posted 10-08-2024 14:56 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ja, Bloem, is dat denk ik. Zo ja: ken ik sinds een paar jaar. Wel aardig, ophef wat overdreven.
De beste plaat van NL bodem? Vast iets van Pestilence of Gorefest, of een ander heel bekend iets.
Bij mijn generatie van muziekliefhebbers was Gorefest al "niet cool meer" maar ik moet zeggen dat ik het zelf toch altijd wel sporadisch ben blijven draaien, eens per jaar zet ik wel iets van ze op.
Zo gewoon is dat niet.

Maar BLoem? Wel aardig. Keer of twintig naar luisteren misschien en daarna niet meer.


Winter is coming


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 11-08-2024 12:52 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2024 11:42 schreef KwelgeestIV het volgende:

Beste plaat van Neerlands bodem ooit!


Straf statement - je kan er wel niet omheen dat het een heel sterke plaat is, die toch enige originaliteit aan de dag legt. Ik vind hun recenter werk ook heel goed, daar zit wat meer 'rauwheid' in dan in deze. Maar Bloem is zeker een prachtplaat met een iets milder, melancholisch geluid. Perfect voor de tijd van het jaar.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 11-08-2024 14:09 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik heb Stahlzeit opgezet juist omdat het me zo ontzettend kut leek.

Is weer eens wat anders.


Winter is coming


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 11-08-2024 17:35 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 10 augustus 2024 14:56 schreef Freduk het volgende:
Ja, Bloem, is dat denk ik. Zo ja: ken ik sinds een paar jaar. Wel aardig, ophef wat overdreven.
De beste plaat van NL bodem? Vast iets van Pestilence of Gorefest, of een ander heel bekend iets.
Bij mijn generatie van muziekliefhebbers was Gorefest al "niet cool meer" maar ik moet zeggen dat ik het zelf toch altijd wel sporadisch ben blijven draaien, eens per jaar zet ik wel iets van ze op.
Zo gewoon is dat niet.

Maar BLoem? Wel aardig. Keer of twintig naar luisteren misschien en daarna niet meer.
Niet echt vergelijkbare muziek, maar goed ik bedoelde het inderdaad ook genre-ontstijgend.

Pestilence onlangs eens gecheckt. Dat is toch wel een naam natuurlijk, maar sloeg niet aan. Gorefest ga ik niet eens proberen.
Nee, ik vind een Pentacle of Asphyx beter.

Er is trouwens een boek geschreven over de oude Nederlandse death metal-scene:

quote:
Op 11 augustus 2024 12:52 schreef mikkasscar het volgende:
Straf statement - je kan er wel niet omheen dat het een heel sterke plaat is, die toch enige originaliteit aan de dag legt. Ik vind hun recenter werk ook heel goed, daar zit wat meer 'rauwheid' in dan in deze. Maar Bloem is zeker een prachtplaat met een iets milder, melancholisch geluid. Perfect voor de tijd van het jaar.
Het is natuurlijk op basis van de hoes en de naam al duidelijk dat Fluisteraars op deze plaat niet rauw wilde zijn. Ik vind dat album hierna trouwens beduidend minder. Dan vind ik die nieuwe ambient-plaat leuker.
Maar Bloem, hier zit zoveel in, zó subtiel! Trompet, tamboerijn, pauken, mannenkoor, strijkkwartet. Veel heb je tijdens het luisteren niet eens door. Het is zo intens perfect uitgewerkt allemaal. Overduidelijk dat de heren alles uit de kast hebben gehaald om hier op de top van hun kunnen te presteren. En dat hoor je! Nergens overschreeuwt de plaat zichzelf. Het is slepend, het is licht melancholisch, het is een prachtige muzikale reis.



Freduk
Usericon van Freduk
Posted 11-08-2024 19:06 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Fluister-aars


Winter is coming


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 13-08-2024 13:53 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Sugar Lee Hooper - Keetje Tippel


"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 13-08-2024 15:28 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Het is natuurlijk op basis van de hoes en de naam al duidelijk dat Fluisteraars op deze plaat niet rauw wilde zijn. Ik vind dat album hierna trouwens beduidend minder. Dan vind ik die nieuwe ambient-plaat leuker.
Maar Bloem, hier zit zoveel in, zó subtiel! Trompet, tamboerijn, pauken, mannenkoor, strijkkwartet. Veel heb je tijdens het luisteren niet eens door. Het is zo intens perfect uitgewerkt allemaal. Overduidelijk dat de heren alles uit de kast hebben gehaald om hier op de top van hun kunnen te presteren. En dat hoor je! Nergens overschreeuwt de plaat zichzelf. Het is slepend, het is licht melancholisch, het is een prachtige muzikale reis.


Op basis van dit geschrift zou ik durven stellen dat Bloem de plaat is die Alcest eigenlijk had moeten maken, maar dan toch niet in zich had. Akkoord ook dat die ambient plaat van Fluisteraars echt wel goed is, maar de vorige is toch ook gelaagder dan je op het eerste zicht zou denken hoor.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 13-08-2024 15:30 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Op mijn verjaardag mag een streepje van mijn favoriete band uiteraard niet ontbreken...





Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen