IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Now Playing Vorige pagina | Volgende pagina
SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 20-08-2024 13:29 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht






DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 20-08-2024 13:46 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht


Wagakki band uit Japan. Geen idee of dit hier gepruimd wordt maar ik vind deze band geweldig. Uitstekende muzikanten ook met hun traditionele instrumenten. Sebonzakura, ook een heerlijk nummer. Vooral live is het indrukwekkend.


Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 21-08-2024 0:19 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Afgelopen dagen:



Sterke debuutplaat van het Poolse Odraza, ondertussen ook alweer 10 jaar oud.

Dit duo speelt op 'Esperalem Tkane' een gevarieerd album bij elkaar.
De muziek gaat van rustigere, ingetogen en soms ietwat experimentele stukken naar vuige, smerige black metal.

Hier en daar zijn er ook wat dissonanten te bespeuren. En zelfs invloeden uit de blues worden niet geschuwd.

Bovenstaand nummer is toch wel het hoogtepunt van de plaat!




Abigor strikes again! Deze band krijgt sinds hun reünie in 2006 regelmatig wat shit over zich heen. Vooral oldschool blackies hebben een probleem met het feit dat Abigor niet bang is om onbekende paden in te slaan.

Sinds die reünie in 2006 experimenteert de band veel meer dan in hun zogezegde hoogdagen in de nineties.

Op 'Taphonomia Aeternitatis - Gesänge im Leichenlicht der Welt' brengt de band een ideale mix van enerzijds sterke second wave black metal en anderzijds meer avant-garde toestanden.

Zeer degelijke plaat dus, die, als ik eerlijk mag zijn, naar het einde toe wel wat zwakker wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 21-08-2024 0:20]


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 21-08-2024 13:45 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie



Geweldige schijf toch!



mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 21-08-2024 14:11 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2024 0:19 schreef Steel Jaw het volgende:
Afgelopen dagen:



Sterke debuutplaat van het Poolse Odraza, ondertussen ook alweer 10 jaar oud.

Dit duo speelt op 'Esperalem Tkane' een gevarieerd album bij elkaar.
De muziek gaat van rustigere, ingetogen en soms ietwat experimentele stukken naar vuige, smerige black metal.

Hier en daar zijn er ook wat dissonanten te bespeuren. En zelfs invloeden uit de blues worden niet geschuwd.

Bovenstaand nummer is toch wel het hoogtepunt van de plaat!




Dikke plaat inderdaad, I like


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 21-08-2024 14:15 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2024 13:45 schreef KwelgeestIV het volgende:


Geweldige schijf toch!


Yes, echt een underground klassieker. Valt best te omschrijven als Ildjarn-op-paddo's, echt een unieke plaat.

Kwam toevallig vandaag via de FB van Alkerdeel nog deze Sort Vokter-tribute band tegen.



Zeker genietbaar, maar komt niet in de buurt van het origineel


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 21-08-2024 14:18 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 21 augustus 2024 0:19 schreef Steel Jaw het volgende:
Afgelopen dagen:



Sterke debuutplaat van het Poolse Odraza, ondertussen ook alweer 10 jaar oud.

Dit duo speelt op 'Esperalem Tkane' een gevarieerd album bij elkaar.
De muziek gaat van rustigere, ingetogen en soms ietwat experimentele stukken naar vuige, smerige black metal.

Hier en daar zijn er ook wat dissonanten te bespeuren. En zelfs invloeden uit de blues worden niet geschuwd.

Bovenstaand nummer is toch wel het hoogtepunt van de plaat!
Ga ik checken.


quote:


Abigor strikes again! Deze band krijgt sinds hun reünie in 2006 regelmatig wat shit over zich heen. Vooral oldschool blackies hebben een probleem met het feit dat Abigor niet bang is om onbekende paden in te slaan.

Sinds die reünie in 2006 experimenteert de band veel meer dan in hun zogezegde hoogdagen in de nineties.

Op 'Taphonomia Aeternitatis - Gesänge im Leichenlicht der Welt' brengt de band een ideale mix van enerzijds sterke second wave black metal en anderzijds meer avant-garde toestanden.

Zeer degelijke plaat dus, die, als ik eerlijk mag zijn, naar het einde toe wel wat zwakker wordt.
Mijn favoriete Abigor-album is Supreme Immortal Art, met Satanized op een goede tweede plek. Nou moet ik erkennen ze na het zeeeer tegenvallende en zaaddodende Time [...] eigenlijk bijna geen aandacht meer te hebben geschonken, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat werk beter, experimenteler en meer onontgonnen is dan de twee reeds door mijzelf genoemde albums. Wat ik wel her en der heb vernomen is dat een of meerdere van de heren gewoon een heel erg vervelend sujet is.



SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 21-08-2024 15:56 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht






Freduk
Usericon van Freduk
Posted 21-08-2024 16:06 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Eén van de beste albums ooit. Zo ontzettend vaak gedraaid dat ik hem nu bijna nooit meer opzet.
Was altijd standaard eind jaren '0: na het werk een dutje doen op de bank. En dan deze cd op.


Winter is coming


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 21-08-2024 16:23 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Nooit beluisterd. Het zou eigenlijk ok best wel eens kunnen ik überhaupt nog nooit Tiamat heb gehoord.



mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 21-08-2024 16:27 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2024 16:23 schreef KwelgeestIV het volgende:
Nooit beluisterd. Het zou eigenlijk ok best wel eens kunnen ik überhaupt nog nooit Tiamat heb gehoord.


Geniale band, één van de weinige die innovatief en vernieuwend bleven met hun sound en in elke periode hoogstaande kwaliteit brachten. Ook live een heel sterke band.


SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 21-08-2024 16:34 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2024 16:06 schreef Freduk het volgende:
Eén van de beste albums ooit. Zo ontzettend vaak gedraaid dat ik hem nu bijna nooit meer opzet.
Was altijd standaard eind jaren '0: na het werk een dutje doen op de bank. En dan deze cd op.


Clouds was altijd mijn favoriet in de nineties, live ook, deze is wat zweveriger. En de "metal" is ondertussen wel verdwenen.Ik had deze echt al tig jaar niet meer gehoord. Ik denk dat ik er nu wat meer open voor sta. Na deze cd ben ik toen afgehaakt. Als ik er aan denk eens wat later materiaal beluisteren.

Net deze geluisterd, ook super lang geleden, live ook ooit gezien. Toen best vaag en nog wel.






[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 21-08-2024 16:35]


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 21-08-2024 16:51 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2024 16:34 schreef SimsalaWim het volgende:

Net deze geluisterd, ook super lang geleden, live ook ooit gezien. Toen best vaag en nog wel.









Ik zoek dit al jaren op vinyl, quasi niet te krijgen of toch niet voor een betaalbare prijs. Lang geleden dat ik het nog luisterde, maar ik vond het altijd fantastisch. Leren kennen via een gedubde cassette, waardoor de al behoorlijk vage productie nog brakker klonk, maar het geheel heeft iets heel mysterieus en dromerigs over zich, en ergens is het oook catchy. Unieke plaat.



[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 21-08-2024 16:55]


SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 21-08-2024 17:56 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Helaas, ik heb hem op cd. Wel super lang al, maar de cd is dus waarschijnlijk niet zo bijzonder.




KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 21-08-2024 18:03 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 21 augustus 2024 17:56 schreef SimsalaWim het volgende:
Helaas, ik heb hem op cd. Wel super lang al, maar de cd is dus waarschijnlijk niet zo bijzonder.



Een 1993 (beide persings) mint is wel geld waard. Gebruikt in goede staat 25 euro. Lichte krassen, haarlijnen en andere gebruikssporen max 20 euro. In twijfelachtige staat 12 euro.
Is destijds niet op vinyl uitgekomen. Dat zijn herdrukken.



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 21-08-2024 22:42 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2024 14:18 schreef KwelgeestIV het volgende:

Mijn favoriete Abigor-album is Supreme Immortal Art, met Satanized op een goede tweede plek. Nou moet ik erkennen ze na het zeeeer tegenvallende en zaaddodende Time [...] eigenlijk bijna geen aandacht meer te hebben geschonken, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat werk beter, experimenteler en meer onontgonnen is dan de twee reeds door mijzelf genoemde albums. Wat ik wel her en der heb vernomen is dat een of meerdere van de heren gewoon een heel erg vervelend sujet is.


Time... is één van mijn favoriete platen van hen. Uiteraard niet voor iedereen, want uiterst fragmentarisch. Maar ik vind het futuristisch en kille industrial sfeertje op die plaat geweldig. Time... is voor Abigor wat Grand Declaration of War voor Mayhem is.

Satanized heb ik ooit de helft beluisterd, maar toen afgezet. In het begin beviel het mij wel, maar na een tijdje begon het me tegen te steken. Denk dat de songwriting op die plaat ondermaats is voor een Abigor album.

Supreme Immortal Art heb ik nog niet beluisterd. Van hun stuff uit de jaren '90 enkel Orkblut en Apokalypse gehoord. Ooit begonnen aan Opus IV en Channeling..., maar het klikte niet echt.
Maar bon, ik zal wel een uitzondering zijn onder de Abigor fans die het werk na hun split-up beter vindt dan hun oudere werk.


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 22-08-2024 13:28 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 21 augustus 2024 22:42 schreef Steel Jaw het volgende:
Time... is één van mijn favoriete platen van hen. Uiteraard niet voor iedereen, want uiterst fragmentarisch. Maar ik vind het futuristisch en kille industrial sfeertje op die plaat geweldig. Time... is voor Abigor wat Grand Declaration of War voor Mayhem is.

Satanized heb ik ooit de helft beluisterd, maar toen afgezet. In het begin beviel het mij wel, maar na een tijdje begon het me tegen te steken. Denk dat de songwriting op die plaat ondermaats is voor een Abigor album.

Supreme Immortal Art heb ik nog niet beluisterd. Van hun stuff uit de jaren '90 enkel Orkblut en Apokalypse gehoord. Ooit begonnen aan Opus IV en Channeling..., maar het klikte niet echt.
Maar bon, ik zal wel een uitzondering zijn onder de Abigor fans die het werk na hun split-up beter vindt dan hun oudere werk.
Satanized is zowel qua sfeer als geluid, als progressie als thematiek natuurlijk (al) een zeer futuristische plaat. Supreme Immortal Art is ook al een zeer eigenzinnige en progressieve plaat. Die lijn hebben ze op Satanized doorgetrokken, en wellicht zelfs een schepje bovenop gedaan.
Tussen die twee in zit dan Channeling the Quintessence of Satan. Die wist mij niet te overtuigen. Is mij niet bijgebleven; maar heeft om M-A toch een 90% score op basis van 4 reviews. Toch maar weer eens aanzetten dan.
Ik vergiste me gisteren overigens. Voor Time [...] was ook nog Fractal Possession uitgekomen. Ook al zo zaaddodende plaat... Niet gek dat ik dei was vergeten. Maar onlangs hoorde ik een sample van Leytmotif Luzifer voorbij komen, en dat klonk dan wel weer vet. Wellicht te vroeg afgehaakt. Maar na twee nietszeggende albums houd ik het doorgaans voor gezien.

Maar goed.., mijn punt was dat Abigor al voor hun split progressief was en dat (verstokte) old school blekkies al eerder waren afgehaakt. Ergens bij Nachthymnen of Apokalypse. En dat ik op een Supreme Immortal Art of Satanized niet minder experimenteerdrift hoor dan op Fractal Possession of Time [...].
Die oude albums hebben trouwens echt wel gave momenten en nummers. Een Weeping Midwintertears of Scars in the Landscape of God; maar hebben als geheel, als album, niet de volwassenheid of coherentie van later werk.
En er zijn wel meer mensen juist van huh nieuwe(re) werk gecharmeerd. Assie bijvoorbeeld. en ik schat Spectre ook als meer moderne Abigor-fan in.

Gisteren en vandaag trouwens Lugburz van Summoning weer eens gedraaid. Daar hoor je de inteelt goed. Had zo een oude Abigor-release kunnen zijn. Dat is op de latere albums van die band niet meer (zo) aanwezig.

[Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 22-08-2024 13:31]



KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 22-08-2024 13:30 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 21 augustus 2024 13:45 schreef KwelgeestIV het volgende:


Geweldige schijf toch!
Deze trouwens ook nog maar een keer. Echt heerlijk, geniaal!



DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 22-08-2024 13:40 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht

Binnenkort maar eens dit topic helemaal van begin tot eind doorspitten voor de nodige metaltips.
Hier eentje van mij:



Gewoon klassieke HM zonder toeters en bellen. Simpele deuntjes, lekker gespeeld, smerig geluid. Precies de reden waarom ik destijds voor metal ben gevallen.


Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 31-08-2024 10:57 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht



"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 31-08-2024 11:24 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2024 16:34 schreef SimsalaWim het volgende:
Clouds was altijd mijn favoriet in de nineties, live ook, deze is wat zweveriger. En de "metal" is ondertussen wel verdwenen.Ik had deze echt al tig jaar niet meer gehoord. Ik denk dat ik er nu wat meer open voor sta. Na deze cd ben ik toen afgehaakt. Als ik er aan denk eens wat later materiaal beluisteren.

Net deze geluisterd, ook super lang geleden, live ook ooit gezien. Toen best vaag en nog wel.







Die zou ik enkel om het plaatje al negeren.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 31-08-2024 18:25 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik ga even Ragnarok opzetten. Om de zoveel jaar doe ik een poging, misschien luister ik nu wel eens een cd af.


Winter is coming


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 03-09-2024 18:15 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie


Vanuit mijn vakantiehuisje in de Jura.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-09-2024 21:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 03-09-2024 22:30 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht



"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen