IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : NLDM Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 30-12-2002 15:04 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2002 13:52 schreef Inside-Lie het volgende:
Eigenlijk alleen die CDs, en met name de eerste. Maar volgens mij ligt dat hele zooitje op z'n gat!

(kom jij de 3de nog naar Baroeg?)

Zeker kom ik naar de Baroeg de derde!!!Ik neem dan wel alles mee wat ik dubbel heb.Ben dan toch met de auto.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 30-12-2002 15:18 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 30 december 2002 11:57 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik las hierboven ergens de naam Excision.Hoe is het hiermee?Heb er al jaren niks meer van gehoord.Was destijds ook een erg vette band.

Oeh ja ik heb toen die cd Dreamality nog gekocht, best tof!!


Zenial


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 30-12-2002 15:37 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 30 december 2002 15:04 schreef Hub de Gallier het volgende:
Zeker kom ik naar de Baroeg de derde!!!Ik neem dan wel alles mee wat ik dubbel heb.Ben dan toch met de auto.


Tof, ik meel je er nog over...


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 30-12-2002 16:29 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2002 15:18 schreef Zenial het volgende:
Oeh ja ik heb toen die cd Dreamality nog gekocht, best tof!!

ik heb nog een demo van ze, the drowning tear. het wachten was toen op de cd die maar niet uitkwam, maar die ben ik niet meer tegengekomen.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 30-12-2002 16:56 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 30 december 2002 16:29 schreef El Chulo het volgende:
ik heb nog een demo van ze, the drowning tear. het wachten was toen op de cd die maar niet uitkwam, maar die ben ik niet meer tegengekomen.

*checkt cd*
Hmmm t staat er niet echt duidelijk maar volgens mij is ergens in '96 uitgekomen. Maar ik heb m inderdaad ook niet echt veel in de winkels zien liggen.
Staat er op die demotape ook "A light without shadows"? Ik heb die ergens op een gaar bandje staan en dat is een toffere versie dan op de cd...


Zenial


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 30-12-2002 19:12 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

*checkt demo-tape*
yep


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 31-12-2002 7:06 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 30 december 2002 2:25 schreef Ome Roon het volgende:

Dat mag jij vinden natuurlijk.



wat vreselijk aardig van je.

quote:

Gitaartechnisch hebben we het hier niet over virtuozen, maar om nou te zeggen dat het drumwerk zo belabberd is... ik zou zeggen, pak Stahlplaat van Consolation es uit de kast en luister es naar de drums. Als dat belabberd is, dan kan grootste gedeelte van de Nederlandse metaldrummers denk ik wel stoppen.



Inderdaad en dat zegt dan meteen iets over het niveau van de Nederlandse metaldrummers.

quote:

En welke vergelijkbare bands uit die tijd zijn volgens jou dan echt stukken bruter? Want daar ben ik wel benieuwd naar.


zie beneden...

quote:

En kom dan niet met die Scott Burns eenheidsworst-bands aan want dat was ook niet echt veel bijzonders op 1 of 2 uitzonderingen na.



Waarom niet? Die eenheidsworsten waren tenminste wel bruut en muzikaal in orde!Bovendien zijn ze nog steeds populair...en das toch een argument die je zelf ook gebruikt.


Tot en met 1992 (demo periode voor Consolation) kwamen er zoveel klassiekers uit... ik hoop niet dat ik je die nog moet voorkauwen...

Ten tijde van de eerste CD "Beautyfilth" (1993) o.a.:


Hypocrisy - Osculum Obscenum
Morbid Angel - Covenant
Benediction - Transcend the Rubicon
Death - Individual Thought Patterns
Brutality - Screams of Anguish
Dismember - Indecent & Obscene
Sinister - Diabolical Summoning (een van de weinige Nederlandse bands die internationaal ook aanzien hebben)


Hierna en ten tijde van de tweede CD "Brave Melvin from the southern point" (1995) o.a.:


Necrophobic - The Nocturnal Silence
At the Gates - Terminal Spirit Disease
At the Gates - Slaughter of the Soul
Brutality - When the Sky Turns Black
Carcass - Heartwork
Death - Symbolic
Deicide - Once Upon The Cross
Morbid Angel - Domination
Napalm Death - Fear, Emptiness, Despair
Suffocation - Pierced from within

Wat ik verbijsterend vind is dat het laatste nummer op die cd "Brave Melvin...' een black metal nummer is... (en een bijzonder slechte ook nog) aaaargh. Hoezo meeloperij? Rond deze tijd kwam de 2e golf van black metal pas echt goed op gang, en ging death metal even kopje onder.
Ik denk dat Consolation simpelweg hun (bedenkelijke) populariteit te danken hebben aan het feit dat er verder niet zo veel albums van nieuwe bands uitkwamen, een beetje zoals toen bij Altar. Anthony van de Berg zuigt koeieballen met zijn schaamteloze gepromoot. Ik weet nog dat in de recensie in de Aardschok stond dat Consolation op deze cd nog even de vloer aanveegt met de halve black metal scene door het "geniale" nummer 'The Darkest Black'.

quote:
Op 28 december 2002 21:13 schreef Mutilator het volgende:

Ik vind wel dat Altar snel opkwam omdat toendertijd de deathmetalscene totaal op z'n gat lag; er kwam geen ene ruft meer uit; werden ze ook nog gelanceerd door de Aardschok als de Nederlandse Deicide; tel daar nog de Youth against christ shirts bij op en de hype was compleet.


Tja en Stahlplaat uit 1998... toen ze black invloeden gingen gebruiken en zelfs keyboardjes...om te huilen. En dan die lyrics en titels ('Hellwalker') en het concept.... Heel erg.

pffff en om nu alle cd's vanaf 1996 - 1999 op te gaan noemen die beter zijn dan dat van Consolation...das best een karwei ook al was het toen De Depressie in death metal land.

Hier een paar namen:

Aeternus, Cannibal Corpse, Morbid Angel, Suffocation, Vital Remains, Vomitory, Cryptopsy, Immolation, Sinister, Angel Corpse en nog veel meer...

quote:

Even gewoon een vraag, maar hoe oud ben je? Want misschien is er gewoon sprake van een soort generatiekloof... Dit bedoel ik dus niet negatief maar ik kan me voorstellen dat als je opgroeit met de bands van nu, dat die ouwe zooi nu allemaal een stuk minder indrukwekkend klinkt dan toen.


Ik ben 15 jaar, maar ik luister al 3 jaar naar metal, o.a. Slipknot, Il Nino, maar ook het steviger werk zoals Six Feet Under (die toch de grondleggers zijn van death metal) kan ik waarderen.

Oudjes als Possessed, Atheist, Death en vele anderen vegen de vloer aan met Consolation's spruitjesmetal qua bruutheid en muzikaliteit.

quote:

En nu weer ff on-topic nog wat Nederlandse bands die best succesvol zijn geweest: Korsakov, Obtruncation en Excision. Wie kent ze nog...


Ja hoor, nog meer bands die niet verder zijn gekomen dan een demootje of mongolide verschijning in Vara's Impact. Hebben we nu bijna alle bands al gehad of heb je nog meer van deze klassiekers in petto voor ons?

[Dit bericht is gewijzigd door Shun Sacer op 31-12-2002 7:11]


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 31-12-2002 10:36 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Zo te lezen duidelijk opgegroeid in een andere tijd.(te laat om alles bewust meegemaakt te hebben).


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-12-2002 11:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Eh Hub, Shun Sacer is er al sinds 1992 bij hoor...

En SS, ik heb zelden iemand zo overtuigend de boel bij elkaar zien vegen.

Zoals altijd hebben 'scenes' voor- en nadelen: in dit topic komen duidelijk de nadelen tot uitdrukking (stagnatie, eenheidsworst).


Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 31-12-2002 11:10 by Koffies Kip Wijzig reactieProfiel van Koffies KipQuote dit bericht

Eternal Solstice


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 31-12-2002 11:12 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 11:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Eh Hub, Shun Sacer is er al sinds 1992 bij hoor...

En SS, ik heb zelden iemand zo overtuigend de boel bij elkaar zien vegen.

Zoals altijd hebben 'scenes' voor- en nadelen: in dit topic komen duidelijk de nadelen tot uitdrukking (stagnatie, eenheidsworst).

Helaas wel ja Vanuit het buitenland werd de nederlandse scene ook goed in de gaten gehouden.We hebben hier genoeg bands die ver buiten onze landsgrenzen erkenning kregen(ik noem een Asphyx,Pestilence enz.).
Ik merk helaas te vaak dat alles wat van ver komt veel beter gevonden word.Natuurlijk zijn er de klassiekers zoals Entombed,Dismember,Morbid Angel en ga zo maar door maar als Nederland op zich hadden we hier ook een goeie scene.

Jammer dat de nederlandse bands zo vaak door eigen volk de grond in worden geboord.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 31-12-2002 11:17 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 31 december 2002 11:10 schreef Koffies Kip het volgende:
Eternal Solstice


Redelijk slecht eigenlijk... Tenminste, ze hebben echt een belachelijke CD gemaakt ooit, ben effe de naam kwijt (In the year, 2525 ). Die split met Mourning vond ik weer wel ok!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-12-2002 11:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 11:12 schreef Hub de Gallier het volgende:
Jammer dat de nederlandse bands zo vaak door eigen volk de grond in worden geboord.

Asphyx en Pestilence waren idd te gek, en een Pentacle bv. Maar het overgrote deel vind ik toch echt beneden peil. Of dat komt omdat het Nederlands is of dat het gewoon slecht is, tja, daar ga ik maar niet over nadenken. De muziek is toch zeker belangrijker dan de nationaliteit?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 31-12-2002 11:19 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 11:17 schreef Dwaallicht het volgende:
Asphyx en Pestilence waren idd te gek, en een Pentacle bv. Maar het overgrote deel vind ik toch echt beneden peil. Of dat komt omdat het Nederlands is of dat het gewoon slecht is, tja, daar ga ik maar niet over nadenken. De muziek is toch zeker belangrijker dan de nationaliteit?
Tegenover een Fransoos zal ik zeggen dat Houwitser heerscht [terwijl het stiekem gewoon stinkt].

Klein beetje chauvi.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-12-2002 11:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 11:19 schreef Slechtheid het volgende:
Tegenover een Fransoos zal ik zeggen dat Houwitser heerscht [terwijl het stiekem gewoon stinkt].

Om vervolgens keihard door de Antaeus luisterende Fransoos uitgelachen te worden .

Geef hem gewoon Pentacle te luisteren, die bestaan nog steeds en heerschen. Of Centurian... maar die zijn dood .


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 31-12-2002 11:28 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Pentacle


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 31-12-2002 11:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 31 december 2002 11:23 schreef Dwaallicht het volgende:
... Centurian... maar die zijn dood .


Zijn die leden nog actief in andere bands?
Ik vond die riffs wel meesterlijk, vooral op Of purest fire & Liber zar zax.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-12-2002 11:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 11:34 schreef Mutilator het volgende:
Zijn die leden nog actief in andere bands?
Ik vond die riffs wel meesterlijk, vooral op Of purest fire & Liber zar zax.

Drummer Wim is verder gegaan met Nox geloof ik...


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 31-12-2002 11:39 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Pentacle, ja dat is samen met asphyx toch wel Nederlands' beste death metal.

Thanatos word helaas zo vaak vergeten, terwijl dat echt een geweldige band is. Probeer eens 'emerging from the netherworlds' of 'realm of ecstacy' ! Dat zijn geweldige platen. Of de laatste, "Angelic Encounters" die wat meer moderne deathmetal-invloeden kent.


Ik, Wil Schuurman


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 31-12-2002 11:40 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 11:39 schreef Snagger het volgende:
Pentacle, ja dat is samen met asphyx toch wel Nederlands' beste death metal.

Thanatos word helaas zo vaak vergeten, terwijl dat echt een geweldige band is. Probeer eens 'emerging from the netherworlds' of 'realm of ecstacy' ! Dat zijn geweldige platen. Of de laatste, "Angelic Encounters" die wat meer moderne deathmetal-invloeden kent.

Helemaal mee eens.Thanatos word te vaak vergeten.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 31-12-2002 11:55 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Thanatos is meer thrash toch, althans, de laatste keer dat ik het hoorde (heb er zelf niks van )


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 31-12-2002 12:56 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

De oude platen zijn inderdaad behoorlijk thrashy maar ik schaar ze wel onder de death metal. De laatste is iets meer death maar kent nog steeds veel thrashy momenten


Ik, Wil Schuurman


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-12-2002 13:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2002 11:40 schreef Hub de Gallier het volgende:
Helemaal mee eens.Thanatos word te vaak vergeten.


Nou, ik vond hun reunie cd zeer, zeer waardeloos. En dat terwijl ik hun eerste en tweede cd weer erg goed vond (en live was ook altijd leuk). Ik hoop maar dat hun volgende weer wat beter is.)


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 31-12-2002 13:26 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ze hebben een tijdje terug een mini-cd uitgebracht met nieuwe nummers.Heb ik zelf nog niet gehoord.Ben wel benieuwd.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 31-12-2002 13:35 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

ik had een aantal jaar terug wel een beetje de indruk dat er ook veel demo's uitkwamen van bands die alleen death-metal werden genoemd vanwege de grunts.
en een grunter is misschien iets makkelijker te vinden dan een 'normale' zanger


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen