|
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
't Is een kwestie van voorkeur heb ik het idee. ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
quote: Goh, zou je denken Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: Ik heb nog wel een Boss Overdrive (ODB3) te koop voor 75 euro. Maar een paar keer gebruikt. Als je er belang bij hebt, hoor ik het wel. |
|
Ik vind plektrum gewoon mooier klinken, en strakker klaar! Er zijn maar weinig bassisten die mer hun vingers echt wegkomen! geezer Butler bijvoorbeeld, maar meestal wordt live de bas een dreunzooi terwijl je met een plektrum veel meer door de mix heenprikt en gedifferentieerder klinkt. maar goed ik zal wel gek zijn.... |
|
quote: Daar heb je wel weer effectpedalen voor (compressor bijv.) |
|
ik vind het met vingers puurder klinken, en dus beter, "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
hangt gewoon af van persoonlijke voorkeur en situatie zorg da ge het allebei kunt, dan blijf je niet beperkt tot maar 1 manier van spelen. |
|
Ik speel ook enkel met de vingers. Klinkt naar mijn idee een stuk beter. Voor het echt snelle werk is wel (veel) meer oefening nodig, maar goed dan klinkt het ook gaver. |
|
|
|
Ziet er goed uit maar heb het idee dat het als kak speelt en dat het geluid ook niets voorsteld. Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in... |
|
quote: Ik heb er wel eens op gespeeld. Speelt wel, maar daar is het ook mee gezegd. Qua geluid is het ook niet wat voor mij, maar dat was nog een oudere versie. Tegenwoordig zit er veel beter elektronica op, en betere elementen. Maar dan nog, geef mij maar een Musicman. |
|
Heb helaas geen foto, maar heb wel een ESP 505 basgitaar, erg mooid ing, erg geweldig geluid!!! |
|
quote: ESP heerst man, ik heb deze 4-snarige (zwart). Skullcrushing Deathmetal From Holland - www.hatred.nl |
|
Vond de bass van Evoken op d.d.d. wel erg vet, weet alleen niet wat voor soort het was. Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
dat was een ZON (van Sun O))) )zessnarige bas. Ik ken dat merk verder niet maar hij zag er wel heerschend uit en klonk idem dito. Wel een beetje lompe hals trouwens maar goed dat heb je al snel met zes snaren. |
|
quote: dat zijn inderdaad mooie basjes |
|
@leader: wat een ontzettend toffe bas is dat! Vraag over effectpedalen: op dit moment gebruik ik een Boss Turbo Overdrive.Maar die haalt best veel bas uit het geluid. Weet iemand een effectpedaal dat alle tonen in het bas geluid behoud, maar die het wel flink vervormd in de richting van een overdrive/ distortion? ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
quote: Gebruik ik zelf ook, i.c.m. een Ibanez SG 300 (Ragbak! Geweldig! ) en ik heb er een Boss equalizer pedaal bij voor de lage en mid- tonen, kwestie van de goede verhouding zoeken (nul-lijn verlagen voor duidelijkheid zonder distortionverlies ). Of je kan natuurlijk de nul-lijn verlagen m.b.v. de equalizer op je versterker. - Mutatis mutandis - |
|
quote:De oude van Bonnie? Die is wel vet ja. |
|
quote: Er is maar 1 antwoord: Probeer dit apparaat, he allervetste pedaal ooit!! Je kan zowel een octaaf lager els een 4e lager of een 5e hoger (=powerchord) aan je basgeluid toevoegen en aan de harmonielijn kan je ook distortion toevoegen. Dus wel de volheid van je cleane basgeluid maar ook scheur. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 01-10-2003 16:37] |
|
quote: Klinkt interessant, hoeveel kost zo'n pedaal Snaack? Skullcrushing Deathmetal From Holland - www.hatred.nl |
|
quote: Dan moet je geen irritante vragen gaan stellen heh Het apparaat kost zo rond de *kuch*3*hatsjoe*0*kuch*0 euro.. Maar dan heb je ook wat!! En 2ehands zijn ze iets betaalbaarder, rond de 150 pleuro dus.. Dit ding is het *echt* waard, ongelooflijk vet pedaal!! Helaas een tijd geleden een bieding verloren anders had onze bassist er nu ook 1 gehad.. |
|
Ik mag aannemen dat deze pedalen ook voor de gitaar zijn. Skullcrushing Deathmetal From Holland - www.hatred.nl |
|
Deze is alleen voor basgitaar.. |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |