|
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
|
|
Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Aye, nog een verplichte aanschaf. April wordt een prachtmaand zo . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Heb zelf net In absentia van ze binnen, dat is me toch ook een verdomd lekker werkje. Het was me nooit eerder opgevallen hoe zeer Opeth zich bij vlagen door deze band laat beïnvloeden (en vice versa ?). Het nieuwe album moest ik ook maar eens rap in huis halen. |
|
Ik heb FoaBP met opzet nooit eerder geluisterd, of het nu via myspace, mp3 of vluchtig in de platenzaak was. Ik heb me een uur geleden opgesloten met het mooie zilveren schijfje en ik ben er dik tervreden mee. De eerste klap is méér dan een daalder waard! |
|
"Zou Porcupine tree nog wel een goed album uitbrengen nu ze op Roadrunner zitten?" Dat was de vraag die ik vaak gehoord heb sinds Porcupine tree de label-jump maakte. Nou, voor mij is het antwoord duidelijk...JA! Fear of a blank planet klinkt geweldig! Ik denk dat dit nu al mijn persoonlijke favoriet is uit de Porcupine tree catalogus. Ik ben namelijk geen grote fan van de experimentele nummers of de "rockige" nummers van PT. Nu wordt er op dit album nog genoeg geexperimenteerd en gerockt maar het zit allemaal veel meer door de nummers heen gewoven. De nummers zelf zijn dus afwisselender terwijl de gehele cd meer in 1 lijn ligt (klinkt dat logisch?) Fear of a blank planet is heerlijk psychedelisch, zweverig en emotioneel. De teksten zijn erg scherp en de songwriting is fenomenaal. Top-schijf! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Voor de liefhebbers, check eens Abigail's Ghost: http://www.abigailsghost.com De PT-invloeden liggen er dik bovenop, maar zeker de moeite waard! www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote: Ja man. Kippenvel. |
|
Zojuist het nieuwe mini album "Nil Recurring" besteld www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Ik weet niet wat het is, maar die nieuwe plaat wil maar niet binnekomen bij mij.. Het is goed gespeeld, de nummers zijn absoluut spannend en de zang is prima. Toch weet hij mij niet te raken zoals voorgaand werk. Wellicht de verwachting te hoog, wellicht is het trucje te vaak gedaan. Ikke nie weet niet. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Dat kan natuurlijk. Alleen vind ik het 18 minuten durende Anasthetize toch stiekem een van de beste PT nummers ooit! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Had ik al gezegd dat 5 december ANATHEMA ook meedoet in de HMH? Nee? ANATHEMA doet ook mee. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
M., ik luister zo nog even eenmaal echt goed naar In Absentia en Deadwing luisteren (Fear.. heb ik inmiddels al behoorlijk grijs gedraaid), en als dan hak ik de knoop door! |
|
Afgelopen week 'We lost the Skyline' binnengekregen. Ik ben toch zwaar teleurgesteld. Niet zo zeer muzikaal, maar de verzorging van de hele cd. De digipack is niet eens recht aan elkaar geplakt en er zit niks van een cdboekje ofzo bij, plus dat de cd een half uur duurt en dat ik er 16 euro voor heb betaald vind ik dit toch wel een beetje geldklopperij! Maar toch ben ik er wel bij in Tilburg |
|
Balen man, die boekjes luisteren altijd heerlijk weg. |
|
quote:Steven Wilson (PT) produceert(/de?) ook voor Opeth, goed te horen ja [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 09-10-2008 0:45] |
|
@FRNK; ga je ook naar PT dan? IK heb verdomme niet goed opgelet en kwam er te laat achter dat ze 2 gigs @013 komen doen. Ik kan iedereen die niet alleen van brute zooi houdt deze band live zeeeer aanbevelen! |
|
Yo, o nee, wist niet dat dat er is, maar dat wordt em toch niet. Paar jaar terug 1x gezien in Lucky, fok, beste livegeluid ooit ve band zowat. Geniale show |
|
Ik zit momenteel naar Insurgentes, de solo plaat van Steven Wilson, te luisteren. Een erg mooi werkje kan ik u vertellen. Ik hoor niet gek veel verschil met het werk van Porcupine tree. Al is Insurgentes misschien een tikje experimenteler, wordt er wat meer gebruik gemaakt van electronica en heel misschien een beetje zweveriger. Maar dat zijn allemaal nuance verschilletjes want dit album had, wat mij betreft, ook onder de naam Porcupine tree uit mogen komen. Dit is trouwens geen kritiek. Ik vind het namelijk een prachtig album dat door alle Porcupine tree / Steven Wilson fans moet worden gehoord. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik had hier al eens een topic over aangemaakt volgens mij. Inderdaad een erg vet album! Voor de fans van het artwork: Lasse Hoile verkoopt nu enkele van zijn werken (ook Porcupine Tree artwork) op zijn site. Die van mij is al binnen! Erg mooi! |
|
Two more shows have been added to PT's European tour to promote the September release of their new album: 12th October: Amsterdam – Heineken Hall 14th October: Brussels – Ancienne Belgique Tickets for both shows will be available to members of Residents of a Blank Planet from 25th March. After that tickets will be on general sale from 27th March, for Amsterdam from www.livenation.nl or by phone 0900-10102020 (Netherlands only), and for Belgium from www.abconcerts.be. the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone. |
|
Nice quote:Idem dito voor Demians - Building An Empire. Ook erg sterk [Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 21-03-2009 9:27] |
|
Dat Abigail's Ghost (wat een bandnaam} is best te pruimen. Ask yourself whether the dream of heaven and greatness should be waiting for us in our graves - or whether it should be ours here and now and on this earth. -Ayn Rand |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |