|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
ik heb al hun CDs en vind de laatste 2 niet zo geweldig. ze geven mij eerder een top40 indruk. als dit hun muziekale richting blijft, haak ik als fan af. ze mogen wat mij betreft zo terug een album als "of darkness" opnemen en dan later weer eens eentje zoals "vovin" (vind ik trouwens nog steeds hun beste ooit). |
|
Ik luister Lemuria nu (pas) voor de tweede keer, maar hij is nu al uitgegroeid tot een van mijn favoriete cd's. Mijn favoriete nummer is Three Ships of Berik om het simpele feit dat dat nummer alles bevat wat een goed Therion nummer hoort te bevatten, en dan als slagroom op de taart ook nog eens grunts erbij. Het kan gewoon niet op... En daarnaast het eerste nummer Typhon. Een van de meest stevige nummers die Therion uitgebracht heeft sinds ze de klassieke toer op zijn gegaan. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Ik heb de Luxe Edition van Lemuria en Sirius B van Therion. Maar wat zijn dat geweldige cd's vooral het nummer Three Ships of Berik (part 1 Calling to arms and Fighting The Battle Part 2 Victory) en Lemuria . Gewoon weg geniaal zijn deze cd's The Dark Flower King |
|
mijn favo's van de nieuwe cd's zijn "Lemuria", "Son of the sun", en "voyage of Gurdjieff" Teringjong==> Bruce Banner |
|
Lemuria is de beste van de 2 cds, vind ik. Sirius B is ook wel degelijk, maar Lemuria steekt er bovenuit... |
|
quote: favo's: Three Ships Of Berik, Lemuria, Call Of Dagon, Son of The Sun en The Wonderous World Of Punt. Maar toch, na alle recenties en de hype had ik ietsje meer verwacht. Soms vind ik de koren niet mooi gemixt met de muziek en vind ik het orkestrale af en toe niet goed verweven met de muziek. Niet dat ik beide platen slecht vind (in tegendeel!), ze staan nogsteeds bol met mooie, kleurrijke en afwisselende metal |
|
quote: Ik kan voorstellen dat je dat zegt dat het orkestrale af en toe niet goed verweven is met de muziek. Dit komt door dat het orkest en het koor in een grote zaal is opgenomen om een live effect te krijgen ofwel om een de cd's een live gevoel te geven. Daarom vind ik de cd hier en daar een beetje hol klinken vooral de koren en het orkest. Maar als je dan de muziek met een koptelefoon luistert heb je daar geen last van dat holle geluid. Dan transformeert het holle geluid in een vol geluid heel vreemd klinkt dit maar het is zo. heb ik heb dat zo zelf ervaren toen ik de cd's beluisterde met koptelefoon op. Ik moet zeggen dat dat een super ervaring was. Dus ik raad iedereen aan luister deze cd's ook een keer met een koptelefoon op The Dark Flower King |
|
is goed, dat zal ik eens doen! |
|
Moet je zeker doen The Dark Flower King |
|
Vandaag die DVD box binnen gekregen. Zag alleen wel dat het geen Dolby 5.1 is... |
|
zijn er al wat meer mensen hier die de nieuwe DVD-box van Therion hebben? Het enige wat ik er tot nu toe over gelezen heb is een recensie in de Aardschok maar die is geschreven door mevr. Boel en die is de "Onno Cro-mag" voor de gothic en aanverwante stromingen (oftewel, geen cijfer lager dan een 90). Ik ben er wel benieuwd naar(ik vind Therion super), maar vind de box wel wat prijzig en zou dus graag een wat meer realistische reviews willen zien. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-07-2006 10:15] |
|
Wat zit er in die dvd box? |
|
quote: enkele DVD's en twee cd's als ik het goed heb. |
|
Kluinkt opzich wel interessant, is er ook bekend wat dat ding zou moeten gaan kosten? |
|
|
|
quote: Deze box is z'n geld meer dan waard! 4 dvd's en twee cd's voor nog geen 50 euro (bij Displeased in ieder geval). Heb nog maar weinig van het materiaal gezien, maar wat ik heb gezien, was echt heel gaaf! Heb de box al enige tijd thuis liggen. Halen dat ding! [Dit bericht is gewijzigd door JuronymouS op 05-07-2006 14:06] Op je knie en pijp voor genade! |
|
quote:Argh zit dat mens er nog steeds? Snap niet wat ze daar mee willen, en kan er nog steeds niet bij dat ze in een (ik geloof) Reverend Bizarre review klaagt dat het tempo zo laag is ... Dan verdien je dat werk niet imho .. |
|
quote: okee, bedankt. ik ga dat zeker doen dan. Therion is een megagoede band dus dan zal het wel goedkomen. |
|
quote: Ja zij zit er nog steeds. En haar recenties, plus die van Onno cro mag, daar kan ik niets mee, aangezien ze zovaak enorme hoge cijfers geven. ik vind het leuk voor hen dat ze zo enorm fan zijn van een genre zijn, maar de meer kritische luisteraar schiet er niet veel mee op. |
|
quote: Kleine verschrijving: Je bedoelt "twee cd's"... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Oeps! Op je knie en pijp voor genade! |
|
is er al promo materiaal van de nieuwe van therion rondgestuurd?? Of heeft sowieso iemand al nieuw materiaal gehoord?? Ben erg benieuwd!!! |
|
kheb al wat gehoord bij de "buurman" verder zeg ik niks I Find That I Am Not There... |
|
quote: maar je mag/kan toch wel zeggen of het niveau gehandhaaft blijft? |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |