IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Porcupine tree Vorige pagina | Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 30-01-2005 16:41 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Voor 20 euro heb je ook de box set van''Stars Die' (Best off), is dat niet slimmer ?


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 30-01-2005 20:40 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Shallow van Deadwing is trouwens een erg lekker, energiek nummer


Aria
Usericon van Aria
Posted 30-01-2005 22:33 by Aria Wijzig reactieProfiel van AriaQuote dit bericht

*meld zich aan als fan*

Laatste cd heb ik echter nog niet.. maar na het lezen van deze reacties zal ik hem snel aanschaffen


karma is a bitch


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 31-01-2005 15:44 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2005 22:33 schreef Aria het volgende:
*meld zich aan als fan*

Laatste cd heb ik echter nog niet.. maar na het lezen van deze reacties zal ik hem snel aanschaffen


hey, graag een Myspace bericht terug

En kopen die handel


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 08-02-2005 20:50 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

shit, ik heb deze band dus veel te laat ontdekt... maar In Absentia maakt wel verschrikkelijk veel indruk, zijn de oudere albums ook van zo'n hoog niveau?


no text supplied


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 08-02-2005 21:13 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Die nummers van "In Absentia" klinken idd erg mooi, ik moet hier en daar even aan Tool denken (zag ik nog niet genoemd in dit topic). Maar deze cd ga ik hoogstwaarschijnlijk wel in mijn collectie opnemen. En "Damnation" van Opeth eens een (volgens mij tweede) kans geven .


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 09-02-2005 17:15 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2005 21:13 schreef TNightmare het volgende:
Die nummers van "In Absentia" klinken idd erg mooi, ik moet hier en daar even aan Tool denken (zag ik nog niet genoemd in dit topic). Maar deze cd ga ik hoogstwaarschijnlijk wel in mijn collectie opnemen. En "Damnation" van Opeth eens een (volgens mij tweede) kans geven .


Van In Absentie vind ik slechts 'Strip the Soul' Tool invloeden hebben. Maar de hele overkoepelende sfeer heeft er wel wat van weg.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 09-02-2005 17:17 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2005 20:50 schreef lykle_wolfheart het volgende:
shit, ik heb deze band dus veel te laat ontdekt... maar In Absentia maakt wel verschrikkelijk veel indruk, zijn de oudere albums ook van zo'n hoog niveau?


Wel van hoog nivueau maar zover ik kan zeggen is In Absentia de beste. Dat vind ik de meest afwisselende en dynamische plaat. Maar de meer pop georienteerde albums (Lightbulb Sun, Stupid Dream en ook het zijproject Blackfield) zijn zéér goed.

De ambient-achtige albums zoals The Sky Moves Sideways en Voyage 34 zijn ook erg fijn luisterbaar, maar dan moet je wel van trippy muziek houden.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 09-02-2005 17:20 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2005 20:50 schreef lykle_wolfheart het volgende:
shit, ik heb deze band dus veel te laat ontdekt... maar In Absentia maakt wel verschrikkelijk veel indruk, zijn de oudere albums ook van zo'n hoog niveau?
Ja, maar die zijn wel wat anders. Stupid Dream is mijn presoonlijke favoriet na In Absentia, maar ook Lightbulb Sun en bijvoorbeeld Signify zijn erg de moeite waard! Het nóg oudere werk gaat meer richting electro/pop en doet mij stukken minder.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 09-02-2005 17:26 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2005 17:20 schreef NecRobert het volgende:
Ja, maar die zijn wel wat anders. Stupid Dream is mijn presoonlijke favoriet na In Absentia, maar ook Lightbulb Sun en bijvoorbeeld Signify zijn erg de moeite waard! Het nóg oudere werk gaat meer richting electro/pop en doet mij stukken minder.


Ik vind Phase 1&2 van Voyage 34 anders erg vermakelijk! Vooral Phase one, dat is eigelijk het rifje van Another Brick In The Wall pt.1 maar dan met LSD op. Gaaf!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 09-02-2005 17:29 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2005 17:26 schreef Tormented soul het volgende:
Ik vind Phase 1&2 van Voyage 34 anders erg vermakelijk! Vooral Phase one, dat is eigelijk het rifje van Another Brick In The Wall pt.1 maar dan met LSD op. Gaaf!
Klopt, die is op z'n tijd wel eens lekker ja. Eén lange LSD trip
Maar ik weet niet of je bijvoorbeeld On The Sunday of Life al eens hebt gehoord, maar die is gewoon irritant met al die sampletjes en bliepjes.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 09-02-2005 18:02 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Nope, staat helemaal onderaan mijn PT wishlist

btw ik ben totaal niet bekend met Stev Wilson's band NO-MAN. Enig idee wat dat behelst?


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 09-02-2005 20:16 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Het enige wat ik weet is dit. Ik ken de muziek niet helaas.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 14-02-2005 8:32 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

(Porcupine Tree is in april met Anathema als voorprogramma te zien!)


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 14-02-2005 22:37 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2005 8:32 schreef MINDKILLER het volgende:
(Porcupine Tree is in april met Anathema als voorprogramma te zien!)


In 013 idd, maar met Anathema als voorprogramma?! Is PT toch wat groter dan ik dacht... Ik ga wel kijken waarschijnlijk . In Absentia draait voor de 2e keer zijn rondjes in mijn cdspelertje vanavond, en dat klinkt erg lekker .

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 14-02-2005 22:38]


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 15-02-2005 11:12 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

21 maart DEADWING


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-03-2005 18:23 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik heb sinds gisteren Deadwing binnen, en heb 'm nog maar slechts half geluisterd. maar dat deel klinkt uitstekend...voor een alternatieve rockplaat. Ik heb werkelijk geen idee wat ik er van moet vinden, dus ik hou me maar gewoon voor dat ik Deadwing over een week geniaal vind


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 25-03-2005 18:52 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Deze band is duidelijk niks voor mij, ik vind het allemaal wat te passief overkomen. Geef mij maar wat meer agressieve prog metal


"This one is older than shit, heavier than time!"


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 25-03-2005 18:56 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik ben nu al helemaal verslaafd aan de nieuwe plaat terwijl ik 'm nu pas voor de 2e keer draai. Wat weer een schitterend meesterwerk!
En dat te bedenken dat het ook nog eens een groeiplaatje is (dat moet wel). Ja, ik ben een gelukkig mens


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-03-2005 19:00 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Lazarus is trouwens wel een schitterend nummer!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 25-03-2005 19:04 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Jaaa schitterende ballad-achtige song! Ik luister nu naar het geniale ritme in Start of Something Beautiful. Wat is die Gavin Harrison toch geniaal! Een van de beste drummers ter wereld imo.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-03-2005 19:09 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hoe klinkt de nieuwe in vergelijking met In absentia?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 25-03-2005 19:12 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2005 19:09 schreef XnegativeX het volgende:
Hoe klinkt de nieuwe in vergelijking met In absentia?
Hij lijkt in eerste instantie wat heftiger (door de soms wat Tool-achtige riffing), maar het is weer subtiliteit ten top. Dit lijkt ook meer een groeiplaat, ook al vind ik 'm meteen al schitterend. Maar het is moeilijk een vergelijking te maken na anderhalf keer luisteren.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-03-2005 19:14 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

wat In Absentia zo geweldig maakte was het verschil tussen de nummers. Werkelijk elk nummer wasweer een totaal ander genre, maar dan met een gelijke atmosfeer. Dat mis ik op Deadwing.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-03-2005 19:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 maart 2005 19:12 schreef NecRobert het volgende:
Hij lijkt in eerste instantie wat heftiger (door de soms wat Tool-achtige riffing), maar het is weer subtiliteit ten top. Dit lijkt ook meer een groeiplaat, ook al vind ik 'm meteen al schitterend. Maar het is moeilijk een vergelijking te maken na anderhalf keer luisteren.

klinkt interessant


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen