IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Aborym Vorige pagina | Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-12-2010 10:27 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Daar heb ik nou helemaal geen last van. Ik heb Aborym altijd al een interessante band gevonden maar ik heb nooit een hele cd goed gevonden. Fire walk with us was tot voor kort het enige album dat in mijn kast stond. En dan vooral om de geweldige Burzum cover. Maar ik vind Psychogrotesque niet alleen goed, het is zelfs een kanshebber voor mijn jaarlijst. Het album blijft van begin tot eind interessant. Het vliegt werkelijk alle kanten op; van snelle black via techno stukken door naar jazzy saxofoon partijen. Alles wordt bij elkaar gebonden door de creepy sfeer die over het hele album hangt.

Daar moet nog even bij gezegd worden dat Fabban de vocalen met verve overneemt van Attila en Prime evil. Ik was al een fan van Malfeitor (zijn black metal project) en ook hier komt de beste man erg sterk uit de verf.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 04-12-2010 1:28 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

De vocals zijn wel erg sterk op deze plaat idd. En ja, het is een meer dan boeiende plaat die bomvol ideeën en variatie zit. Veel moeilijker te doorgronden dan Generator bijvoorbeeld, dus ik vermoed dat Psychogrotesque hier nog wel enkele luisterbeurten nodig heeft. Hij blies me in ieder geval niet meteen weg zoals With No Human Intervention, dat blijft veruit Aborym's beste plaat imo.


Faustian Spirit of the Earth


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-12-2010 2:37 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2010 10:27 schreef XnegativeX het volgende:
Daar moet nog even bij gezegd worden dat Fabban de vocalen met verve overneemt van Attila en Prime evil. Ik was al een fan van Malfeitor (zijn black metal project) en ook hier komt de beste man erg sterk uit de verf.
Ik heb juist door de vocals af en toe het idee dat ik naar een Malfeitor plaat met Aborym-invloeden zit te luisteren.
quote:
Op 12 augustus 2010 1:57 schreef Argh het volgende:
Die Aborym track zal ik zeker een luisterbeurt geven, maar het zal mij niks verbazen dat het niet lang genoeg boeit en dat meer dan de helft ervan gewoon filler/ambient stuff is.. maar goed we zullen zien natuurlijk.

Dergelijk spul als een nieuw 'album' bestempelen blijft mij al helemaal een raadsel?!

Heb jij hem al geluisterd, Argh? Het zijn toch wel losse nummers geworden.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 11-02-2011 2:56 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 2:41 schreef Argh het volgende:
Ik zweer bij With no human...
Die vind ik ook wel goed, maar in vergelijking met 'Fire...' toch wat meer gewoon, een stapje terug als het ware. Ik vind de afwiseling tussen de nummers op Fire walk with us wel fijn en dat mis ik een beetje op de opvolger.


Argh
Usericon van Argh
Posted 11-02-2011 3:08 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ik heb de nieuwe inmiddels een aantal keren beluisterd maar het blijft niet erg hangen, daarnaast luister ik niet meer dagen/weken lang naar dit genre wat ik vroeger wel deed en luister teveel andere shit dus kan niet 100% oordelen, er staan wel een aantal zeer vette tracks op dat wel... Ik vind "Fire walk with us.." een beetje een goedkoper klinkende versie van "With nu human intervention..." ofzo... die keiharde gabber/breakcore stukken in "with no human intervention" en natuurlijk de "does not compute" track blijft enorm gaaf met al die sampling van industriële apparaten en computers, al doet het me nog altijd héél denken aan een oud electronisch nummer met precies dezelfde opzet:

Dus ter vergelijking;

Aborym - Does Not Compute (2003)


Coldcut - Timber (1997)


Van "Generator" kan ik ook nog erg genieten, totaal andere opzet dan wat de band voorheen heeft gedaan, maar er staan ook een aantal pareltjes op... dat trage nummer (iets met dog) en dat nummer waarbij er halverwege ergens een house party wordt aangedaan, de luiken open worden gedaan en het geluid van een shotgun klinkt, waarna de geluiden van de houseparty/acid 808 shit word verwoven met de black metal.. heerlijk moment!

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 11-02-2011 16:16]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 11-02-2011 8:06 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

With No Human Intervention is ook wat mij betreft hun meest complete plaat. Pure madness bij momenten, terwijl Fire Walk With Us toch enkele fillers bevat. Dan vind ik Kali Yuga Bizarre veel sterker.


Faustian Spirit of the Earth


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-03-2011 15:21 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Interview:
http://www.mortemzine.net/show.php?id=2394

quote:
Faban schreef het volgende:
14. Industrial and experimental black metal is getting quite popular these days. How do you, as one of the pioneers of the genre, see the current situation in the scene? Do you have any favourites these days?

Fabban: Thank you. Aborym have been the pioneers of a brand new musical genre, invented from scratch...if I could, I would call our music abo-metal, but I never liked being labelled. I don’t listen to modern music, so I can’t answer. My favourites are still the bands that are at the top since ever, as Nine Inch Nails, Ozric Tentacles, Massive Attack...A very recent and interesting band is Zechs Marquise. They’re great musicians. About extreme music instead, there’s a band to be carefully followed: Control Human Delete. Anyway...I don’t really follow nowadays music...I listen to everything but, in most of cases almost exclusively old bands, music from the past.




Ik vind Aborym laatste 2 niet zo heel goed maar mooi compliment


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 14-03-2011 18:40 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

mooi zo


Faustian Spirit of the Earth


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-03-2011 18:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 15:21 schreef spectre het volgende:
Interview:
http://www.mortemzine.net/show.php?id=2394




Ik vind Aborym laatste 2 niet zo heel goed maar mooi compliment

Hark, hark! Goed bezig!


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-03-2012 22:40 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik kom nu pas toe aan "Psychogrotesque", ik moet zeggen dat ik het een heerlijke plaat vind. Het gaat een beetje alle kanten op maar op de één of andere manier is het toch een coherent geheel. Onaangenaam sfeertje, gaaf.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 02-03-2012 22:51 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Er komt ook weer een nieuwe dit jaar.

quote:
If you think Psychogrotesque was crazy, this next one is going to fuck your synapses from behind.


http://www.aborym.it


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-03-2012 23:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ha, fijn. Ik vind dit echt een toffe band geworden, ben eigenlijk pas op de "bandwagon" gesprongen na een concert in de Goudvishal in Arnhem. Prachtig was dat, samen met Blacklodge enzo. Attila op vox en die gitarist (van Aborym dus) had zo'n fluoriserend knipperend omgekeerd kruis op zijn borst, ik vond dat mooi. Was ook gewoon echt een vette gig.

"Generator" is mijn favoriet (vandaag voor de zekerheid nog "With No Human Intervention" gedraaid om te kijken of dat stiekem niet toch vet was, maar ik ga zelf meer voor "Generator" en later). Anyway, vette shit!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-03-2012 23:12 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik had het al een tijd, maar van de week voor het eerst fatsoenlijk geluisterd, With No Human Intervention. Best gaaf spul.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 03-03-2012 0:34 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Fire walk with us moet wel over de koptelefoon, dan komt hij het beste tot zijn recht. Alsof je niet 1 geluidsbronnen links en rechts hebt, maar ook nog 4 andere ergens midden in je hoofd. Dwars door je door hersenpan.

Ik heb ze nog nooit live gezien helaas, toen ze in Vera stonden kon ik niet.

Had Black lodge ook van die zilveren schermen om zich heen?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-03-2012 0:53 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2012 0:34 schreef bokkie666 het volgende:
Fire walk with us moet wel over de koptelefoon, dan komt hij het beste tot zijn recht. Alsof je niet 1 geluidsbronnen links en rechts hebt, maar ook nog 4 andere ergens midden in je hoofd. Dwars door je door hersenpan.

Ik heb ze nog nooit live gezien helaas, toen ze in Vera stonden kon ik niet.

Had Black lodge ook van die zilveren schermen om zich heen?

Er was wel iets met aluminiumfolie enzo . Is alweer een tijdje geleden. Het detail wat ik mij herinner was dat die gasten ipv leren banden met spikes, leren banden met (heroïne)spuiten hadden. Dat vond ik ook wel mooi.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 08-03-2013 0:16 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
ABORYM: New Album Details Revealed - Mar. 7, 2013

"Dirty", the sixth full-length album from Italo-Norwegian hard-industrial-electro extreme metallers ABORYM, will be released on May 28 in Europe and June 11 in North America via Agonia Records. The 10-track double album (cover below) will be made available in digipak, jewel case and gatefold double LP formats.

"Dirty" was recorded at the Fear No One Studios in Italy with Emiliano Natali, reprising his sound engineer role from the band's "Psychogrotesque" album, and was helmed by Marc Urselli of New York's Eastside Sound Studio, who previously worked with the likes of Mike Patton and Lou Reed. The electronic part of the album was engineered by D. Loop (KEBABTRAUME, LIMBO). R.G. Narchost (STORMCROW, DEMON'S SHADE, DROWNING ASHES) created "The Spiral Shaped Chamber" custom sounds library for the band. Artwork for the album is by ABORYM's Fabban.

The first CD of the album features new material, while the second CD features two tracks from previous albums, which have been completely re-arranged and re-recorded, covers of tracks by IRON MAIDEN, PINK FLOYD and NINE INCH NAILS, and a previously unreleased track performed by both musicians such as Agonia BV, Tamara Picardo, Samuel Heru Ra Ha MK, Hostis, Ulven, Mike Bizzini, David Cholasta, Tobias Dünnebacke, Jonathan Butcher, Jessy Lavallee, Thomas Hochstetler, Mary J. Rooks, Amanda Neilson and Mark Llewellyn, as well as several fans. The song was written by Alberto Penzin (CO2, ex-SCHIZO) and was spliced together from all the different sources.

"Dirty" track listing:

CD 1

01. Irreversible Crisis
02. Across The Universe
03. Dirty
04. Bleedthrough
05. Raped By Daddy
06. I Don't Know
07. The Factory Of Death
08. Helter Skelter Youth
09. Face The Reptile
10. The Day The Sun Stopped Shining

CD2

01. Fire Walk With Us (new version originally released on “Fire Walk With Us”)
02. Roma Divina Urbs (new version originally released on “Kali Yuga Bizarre”)
03. Hallowed Be Thy Name (IRON MAIDEN Cover)
04. Comfortably Numb (PINK FLOYD Cover)
05. Hurt (NINE INCH NAILS Cover)
06. Need For Limited Loss (new track)




Zoals altijd bij Aborym: heel benieuwd!


Faustian Spirit of the Earth


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-03-2013 21:26 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hey,


VET nieuws.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 09-03-2013 17:33 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht



spectre
Usericon van spectre
Posted 05-04-2013 12:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Openingstrack staat online. Ik heb de interesse terug!



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 06-04-2013 0:54 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Dit zit wel goed ja!


Faustian Spirit of the Earth


Argh
Usericon van Argh
Posted 06-04-2013 4:08 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ja laat maar komen idd. Dubbel album is dan misschien weer net iets teveel van het goede. Maar zoals in het NP topic al aangegeven. Weer wat richting With No Human Intervention.. (maar dan gepolijster en minus de zieke vocalen van Atilla) ben erg benieuwd


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-04-2013 9:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Disc 2 zijn covers en rerecordings


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argh
Usericon van Argh
Posted 22-05-2013 21:22 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht



Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-05-2013 21:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Godverdomme, wat klinkt dat weer fucked-up goed.

Krijg zin om kapot te gaan hierop.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 22-05-2013 21:50 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Benieuwd.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen