IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : NLDM Vorige pagina | Volgende pagina
webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-12-2002 21:02 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

lees ik nou nergens de naam altar???

die eerste demo is BRUUT.

die 1ste ceedee viel al wat tegen, vooral de zang.


Oud Vuil.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-12-2002 21:13 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 december 2002 21:02 schreef webblaster wim het volgende:
lees ik nou nergens de naam altar???

die eerste demo is BRUUT.

die 1ste ceedee viel al wat tegen, vooral de zang.


Leuk kerkintrootje op die demo; geweldige demotitel trouwens! 'An god created satan to blame for his mistakes'

Ik vind wel dat Altar snel opkwam omdat toendertijd de deathmetalscene totaal op z'n gat lag; er kwam geen ene ruft meer uit; werden ze ook nog gelanceerd door de Aardschok als de Nederlandse Deicide; tel daar nog de Youth against christ shirts bij op en de hype was compleet.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 28-12-2002 21:15 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

God Dethroned....


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-12-2002 22:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik weet niet of Vulture al is genoemd; een van Nederlands' eerste bands die redelijk wat thrashinvloeden had. Ze hebben , meen ik, twee goede cd's uitgebracht.


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 28-12-2002 23:03 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 28 december 2002 20:21 schreef Ome Roon het volgende:
Psies... ieder z'n smaak.

Toen deze bands rond 1990 begonnen was er een heel andere sfeer dan nu. Muzikaal waren de bands veel meer recht toe recht aan. Als je dat niks vindt, sja... dat mag he. Ik vond het altijd wel leuke optredens die ik van die bands gezien heb.



Ik vind vooral de simplistische riffjes en het belabberde drumwerk om te huilen. Maar wat nog erger is, de bruutheid ontbreekt! Vergelijk consolation, nembrionic en gutwrench maar eens met de internationale collegae...(zowel die van destijds als nu) dan schaam je toch je ballen uit je broek.

quote:

En zo vreemd is het niet als er veel bands worden opgenoemd, want dat was een onderdeel van het onderwerp van deze thread (zie hierboven)...



humm ja, verschillende interpretaties dus...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-12-2002 4:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 december 2002 18:47 schreef Ome Roon het volgende:
Wat ik een beetje mis hier zijn de bands uit de Zaanse scene. Jaren geleden hadden we toch aardig wat goeie bands hier in de omgeving:

- Nembrionic (toen nog Nembrionic Hammerdeath)
- Consolation
...


Ben ook nooit zo kapot geweest van deze twee; het beste werk van Nembrionic vind ik de samenwerking met Osdorp Posse (vette gitaarsound!) en zelfs dáár hoor je gejatte Bathory riffs. Het leukste vond ik, als Fabeltjeskrantfundamentalist zijnde, dat de zanger Bor de Wolf heet.

quote:
Door die bands is uiteindelijk ook Displeased Records ontstaan (de split CD van Consolation/Nembrionic was volgens mij een van de eerste echte CD's - de verzamelaartjes even niet meegerekend).


Displeased is toch vooral een mailorder (naam slaat op te hoge winkelprijzen); als platenlabel hebben ze werkelijk alleen maar meuk getekend (ok de eerste Altar; getipt door Aardschok), echt een ongelofelijke prutsmaak hebben die gasten; daar verbaas ik me al jaren over! Vergelijk de stal van Displeased maar eens met Hammerheart of zelfs een kleiner label als Fadeless; echt een wereld van verschil!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 29-12-2002 7:12 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 29 december 2002 4:26 schreef Mutilator het volgende:
Displeased is toch vooral een mailorder (naam slaat op te hoge winkelprijzen); als platenlabel hebben ze werkelijk alleen maar meuk getekend (ok de eerste Altar; getipt door Aardschok), echt een ongelofelijke prutsmaak hebben die gasten; daar verbaas ik me al jaren over!

Ahum... Celestial Season - Solar Lovers, een v/d beste doom cds ooit...
Hybernoid - The Last Day Begins... ,erg originele industrial-metal, ook al zijn de meningen over deze band verdeeld
Orphanage, Sadist, misschien niet geniaal maar toch zeker geen meuk!!


Zenial


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-12-2002 9:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Mwoah...wat mij betreft allemaal overschatte bands.

en dan nog...hoe ging het qua signings verder tot aan nu?



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ome Roon
Usericon van Ome Roon
Posted 30-12-2002 2:25 by Ome Roon Wijzig reactieProfiel van Ome RoonQuote dit berichthttp://www.slook.nl

Kan best zijn, maar jouw smaak is blijkbaar niet die van iedereen, anders waren ze ook nooit zo groot geworden (in 1992 werd alles nog vanuit huis gedaan). En of ze nou tegenwoordig zelf wat releasen of alleen mailorder doen... Blijkbaar wordt er gewoon meer verdiend met mailorder. En daar doet echt 99% van de platenlabels het voor... om euro's te verdienen en niet omdat ze zulke metalfans zijn.

quote:
Het leukste vond ik, als Fabeltjeskrantfundamentalist zijnde, dat de zanger Bor de Wolf heet.

Da's dus niet helemaal waar, want dat was Mutilated Bones. Bij Nembrionic heette ie alleen nog maar Bor en eigenlijk Marco. Maar goed, lekker belangrijk.

Als je de bands uit die begintijd bekijkt dan was het allemaal niet zo schokkend hoor. Heb je Unleashed wel es gehoord of de eerste CD's van Grave? Daar ligt tegenwoordig bijna niemand meer wakker van maar toen trokken die bands volle zalen.

quote:
Ik vind vooral de simplistische riffjes en het belabberde drumwerk om te huilen. Maar wat nog erger is, de bruutheid ontbreekt! Vergelijk consolation, nembrionic en gutwrench maar eens met de internationale collegae...(zowel die van destijds als nu) dan schaam je toch je ballen uit je broek.

Dat mag jij vinden natuurlijk. Gitaartechnisch hebben we het hier niet over virtuozen, maar om nou te zeggen dat het drumwerk zo belabberd is... ik zou zeggen, pak Stahlplaat van Consolation es uit de kast en luister es naar de drums. Als dat belabberd is, dan kan grootste gedeelte van de Nederlandse metaldrummers denk ik wel stoppen. Of de eerste demo van Gutwrench... absoluut een mooie vette sound. Vergelijk dat es met de andere demo's uit die tijd, de helft klinkt alsof alles van los zand aan elkaar hangt.

En welke vergelijkbare bands uit die tijd zijn volgens jou dan echt stukken bruter? Want daar ben ik wel benieuwd naar. En kom dan niet met die Scott Burns eenheidsworst-bands aan want dat was ook niet echt veel bijzonders op 1 of 2 uitzonderingen na.

Even gewoon een vraag, maar hoe oud ben je? Want misschien is er gewoon sprake van een soort generatiekloof... Dit bedoel ik dus niet negatief maar ik kan me voorstellen dat als je opgroeit met de bands van nu, dat die ouwe zooi nu allemaal een stuk minder indrukwekkend klinkt dan toen.

En nu weer ff on-topic nog wat Nederlandse bands die best succesvol zijn geweest: Korsakov, Obtruncation en Excision. Wie kent ze nog...

[Dit bericht is gewijzigd door Ome Roon op 30-12-2002 2:34]


"Metal is dood"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-12-2002 2:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nou, ik vind die oude death metal uit de begin jaren '90 nog steeds de tand des tijds weerstaan hoor. Oude Grave, oude Unleashed, oude Dismember, oude Entombed... echt, daar zit zoooo veel meer energie in dan in de toenmalige Nederlandse scene. Ik vind het maar een flinke spruitjeslucht hier. Ik weet ook niet precies wat het probleem is met al die oude platen op Displeased, maar ook ik ben er echt totaal niet kapot van. Het straalt niet dat zelfvertrouwen oid uit wat bv. voornoemde bands wel hadden, zoiets? Kijk, uiteraard is de muziek het belangrijkst, maar zelfs de bandnamen spreken niet tot de verbeelding. Nembrionic, heu?? Consolation (vertroosting) ??

Ik vond alleen Eternal Solstice's 'Horrible Within' op Displeased wel tof.

(oh, en laten we helemaal niet over black metal beginnen... Unlord, aaaarggghhh...)


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 30-12-2002 10:41 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 30 december 2002 2:25 schreef Ome Roon het volgende:
En daar doet echt 99% van de platenlabels het voor... om euro's te verdienen en niet omdat ze zulke metalfans zijn.

Duh... als ze echt euro's willen verdienen zouden ze wel de cds van britney spears gaan verkopen... Ik ken die gasten van displeased goed genoeg om te weten dat het echt wel metalfans zijn...

quote:
Op 30 december 2002 2:37 schreef Dwaallicht het volgende:
(oh, en laten we helemaal niet over black metal beginnen... Unlord, aaaarggghhh...)

Vesperian Sorrow dan?


Zenial


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 30-12-2002 11:18 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Waarom staat de Pentacle MCD eigenlijk niet meer bij de releases van Displeased? Want dat was, ongeacht ander uitgegeven stuff, wel een deftige plaat.

Wat de vergelijking van Displeased met Fadeless aangaat -> je hebt gelijk.

de vergelijking met Hammerheart? Dan nog liever Displeased.

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 30-12-2002 11:18]


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 30-12-2002 11:57 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik las hierboven ergens de naam Excision.Hoe is het hiermee?Heb er al jaren niks meer van gehoord.Was destijds ook een erg vette band.

Ik moet ome Roon trouwens gelijk geven.De meesten hier zijn toch jonger en zijn niet echt opgegroeid met de "nederlandse scene".Qua techniek en productie is er veel op vooruit gegaan de laatste jaren maar toch mis ik dat gevoel wat veel bands destijds wel hadden(ook al waren het geen wereldmuzikanten).
The Circle en Polluted Inheritance waren ook goede bands uit die tijd.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 30-12-2002 12:16 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Displeased is inderdaad een waardeloos label, werkelijk geen een boeiende band.

Ze hebben nu ook een sublabel ofzo, from beyond geloof ik ?

Ik zag dat ze binnenkort de drie asphyx demo's + live nummers op een cdtje knallen... ben benieuwd.


Ik, Wil Schuurman


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-12-2002 12:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 30 december 2002 12:16 schreef Snagger het volgende:
Displeased is inderdaad een waardeloos label, werkelijk geen een boeiende band.

Ze hebben nu ook een sublabel ofzo, from beyond geloof ik ?

Ik zag dat ze binnenkort de drie asphyx demo's + live nummers op een cdtje knallen... ben benieuwd.


Klopt; re-release label; heel aardig initiatief; hopelijk maken ze niet meer zulke blunders zoals met de Pestilence demo's!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 30-12-2002 12:27 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Aargh hoe heet 'ie... malleus maleficarum ofzo ? Die heb ik hier, ooit 1 nummer geluisterd, daarna nooit niks meer.


Ik, Wil Schuurman


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 30-12-2002 12:45 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 30 december 2002 12:27 schreef Snagger het volgende:
Aargh hoe heet 'ie... malleus maleficarum ofzo ? Die heb ik hier, ooit 1 nummer geluisterd, daarna nooit niks meer.


Ja, wat betekend dat eigenlijk? Mallevs Mallificarvm? (ofzo).


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 30-12-2002 13:26 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2002 12:45 schreef Inside-Lie het volgende:
Ja, wat betekend dat eigenlijk? Mallevs Mallificarvm? (ofzo).

Maleus Maleficarum was het boek welke de regels/wetten beschreef wanneer iemand een heks was en of diegene dan opgehangen,verbrand of verzopen moest worden.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 30-12-2002 13:29 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

En waarom schreven hun het met een V in plaats van een U?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-12-2002 13:31 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2002 13:29 schreef Inside-Lie het volgende:
En waarom schreven hun het met een V in plaats van een U?
Dat is kvlt!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 30-12-2002 13:31 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2002 13:29 schreef Inside-Lie het volgende:
En waarom schreven hun het met een V in plaats van een U?

Dat boek is al heel oud (+/- 1300-1400 als ik me niet vergis) en toen werd er nog anders geschreven.Het is trouwens latijn en daar werd de "u" zo geschreven.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 30-12-2002 13:32 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 30 december 2002 13:31 schreef Slechtheid het volgende:
Dat is kvlt!


Dit viel te verwachten

quote:
Op 30 december 2002 13:31 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dat boek is al heel oud (+/- 1300-1400 als ik me niet vergis) en toen werd er nog anders geschreven.Het is trouwens latijn en daar werd de "u" zo geschreven.


Okeej, bedankt... Ik ga hem zo weer es uit z'n hoes halen denk ik

[Dit bericht is gewijzigd door Inside-Lie op 30-12-2002 13:33]


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 30-12-2002 13:40 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Is Threnody al genoemd in dit topic?Ook erg goed.vooral de eerste 2 cd's


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 30-12-2002 13:52 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 30 december 2002 13:40 schreef Hub de Gallier het volgende:
Is Threnody al genoemd in dit topic?Ook erg goed.vooral de eerste 2 cd's


Eigenlijk alleen die CDs, en met name de eerste. Maar volgens mij ligt dat hele zooitje op z'n gat!

(kom jij de 3de nog naar Baroeg?)


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 30-12-2002 14:37 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

bleuh, ik vond threnody erg pretentieus en de muziek nogal teleurstellend. bands die ik nog niet gezien heb: manifest (ik vraag me af wat daarmee is gebeurd) en inquisitor


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen