![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ik kan vooral de Amerikaanse bands, zoals Manilla Road, Omen en Iced Earth erg waarderen. ![]() |
|
Manilla road is power metal? ![]() |
|
Iced Earth draai ik graag en ik zet het Keeper Of The Seven Keys-tweeluik van Helloween wel eens op. Daar houdt het bij mij wel op qua power metal. Powerized is compleet niet mijn ding, maar ze doen het erg goed, moet ik zeggen. ![]() ![]() |
|
quote: Tja, blijkbaar zijn daar de meningen over verdeeld. [edit] Op MA wordt het Epic Heavy/Power Metal genoemd [/edit] [Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 12-02-2014 11:39] ![]() |
|
Tjah, het wordt wel eens genoemd als een soort proto-power metal. Net als Savatage's In the Hall of the Mountain King. (Die is tof, trouwens.) Ik heb altijd graag naar power metal geluisterd. Althans, de bands waarbij de zanger niet zo dertien-in-een-dozijn klinkt. (Zie Stratovarius, Rhapsody (of Fire).) Er mag van mij wel wat kracht in de vocalen zitten, zoals bij Matthew Barlow, Hansi Kursch, of bijv. Stu Block--de nieuwe vocalist van Iced Earth. Beetje jammer alleen dat Iced Earth met de jaren steeds oninteressanter is geworden. Het laatste album klinkt afgezaagd, levenloos en steriel (dat laatste vooral door de productie). "What binds us to our grief, binds the sculptor to his clay." ![]() |
|
Toen ik in 2001 eindelijk internet thuis kreeg heb ik behoorlijk wat power metal leren kennen via mp3.com wat toen nog een ideale site was voor kleine bands om hun demo's te droppen. Zo heb ik Dragonland, Dragonforce, Power Quest, Stormwarrior en Dreamtale nog leren <3 Black Majesty uit Australië trek ik ook heel erg goed. Die zanger zoekt echt het randje op van wat luisterbaar is, maar gaat er net niet overheen ![]() ![]() |
|
quote: Ook een favoriet van mij. ![]() |
|
voor 2014: Nieuwe Axenstar, Stormwarrior, Primal Fear en Iron Savior signature ![]() |
|
Uit dat rijtje vond ik eigenlijk alleen Iron Savior een aangename verrassing. Platen van Stormwarrior vind ik altijd maar voor maximaal de helft leuk, die gasten denderen me net teveel op hetzelfde tempo door. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Gewoon de ene dag de helft van het album luisteren en dan de volgende dag de andere helft? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
Ik heb twee LP's van die gasten (meer dan genoeg) en daar doe ik dat inderdaad mee. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Stormwarrior blijft een band waar ik een zwak voor heb. Daarom is het ook wel jammer dat het nooit de middenmoot zal ontstijgen. ![]() |
|
Zo, meeste power metal op cd inmiddels de deur uit. Alleen de grotere jongens (Helloween, Blind Guardian e.d.) blijven staan, alles wat jaren ongeluisterd heeft staan verstoffen is weg. Had ik jaren eerder moeten doen. ![]() http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
2020 release, hangt naar classic heavy metal: [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-12-2020 3:33] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
lekker plaatje verbetering ook ten op zichte van de eerste. Oh en met al die hardcore riffs kun je het praktisch metalcore noemen haha. ![]() |
|
quote: Goud. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
quote: ik zie deze overal terugkomen, maar snap het niet echt. signature ![]() |
|
quote: Geniale plaat. Gewoon heerlijke epic heavy metal. Ik hoor ook weel oude Warlord in Eternal Champion terug. En het oude Warlord is bij mij heilig. ![]() bub ![]() |
|
quote: Degelijke classic U.S. METAL, uitstekende zet van No Remorse records om hier verschillende special editions van uit te brengen. ![]() |
|
quote: Moet die dringend een degelijke kans geven. De zanger van Iron Age en enkele leden van War Hungry, dus de mosh brengen maar dan met zwaarden. ![]() |
|
Ik hou hier heel erg niet van. Maar dat maakt niet uit, enjoy, mensen. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
quote: Die US power metal is vrij statig, ipv energiek. Ik mag het wel, maar tam is het vaak wel. Mss vind je dit genietbaarder: Volledig album: [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 22-12-2020 22:32] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
En de nieuwe: EMBERS OF WAR, the new album from Christian Muenzner’s band, ETERNITY'S END, is filled to the rim with flashy craziness, Racer X/Cacophony inspired dual guitar shredding, high speed drumming from Hannes Grossmann, soaring vocals and epic, catchy choruses. With a guest appearance by Piet Sielck (Iron Savior). Iuri Sanson -Vocals Christian Muenzner - Guitars Hannes Grossmann - Drums Linus Klausenitzer - Bass Justin Hombach - Guitars The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
signature ![]() |
![]() |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |