IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : NLDM Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-12-2002 22:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

NeerLandse Death Metal...

Wat zijn je gedachten erover? Is er een Nederlandse 'sound'? Hoe zat dat in het verleden?

Mijn persoonlijke favorieten zijn Pentacle en de ouwe Pestilence. Al die blastbeat-riffplak bands als Severe Torture en Pyaemia enzo vind ik maar saai. Om over stomasexfetishbandjes (thx to Mutilator voor de term) maar te zwijgen (Last Days of Humanity bv.).

Nieuwe bands als I.N.R.I. kunnen ook mijn goedkeuring niet wegdragen. Saai! En Altar, en God Dethroned... wat is dat toch? Hoe zit het met NLDM? Zijn er nog GOEDE bands? Aanstormende nieuwe talenten? Of blijft alles maar naar spruitjes ruiken?


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 21-12-2002 22:24 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

Pentacle is geniaal!
Bands als Sinister vind ik daarentegen aars zuigen, jammerlijke aftreksels, leuk voor eens...
De Nl grindscene vind ik daarentegen een stuk geslaagder!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-12-2002 22:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2002 22:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoe zit het met NLDM? Zijn er nog GOEDE bands? Aanstormende nieuwe talenten? Of blijft alles maar naar spruitjes ruiken?


Er bestaat nu geen "nederlandse" stijl. Alles is reeds een keer gedaan, maar los hiervan zijn er zin wel enkele goede bands actief (geweest).
bijv. sempiternal deathreign, pestilence, asphyx, pentacle. deadhead en thanatos zijn ook best aardig trouwens.

helaas hebben enkele journalisten nogal last van bands ophemelen van eigen bodem. daar schiet je niks mee op vind ik. sterker nog , het werkt totaal averechts. Ik weet nog goed hoe ik vol verwachting naar severe torture gong luisteren. dat was dus een van de grootste tegenvallers ooit.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-12-2002 22:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2002 22:24 schreef Wishmaster het volgende:

De Nl grindscene vind ik daarentegen een stuk geslaagder!

daar ken ik niks van. noem eens enkele bands aub??


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 21-12-2002 22:38 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

inhume, mangled.

sempiternal deathreign met devastating empire towards humanity bedoelde ik net. wel al een ouwe plaat.





Oud Vuil.


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 21-12-2002 22:39 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

quote:
Op 21 december 2002 22:32 schreef attila_de_hun het volgende:
daar ken ik niks van. noem eens enkele bands aub??

Inhume! Collision! Rompeprop, Mangled, LDOH voor de fans ( ik vind 't ruk hehe ) verder ken ik even niet zoveel voor de geest halen op deze zatordagavond


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 21-12-2002 22:41 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

enne.. wat vinden we van Asphyx?


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 21-12-2002 22:56 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

De ouwe wave (eerste??) vond ik altijd hit-and-miss. (Een track geweldig, een track aanhoorbaar en 2 tracks shit, repeat).
Eerste 2 Gorefest, Assphyx kon me ook noooit boeien, Sinister's 1ste 2 albums vind ik nog altijd bere goed en de daarop volgende sucken apekloten allemaal, Occult heb ik nooit eerder bewust gehoord (), van Pestilence vind alleen Consuming Impulse goed...God Dethroned maakt wel geen DM meer maar die vind ik toch ook nog kwaliteit leveren.
Van de huidige wave vind ik Inhume te-fuc-king-gek, Severe Torture boeit me dan weer niet (alleen 1ste album gehoord), Pyaemia vind ik geweldig, Prostitute Desfigurement is SU-PER, Centurian (RIP) waren SU-PER, Mangled vind ik ook te gek.
Nou weet ik niet of Rompeprop in dit rijtje thuishoort maar die zijn ook zeer vermakelijk.

Eigen sound? God Dethroned IMO wel maar de hele NL scene? Nee.
Een eigen sound kan ik in de huidige crop als geheel nog niet bespeuren maar veel van deze bands -en zo niet allemaal- zijn binnen een paar seconden luisteren te herkennen.


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 21-12-2002 22:57]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-12-2002 22:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Pentacle vind ik een van de gaafste Nederlandse bands die ik ken..

Bands als Sinister vind ik er goed op los beuken, maar verder niet interessant (net zoals dat ik Cannibal Corpse niet interessant vind, dus dat zal wel aan mij liggen) ..

I.N.R.I. zag ik laatst toevallig nog live,.. was de beste band van de avond, maar dat kwam vooral door de goede live act / contact publiek, etc.. de muziek was wel ok maar op cd hoeft van mij niet.



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 21-12-2002 22:59 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2002 22:57 schreef Valorian666 het volgende:
(net zoals dat ik Cannibal Corpse niet interessant vind, dus dat zal wel aan mij liggen) ..


Er zijn velen zoals jij, ik dus ook. CC-TOTM uit '92 is de laatste album die ik aangeschaft heb.


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 21-12-2002 23:01 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

Kut, Occult is ook geniaal! Centurian was ook zeer tof!

Rompeprop past niet echt in 't rijtje thuis denk ik meer lachwekkend...

Pyeamia (ofzo) en Prostitute staan op m'n lijstje van nog uit te checken bands...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-12-2002 23:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2002 22:38 schreef webblaster wim het volgende:
inhume, mangled.

sempiternal deathreign met devastating empire towards humanity bedoelde ik net. wel al een ouwe plaat.






ik dacht dat die plaat van hun 'spooky gloom" heette.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 21-12-2002 23:09 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 december 2002 23:07 schreef attila_de_hun het volgende:
ik dacht dat die plaat van hun 'spooky gloom" heette.


uhm, dat klopt, zal wel een nummer op die plaat zijn, wat ik bedoel.


Oud Vuil.


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 21-12-2002 23:28 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

Is sempiternal deathreign old school death metal?

Ik ben ook wel benieuwd naar die re-release van Bestial Summoning demo's. Hollandsche black/death a la Beherit naar het schijnt, en dat alles voor de black metal hype.

Centurian is kicken, net als Thanatos!


quote:
Op 21 december 2002 22:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Er is trouwens wel wat aanstormend nieuw talent bezig. Of nou ja, ze hebben nog niets uit enzo... maar ik heb wat conversaties met bepaalde heren gevoerd, en die hebben mij benieuwd gemaakt. Bepaalde heren...... Carnagath van Morte Aeterna en Rectum Lobotomy van Open dus. We zullen zien wat het oplevert, beide bands schijnen furieuze death/black metal te willen maken.



Hee en Shun Sacer dan???? Met nog wel Snaack in den gelederen.


quote:
Op 21 december 2002 22:18 schreef Dwaallicht het volgende:
Countess is erg goed!



Vind ik zelf heeeeeeeeeeeeeeeeel erg zuigen. Heel heel heel erg. een ramp. Ik ben er even stil van.


*stilte*


Zo, das wel weer genoeg. wat een kut band. Op een mini cd van countess staan ze op de foto met bier en een whiskey. Die gozer met de whiskey lust eigenlijk helemaal geen whiskey. Hij heeft zelf een keer verklapt dat het appelsap was.

quote:

Perditor en Fluisterwoud zijn live erg tof om te zien. De Fluisterwoud demo is IMO te oud om nog representatief te zijn, en de full length laat nog op zich wachten... Perditor op CD/demo ken ik niet.



Ik heb een demo van Perditor, vooral de nieuwe nummers beloven erg veel! Ze zijn ook serieus bezig met black metal.

quote:

En verder vind ik het maar matig, wat ik ken, dan. Liar of Golgotha enzo... pfff.... Ah, Funeral Winds is wel aardig. Maar al die keyboardrukbands zijn maar klote!


mmm Ik wil nog wel eens wat Funeral Winds horen/kopen.

edit quotejes gefixt

[Dit bericht is gewijzigd door Shun Sacer op 21-12-2002 23:30]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-12-2002 23:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Centurian was te gek idd! Helemaal vergeten.

Ah, Shun Sacer, jouw band met Snaack ben ik ook erg benieuwd naar idd. Heet de band ook Shun Sacer? Wat betekent de bandnaam?

Countess... ik ken alleen 'The Shining Swords of Hate' goed, en die vind ik dus te gek... erg sfeervol.


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 21-12-2002 23:58 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 21 december 2002 23:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Centurian was te gek idd! Helemaal vergeten.

Ah, Shun Sacer, jouw band met Snaack ben ik ook erg benieuwd naar idd. Heet de band ook Shun Sacer? Wat betekent de bandnaam?


Ja het heet Shun Sacer. Ik schrijf alle muziek en teksten. Ik speel gitaar en ik dirigeer hehehehehe. Wat de bandnaam betekent vertel ik aan vrijwel niemand.

quote:

Countess... ik ken alleen 'The Shining Swords of Hate' goed, en die vind ik dus te gek... erg sfeervol.



Mmm moet ik dat album van Countess toch eens checken! Maar 'klassiekers' als 'Bloed in de sneeuw' vind ik echt poep. Een van de Countess luitjes heeft eens een 'best of' tape voor me in elkaar gedraaid. Helemaal vol, dus 90 minuten. Erg saai en slecht (nee niet evil).


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-12-2002 0:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wel, 'The Shining Swords of Hate' klinkt zeeerrr marginaal, nrs. van 20 minuten, eindeloze herhaling van mistige riffs en gekerm op de achtergrond... .

Jammer dat je de bandnaam niet wil vertellen, maar een begrijpelijk besluit. Ik vind het echter altijd wel tof om te weten wat een band bedoelt, waar ze mee bezig zijn, en daar hoort dan ook een uitleg van de naam bij. Hoe het wél moet is dan bv. Burzum, en hoe het niet moet is bv. Borknagar (het betekent niks, maar 'het klonk wel tof....').


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 22-12-2002 0:07 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 22 december 2002 0:01 schreef Dwaallicht het volgende:
Jammer dat je de bandnaam niet wil vertellen, maar een begrijpelijk besluit. Ik vind het echter altijd wel tof om te weten wat een band bedoelt, waar ze mee bezig zijn, en daar hoort dan ook een uitleg van de naam bij. Hoe het wél moet is dan bv. Burzum, en hoe het niet moet is bv. Borknagar (het betekent niks, maar 'het klonk wel tof....').



Hahahahaha ja, dat vond ik ook zielig van Borknagar, hoewel t ook wel begrijpelijk is als je het plaatst in dat tijdperk; destijds kwam de black metal hype op samen met al die zielige namen van slechte black metal bands. Ze wilden niet geassocieerd worden met poser metal of cliche kudde ideologie, denk ik. Helaas werkte hun besluit tegen zich. Ze kozen voor een betekenisloze harry potter naam. Alsof ze nergens voor staan. En dan valt een stuk agressie weg bij metal.


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 22-12-2002 1:04 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 21 december 2002 22:16 schreef Dwaallicht het volgende:
NeerLandse Death Metal...

Wat zijn je gedachten erover? Is er een Nederlandse 'sound'? Hoe zat dat in het verleden?

Mijn persoonlijke favorieten zijn Pentacle en de ouwe Pestilence. Al die blastbeat-riffplak bands als Severe Torture en Pyaemia enzo vind ik maar saai. Om over stomasexfetishbandjes (thx to Mutilator voor de term) maar te zwijgen (Last Days of Humanity bv.).

Nieuwe bands als I.N.R.I. kunnen ook mijn goedkeuring niet wegdragen. Saai! En Altar, en God Dethroned... wat is dat toch? Hoe zit het met NLDM? Zijn er nog GOEDE bands? Aanstormende nieuwe talenten? Of blijft alles maar naar spruitjes ruiken?



The Fifth Moon!!!!!!!!!!!!!


Je kan me de bout hachelen!


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 22-12-2002 1:35 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ik mis Pulverizer nog in dit topic. En die bandnaam moet hier toch echt wel genoemd worden want het is godverdomme een dijk van een band!

[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 22-12-2002 1:39]


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 22-12-2002 4:49 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

blegh ... leuk om gratis te zien bij concerten in de buurt ... maar er zijn echt maar weinig Death Metal bands die echt boeiend zijn. 3 om precies te zijn: Agiel, Nile & Iniquity ...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 22-12-2002 10:17 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik vind vooral Pyaemia, maar ook Severe Torture echt heerlijk. Dus ik maak me geen zorgen.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 22-12-2002 10:40 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Asphyx !!!! Godverdeteering zo'n geluid, zo'n morbide sfeer en zulke cult-platen (helaas met steeds weer wisselende line-up) .. Vooral "the rack" "last one on earth" en "embrace the death" (zieeek!)..

Pentacle, fifth moon en rides the moonstorm, geweldige platen, celtic frost/hellhammer gemengt met eigen toffe elementen (die zang van wannes, goaf !)

Pulverizer ja, ken ik alleen van die mini CD en de cremation-split (DEATH MACHINE !!) en cremation is ook geen slechte band.

Verder vind ik bands als sinister (een aardige plaat), severe torture, houwitser etc... echt tien keer niets.

Thrash/death als Flesh made sin is ook zeer goed te pruimen natuurlijk !


Ik, Wil Schuurman


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 22-12-2002 10:44 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Thanatos, jeps vergeten... de twee ouwe platen zijn tof en de laatste is ook zeer goed te pruimen, met wat meer moderne invloeden (nog steeds ouderwets gelukkig )


Countess ? Daar ben ik niet zo weg van, vind ik ook niet zo death, heb ik "Gospel of the horned one" en "Shining swords of hate" en van de laatste heb ik een beetje het idee dat men dezelde riffs / melodieën in elk nummer gebruikt.


Ik, Wil Schuurman


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 22-12-2002 10:58 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Ik vind van Neerlandse bodem erg tof:
- Severe Torture
- Houwitser
- Mangled
- Gorefest
- Pestilence
- Asphyx
- Sinister (oudere)


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 22-12-2002 11:05 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

My Minds Mine
Jammer dat ze ermee gekapt zijn..


11.45: restate my assumptions


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen